Teraźniejszość i przyszłość polskiej kolei

Moderator: JacekM

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 lis 2012, 9:02

Wolfchen pisze:Swoją drogą, nie mają przypadkiem w lecie komercyjnych pociągów do wąskotorówki na Pomorzu? :-k
Mają jeden pociąg do Władysławowa i drugi do Nowego Dworu Gdańskiego, i chyba jeszcze Frombork komercyjnie obrabiali w tym roku.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 26 lis 2012, 18:53

pawcio pisze:Co ma narzucić? Obowiązek przetargowania nawet przy posiadaniu podmiotu wewnętrznego?
Taka jest jedna z rozważanych opcji. W każdym razie celem będzie większa liberalizacja rynku przewozów pasażerskich, który przez istnienie podmiotów wewnętrznych jest właściwie teorią.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lis 2012, 7:43

A to sama Unia nie usankcjonowała nam przywilejów podmiotów wewnętrznych.
Zresztą przymiarkę będziemy mieli na wiosnę z gospodarką odpadami. Niby w ustawie jest zapisane, że ma być przetarg, a i tak sporo gmin kombinuje z podmiotami wewnętrznymi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 27 lis 2012, 13:06

Tak to już jest, że Unia najpierw pod naciskiem państw otwiera pewną furtkę, by przy kolejnej okazji próbować ją zamknąć. Taka pełzająca rewolucja ;)
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36686
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 gru 2012, 16:25

PKP = Po Kiego Pociągi? według prezesa Karnowskiego:

http://www.rynek-kolejowy.pl/37729/Karn ... oplaca.htm
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 gru 2012, 17:05

- Nie ma potrzeby budowania linii kolejowych, bo to dużo kosztuje i się nie opłaca - powiedział prezes PKP SA Jakub Karnowski w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną".
Ot, wychodzi patologia, jaką jest zarządzanie infrastrukturą kolejową przez spółkę prawa handlowego, która nastawiona jest na zysk, a nie na służbę publiczną. :mur:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 gru 2012, 17:07

Właśnie, ciekawe co by było, gdyby jakaś wysoka głowa z gdaki powiedziała, że nie będzie nowych dróg S, bo to się nie opłaca. :-"
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 gru 2012, 17:11

Jakich S, drogi gminne przez pola - tutaj to sie dopiero nie opłaca, z "S" masz jeszcze winiety... :-$
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 gru 2012, 17:13

fik pisze:Właśnie, ciekawe co by było, gdyby jakaś wysoka głowa z gdaki powiedziała, że nie będzie nowych dróg S, bo to się nie opłaca. :-"
Ostatnio władze najwyższe powiedziały przecież, że nie będzie obwodnic, bo to się nie opłaca - a potrzba dróg łączących największe miasta ze stolicą :P
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 gru 2012, 17:17

Po pierwsze: drogi gminne przez pola nie leżą w gestii gdaki.
Po drugie: Karnowski mówi o budowie nowych linii kolejowych, a jedyne nowe linie kolejowe, jakie były przewidziane do budowy w Polsce miały być budowane w standardzie KDP, czyli analogu dróg A i S.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 11 gru 2012, 17:23

fik pisze:Właśnie, ciekawe co by było, gdyby jakaś wysoka głowa z gdaki powiedziała, że nie będzie nowych dróg S, bo to się nie opłaca. :-"
Z dróg, zarówno kategorii S jak i tych mniej wypasionych, korzysta jednak chyba większy odsetek społeczeństwa niż z zadupiastych linii kolejowych. Bo linia kolejowa służy tylko pasażerom pociągów, nie da się przerzucić samochodziarzy i pasażerów PKS do pociągu, natomiast da się przesadzić pasażerów pociągów do autobusów jeżdżących właśnie po tych drogach.
A poza tym, pytam serio, bo nie rozumiem istoty problemu: co strasznego się stanie, jak ileś wsi i małych miasteczek nie będzie mieć pociągów? Przecież życie próżni nie znosi, nie będzie pociągów, to będą busy/PKS/coś w zamian, ale coś będzie. W czym tkwi fenomen zajebistości kolei w takich rejonach?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 gru 2012, 17:26

Szeregowy_Równoległy pisze:korzysta jednak chyba większy odsetek społeczeństwa niż z zadupiastych linii kolejowych
Ale jakich zadupiastych linii kolejowych? Nikt nie postulował (od)budowy kolei do Ociąża czy Kruklanek, tylko budowę KDP.
Szeregowy_Równoległy pisze:nie da się przerzucić samochodziarzy i pasażerów PKS do pociągu, natomiast da się przesadzić pasażerów pociągów do autobusów jeżdżących właśnie po tych drogach.
Tak, i autobus dowiezie z Warszawy do Wrocławia w 2h.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 11 gru 2012, 17:27

fik pisze:Tak, i autobus dowiezie z Warszawy do Wrocławia w 2h.
Pokaż mi pociąg, który tak potrafi. Bo KDP to coś, co byłoby moim zdaniem kosztowną zabawką, niczym więcej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 gru 2012, 17:39

fik pisze:Po pierwsze: drogi gminne przez pola nie leżą w gestii gdaki.
To "zwykłe" DK.
fik pisze:Karnowski mówi o budowie nowych linii kolejowych, a jedyne nowe linie kolejowe, jakie były przewidziane do budowy w Polsce miały być budowane w standardzie KDP, czyli analogu dróg A i S.
Takich linii nie żal, bo to droga zabawka dla wybranych. Podobnie jak Pendolino (co do cen tego ostatniego niedługo się dowiemy, jakie one będę).

Żal wszystkich linii przewidzianych do zamknięcia, bo niektóre z nich są dopiero co wyremontowane (np. Lublin - Lubartów) lub stanowią dość ważne połączenie tranzytowe (np. Dęblin - Łuków)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 gru 2012, 17:40

Nie należy budować szybkich kolei, bo mamy autobusy, które jadą tak samo szybko jak obecna wolna kolej. Proste i logiczne... not.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ