Metro na Kabaty (wówczas szczere pole...), 18 do Zajezdni Mokotów w 1956 kiedy to okolice były jednym wielkim szczerym polem, 104 na Ursynów, więcej chyba nie potrafię wymienićVilén pisze:W Warszawie obawiam się, nigdy takich czasów nie było.
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Moderator: Wiliam
Nie liczy się, bo to była szczególna sytuacja – trzeba było podciągnąć tam metro ze względu na lokalizację STP, a STP wybudowano na takich peryferiach, gdyż wcześniej już planowano dociągnięcie na to pole na Kabatach zabudowy mieszkalnej.MichalJ pisze:A metro w pole na Kabatach się nie liczy?
No ale nadal nie wyprzedzały rozwoju, a były reakcją na ten rozwój.Os0 pisze:Jednak linie poza granice miasta, jak i na peryferyjne dzielnice powstawały. Dziś możemy tylko o takim rozmachu pomarzyć, niestety.
Czyli planowano mieszkania na Kabatach zanim dociągnięto tam metroVilén pisze: Nie liczy się, bo to była szczególna sytuacja – trzeba było podciągnąć tam metro ze względu na lokalizację STP, a STP wybudowano na takich peryferiach, gdyż wcześniej już planowano dociągnięcie na to pole na Kabatach zabudowy mieszkalnej.
Tam, gdzie za działkę pod drogę nie trzeba było płacić jak za działkę pod budowlankę jak mniemam.MeWa pisze:Ech, gdzie te czasy, w których komunikacja wyprzedzałą i stymulowała rozwójGlonojad pisze:A już na pewno na tą Pałacową... ulica urywa się mniej więcej tam, gdzie miasto obecnie czyli koło szpitala Medicover.
Budując linię na Zachodni warto by pociągnąć ja od razu dalej, ale najpierw trzeba zbudować tory w ciągu Kasprzaka - Ordona.KwZ pisze:Myślę, że nie ma co dywagować, co ma jeździć do Wilanowa. Jest na to 5 czy 10 lat za wcześnie. Koncepcje mówiły o dwóch silnych liniach, jednej na Marszałkowską (i powiedzmy Potok), a drugą na Zachodni. Po zbudowaniu I etapu, tzn. Zachodni-Puławska (Wilanów to etap drugi!), to zapewne wystarczy jedna linia na Filtrowej (ludzie z Ochoty do metra przestaną jeździć) i w ogóle obecna 14 (linia skręcająca z Nowowiejskiej w Puławską) przestanie być potrzebna.
Drogowy nie do zaadaptowania. Szansa zostałą pogrzebana wraz z budową tunelu pod RZS.KwZ pisze:Żeby przedłużyć tę linię dalej na Wolę, trzeba wybudować tunel pod Zachodnim albo przynajmniej zaadaptować dotychczasowy drogowy. To kolejny etap, a nie "od razu".
Miał być, owszem.KwZ pisze:środkowy tunel w al. Prymasa Tysiąclecia miał być tramwajowy