Mają jeden pociąg do Władysławowa i drugi do Nowego Dworu Gdańskiego, i chyba jeszcze Frombork komercyjnie obrabiali w tym roku.Wolfchen pisze:Swoją drogą, nie mają przypadkiem w lecie komercyjnych pociągów do wąskotorówki na Pomorzu?
TeraĹşniejszoĹÄ i przyszĹoĹÄ polskiej kolei
Moderator: JacekM
Taka jest jedna z rozważanych opcji. W każdym razie celem będzie większa liberalizacja rynku przewozów pasażerskich, który przez istnienie podmiotów wewnętrznych jest właściwie teorią.pawcio pisze:Co ma narzucić? Obowiązek przetargowania nawet przy posiadaniu podmiotu wewnętrznego?
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
A to sama Unia nie usankcjonowała nam przywilejów podmiotów wewnętrznych.
Zresztą przymiarkę będziemy mieli na wiosnę z gospodarką odpadami. Niby w ustawie jest zapisane, że ma być przetarg, a i tak sporo gmin kombinuje z podmiotami wewnętrznymi.
Zresztą przymiarkę będziemy mieli na wiosnę z gospodarką odpadami. Niby w ustawie jest zapisane, że ma być przetarg, a i tak sporo gmin kombinuje z podmiotami wewnętrznymi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36686
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
PKP = Po Kiego Pociągi? według prezesa Karnowskiego:
http://www.rynek-kolejowy.pl/37729/Karn ... oplaca.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/37729/Karn ... oplaca.htm
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Ot, wychodzi patologia, jaką jest zarządzanie infrastrukturą kolejową przez spółkę prawa handlowego, która nastawiona jest na zysk, a nie na służbę publiczną.- Nie ma potrzeby budowania linii kolejowych, bo to dużo kosztuje i się nie opłaca - powiedział prezes PKP SA Jakub Karnowski w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną".
![:mur:](./images/smilies/mur.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ostatnio władze najwyższe powiedziały przecież, że nie będzie obwodnic, bo to się nie opłaca - a potrzba dróg łączących największe miasta ze stolicąfik pisze:Właśnie, ciekawe co by było, gdyby jakaś wysoka głowa z gdaki powiedziała, że nie będzie nowych dróg S, bo to się nie opłaca.
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27449
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Po pierwsze: drogi gminne przez pola nie leżą w gestii gdaki.
Po drugie: Karnowski mówi o budowie nowych linii kolejowych, a jedyne nowe linie kolejowe, jakie były przewidziane do budowy w Polsce miały być budowane w standardzie KDP, czyli analogu dróg A i S.
Po drugie: Karnowski mówi o budowie nowych linii kolejowych, a jedyne nowe linie kolejowe, jakie były przewidziane do budowy w Polsce miały być budowane w standardzie KDP, czyli analogu dróg A i S.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Z dróg, zarówno kategorii S jak i tych mniej wypasionych, korzysta jednak chyba większy odsetek społeczeństwa niż z zadupiastych linii kolejowych. Bo linia kolejowa służy tylko pasażerom pociągów, nie da się przerzucić samochodziarzy i pasażerów PKS do pociągu, natomiast da się przesadzić pasażerów pociągów do autobusów jeżdżących właśnie po tych drogach.fik pisze:Właśnie, ciekawe co by było, gdyby jakaś wysoka głowa z gdaki powiedziała, że nie będzie nowych dróg S, bo to się nie opłaca.
A poza tym, pytam serio, bo nie rozumiem istoty problemu: co strasznego się stanie, jak ileś wsi i małych miasteczek nie będzie mieć pociągów? Przecież życie próżni nie znosi, nie będzie pociągów, to będą busy/PKS/coś w zamian, ale coś będzie. W czym tkwi fenomen zajebistości kolei w takich rejonach?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27449
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ale jakich zadupiastych linii kolejowych? Nikt nie postulował (od)budowy kolei do Ociąża czy Kruklanek, tylko budowę KDP.Szeregowy_Równoległy pisze:korzysta jednak chyba większy odsetek społeczeństwa niż z zadupiastych linii kolejowych
Tak, i autobus dowiezie z Warszawy do Wrocławia w 2h.Szeregowy_Równoległy pisze:nie da się przerzucić samochodziarzy i pasażerów PKS do pociągu, natomiast da się przesadzić pasażerów pociągów do autobusów jeżdżących właśnie po tych drogach.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Pokaż mi pociąg, który tak potrafi. Bo KDP to coś, co byłoby moim zdaniem kosztowną zabawką, niczym więcej.fik pisze:Tak, i autobus dowiezie z Warszawy do Wrocławia w 2h.
To "zwykłe" DK.fik pisze:Po pierwsze: drogi gminne przez pola nie leżą w gestii gdaki.
Takich linii nie żal, bo to droga zabawka dla wybranych. Podobnie jak Pendolino (co do cen tego ostatniego niedługo się dowiemy, jakie one będę).fik pisze:Karnowski mówi o budowie nowych linii kolejowych, a jedyne nowe linie kolejowe, jakie były przewidziane do budowy w Polsce miały być budowane w standardzie KDP, czyli analogu dróg A i S.
Żal wszystkich linii przewidzianych do zamknięcia, bo niektóre z nich są dopiero co wyremontowane (np. Lublin - Lubartów) lub stanowią dość ważne połączenie tranzytowe (np. Dęblin - Łuków)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43