575

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 22 gru 2011, 14:01

MichalJ pisze:Wg starych planów Warszawy pierwsza pętla była przy Karczunkowskiej, do Katarynki linię wydłużono później. Trasbus w temacie milczy.
Wywołany do tablicy informuję, że nie należy wierzyć we wszystko, co umieszczone zostało na archiwalnych planach Warszawy. Stosunkowo często występowały tam błędy np.:
- w lokalizacji pętli (pętla Dąbrówka na planach z lat 1958-1962 i pętla Zacisze - w latach 70-tych określana jako "Czarna Droga", czy cały szereg pętli na planach wydawnictwa "Daunpol"),
- w nanoszeniu linii planowanych, ale nie istniejących faktycznie (306 i 389 na planach z 1975 i 1976 r., czy tramwaj linii 11 na planie bodajże "Jokartu" z któregoś z ostatnich lat),
- w infrastrukturze ulicznej,
- w skali poszczególnych elementów (a to już kwestia nierzadko bardziej polityczna).

Tak dla zabawy, spróbujcie dorwać któryś z planów książkowych (z żółtą okładką) z lat 1978-1995 i złożyć z nich jeden duży arkusz. Polecam zwłaszcza rejon Młocin i Bielan.
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 759
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 22 gru 2011, 14:24

stront pisze:Wywołany do tablicy informuję, że nie należy wierzyć we wszystko, co umieszczone zostało na archiwalnych planach Warszawy. Stosunkowo często występowały tam błędy np.:
- w lokalizacji pętli (pętla "Dąbrówka" na planach z lat 1958-1962 i pętla Zacisze - w latach 70-tych określana jako "Czarna Droga", czy cały szereg pętli na planach wydawnictwa "Daunpol"),
- nanoszeniu linii planowanych, ale nie istniejących faktycznie (306 i 389 na planach z 1975 i 1976 r., czy tramwaj linii 11 na planie bodajże "Jokartu" z któregoś z ostatnich lat),
- w infrastrukturze ulicznej,
- w skali poszczególnych elementów (a to już kwestia nierzadko bardziej polityczna).
Jak sama nazwa wskazuje "Plan", to jest na mape naniesiony plan ulic które sa bądż te która mają powstac w przyszłości. Dlatego jest wiele ulic które na planie są ale nigdy nie zostały dokończone lub nigdy nie zostały wybudowane. A teraz czy ktoś widzi róznice w nazwie "Mapa miasta" i "Plan miasta"?
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 gru 2011, 14:41

Panie, idź Pan stąd i nie wracaj (-X

Dawno takiej bzdury tu nie czytałem. Wystarczy, naprawdę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 gru 2011, 15:11

Ale wiemy na pewno, że pętli przy Karczunkowskiej nigdy nie było? Skąd?
Skala niektórych planów to w ogóle rzecz bardzo umowna - stare plany Gdańska (takie jednoarkuszowe) miały podziałkę dla dzielnic centralnych i peryferyjnych różniącą się czynnikiem 3 albo i lepiej. Co samo w sobie nie jest takie złe (bo wszystko się mieści a najważniejsze miejsca nie są naćkane nieczytelnym maczkiem), ale zaskakujące, jak się o tym nie wiedziało (bo skąd).

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 22 gru 2011, 21:48

MichalJ pisze:Ale wiemy na pewno, że pętli przy Karczunkowskiej nigdy nie było? Skąd?
Skala niektórych planów to w ogóle rzecz bardzo umowna - stare plany Gdańska (takie jednoarkuszowe) miały podziałkę dla dzielnic centralnych i peryferyjnych różniącą się czynnikiem 3 albo i lepiej. Co samo w sobie nie jest takie złe (bo wszystko się mieści a najważniejsze miejsca nie są naćkane nieczytelnym maczkiem), ale zaskakujące, jak się o tym nie wiedziało (bo skąd).
Pętla była od razu na wysokości ul. Kuropatwy przy nieistniejących już blokach.
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 gru 2011, 10:00

Gdzieś wyczytałem zdanie "linia 131 wydłużona do nowej pętli przy Kuropatwy". Przystanek ciuchci z bocznicą był vis a vis Chóralnej, obok był GS, tu było centrum Dąbrówki. Naturalnym miejscem na pętlę był placyk przy Karczunkowskiej( teraz skład budowlany).
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Belsander
Posty: 26
Rejestracja: 03 mar 2009, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Belsander » 23 gru 2011, 17:02

Lukasz436 pisze:A nie można do 148 wsiąść na Metrze Imielin??
Pracę zaczynam o 7, zaś "dogodny" dojazd do 148 to wyjście kolejne 15 minut wcześniej *łączny czas dojazdu ok 1.5h*. Trochę to przesada.

Widać co się będzie działo po okresie świątecznym. Jutro nie mam ani 575, ani 331 (a pracuję też w sob-ndz gdzie nie jeździ 331). Oznacza to że muszę wypróbować czy rzeczywiście wariant "575 jest zbędne" jest rozsądny czy nie.
Być zadowolonym z tego, co się posiada, to największe i nienaruszalne bogactwo.
— Cyceron


Doświadczenie - to dar nieba. Masz, gdy Ci już nie trzeba.
- Jan Sztaudynger

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 23 gru 2011, 19:11

Pętla Dąbrówka istniała jeszcze całkiem niedawno a 11 lat temu była nawet możliwość jej wykorzystania na co dowód poniżej.
Załączniki
9009.JPG
To w rzeczywistości 9009 tak udekorowane z okazji przejazdu specjalnego

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 gru 2011, 19:13

Stary Pingwin pisze:Gdzieś wyczytałem zdanie "linia 131 wydłużona do nowej pętli przy Kuropatwy". Przystanek ciuchci z bocznicą był vis a vis Chóralnej, obok był GS, tu było centrum Dąbrówki. Naturalnym miejscem na pętlę był placyk przy Karczunkowskiej( teraz skład budowlany).
To jaki jest dowód na wersję przeciwną?

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 gru 2011, 20:29

Nie rozumiem pytania.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 23 gru 2011, 21:34

Plesim pisze:Pętla Dąbrówka istniała jeszcze całkiem niedawno a 11 lat temu była nawet możliwość jej wykorzystania na co dowód poniżej.
Ta pętla co jest na zdjęciu to pętla przy ul. Katarynki. Pętla nadal istnieje i można na niej bez problemu zawrócić tak jak zawracało 131 ;)

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 gru 2011, 21:35

Sprawdziłem na planie Warszawy 1961 roku, 131 kończyło przy Karczunkowskiej.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 23 gru 2011, 21:53

Nie było pętli przy Karczunkowskiej. Pętla od początku była między szkołą a blokami.
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 gru 2011, 21:58

Mówisz o starej szkole, zprzed 66 roku?
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 gru 2011, 22:19

No ale skąd wiecie, że nie było?/

ODPOWIEDZ