Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 paź 2018, 9:55

I takie rzeczy w produkcie MANa, który powinien być wysokiej jakości. Natomiast wtedy problem szybko usunięto na koszt producenta autubusów.


Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 paź 2018, 22:36

ashir pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:
29 paź 2018, 9:18
Stacja CNG również na bazie jest i działa. Kierowców brakuje, dlatego dzisiaj kilka brygad rano nie wyjechało.
Przy czym ogólnie kierowców na Płochocińskiej nie zabrakło i Arriva wyjechała na zastępstwo. Szkoda, że kierowcy Arrivy nie mogą usiąść za kółko Scanii - ale wiadomo kwestie prawne, finansowe itp. mocno utrudniają takie manewry. ;)
Zakaz jest? Bo o ile rozumiem ograniczenie dobowe, to jak ktoś z wolnego chce jeździć w czymś innym, to może czy nie?
ŁK

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 30 paź 2018, 10:16

Żeby kierowca pojechał Scanią, musi być etatowym pracownikiem Michalczewskiego, musi zdać egzamin na certyfikat (certyfikat jest ważny tylko w jednej firmie, kierowca Arrivy chcąc jeździć w Michalczewskim zdaje jeszcze raz, a to również trwa), a poza tym dobrze byłoby, gdyby ktoś go z obsługi Scanii przeszkolił. Zresztą, niektóre szkolenia (obsługa niepełnosprawnych na przykład) są wymagane przez ZTM i obowiązkowe. I również w każdej firmie takie szkolenie trzeba przejść od nowa.
Poza tym kierowca, o ile nie jest Polakiem, musi posiadać urzędowy papier poświadczający znajomość polskiego na poziomie B1 lub wyższym i muszą samodzielnie, na własny koszt, taki dokument zdobyć. To wyklucza z kręgu potencjalnych kierowców zdecydowaną większość obcokrajowców jeżdżących dla innych przewoźników.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 paź 2018, 10:53

Ten certyfikat B1 to wewnętrzne zarządzenie Michalczewskiego? Poprawcie mnie jeśli się mylę: ZTM wymaga znajomości polskiego w stopniu komunikatywnym? Czy wchodzą tutaj różnice z którego przetargu jest brygada (ZTM dawniej tego nie wymagał)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 30 paź 2018, 10:54

W tym przetargu ZTM wymaga B1 od obcokrajowców. Nie wiem jak jest we wcześniejszych.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 paź 2018, 10:55

To w takim razie kierowca Arrivy te B1 i tak musi mieć (lub nie być obcokrajowcem)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 30 paź 2018, 10:59

Oczywiście. Tyle, że w Arrive chyba zbyt wielu obcokrajowców nie ma. Moim zdaniem wymaganie B1 to przesada. Jeśli kierowca zda certyfikat w ZTM, to zna polski, a jak nie zna polskiego, to nie zda. A jeśli można zdać certyfikat nie znając polskiego, to znaczy, że cały ten certyfikat można sobie w kiblu na ścianie powiesić, bo jego wartość jest taka, jak papieru na którym jest drukowany. Przecież przewoźnicy też wiedzą, kogo na certyfikat wysyłają. Wiedzą, czy gość mówi po polsku w sposób przyzwoity, czy trzeba mu elementarz sprawić.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 lis 2018, 19:42

Kochani wawkomianie, spisuję jeno post ten zapytawszy się was, kiedy ino odwołań kres w przetargu na 50 wozów MEGA nadciągnie, a umowa pieczęć uzyska?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 lis 2018, 21:00

I tak do Wawra nie pojadą 😂

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 lis 2018, 21:26

To, że czasem sobie ponarzekam (nie wiem czy to uleczalne), to nie znaczy, że dochodzę do tak idiotycznych pomysłów :D
Przypadkiem nie powinno być już rozprawy pomiędzy ZTM-em a Arrivą?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 07 lis 2018, 11:50

zxcvbnm pisze:
06 lis 2018, 19:42
Kochani wawkomianie, spisuję jeno post ten zapytawszy się was, kiedy ino odwołań kres w przetargu na 50 wozów MEGA nadciągnie, a umowa pieczęć uzyska?
Na razie jedna skarga do sądu, konkretnie Michałków na wiosenny wyrok KIO została oddalona. Ale wróbelki z Płochocińskiej i Wspólnej ćwierkają, że wpłynęła jeszcze skarga na powakacyjny wyrok KIO (to ten ws. nieprawidłowego wyrzucenia przez ZTM Arrivy i Grodzia z przetargu).

Jurand
Posty: 1090
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 lis 2018, 13:26

piorunus pisze:
07 lis 2018, 11:50
zxcvbnm pisze:
06 lis 2018, 19:42
Kochani wawkomianie, spisuję jeno post ten zapytawszy się was, kiedy ino odwołań kres w przetargu na 50 wozów MEGA nadciągnie, a umowa pieczęć uzyska?
Na razie jedna skarga do sądu, konkretnie Michałków na wiosenny wyrok KIO została oddalona. Ale wróbelki z Płochocińskiej i Wspólnej ćwierkają, że wpłynęła jeszcze skarga na powakacyjny wyrok KIO (to ten ws. nieprawidłowego wyrzucenia przez ZTM Arrivy i Grodzia z przetargu).
Nie wykluczone że Arriva złożyła skargę na nieprawidłowe wyrzucenie, zyskując w ten sposób cenny czas na znalezienie bazy i jej przygotowanie.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 08 lis 2018, 20:54

Jurand pisze:
07 lis 2018, 13:26
Nie wykluczone że Arriva złożyła skargę na nieprawidłowe wyrzucenie, zyskując w ten sposób cenny czas na znalezienie bazy i jej przygotowanie.
Arriva miałaby złożyć skargę na wyrok KIO uwzględniający w całości jej odwołanie? (-o<
Rzeczony wyrok - ftp://ftp.uzp.gov.pl/KIO/Wyroki/2018_1441%201462.pdf

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 lis 2018, 21:28

piorunus pisze:
07 lis 2018, 11:50
zxcvbnm pisze:
06 lis 2018, 19:42
Kochani wawkomianie, spisuję jeno post ten zapytawszy się was, kiedy ino odwołań kres w przetargu na 50 wozów MEGA nadciągnie, a umowa pieczęć uzyska?
Na razie jedna skarga do sądu, konkretnie Michałków na wiosenny wyrok KIO została oddalona. Ale wróbelki z Płochocińskiej i Wspólnej ćwierkają, że wpłynęła jeszcze skarga na powakacyjny wyrok KIO (to ten ws. nieprawidłowego wyrzucenia przez ZTM Arrivy i Grodzia z przetargu).
A czasem nie było tak, że można umowę podpisać nie czekając na orzeczenie sądu?

ODPOWIEDZ