Od żadnej soboty. Od soboty zmienił się jedynie rozkład jazdy.Łukasz pisze:Nie napisał, od której soboty. A docelowo minuta to będzie za mało, bo jeszcze parę świateł dojdzie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Praga Północ i jej problemy komunikacyjne
Moderator: Wiliam
- MilosnikKomunikacji
- Posty: 1246
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
- Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
- Kontakt:
Otworzyli Trasę Świętokrzyską między Kijowską a Zabraniecką. Ktoś wie, czy jakiś zbiorkom nią pojedzie?
https://twitter.com/molszew77/status/92 ... 45194.html
https://twitter.com/molszew77/status/92 ... 45194.html
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
A masz pomysł na to, co by miało tamtędy jechać?
Jedyne, co mi do łba przychodzi, to 170 Elsnerów - TŚ - Kijowska - MSN, ale do tego trzeba kompletnego układu drogowego w rejonie Stadionu, a do tego jeszcze daleko.
Jedyne, co mi do łba przychodzi, to 170 Elsnerów - TŚ - Kijowska - MSN, ale do tego trzeba kompletnego układu drogowego w rejonie Stadionu, a do tego jeszcze daleko.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Pojawiały się tu i ówdzie głosy, że jeśli coś, to 156. Zresztą nic innego się raczej nie nada.
Puszczenie 170 wymagało by chyba większej reformy i czegoś dla Ząbkowskiej, bo trochę głupio ją zostawić na 138 i 156.
Puszczenie 170 wymagało by chyba większej reformy i czegoś dla Ząbkowskiej, bo trochę głupio ją zostawić na 138 i 156.
Jeśli celem istnienia 156 jest dowożenie jakichś rejonów Targowka Przemysłowego / Utraty na Targowek Mieszkaniowy (szkoły itp.), to raczej nie ma potrzeby, żeby jeździło ono dookoła, więc wydaje się naturalnym kandydatem.
Poza tym dzięki temu byłby to najkrótszy dojazd na Dw.Wschodni z Targowka właśnie i dawałby realne szanse na zwiększenie sensu istnienia tej linii. Oczywiście nie co 30 minut, ale może skrócenie trasy o jakieś 10 minut coś by dało i w tym względzie.
Trochę się obawiam, że 138 też tamtędy pojedzie, aż w końcu go skrócą do Wschodniego i umrze w tym rejonie w ogóle, a bezpośrednie połączenie Pragi z ważną częścią Mokotowa umrze również na zawsze.
170 raczej nie widać powodów. Raczej obstawiałbym 338 jeśli już.
Poza tym dzięki temu byłby to najkrótszy dojazd na Dw.Wschodni z Targowka właśnie i dawałby realne szanse na zwiększenie sensu istnienia tej linii. Oczywiście nie co 30 minut, ale może skrócenie trasy o jakieś 10 minut coś by dało i w tym względzie.
Trochę się obawiam, że 138 też tamtędy pojedzie, aż w końcu go skrócą do Wschodniego i umrze w tym rejonie w ogóle, a bezpośrednie połączenie Pragi z ważną częścią Mokotowa umrze również na zawsze.
170 raczej nie widać powodów. Raczej obstawiałbym 338 jeśli już.
ŁK
A tam cokolwiek musi być? Ktoś sobie zadał takie pytanie?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
A gdzie takie 156 zakończyć? Bo jeśli na WWO, to trochę mija się to z celem, bo traci przesiadki w cokolwiek jadącego Targową (w tym i metro, przejście z Ząbkowskiej na Wileński może nie jest najdogodniejsze, ale ewidentnie tak działa). No i ewidentnie albo dokładasz linię/brygady, albo Ząbkowska zostaje w pupie, albo na TŚ ląduje linia-śmieć, ja jednak wolę pierwsze wyjście, dzięki czemu ze 156 może coś uda się urodzić, co nie byłoby obrazą dla logiki.
To może tak: 156 SUWALSKA - ... - Ząbkowska - MSN (tam: Targową, powrót: Okrzei), 170 ELSNERÓW - ... - TŚ - Kijowska - Targowa - ... - RONDO STARZYŃSKIEGO.
156 oczywiście przynajmniej co 15/20//20. Oczywiście pozostawia to nierozwiązaną Bardzo Ważką Kwestię Linii Na Kasprowicza, ale tu wypada się zastanowić, czy musi ona istnieć i - przede wszystkim - czy musi jechać na prawy brzeg.
No jednak zakładam, że możliwość dowozu Wilsnerowa na WWO jest czymś przynajmniej częściowo pożądanym. Przesiadki ze Wschodniego na Korsaka występują w przyrodzie w ilości niemarginalnej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Skłaniałbym się jednak do nie odcinania bezpośredniego dojazdu Ząbkowskiej do Wileńskiego. Przejście z zespołu przystankowego Ząbkowska do M2 uznaje za przydatne, ale nie jest to standard jaki należało by rozwijać.
Twoja propozycja ma dla mnie ręce i nogi, ale pod warunkiem przekształcenia 338 w linię całotygodniową i skrócenia 138 do Wschodniego lub może gdzieś bardziej w głąb Pragi (Haller? wtedy i 156 i 170 na MSN).
Twoja propozycja ma dla mnie ręce i nogi, ale pod warunkiem przekształcenia 338 w linię całotygodniową i skrócenia 138 do Wschodniego lub może gdzieś bardziej w głąb Pragi (Haller? wtedy i 156 i 170 na MSN).
Generalnie to tam nie ma nawet się dla kogo zatrzymać, ale z Targowka do pociągów jest tamtędy najszybciej. A może... 412pawcio pisze:A tam cokolwiek musi być? Ktoś sobie zadał takie pytanie?
ŁK
Brr, przez taki ruch 412 nigdy nie połączy się z 512. I jeszcze rozbijanie oferty z Wileniaka.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Dla mnie najlogiczniejsze byłoby 138, ale nie wiem, czy nie jest potrzebne dla Ząbkowskiej. Ja pamiętam, że na Ząbkowskiej były nieprzyjemne korki, które nowa trasa pozwoliłaby ominąć. I wzmocniłoby to ofertę na (Saskiej Kępie) Zielenieckiej do Wschodniego, być może otwierając możliwość skrócenia 123. Poza tym mam niejaką nadzieję, że osłabienie Ząbkowskiej odkupione byłoby możliwością dojazdu na Utratę ze Wschodniego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Wyjęcie 138 zostawi Ząbkowską z 170 jadącym w prawo, 338 jadącym w prawo i 156 jadącym co prawda w lewo, ale bardzo blisko.
A mamy przekonanie, że one nie przeniosą się na Kijowską?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Jakichś wielkich korków na Ząbkowskiej to już dawno nie ma.KwZ pisze:Dla mnie najlogiczniejsze byłoby 138, ale nie wiem, czy nie jest potrzebne dla Ząbkowskiej. Ja pamiętam, że na Ząbkowskiej były nieprzyjemne korki, które nowa trasa pozwoliłaby ominąć. I wzmocniłoby to ofertę na (Saskiej Kępie) Zielenieckiej do Wschodniego, być może otwierając możliwość skrócenia 123. Poza tym mam niejaką nadzieję, że osłabienie Ząbkowskiej odkupione byłoby możliwością dojazdu na Utratę ze Wschodniego.
ŁK
A może 162? Z Targówka od Gorzykowskiej w lewo Radzymińską, potem Kraśnicką (Rozwadowskiego)-Ks. Anny, do Trasy Świętokrzyskiej, i później tą trasą na Powiśle i dalej. Z Targówka Mieszkaniowego do Wileniaka są 160 i 517 (można najwyżej zamienić końcówkami 160 i 162, tj. do pierwsze do pętli Targówek, to drugie do Witebskiej), zniknie też problem dublowania 162 i M2 po wydłużeniu tego ostatniego na Targówek. Pozostaje tylko problem z Kłopotowskiego, ale może dałoby się skierować tam np. 166 (z Poniatoszczaka przez Wybrzeże Szczecińskie i Okrzei/Kłopotowskiego do Targowej)
Ja raczej myślałem o czymś takim, ale pewnie od grudnia 2017:
170 ELSNERÓW / OS. WILNO - (...) - Księcia Ziemowita - Zabraniecka - Trasa Świętokrzyska - Kijowska - Targowa - nowy odcinek Sokolej - Jagiellońska - Okrzei - Targowa - (powrót: Kłopotowskiego - Jagiellońska - wersja po uruchomieniu ostatniego etapu Trasy Świętokrzyskiej; bezpośrednio Targowa - Kijowska do czasu budowy ostatniego etapu Trasy Świętokrzyskiej)... - RONDO STARZYŃSKIEGO
warunkiem takiej trasy jest niestety budowa sygnalizacji przy Białostockiej, aby można było 138 i 156 uruchomić Ząbkowską - Markowska / Brzeska - Białostocka - Targową z przystankiem przy Białostockiej dla przesiadek do Metra. Samo 138 zwiększenie częstotliwości przydałoby się też na Madalińskiego, ale z brygady pewnie po 2019 będzie łatwiej znaleźć. O takim przebiegu autobusów była mowa od 2010 r. i cały czas jest cisza, bo projekt w projekcie tramwajów nie było, bo pieniądze z unii przepadną, bo zatka się Targowa i potrzebna trasa świętokrzyska. No więc jest. Więc przeszkód nie ma. CUPT też nie ma przeciwwskazań.
Pytanie też czy 138 powinno Zabraniecką czy też przez Rzeczną jak 338 w takim przypadku. Ale to inna dyskusja.
Ale ja jeszcze myślałem o innej możliwości, wariant bardzo teoretyczny - przerzucenie jednej linii z Radzymińskiej. A dokładnie 512 ZACISZE - Radzymińska - Rozwadowskiego - Księcia Ziemowita - Zabraniecka - Trasa Ś - Kijowska - METRO STADION NARODOWY. Ale do tego trzeba byłoby obliczyć, czy obecny potok z Dw. Wileńskiego by się zmieścił. Dlaczego 512? Bo ma stosunkowo blisko pętle od Trockiej i nie wyleci w do 2019 z Wileńskiego, a potok na Radzymińskiej może zapewnić od Rozwadowskiego - linia 120, 52 nie musi być skoordynowana z inną linią na Radzymińskiej, taka linia też z Młodzieńczej rano dowiezie do metra, szybciej dowiezie do Wschodniego. 120 musi mieć wspólny przystanek z 527 i E-7, więc odpadają. 140 z 738 i 190 muszą jechać razem więc też odpadają. Brygadowo to samo. Przy czym i tak od uruchomienia metra w 2019 wszystko zostanie przetasowane.
170 ELSNERÓW / OS. WILNO - (...) - Księcia Ziemowita - Zabraniecka - Trasa Świętokrzyska - Kijowska - Targowa - nowy odcinek Sokolej - Jagiellońska - Okrzei - Targowa - (powrót: Kłopotowskiego - Jagiellońska - wersja po uruchomieniu ostatniego etapu Trasy Świętokrzyskiej; bezpośrednio Targowa - Kijowska do czasu budowy ostatniego etapu Trasy Świętokrzyskiej)... - RONDO STARZYŃSKIEGO
warunkiem takiej trasy jest niestety budowa sygnalizacji przy Białostockiej, aby można było 138 i 156 uruchomić Ząbkowską - Markowska / Brzeska - Białostocka - Targową z przystankiem przy Białostockiej dla przesiadek do Metra. Samo 138 zwiększenie częstotliwości przydałoby się też na Madalińskiego, ale z brygady pewnie po 2019 będzie łatwiej znaleźć. O takim przebiegu autobusów była mowa od 2010 r. i cały czas jest cisza, bo projekt w projekcie tramwajów nie było, bo pieniądze z unii przepadną, bo zatka się Targowa i potrzebna trasa świętokrzyska. No więc jest. Więc przeszkód nie ma. CUPT też nie ma przeciwwskazań.
Pytanie też czy 138 powinno Zabraniecką czy też przez Rzeczną jak 338 w takim przypadku. Ale to inna dyskusja.
Ale ja jeszcze myślałem o innej możliwości, wariant bardzo teoretyczny - przerzucenie jednej linii z Radzymińskiej. A dokładnie 512 ZACISZE - Radzymińska - Rozwadowskiego - Księcia Ziemowita - Zabraniecka - Trasa Ś - Kijowska - METRO STADION NARODOWY. Ale do tego trzeba byłoby obliczyć, czy obecny potok z Dw. Wileńskiego by się zmieścił. Dlaczego 512? Bo ma stosunkowo blisko pętle od Trockiej i nie wyleci w do 2019 z Wileńskiego, a potok na Radzymińskiej może zapewnić od Rozwadowskiego - linia 120, 52 nie musi być skoordynowana z inną linią na Radzymińskiej, taka linia też z Młodzieńczej rano dowiezie do metra, szybciej dowiezie do Wschodniego. 120 musi mieć wspólny przystanek z 527 i E-7, więc odpadają. 140 z 738 i 190 muszą jechać razem więc też odpadają. Brygadowo to samo. Przy czym i tak od uruchomienia metra w 2019 wszystko zostanie przetasowane.