Strona 242 z 246

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 9:17
autor: ashir
ZielonyJamnik pisze:
14 paź 2024, 6:40
Ponowie pytanie: gdzie w Polsce korzysta się jeszcze z desek na zewnątrz tramwaju?
Elbląg? W Toruniu zamienili deski na wyświetlacze zewnętrzne kosztem informacji wewnątrz, gdzie jedyny wyświetlacz jest za kabiną motorniczego. Wcześniej można było zapoznać się z całą trasą tramwaju, teraz tylko z kierunkiem i ewentualnie następnym przystankiem.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 9:37
autor: Autobus Czerwon
Tylko Elbląg nadal stosuje deski (malowane zresztą od szablonu xd) w kilku ostatnich klasycznych 805Na.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 9:38
autor: pawcio
Wrocław nie ma?

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 9:42
autor: Autobus Czerwon
W trabantach są wyświetlacze, a nic starszego już nie jeździ.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 9:47
autor: MisiekK
gfedorynski pisze:
14 paź 2024, 8:42
Ja wiem, że łatwo zrobić sobie chłopca do bicia z jakichś oderwanych od rzeczywistości miłośników, ale różnica jest taka, że koszt montażu współczesnego SIP przekracza wartość wagonu, a utrzymanie kroju numerów taborowych to okrągłe zero.
W przypadku montażu zgodnie z kalendarzem NG temat nie byłby mocno skomplikowany, a naklejki z numerami też za free nie są (no dobra - tańsze).
Autobus Czerwon pisze:
14 paź 2024, 9:37
Tylko Elbląg nadal stosuje deski (malowane zresztą od szablonu xd) w kilku ostatnich klasycznych 805Na.
Tyle, że Elbląg nie ma ich 70 składów.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 9:49
autor: gfedorynski
MisiekK pisze:
14 paź 2024, 9:47
W przypadku montażu zgodnie z kalendarzem NG temat nie byłby mocno skomplikowany,
Ile kosztuje SIP do składu stopiątek/hipolitów?
a naklejki z numerami też za free nie są (no dobra - tańsze).
Jakieś muszą być. Stare czy nowe - kosztują podobnie. Niezależnie, koszt jest pomijalny, nawet gdyby były złocone.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 9:52
autor: MisiekK
gfedorynski pisze:
14 paź 2024, 9:49
Ile kosztuje SIP do składu stopiątek/hipolitów?
Ciężko wyczuć, bo to wyposażenie w nadal stosowanej wersji z lat 90 przez producenta BUSE Blansko nie jest produkowane od wielu wielu lat.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 9:59
autor: Autobus Czerwon
Tak, inną rzeczą jest to że dobrym okresem do montowania SILu i wymiany aparatury na tyrystorową w stopiatkach był początek lat 2000. Lecz jak wszyscy wiemy, wtedy TW było zajęte ważniejszymi sprawami, np. nie montowaniem ogrzewania w 13N. Z drugiej strony, w autobusach którym zostało ledwie kilka lat wymienia się teraz SIL praktycznie budując go od zera, a zdaje się że stozłomki jednak pojeżdżą dłużej.

MisiekK pisze:
14 paź 2024, 7:05
konri pisze:
13 paź 2024, 2:08
Przeciętnego pasażera zupełnie to nie interesuje jaki ten tramwaj ma napęd i czy pudło wagonu jest wyspawane od nowa czy nie.
Pasażer widzi, że to dalej stary, wysokopodłogowy, kanciasty tramwaj pamiętający komunę. Bez klimatyzacji, z dechami zamiast wyświetlaczy, nie zapowiada przystanków, a w razie jakiegoś zdarzenia bez rejestracji obrazu z monitoringu.
Chyba największe osiągnięcie w 105-tkach to ciepły guzik i biletomat.
Pomiędzy innymi pojazdami komunikacji miejskiej w Warszawie to jest przepaść.
Zdecyduj się o czym piszesz. Albo o zagadnieniach technicznych (o których jak widać nie masz zielonego pojęcia), albo o punkcie widzenia pasażera. No i pasażer nie widzi tramwaju pamiętającego komunę, bo obecnie eksploatowane tramwaje wysokopodłogowe to już produkcja po 4.06.1989 (z jednym wyjątkiem). I dalej się z tobą zgadzam - brak elektroinformacji pasażerskiej jest skandalem szczególnie, że była szansa na fajny system Dystena, którego projekt został bezmyślnie utopiony już w trakcie testów na pojazdach 1406+1405 oraz 1470+1469. Natomiast monitoring w 105N jak uczy doświadczenie w z innych miast działa średnio (było podejście do instalacji w Warszawie, ale.... temat tak samo zarzucono). Natomiast ponieważ przyjdzie nam eksploatować te pojazdy przez kolejne lata (i to zapewne wiele lat) temat powinien zostać ogarnięty.
Te stopiatki to jakaś tragiczna konstrukcja. SILu zamontować się nie da, bo były próby i nie działało. Monitoringu i klimatyzacji tak samo. Gdzie konstruktorzy z Konstalu zrobili błąd?

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 10:00
autor: px33
Taka minimalna wersja (4 tablice zewnętrzne, LED w środku, zapowiedzi) to by było coś w okolicach 35-40k plus kable i montaż, taki pełny z LCD gdzieś w okolicach 90-100k plus kable i montaż. Firmowy monitoring trzeba by teraz liczyć też gdzieś w granicach 30k z montażem własnym.
Gdzie konstruktorzy z Konstalu zrobili błąd?
Raczej producent informacji. Jeśli dobrze kojarzę to ten fajny system Dystena przeżył krócej niż Novamedia, a to jest wyczyn.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 10:21
autor: MisiekK
px33 pisze:
14 paź 2024, 10:00
Raczej producent informacji. Jeśli dobrze kojarzę to ten fajny system Dystena przeżył krócej niż Novamedia, a to jest wyczyn.
System testowy przeżył krócej, bo został ambicjonalnie skazany na zagładę poprzez likwidację punktu publikacji rozkładów, a nie rozwój.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 10:36
autor: px33
Na macierzystym Śląsku też zdaje się jego losy nie były zbyt wesołe i chyba skupili się głównie na produkcji tablic przystankowych i peronowych. Chociaż trochę nie rozumiem po co wyłączać serwer (bo zakładam że de facto o to chodzi), który właściwie nie generuje żadnych kosztów jeśli mógłby działać i zapewniać chociaż jakieś minimum funkcjonalności dla drogiego produktu.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 10:58
autor: ZielonyJamnik
Wbrew pozorom Novamedia nie jest taka zła, pod koniec został zlokalizowany problem i po modernizacji SIPu np. w serii 52xx ciągle dzielnie sobie radzi.

Co do wyświetlaczy to trzeba by było pogadać z Wrocławiem, bo teraz 19t idą do remontu. Za grosze można by było dostać kompletny SIP.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 13:28
autor: MisiekK
ZielonyJamnik pisze:
14 paź 2024, 10:58
Wbrew pozorom Novamedia nie jest taka zła, pod koniec został zlokalizowany problem i po modernizacji SIPu np. w serii 52xx ciągle dzielnie sobie radzi.
To, że SIL jest na gratach NovejMedii nie znaczy, że oprogramowanie jest dalej ich. Graty są akurat mocno standardowe i składane przez te same dzieci o skośnych oczach.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 14:03
autor: ZielonyJamnik
Soft po za logiem Solarisa to w działaniu nic się zmienił. Akurat usterka była głównie sprzętowa. Zanim doszli i wyprodukowali poprawiony moduł to kary dobiły NM.

[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

: 14 paź 2024, 16:15
autor: ashir
Autobus Czerwon pisze:
14 paź 2024, 9:59
Tak, inną rzeczą jest to że dobrym okresem do montowania SILu i wymiany aparatury na tyrystorową w stopiatkach był początek lat 2000. Lecz jak wszyscy wiemy, wtedy TW było zajęte ważniejszymi sprawami, np. nie montowaniem ogrzewania w 13N. Z drugiej strony, w autobusach którym zostało ledwie kilka lat wymienia się teraz SIL praktycznie budując go od zera, a zdaje się że stozłomki jednak pojeżdżą dłużej.

MisiekK pisze:
14 paź 2024, 7:05


Zdecyduj się o czym piszesz. Albo o zagadnieniach technicznych (o których jak widać nie masz zielonego pojęcia), albo o punkcie widzenia pasażera. No i pasażer nie widzi tramwaju pamiętającego komunę, bo obecnie eksploatowane tramwaje wysokopodłogowe to już produkcja po 4.06.1989 (z jednym wyjątkiem). I dalej się z tobą zgadzam - brak elektroinformacji pasażerskiej jest skandalem szczególnie, że była szansa na fajny system Dystena, którego projekt został bezmyślnie utopiony już w trakcie testów na pojazdach 1406+1405 oraz 1470+1469. Natomiast monitoring w 105N jak uczy doświadczenie w z innych miast działa średnio (było podejście do instalacji w Warszawie, ale.... temat tak samo zarzucono). Natomiast ponieważ przyjdzie nam eksploatować te pojazdy przez kolejne lata (i to zapewne wiele lat) temat powinien zostać ogarnięty.
Te stopiatki to jakaś tragiczna konstrukcja. SILu zamontować się nie da, bo były próby i nie działało. Monitoringu i klimatyzacji tak samo. Gdzie konstruktorzy z Konstalu zrobili błąd?
SIL wymienia się w tych autobusach, w których jest konieczność, bo był problem z działaniem. Tam, gdzie były dechy boczne (zostało jeszcze trochę SU12 i SU18 z lat 2007-2010) tam dalej są, a wyświetlacze R&G mają się świetnie. ;-) Natomiast nam się nigdy "nie opłacało" montować wyświetlaczy czy biletomatów, a takie miasta, jak Kielce, Płock, Oświęcim robiły to w Jelczach (120M, bo u nas osiągnięciem był montaż w Mastero), Ikarusach czy DABach.