Strona 241 z 356

: 02 sty 2011, 9:18
autor: fidzio
zofey pisze: 8930, 8932 (byłoby fajnie, ale z tego co słyszę to bywają pojedyncze)
8930 i 8920 oba planowo w 1EZT z rozpięcia 8023

: 02 sty 2011, 11:33
autor: zofey
Ten 8920 zdążyłby wrócić i się podłączyć...
Ale jeszcze łatwiej byłoby poprzestawiać Mińskie. Poprzedzający i następny nie są zbyt popularne i któryś powinien jechać bliżej za 8930. Np. odjazd o 8:45 (analogicznie do popularnych 6:45 i 7:45).

ps. Ja na razie co parę tygodni zamierzam jeździć tym 8:15, ale to nie znaczy że jest potrzebny. Niestety muszę nim w sytuacjach kiedy jechałem 8:50.

: 04 sty 2011, 8:34
autor: PePe
dziwne obyczaje jednak w tych KM...

dzisiaj wszystko było wstrzymane bo puszczany przodem był opóźniony z Siedlec - w czym są lepsi pasażerowie tej relacji od czekającego w Rembertowie 15 minut planowo będącego składu z Tłuszcza??? O dziwo nawet ożyły głośniki na stacji i Pani obwieściła że Siedlce pojada pierwsze (-o< :-" :dance: ...

Póżniej jeszcze tylko na Wschodnim wstrzymano pociąg do Warki i już - nie rozumiem tej filozofii - lepiej mieć opóźnione trzy pociągi czy jeden (bo Siedlce i tak na Śródmieściu miały 20 minut straty)...

Zagmatwane to

: 04 sty 2011, 9:54
autor: skipper
PePe pisze:dziwne obyczaje jednak w tych KM...
I w dodatku niekonsekwentne - wczoraj przyspieszony 12249 do Radomia (+15 na DWZ) nie został wpuszczony przed 12251 do Radomia (umiarkowanie punktualny). Oznaczało to, że kibel wyjechał z DWZ kilka minut wcześniej skutecznie blokując przyspieszony. Efekt (w połączeniu z oczekiwaniem na jakiś inny kibel od strony Piaseczna przez Służewcem) to 10 minut stania na Al. Jerozolimskich i następne 10 w Piasecznie. W Czachówku miał już mniej więcej +35.

: 04 sty 2011, 10:06
autor: PePe
no mam wrażenie że nikt juz nad tym bałaganem nie panuje...

: 04 sty 2011, 13:55
autor: rufio198
PePe pisze:dziwne obyczaje jednak w tych KM...

dzisiaj wszystko było wstrzymane bo puszczany przodem był opóźniony z Siedlec - w czym są lepsi pasażerowie tej relacji od czekającego w Rembertowie 15 minut planowo będącego składu z Tłuszcza??? O dziwo nawet ożyły głośniki na stacji i Pani obwieściła że Siedlce pojada pierwsze (-o< :-" :dance: ...

Póżniej jeszcze tylko na Wschodnim wstrzymano pociąg do Warki i już - nie rozumiem tej filozofii - lepiej mieć opóźnione trzy pociągi czy jeden (bo Siedlce i tak na Śródmieściu miały 20 minut straty)...

Zagmatwane to
Dziwne obyczaje zaczęły na kolei panować- ruch pociągów prowadzi PLK a nie KM-y. I to PLK-a decyduje o kolejności wyprawienia/przyjęcia pociągów z/na stacje. Ot taka ciekawostka.

Wiele razy na ten temat było pisane, ale widzę ze niektórzy wolą dalej bzdury pisać, aby tylko przyczepić się do KM-ów. Zagmatwane to

: 04 sty 2011, 14:04
autor: Wolfchen
Podróże kształcą... Koleżanka jechała ostatnio osobowym do Warszawy i miała na DWZ przesiadkę w pociąg jadący na Kutno. Czas przesiadki był mniej więcej około 30 minut. Pociąg się trochę opóźnił, to poradziłem, żeby poszła do kierownika i poprosiła o zgłoszenie tego faktu. No nic, poszła i usłyszała, że "nie jeździ się pociągiem na ostatnią chwilę, tylko trzeba jechać wcześniej". Sam miałem podobną sytuację w zeszłym roku, więc zastanawia mnie, czy wg kierowników pociągów i ogólnie kolejarzy 30 minut na przesiadkę to mało? #-o

: 04 sty 2011, 14:35
autor: PePe
rufio198 pisze:Zagmatwane to
wiele razy było napisane, ze mnie z punktu widzenia pasażera nie obchodzi kto prowadzi ruch, kto mówi przez megafony a kto sprząta dworzec. Absurdalność obecnego systemu jest niepojęta a że zagmatwana to nawet szkoda gadać.

Widzę po prostu że pociągi KOLEI MAZOWIECKICH urządzają sobie jakieś poranne roszady, o których o dziwo mówią przez głośniki kolejowe w Rembertowie (słyszane przez mnie trzeci chyba raz od 3 lat - które obsługuje spółka PKP Głośniki Kolejowe ](*,) ) i to jak dla mnie jest dziwne.

Spychologia, spychologia


podsumowanie tej choroby w dzisiejszym fragmencie z GW

"Co jakiś czas megafonistka uprzedzała, że z powodu awarii systemu tablice nie działają poprawnie, i radziła słuchać zapowiedzi z głośników. Dotychczas podróżni uważali wyświetlacze za jedno z bardziej wiarygodnych źródeł informacji o odjazdach i przyjazdach. Ich godziny były dość szybko aktualizowane, jednocześnie wyświetlało się kilkanaście kursów. Przed monitorami zawsze gromadziło się sporo pasażerów.

Zgodnie z obyczajami w PKP za wyświetlacze odpowiada nie gospodarz dworca, tylko osobna spółka - Telekomunikacja Kolejowa. Wieczorem jej pracownik zapewnił nas, że usterki zostały usunięte i wszystko działa poprawnie. - Kolega przeładował bazę danych. Wszystkie pociągi są już wyświetlane - powiedział Tomasz Stachowicz. Nie wiedział, jaka była przyczyna awarii, ale nie wykluczył, że to błąd innej spółki - bo dane do systemu wprowadza już PKP InterCity.

Więcej... http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... z1A4adcuJS

Bareja by tego lepiej nie wymyślił ](*,)
](*,)

: 04 sty 2011, 15:03
autor: piotram
- Słyszałem, że "PKP-PODKŁADY" żrą się z "PKP-ŚRUBY" o to zbyt luźno trzymają "PKP-SZYNY", a "PKP-DRUTY" mają roszczenia do "PKP-PANTOGRAFY" o słaby styk! Niezłe jaja w tym PKP.

- Bo PKP PODKŁADKi zrobiły deal z PKP WKRĘCACZE ŚRUB przeciwko PKP NAKŁADACZE PODKŁADEK i założyły nową spółkę PKP WSUWACZE PODKŁADEK na region MAŁOPOLSKI i zaburzyli istniejącą synergię i równowagę. Stąd te niepokoje. Trzeba teraz kolejnych dotacji i zlikwidowania kolejnych połączeń, aby równowagę przywrócić.

- Nie zapominajmy o nowo tworzącej sie korporacji - PKP NASYPY & Kamienie.

- Nikt nie wspomina o tym, że "PKP-Fotele", wypowiedziały umowę z "PKP-Przedział Dla Matki Z Dzieckiem", po aferze z rozlanym mlekiem.

- Podobno PKP KOROZJA dynamicznie się rozwija.

- No tak, ale to i tak nic w porównaniu z wojną PKP WAGONY TOWAROWE vs PKP WAGONY OSOBOWE. Podobno PKP WAGONY TOWAROWE żądają równouprawnienia i chcą wozić w przedziałach dla bydła polityków na co PKP WAGONY OSOBOWE mówią kategoryczne NIE!!! To doprowadziło do konfliktu pomiędzy PKP LOKOMOTYWY SPALINOWE vs PKP LOKOMOTYWY ELEKTRYCZNE, które notabene są w konflikcie z PKP DRUTY, ponieważ PKP PANTOGRAFY odmówiły współpracy z PKP DRUTY, a w tym konflikcie PKP LOKOMOTYWY SPALINOWE widzą swój interes na przejęcie rynku.
Taka dygresja :D

: 04 sty 2011, 15:48
autor: zofey
PePe pisze:dziwne obyczaje jednak w tych KM...

dzisiaj wszystko było wstrzymane bo puszczany przodem był opóźniony z Siedlec - w czym są lepsi pasażerowie tej relacji od czekającego w Rembertowie 15 minut planowo będącego składu z Tłuszcza??? O dziwo nawet ożyły głośniki na stacji i Pani obwieściła że Siedlce pojada pierwsze (-o< :-" :dance: ...

Póżniej jeszcze tylko na Wschodnim wstrzymano pociąg do Warki i już - nie rozumiem tej filozofii - lepiej mieć opóźnione trzy pociągi czy jeden (bo Siedlce i tak na Śródmieściu miały 20 minut straty)...

Zagmatwane to
Raczej nie czekał 15 minut na nieznacznie opóźnionego z Siedlec (2*EN57KM z przyspieszeniem wyraźnie poniżej 0,5; oraz PLK'owe zamieszanie w Miłosnej). Musiał być jakiś inny powód. Zresztą ten z Ostrołęki miał ogłaszane na Śródmieściu opóźnienie 30 minut, siedlecki na pewno takiego nie miał.

: 04 sty 2011, 16:02
autor: Neoś_998
PePe pisze:wiele razy było napisane, ze mnie z punktu widzenia pasażera nie obchodzi kto prowadzi ruch, kto mówi przez megafony a kto sprząta dworzec. Absurdalność obecnego systemu jest niepojęta a że zagmatwana to nawet szkoda gadać.
Rozumiem, że Ciebie to nie obchodzi ale jak kogoś oskarżasz to powinno zacząć...

: 04 sty 2011, 19:15
autor: PePe
Neoś_998 pisze:Rozumiem, że Ciebie to nie obchodzi ale jak kogoś oskarżasz to powinno zacząć...
no dobra - to jeśli nie KM to kto z PLK stosuje taką selekcję??

i czym się kieruje??
zofey pisze:siedlecki na pewno takiego nie miał
miał wyświetlone 15 minut a tak naprawdę 20 - w każdym razie nie pojmuję tego porannego zamieszania - zamiast jednego opóżnionego pociągu zrobiło się trzy...

: 05 sty 2011, 1:11
autor: humptyangel
wiele razy było napisane, ze mnie z punktu widzenia pasażera nie obchodzi kto prowadzi ruch, kto mówi przez megafony a kto sprząta dworzec.
I jest to prawda.

A w temacie działań PLK w zakresie "puszczania" pociągów - nie raz spotkałem się z sytuacją w Pruszkowie, że nie puszczano planowo z torów odstawczych gotowego pociągu SKM lecz czekano, aż wpierw pojawi się spóźniony KM i następnie SKM.

: 05 sty 2011, 2:25
autor: zofey
W Mińsku ten z Siedlec co prawda opóźnił tego z Mińska, ale tu nie było mowy o puszczaniu. Odjechał o 7:06 (zamiast 6:59), a ten drugi ma planowo 7:07. Nie mam pojęcia co się działo później i skąd takie opóźnienia. Jedno co było dziwne to przejazd bocznym torem w Miłosnej mimo że na dwóch pozostałych nic nie było.

[ Dodano: |5 Sty 2011|, 2011 02:42 ]
Gdyby bezwzględnie pilnować tego żeby jeden pociąg nie opóźniał innych to: opóźniony lub przesunięty pociąg z Warszawy Zachodniej to Tłuszcza/Ostrołęki, jeśli wchodziłby na mniej niż 10 minut przed planowy do Miłosnej, Mińska itd., musiałby przepuścić tamtego na Wschodniej. Ponieważ jazda jeden za drugim w stronę Zielonki i w stronę Miłosnej oznacza automatyczne +10 dla tego drugiego.

Akurat, na szczęście dla linii wołomińskiej, takiej bezwzględnej reguły się nie stosuje.

: 05 sty 2011, 7:46
autor: fidzio
humptyangel pisze: A w temacie działań PLK w zakresie "puszczania" pociągów - nie raz spotkałem się z sytuacją w Pruszkowie, że nie puszczano planowo z torów odstawczych gotowego pociągu SKM lecz czekano, aż wpierw pojawi się spóźniony KM i następnie SKM.
Wczoraj w Pruszkowie dwa razy dołożyłem Grodzisk w stronę Warszawy bo dyżurna wypuściła bezdomnych (SKM) którzy uprzednio zgłosili gotowość a następnie stali w peronie. Efekt był taki że pod semaforem drogowskazowym postaliśmy sobie dwukrotnie po 5minut a potem dołożone kolejne 5 minut bo w SKM-ce chyba nie używają boczników i jazda za nimi z Vmax 60 km/h (inaczej postój na każdym odstępowym). Dodam, że na WWO na obrót jest bodaj 17 minut.