Moderator: JacekM
-
Rosa
- Posty: 4598
- Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
- Lokalizacja: os Wilga
Post
autor: Rosa » 14 lip 2011, 20:20
kajo pisze:
Połączenie z Berlinem to 5h i trochę PB? poniżej 8 raczej nie zejdzie, teraz jest ponad 10h.
Wiedeń PB 12h pociąg 8h wątpię by PB szybciej jeździł.
Katowice/Kraków PB 4:45 PKP 3h. PB poniżej 4 raczej nie zejdzie.
Z resztą akurat na tych głównych szlakach PKP jeździ 160 PB będzie mógł jechać max 100!! dodajmy do tego jakieś korki i mamy problem.
Co do trasy do Gdańska To jak KM puści Słonecznego na Hetmanach i 160km/h to się PB zdziwi. Z resztą ze słonecznym ciężko im będzie konkurować. KM może sobie w wakacje "pożyczyć" tabor z tras podmiejskich a PB musi ciągle jeździć by mu się to opłacało.
Tyle że
Połączenie z Berlinem i Wiedniem wygra ceną
A co do Słonecznego to warto zauwazyć że PB (na razie) z nim nie konkuruje. Słoneczny wyrusza z Warszawy rano, dojeżdza do Gdańska po południu, natomiast PB ma kurs popoludniowy i nocny. Oczywiście Słoneczny jeździ tez tylko w wakacje, a co z pozostałymi 10 miesiacami? Z TLK cenowo PB wygrywa.
-
Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Post
autor: Szeregowy_Równoległy » 14 lip 2011, 20:21
Glonojad pisze:Jakim luksusie, to tylko autokar... ja rozumiem, że polska kolej jest dziadowska, ale nie przesadzajmy
Ten luksus jest luksusem właśnie dlatego, że polska kolej jest dziadowska. Luksusem jest to, że ktoś zapewnia możliwość siedzenia i klimatyzację/ogrzewanie zamiast miejsca stojącego w korytarzu, bo sprzedaje się więcej biletów niż jest miejsc w pojeździe. Jaka kolej, takie pojmowanie luksusów u konkurencji.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.
Nazywam się Major Bień
-
kajo
- Posty: 2819
- Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
- Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec
Post
autor: kajo » 14 lip 2011, 20:27
Rosa pisze:kajo pisze:
Połączenie z Berlinem to 5h i trochę PB? poniżej 8 raczej nie zejdzie, teraz jest ponad 10h.
Wiedeń PB 12h pociąg 8h wątpię by PB szybciej jeździł.
Katowice/Kraków PB 4:45 PKP 3h. PB poniżej 4 raczej nie zejdzie.
Z resztą akurat na tych głównych szlakach PKP jeździ 160 PB będzie mógł jechać max 100!! dodajmy do tego jakieś korki i mamy problem.
Co do trasy do Gdańska To jak KM puści Słonecznego na Hetmanach i 160km/h to się PB zdziwi. Z resztą ze słonecznym ciężko im będzie konkurować. KM może sobie w wakacje "pożyczyć" tabor z tras podmiejskich a PB musi ciągle jeździć by mu się to opłacało.
Tyle że
Połączenie z Berlinem i Wiedniem wygra ceną
A co do Słonecznego to warto zauwazyć że PB (na razie) z nim nie konkuruje. Słoneczny wyrusza z Warszawy rano, dojeżdza do Gdańska po południu, natomiast PB ma kurs popoludniowy i nocny. Oczywiście Słoneczny jeździ tez tylko w wakacje, a co z pozostałymi 10 miesiacami? Z TLK cenowo PB wygrywa.
Co do cen to jeszcze wzrosną, to jest marketing. Poza tym oferta składa się z kilku elementów (cena, czas, wygoda, lokalizacja przystanków itd.)
Nawet jak liczycie czas podróży to oprócz czasu przejazdu liczy się też czas dojazdu do środka transportu, a ty Centralny jest o niebo lepiej skomunikowany (bezpośrednie linie niemal z całego miasta) niż Wilanowska, a jest jeszcze Wschodni i Zachodni.
Jak na mój gust PB znajdzie sobie jakąś nisze i w niej się świetnie odnajdzie, zyska sobie grono stałych klientów, ale większości rynku nie zagarnie.
-
Rosa
- Posty: 4598
- Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
- Lokalizacja: os Wilga
Post
autor: Rosa » 14 lip 2011, 20:32
kajo pisze:
Nawet jak liczycie czas podróży to oprócz czasu przejazdu liczy się też czas dojazdu do środka transportu, a ty Centralny jest o niebo lepiej skomunikowany (bezpośrednie linie niemal z całego miasta) niż Wilanowska, a jest jeszcze Wschodni i Zachodni.
Z M Centrum do M Wilanowska jedzie się 10 minut, z M Centrum do Dw Centralny idzie sie 5 minut.
No i nie zapominajmy że ZTM w ramach promocji uruchomił specjalna szybką linię, łączaca bezpośrednio przystanek PB z Okeciem
-
chester
- Posty: 3937
- Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
- Lokalizacja: Natolin
Post
autor: chester » 14 lip 2011, 21:07
piotram pisze:Rosa pisze:
TLK na jutrzejszy dzien kosztuje 58.60.
Weekendowy za 69
Weekendowy ogranicza Ci ramy czasowe wyjazdu.
A w ogóle dyskusja bez sensu. Jeden woli taki autobus, inny taki pociag. Robienie z tego kłótni, czy wręcz złe życzenia pod adresem mieli is ego środka transportu to jest dziecinada. Życzę PB sukcesu, podobnie jak polskiej kolei.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
-
kajo
- Posty: 2819
- Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
- Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec
Post
autor: kajo » 14 lip 2011, 21:07
Rosa pisze:kajo pisze:
Nawet jak liczycie czas podróży to oprócz czasu przejazdu liczy się też czas dojazdu do środka transportu, a ty Centralny jest o niebo lepiej skomunikowany (bezpośrednie linie niemal z całego miasta) niż Wilanowska, a jest jeszcze Wschodni i Zachodni.
Z M Centrum do M Wilanowska jedzie się 10 minut, z M Centrum do Dw Centralny idzie sie 5 minut.
No i nie zapominajmy że ZTM w ramach promocji uruchomił specjalna szybką linię, łączaca bezpośrednio przystanek PB z Okeciem
To porównaj to z liniami tramwajowymi i autobusowymi przy DC. Ile to dzielnic ma bezpośredni dowóz, poza tym ile jest do przejścia od metra do PB, a ile z przystanków na dworzec. No i na pociąg czekasz pod dachem na niedługo odnowionym dworcu, a przystanki PB? Z czym do ludzi?
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14825
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 14 lip 2011, 21:51
kajo pisze:No i na pociąg czekasz pod dachem na niedługo odnowionym dworcu, a przystanki PB?
A potem dantejskie sceny z upychaniem do tego pociągu. O tym, ze na łeb potrafi się lać woda nie wspomnę
PB ma jedną, niepodważalną zaletę: zapewnioną miejscówkę w klasie "ekonomicznej".
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
prażanin35
- Zbanowany
- Posty: 137
- Rejestracja: 16 maja 2011, 8:43
Post
autor: prażanin35 » 14 lip 2011, 21:51
Rosa pisze:
Wysłany: Dzisiaj 19:54
Musisz wziasć tez pod uwage to ze nie zawsze czas jest istotny. Jadąc w nocy kiedy spię to mnie nic a nic nie obchodzi czy bede jechał 5h czy 6h. Istotniejsza w tym momencie jest godzina o której przyjadę. Wolałbym również siedzieć 5h i pracować, ogladac filmiki lub po prostu siedzieć w necie i czytać Wawkom niz spędzic 4h bezczynne w osmioosobowym przedziale dusznym w lecie, zmrożonym w zimie.
Uważam zresztą że jeśli chodzi o czasy przejazdu to przed Polskim Busem lezy bardziej świetlana przyszłośc niz przed PKP. Za 3-4 lata podstawowa siec szybkich dróg juz bedzie, bedzie można skrócic czasy przejazdu do Łodzi, Katowic, Krakowa, Wrocławia, Częstochowy, Poznania, Berlina, Pragi podczas gdy w siec szybkich, o przyzwoitych cenach, połączeń kolejowych mozna watpic. Y nawet jesli kiedys powstanie będzie transportem dla biznesmanów a nie normalnych pasazerów transportu zbiorowego.
I to jest ta nisza w której może nieźle to funkcjonowac, przejazdy nocne szczególnie do miejsc gdzie pociągiem nie dojedziesz.
Natomiast jeśli idzie o przyszłośc...Nigdy chyba w historii nie było tyle remontów na kolei co teraz. To się kumuluje przed Euro dlatego chwilowo podróż pociągiem to męczarnia. Jaką drogę zrobisz żeby z Krakowa dojechac do Wawy w 3 godziny? Z Warszawy wyjazd to już pól godziny... W ogóle doradzanie komukolwiek przesiadkę na autobus przy stanie polskich dróg i kulturze kierowców to samobójstwo. A jak się budują autostrady to wszyscy widzą. Na Euro bedziemy mieli kolej do Poznania na 160 w niecałe 3 godziny i autostradę "prawie" do Warszawa w 5 z tego 2 to korki przed Warszawą. Świetlana przyszłośc to czeka kolei raczej ale nie IC i IR bo te powinno się dawno rozpędzic.
-
piotram
- Posty: 2849
- Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
- Lokalizacja: W-wa Kercelak
Post
autor: piotram » 14 lip 2011, 22:21
Rosa pisze:
Połączenie z Berlinem i Wiedniem wygra ceną
Najnowsze ceny na te połączenia dochodzą do niezbyt zachęcających...
-
Rosa
- Posty: 4598
- Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
- Lokalizacja: os Wilga
Post
autor: Rosa » 14 lip 2011, 22:54
Za 2 tyg wybieram sie do Berlina to ja z kolei zdam relację z tego jak to wyglada i jakie jest zainteresowanie taka trasą.
-
kajo
- Posty: 2819
- Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
- Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec
Post
autor: kajo » 14 lip 2011, 22:57
piotram pisze:Rosa pisze:
Połączenie z Berlinem i Wiedniem wygra ceną
Najnowsze ceny na te połączenia dochodzą do niezbyt zachęcających...
A EC też ma fajne promocje:)
-
fraktal
- Posty: 5681
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 15 lip 2011, 8:06
prażanin35 pisze:W ogóle doradzanie komukolwiek przesiadkę na autobus przy stanie polskich dróg i kulturze kierowców to samobójstwo
Cóż, ja nie korzystam z kolei od jakichś dziesięciu lat, w dalekie trasy wybieram się tylko samochodem lub autobusem i jakoś jeszcze żyję. Natomiast w tym roku zaobserwowałem, że autobusy zwłaszcza w kierunku północnym od Warszawy są przepełnione, a nie wszędzie jeździ polskibus, żeby wysyłano dwa wozy na jeden kurs. No i za kilka tygodni zamierzam gdzieś się wybrać koleją jednak.
Mam nadzieję, że wszystko pójdzie gładko i wrócę cało po podróży polską koleją.
-
piotram
- Posty: 2849
- Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
- Lokalizacja: W-wa Kercelak
Post
autor: piotram » 15 lip 2011, 13:29
Trasy nad morze to zawsze był twardy orzech do zgryzienia dla wszelkich polskich przewoźników. Ale gdzie indziej z koleją już nie jest tak źle.
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14825
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 15 lip 2011, 17:21
piotram pisze:Trasy nad morze to zawsze był twardy orzech do zgryzienia dla wszelkich polskich przewoźników.
Dojedź koleją w Bieszczady. Krzyżyk na drogę.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
piotram
- Posty: 2849
- Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
- Lokalizacja: W-wa Kercelak
Post
autor: piotram » 20 lip 2011, 14:49
TLK do Rzeszowa + od razu przesiadka w osobówkę, nawet nie tak złe połączenie.