O nowym rozkładzie jazdy KM i SKM w 2011 r.

Moderator: JacekM

osioek
Posty: 2
Rejestracja: 22 wrz 2010, 23:49

Post autor: osioek » 11 gru 2010, 9:31

fidzio pisze:Generalnie jak ktoś chce przeczytać jak to ZM utarło nosa głupim kolejarzom może obejrzeć tutaj:

http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f= ... 2&start=70

P.S Niektórzy kierownicy zaopatrzyli się już w karteczki:

SKARGI ODNOŚNIE NOWEGO ROZKŁADU JAZDY PROSZĘ KIEROWAĆ DO ZIELONEGO MAZOWSZA WWW.ZM.ORG.PL

:)
Fidzio, a może ci kierownicy, zamiast sobie krotochwile odprawiać, niech się wezmą w końcu do roboty,co? Nie wiem, co takiego jest w tym Mazowszu, ale, jeżdżąc po całej Polsce, w zasadzie tylko tutaj zauważyłem dziwny obyczaj polegający na prawie całkowitym braku kontroli biletów. Wielokrotnie już, jadąc np. do Dęblina, kontroli nie było na całej trasie pociągu.

Generalnie zaś obserwuję ten wątek i podobne, m.in na stronie ZM, KM i widzę pewną prawidłowość. Generalnie, nowy rozkład jest przez pasażerów chwalony, doceniane są liczne zmiany na lepsze. Z wyjątkami oczywiście, bo nie wszystkim da się dogodzić, ale wydźwięk wydaje się pozytywny.

Kolejarze z KM natomiast wpadli w furię - gdyby mogli utopiliby nowy rozkład i jego twórców w łyżce wody - wyciągają jakieś pojedyncze przypadki i pastwią się później nad nimi w kilkudziesięciu postach. Znaczy, dobrze jest - jeżeli coś nie jest po kolejarskiej myśli, jak pokazuje doświadczenie, jest to dobre.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 11 gru 2010, 9:39

person pisze:
fidzio pisze:Generalnie jak ktoś chce przeczytać jak to ZM utarło nosa głupim kolejarzom może obejrzeć tutaj:

http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f= ... 2&start=70
Hm. Ale w przypadku linii skierniewickiej i tak wszystko będzie się sypać, gdy zacznie się remont. Pasażerowie Kolei Mazowieckich może nie doświadczyli utrudnień podczas remontu na odcinku Łódź Widzew - Skierniewice, ale teraz będą mogli nadrobić zaległości ;)
O ile ten remont kiedyś się zacznie bo póki co:
Kiedy remont odcinka Warszawa - Skierniewice?

Ogłoszona już została korekta do nowego rozkładu jazdy, obejmująca zmiany w kursowaniu pociągów na czas drugiego etapu modernizacji torów między Warszawą a Łodzią. Tymczasem według gazety "Echo Miasta", remont znów został przesunięty.
Fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna Fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna

- Wykonawca robót nie rozpoczął remontu, a data modernizacji nie jest jeszcze ustalona - powiedział "Echu Miasta" Grzegorz Arkita, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi. Prawdopodobnie remont rozpocznie się w pierwszym kwartale 2011 roku. Według gazety wciąż trawają negocjacje w sprawie dalszego prowadzenia "Pociągu do Kultury" - nocnego połączenia Warszawy z Łodzią.
http://www.rynek-kolejowy.pl/20336/Kied ... iewice.htm
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 11 gru 2010, 9:48

osioek pisze: Kolejarze z KM natomiast wpadli w furię - gdyby mogli utopiliby nowy rozkład i jego twórców w łyżce wody - wyciągają jakieś pojedyncze przypadki i pastwią się później nad nimi w kilkudziesięciu postach. Znaczy, dobrze jest - jeżeli coś nie jest po kolejarskiej myśli, jak pokazuje doświadczenie, jest to dobre.
Bo to oni będą co dzień zbierać frustrację pasażerów z powodu opóźnień pociagów wynikających z beznadziejnego ułożenia rozkładu jazdy a nie wielki specjalista Biega który już poznał życzliwość pasażerów na pociągu do Żyrardowa kiedy to lekko obili mu papę. Podam prosty przykład: wahadło Otwock - Skierniewice które ma po 25(!) minut na obrót. To dopiero będą jaja, jak pociąg przyjedzie do Skierniewic albo Otwocka na odjazd...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 11 gru 2010, 10:25

osioek pisze:
fidzio pisze:Generalnie jak ktoś chce przeczytać jak to ZM utarło nosa głupim kolejarzom może obejrzeć tutaj:

http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f= ... 2&start=70

P.S Niektórzy kierownicy zaopatrzyli się już w karteczki:

SKARGI ODNOŚNIE NOWEGO ROZKŁADU JAZDY PROSZĘ KIEROWAĆ DO ZIELONEGO MAZOWSZA WWW.ZM.ORG.PL

:)
Fidzio, a może ci kierownicy, zamiast sobie krotochwile odprawiać, niech się wezmą w końcu do roboty,co? Nie wiem, co takiego jest w tym Mazowszu, ale, jeżdżąc po całej Polsce, w zasadzie tylko tutaj zauważyłem dziwny obyczaj polegający na prawie całkowitym braku kontroli biletów. Wielokrotnie już, jadąc np. do Dęblina, kontroli nie było na całej trasie pociągu.
Nie do właściwej osoby kierujesz pretensje. Powiem więcej nawet do niewłaściwej firmy. Pretensje kieruj do UTK i twórców instrukcji IR-1.
To w tej instrukcji jest podane skąd kierownik pociągu ma podawać sygnał gotowości do odjazdu pociągu maszyniście. UTK za podawanie odjazdu z innego miejsca podarowało już paru kierownikom mandaty po 500 zeta.
A skoro uważasz że kierownicy źle pracują skrobnij parę słów o tym przykrym fakcie do Wydziału Kontroli Wewnętrznej KM-ów na Lubelską. Dołącz nie skasowane bilety i czekaj na efekty. Znając ludzi z tego wydziału zajmą się tą sprawą. Najłatwiej pisać gorzkie żale w necie, ale zgłosić ten fakt tam gdzie trzeba to ciężko.
osioek pisze:Generalnie zaś obserwuję ten wątek i podobne, m.in na stronie ZM, KM i widzę pewną prawidłowość. Generalnie, nowy rozkład jest przez pasażerów chwalony, doceniane są liczne zmiany na lepsze. Z wyjątkami oczywiście, bo nie wszystkim da się dogodzić, ale wydźwięk wydaje się pozytywny.
Domyślam się że Ci chwalący to aktywiści/sympatycy ZM nie mający/ mający blade pojęcie o czym piszą. Coś na zasadzie -,,Mamo chwalą nas - wy mnie a ja was''
Póki co to KM-o udało się załatać dziurę półtoragodzinną na linii małkińskiej wytworzoną przez ZM. Parę innych bzdur też jakoś udało się poprawić. Jednak większości nie udało się poprawić.
Ale chwalą ludzie rozkład chwalą :D
osioek pisze:Kolejarze z KM natomiast wpadli w furię - gdyby mogli utopiliby nowy rozkład i jego twórców w łyżce wody - wyciągają jakieś pojedyncze przypadki i pastwią się później nad nimi w kilkudziesięciu postach. Znaczy, dobrze jest - jeżeli coś nie jest po kolejarskiej myśli, jak pokazuje doświadczenie, jest to dobre.
Co jest w tym rozkładzie dobrego ? Hmmm niech pomyśle - już wiem. Pewnie zabranie ludziom ostatniego pociągu do Mińska, puszczenie większości składów na 1 ezt ( bo tak realnie będzie ), pociag do Siedlec rano który zaczyna bieg na WWO zamiast na Zachodnim ( poc 8055), porobienie jakiś pseudo-przyspieszonych pociągów nie zatrzymujących się na 2 czy 3 stacjach z którymi będzie więcej problemów dla podróżnych niż pożytku, wprowadzenie chaosu z oznaczeniami, wycięcie pociągów na Czeremchę i Łuków na które zawsze są skomunikowania, rozwalenie połączeń do Działdowa - poza paroma sztukami.W tym ostatnim przypadku pretekstem jest remont ,,9'' i chęć zapewnienia planowego dojazdu do W-wy ludziom z odcinka W-wa - Nasielsk. I tak guzik to da bo zgadnij co będzie komunikowane w Nasielsku w wypadku opóźnień pociągów z Działdowa. Zaplanowanie jakiegoś dziwnego obertasa po W-wie szynobusu z Tłuszcza do Czeremchy. Tłumaczenie tego jest co najmniej dziwne.
Jakby dobrze poszukać parę innych kwiatków by się znalazło.

Pomijam taki drobny szczegół jak brak taboru do zapewnienia obsługi zgodnej z zestawieniem. Po prostu spece z ZM zapomnieli że tabor nie pączkuje, nie rozmnaża się, tylko jest go tyle ile jest. I zamiast ułożyć rozkład tak aby starczyło taboru to układają tak jakby miał paczkować lub rozmnożyć się. Efekt będzie taki że część pociągów w ogóle nie wyjedzie lub wyjedzie potężnie opóźniona.

I sprawa najważniejsza - obiegi składów które ZM zaplanowało. Postoje po 2-3 dni na stacjach zwrotnych.
Zgadnij co będzie z tych ezt i pociągów które miały obsłużyć jak chwyci mróz - odpowiem Ci - pociągi zostaną odwołane. Zamrożonych ezt nikt nie odmrozi na stacjach zwrotnych. Do tego potrzeba hali na lokomotywowni.
A szlag już wszystkich trafia jak uświadamiają sobie że w obecnej sytuacji taborowej do 10 ezt zostanie zamrożonych przez ignorancję układających obiegi tzw fachowców z ZM.
Mam tylko nadzieję ze KM-y poprawią te obiegi w ciągu tygodnia, bo inaczej poranne poniedziałkowe pociągi z paru miast będą odwoływane.

Ale generalnie rozkład jest cud miód malina i tylko kolejarze z KM-ów czepiają się cholera wie czego


P.s Zapomniałem jeszcze o tzw długich relacjach typu Dęblin - Skierniewice. KM-y celowo od tego odchodziły bo zdawały sobie sprawę że jak sypnie się coś na jednej linii to automatycznie będzie przenoszone na drugą. A tu proszę - co najmniej 90% pociągów na linii dęblińskiej jet tego typu. Będzie ciekawie jak coś walnie na KM1 lub KM7 :D
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

biedronp
Posty: 102
Rejestracja: 23 lut 2008, 0:37

Post autor: biedronp » 11 gru 2010, 16:23

.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 11 gru 2010, 19:29

Przy układzie Siedlce+Mrozy po 2 ezt, Mińsk po 1 ezt, zaangażowanie taboru się nie zwiększy (2+2+1+1=6, jest 2+2+2=6), a podróżować się będzie i tak lepiej niż obecnie. Do tej pory było tak że to Flirty musiały brać na siebie połowę ruchu (ścisk i niezabieralność), a mińskie przez pół trasy były z miejscami do leżenia. Teraz w godzinach szczytu praktycznie zostanie im obsłużenie terenów za Mińskiem.

Więc zalety rozkładu są dość oczywiste.

W środku dnia pociągów jest faktycznie za dużo, ale z tego co wiem to mieszkańcy przystanków między Mińskiem, a Miłosną, bardzo naciskali na ten takt 30-minutowy, nie będę polemizował z ich interesami, bo sam mam wygodny dworzec (wolałbym w miarę pewne 2 jednostki co godzinę).

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5309
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 gru 2010, 22:15

WTF? Strona PKP podaje, że istnieje sobie podmiejski pociąg, który ze Wschodniej o 16:23 odjeżdża i dociera do Ciechanowa o 17:38 (godzina i kwadrans, jak pośpiechy i ekspresy jadą minimum 1:45), a na stronie KM nic takiego nie widać, jest 16:23 ze Śródmieścia czy tam Centralnego i jedzie ~dwie godziny i kwadrans :-s :?:

maciekp
Posty: 22
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:54
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: maciekp » 11 gru 2010, 22:16

czy ja dobrze widzę????? MAZOVIA pojedzie nie na piętrusach a na kiblu? Chyba sobie jaja robią..

metron

Post autor: metron » 11 gru 2010, 22:22

I kolejne kwiatki z rozkładu tym razem na S-9. W święta większość pociągów zaczyna bieg dopiero w Legionowie nie jadąc z Piasek, są to pociągi którymi ludzie mogliby dojechać i wrócić z pracy
W święta do Legionowa Piaski jadą jednak pociągi po 9 i 10 rano które na Piaski zajadą bankowo puste
Kto wymyślił to kretyństwo ??

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 11 gru 2010, 22:26

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 11 gru 2010, 22:26

TGM pisze:WTF? Strona PKP podaje, że istnieje sobie podmiejski pociąg, który ze Wschodniej o 16:23 odjeżdża i dociera do Ciechanowa o 17:38 (godzina i kwadrans, jak pośpiechy i ekspresy jadą minimum 1:45), a na stronie KM nic takiego nie widać, jest 16:23 ze Śródmieścia czy tam Centralnego i jedzie ~dwie godziny i kwadrans :-s :?:
To jest 2520/2521 z Radomia. Tylko godziny od Wschodniej do Działdowa jakieś z kosmosu.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 12 gru 2010, 2:02

Czy pociąg 2:36 ze śródmieścia do Mińska jeździ? W internetowym rozkładzie jest uwzględniony ale nie ma go w rozkładach wywieszonych na stacjach

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 12 gru 2010, 2:08

Wlasnie jechalem nocna skm-ka ze srodmiescia odjechala o 1:24 . Jest szybsza od taksowki, i caly pociag dla siebie, to jest to :D

marekw
Posty: 16
Rejestracja: 03 gru 2010, 23:31

Post autor: marekw » 12 gru 2010, 2:11

Premo pisze:Czy pociąg 2:36 ze śródmieścia do Mińska jeździ? W internetowym rozkładzie jest uwzględniony ale nie ma go w rozkładach wywieszonych na stacjach
na rozklad.pkp.pl jest ciagle ta poczatkowa wersja rozkladu, nie aktualizowali jeszcze. a tego nocnego niestety nie ma

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 12 gru 2010, 7:42

maciekp pisze:czy ja dobrze widzę????? MAZOVIA pojedzie nie na piętrusach a na kiblu? Chyba sobie jaja robią..
Mazovia planowo w 5 wagonow. Nie wiem skad rewelacje o EN57

ODPOWIEDZ