Strona 25 z 113

: 03 wrz 2008, 19:31
autor: Glonojad
dzidek pisze:D Tylko ta marna częśtotliwość !!
Ładne mi "tylko"...

: 03 wrz 2008, 19:40
autor: Wolfchen
jasiu pisze:Zrobi się (S)KMkę na lotnisko co pół godziny (skoro na rzymskie Fiumicino kursuje co 15 minut, to spokojnie wystarczy)
Wiesz, pozostaje jeszcze kwestia atrakcyjności takiego połączenia. 15 mint to jest optymalna częstotliwość dla SKMki na lotnisko. Bo jak ktoś będzie miał czekać pół godziny na pociąg, to pojedzie autobusem...

: 03 wrz 2008, 19:57
autor: Glonojad
Chyba, że się autobus podetnie.

: 03 wrz 2008, 20:03
autor: Wolfchen
inż. Glonojad pisze:Chyba, że się autobus podetnie.
Owszem, a jest to wręcz pewne, bo przecież ZTM uzna, że skoro kolej jeździ, to autobus niepotrzebny. A że na pociąg bedzie się czekać na przykład pół godziny, to nie będzie to już nikogo obchodziło... ](*,)

: 03 wrz 2008, 20:25
autor: przewoz
Czy ktoś wie czy może gdy zakończą się prace remontowe między Zachodnim a Służewcem to pociągi pojadą trochę szybciej niż obecnie?
Szybciej - nie. Częściej - będą mogły. Zależy od dobrej woli KM...

: 03 wrz 2008, 20:29
autor: Szymon
przewoz pisze:
Czy ktoś wie czy może gdy zakończą się prace remontowe między Zachodnim a Służewcem to pociągi pojadą trochę szybciej niż obecnie?
Szybciej - nie. (...)
Na odcinku Zachodnia-Aleje jest tak, jak w całym WWK - 60km/h, a dalej jest 80. ;-) I też wątpię, żeby się coś zmieniło... Może jak otworzą tunel na lotnisko to podwyższą. (-o<

: 03 wrz 2008, 21:25
autor: przewoz
Mr_Kolesław pisze:Na odcinku Zachodnia-Aleje jest tak, jak w całym WWK - 60km/h, a dalej jest 80.
Na jednym torze nawet 50km/h jest i nie wiem czy podwyższą. Linia biegnie nasypem po łukach. Dalej tez nie podwyższą - też łuki. Pozostaje liczyć na dobrze przyspieszający tabor, czyli albo dużo Flirtów, albo.... moze to 19WE.

: 03 wrz 2008, 22:06
autor: Glonojad
A 9 z PKP Rakowiec do Dworca Centralnego jedzie 15-19 minut, tyle, że czas oczekiwania nie jest dłuższy od 10 minut :p

: 04 wrz 2008, 9:40
autor: mariow
przewoz pisze:Na jednym torze nawet 50km/h jest i nie wiem czy podwyższą. Linia biegnie nasypem po łukach. Dalej tez nie podwyższą - też łuki
e no nie mówcie że na łukach pociagi muszą miec takie ograniczenie. chyba jednak mocniej jest to związane ze stanem torów

: 04 wrz 2008, 10:02
autor: przewoz
e no nie mówcie że na łukach pociagi muszą miec takie ograniczenie. chyba jednak mocniej jest to związane ze stanem torów
Na łukach. Stan torów świezo po odbudowie jest idealny. Ale widać, że firma wykonującoa remont zastosowała specjalne mocowania podkładów na nasypach. Pewnie nasypy są też średnio stabilne.
Być moze jak wszystko się ułoży, to deczko podniosą. Ale przyszły rok bez zmian: 60/50.

: 04 wrz 2008, 10:03
autor: kajo
A to przypadkiem nie zależy od promienia łuku?

: 04 wrz 2008, 10:08
autor: przewoz
A to przypadkiem nie zależy od promienia łuku?
Zależy. Jak również zależy od innych czynników.
Bez większej wiedzy jednak można stwierdzić, że nie ma tam nawet takich łuków jak przy Stadionie, po których jeździ się 60km/h.

: 15 wrz 2008, 21:36
autor: Patryk2222
[img]http://portal.interia.pl/common/h/interia-portal_internetowy.50907.gif[/img] pisze: Wycofane zostało unijne dofinansowanie dla PKP PLK na dokumentację projektu połączenia kolejowego między stacjami Warszawa Zachodnia i Warszawa Okęcie - zdecydowały wspólnie resort rozwoju regionalnego i resort infrastruktury.

- Ten projekt ma bardzo duże opóźnienie - powiedział w poniedziałek PAP wiceminister rozwoju regionalnego Janusz Mikuła. Dokumentacja projektu miała być przedstawiona Ministerstwu Rozwoju Regionalnego (MRR) w czerwcu ubiegłego roku.

Mikuła dodał, że pieniądze zostaną najprawdopodobniej przesunięte do innego projektu, "który ma szansę być dokończony w terminie".
Dyrektor departamentu przygotowania projektów indywidualnych w MRR Krzysztof Siwek poinformował PAP w komunikacie, że projekt PKP "od 13 miesięcy nie jest realizowany zgodnie z umową".

- Ponadto beneficjent nie jest w stanie określić realnego terminu zakończenia projektu z uwagi m.in. na niestarannie przygotowaną dokumentację, która wielokrotnie była zwracana wykonawcy - wyjaśnił Siwek.

Rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki tłumaczył PAP, że cały zakres prac projektowych obejmował dwa zadania: modernizację istniejącego połączenia kolejowego Warszawy Zachodniej z Okęciem oraz budowę 1600 metrów łącznicy między Służewcem a Okęciem.

- Pierwsze zadanie zostało zrealizowane. Powstał nie tylko projekt, ale ukończono modernizację, która była współfinansowana z kolejnego programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - powiedział Łańcucki.

Jego zdaniem, zawiódł wykonawca projektu łącznicy Warszawa Służewiec - Okęcie. Firma Sudop Praha podpisała z PKP PLK umowę na sporządzenie dokumentacji projektowej w listopadzie 2005 r.

Jak tłumaczył w poniedziałkowym dzienniku "Rzeczpospolita" Andrzej Wojtkiewicz z Sudop Praha, wszystkie inwestycje realizowane na tym terenie mają podobne opóźnienie. - Brakuje m.in. dokumentacji geodezyjnej, co znacznie spowalnia prace - powiedział "Rz" Wojtkiewicz i zadeklarował, że do końca miesiąca przekaże PKP PLK projekt.

Łańcucki powiedział, że projekt ma być gotowy w przyszłym miesiącu.

- W lipcu zwróciliśmy się do MRR z prośbą o rozliczenie tylko ukończonej części projektu, pozostałą sfinansowalibyśmy ze środków własnych. W sierpniu otrzymaliśmy odpowiedź odmowną - tłumaczył rzecznik PKP PLK.

Siwek napisał w komunikacie, że celem projektu jest dostarczenie kompletu dokumentacji projektowej umożliwiającej rozpoczęcie robót dla I etapu linii. "Stąd trudno jest określić, jaka część projektu została już zrealizowana w ramach SPOT, a jaka część zostanie zrealizowana po upływie okresu kwalifikowalności w ramach SPOT. Ponadto istnieje ryzyko, iż wysokość kar umownych naliczonych wykonawcy może stanowić 100 proc. kwoty dofinansowania dla tego projektu" - czytamy.

Wiceminister Mikuła podkreślił, że resort nie może pozwolić na utratę środków przyznanych Polsce w ramach SPOT. - Trzeba te pieniądze realokować. Mamy co najmniej kilkanaście projektów, które są praktycznie ukończone i mogą otrzymać wsparcie - powiedział.

Rzecznik PKP PLK powiedział PAP, że spółka na realizację całości projektu otrzymała dotychczas w ramach unijnego programu SPOT 3,2 mln zł (wraz ze współfinansowaniem z budżetu państwa). W związku z niedokończeniem projektu w terminie, polskie koleje mogą być zmuszone do zwrotu tej kwoty wraz z ustawowymi odsetkami.

Polskie Linie Kolejowe ubiegały się o pomoc unijną, w ramach "Sektorowego Programu Operacyjnego Transport 2004-2006".

: 17 wrz 2008, 0:50
autor: tomkrt
w sumie ta sama informacja co wtekście powyżej
tylko z TVP3 Warszawa
http://pl.youtube.com/watch?v=nuE9zS89ti4

: 17 wrz 2008, 15:46
autor: rufio198
Notośmy kuźwa pojechali koleją na lotnisko ](*,)