Stacje odcinka bielańskiego (A-20 Słodowiec - A-23 Młociny)

Moderator: JacekM

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 16 sty 2008, 16:11

MeWa pisze:Od dawien dawna Młociny względem dwóch poprzednich stacji były przesunięte w czasie. Do Wawrzyszewa dojeżdżać może co któryś pociąg z Kabat.
a nie bedzie to komplikowac ruchu za bardzo? bo chyba za Słodowcem nie ma trzeciego toru - odstawczego...
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 sty 2008, 16:18

Za Słodowcem jest zwykły łącznik pomiędzy dwoma torami szlakowymi. Więc pociąg jadący do Wawrzyszewa będzie mógł wracać po tym samym torze i przed Słodowcem wjeżdżać na tor właściwy. Tworzenie wahadła ze Słodowca w swojej istocie byłoby pomysłem mało trafionym z jednej przyczyny: zmuszanie ludzi do latania pomiędzy peronami. Skrócone i wydłużone relacje są powszechnie stosowane na świecie (daleko patrzeć nie trzeba - chociażby Praga). Oczywiście taki układ powodowałby, że pociąg do Wawrzyszewa nie jeździłby częściej niż np. obecnie kursujące składy do Marymontu. Ale może też zdarzyć się tak, że pociągi do Wawrzyszewa będą mogły zawracać na Młocinach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 16 sty 2008, 16:21

Dzieki Mewo :)
MeWa pisze:Oczywiście taki układ powodowałby, że pociąg do Wawrzyszewa nie jeździłby częściej niż np. obecnie kursujące składy do Marymontu.
na szczescie ewentualnie tylko przez 3 miesiace a nie 2 lata ..... pytanie tylko kiedy ZTm bedzie chciał robic rewolucje na Bielanach - poczeka na Młociny czy bedzie stopniowo cos wycinac
MeWa pisze:Ale może też zdarzyć się tak, że pociągi do Wawrzyszewa będą mogły zawracać na Młocinach.
co by rozwiązało sprawe
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 sty 2008, 16:29

mariow pisze:pytanie tylko kiedy ZTm bedzie chciał robic rewolucje na Bielanach - poczeka na Młociny czy bedzie stopniowo cos wycinac
Patrząc logicznie, to razem z otwarciem stacji Młociny...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 sty 2008, 23:28

Nic pewnego. Jest temat na KM, proszę tam.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 sty 2008, 1:59

Obrazek
Następna stacja metra dopiero w kwietniu?
śmik2008-01-25, ostatnia aktualizacja 2008-01-25 22:57

31 marca - to nowy termin zakończenia budowy stacji Słodowiec. Pasażerowie zaczną do niej dojeżdżać kilka tygodni później.

W piątek Metro Warszawskie podpisało aneks do umowy na budowę odcinka między Marymontem a Bielanami z konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Górniczych "Metro". Ustalono w nim, że wszystkie prace muszą się skończyć do 31 marca. To już trzeci termin zakończenia robót. Ostatniego z nich (15 stycznia) nie udało się dotrzymać, bo okazało się, że tunel pod Trasą AK podmywają wody gruntowe. Minęło kilka tygodni, zanim betonowo-żeliwna konstrukcja przestała się przemieszczać. Teraz kontynuowana jest tam budowa torowiska.

Na przełomie marca i kwietnia wcale jednak nie dojedziemy do Słodowca. Zaczną tam wprawdzie kursować pociągi, ale na razie bez pasażerów. To i tak dobra wiadomość dla mieszkańców Żoliborza. Oznacza, że wszystkie składy z Kabat będą już wtedy docierać do stacji Marymont. Od ponad roku kursuje tam tylko jeden wahadłowy pociąg, z którego trzeba się przesiadać na stacji Plac Wilsona.

Żeby jednak można było podłączyć wszystkie instalacje do najnowszego przystanku metra, w drugiej połowie marca na blisko tydzień trzeba będzie zamknąć stację Marymont.

Na początku kwietnia Metro Warszawskie zaprosi na odbiory stacji Słodowiec różne służby, m.in. straż pożarną. Potem pozwolenie na użytkowanie będzie musiał wydać wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego. W optymistycznym wariancie z nowej stacji pasażerowie zaczną korzystać w drugiej połowie kwietnia.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 sty 2008, 10:49

No proszę. Z pierwszych 5 tygodni czas wyłączenia Marymontu skrócił się do jednego. Dobre i to...

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 26 sty 2008, 13:59

A czas oddania się znowu opóźnił :) O ile to juz miesięcy (czy może lat)?
Miejmy nadzieję że obecni wykonawcy będa trzymani z daleka od budowy 2 linii metra bo w te pozostałe 1600 dni i tak będzie się cięzko wyrobic.

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 02 lut 2008, 1:28

Rzeczpospolita pisze:Metro bez dwóch stacji

Wiadomo już, jakie będą ostateczne utrudnienia przed otwarciem stacji Słodowiec. Zła wiadomość: Metro Warszawskie zamknie nie tylko stację Marymont, ale też Plac Wilsona. Dobra: nie na miesiąc, ale na dziesięć dni.

Wszystko dlatego, że nową stację trzeba podłączyć do istniejącej infrastruktury technicznej. Od 25 lutego do 10 marca stacja Marymont będzie otwarta tylko od godz. 5 do 22, a od 10 do 20 marca – wyłączona z ruchu.

Największych utrudnień pasażerowie mogą się spodziewać w weekend 15 i 16 marca. Wtedy zostanie dodatkowo wyłączona stacja Plac Wilsona, którą trzeba dostosować do docelowego funkcjonowania Marymontu (bez pociągu wahadłowego).

Po 20 marca przez kilka tygodni pociągi mają docierać do stacji Słodowiec bez pasażerów (tylko po to, żeby zawrócić na Marymont).

Stacja Słodowiec będzie gotowa do 31 marca – tak wynika z aneksu do umowy, jaki Metro podpisało z firmą PRG Metro. To oznacza 2,5 miesiąca opóźnienia, które spowodowały drgania tunelu między Słodowcem i Marymontem.

1 kwietnia zaczną się odbiory, które potrwają do sześciu tygodni. Warszawiacy zaczną korzystać ze Słodowca najwcześniej w kwietniu.
Źródło: Rzeczpospolita

To skoro odbiory mają potrwać do 6 tygodni to pewnie tyle potrwają, jak nie dłużej i ze Słodowca zaczniemy korzystać pewnie w połowie maja.
pozdrawiam Kozik

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 05 lut 2008, 9:06

Wczoraj w TKW był program na temat II-giej linii metra ale przy okazji prowadzono rozmowę na peronie Słodowca - ma on dość dziwny wystrój (mocno różniący się od dotychczasowych stacji) - czy to już wariant docelowy czy tylko tymczasowy. Ściany wyglądały jakby były z jakiejś mozaiki.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 lut 2008, 16:11

Docelowy. Jaki sens byłby w robieniu wystroju tymczasowego? Od momentu otwarcia pierwszego odcinka do Politechniki każda stacja ma inny styl, bardzo różny. Słodowiec na ścianach ma kafelki czarne, szare i białe, większe niż mozaika.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 mar 2008, 17:47

Metro Warszawskie pisze:Próbne zadymianie stacji Słodowiec
Informacje
14.03.2008


Dzisiaj o godzinie 14 na stacji Słodowiec odbyło się próbne zadymianie wnętrza. Sprawdzane było działanie systemów sygnalizacji pożarowej oraz współpracujących z nimi urządzeń i instalacji (wentylacji, urządzeń transportu pionowego, systemu kontroli dostępu oraz urządzeń taryfikacyjnych).
Zadymianie było sprawdzeniem systemu przeciwpożarowego opracowanego przez Generalnego Wykonawcę. W zadymianiu wzięły udział wszystkie służby metra i przedstawiciele Generalnego Wykonawcy. Wszystkie systemy zadziałały poprawnie
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 mar 2008, 12:00

Podobno dziś przejazd z HGW na Słodowiec.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

EMU 6011
Posty: 133
Rejestracja: 07 maja 2006, 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EMU 6011 » 20 mar 2008, 12:07

A dla kogo jest ten przejazd i o której się on odbędzie :?:
Jeden lud! Jeden wawkom! Jeden MeWa!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 mar 2008, 13:11

Na razie trwają odbiory i służby prasowe UM nie wiedzą nic o planowanym przejeździe. Faktycznie, pani prezydent jechała dziś metrem, ale w drodze powrotnej z otwarcia supersamu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ