Wywołany do tablicy informuję, że nie należy wierzyć we wszystko, co umieszczone zostało na archiwalnych planach Warszawy. Stosunkowo często występowały tam błędy np.:MichalJ pisze:Wg starych planów Warszawy pierwsza pętla była przy Karczunkowskiej, do Katarynki linię wydłużono później. Trasbus w temacie milczy.
- w lokalizacji pętli (pętla Dąbrówka na planach z lat 1958-1962 i pętla Zacisze - w latach 70-tych określana jako "Czarna Droga", czy cały szereg pętli na planach wydawnictwa "Daunpol"),
- w nanoszeniu linii planowanych, ale nie istniejących faktycznie (306 i 389 na planach z 1975 i 1976 r., czy tramwaj linii 11 na planie bodajże "Jokartu" z któregoś z ostatnich lat),
- w infrastrukturze ulicznej,
- w skali poszczególnych elementów (a to już kwestia nierzadko bardziej polityczna).
Tak dla zabawy, spróbujcie dorwać któryś z planów książkowych (z żółtą okładką) z lat 1978-1995 i złożyć z nich jeden duży arkusz. Polecam zwłaszcza rejon Młocin i Bielan.