Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
I takie rzeczy w produkcie MANa, który powinien być wysokiej jakości. Natomiast wtedy problem szybko usunięto na koszt producenta autubusów.
Zakaz jest? Bo o ile rozumiem ograniczenie dobowe, to jak ktoś z wolnego chce jeździć w czymś innym, to może czy nie?ashir pisze:Przy czym ogólnie kierowców na Płochocińskiej nie zabrakło i Arriva wyjechała na zastępstwo. Szkoda, że kierowcy Arrivy nie mogą usiąść za kółko Scanii - ale wiadomo kwestie prawne, finansowe itp. mocno utrudniają takie manewry.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑29 paź 2018, 9:18Stacja CNG również na bazie jest i działa. Kierowców brakuje, dlatego dzisiaj kilka brygad rano nie wyjechało.
ŁK
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Żeby kierowca pojechał Scanią, musi być etatowym pracownikiem Michalczewskiego, musi zdać egzamin na certyfikat (certyfikat jest ważny tylko w jednej firmie, kierowca Arrivy chcąc jeździć w Michalczewskim zdaje jeszcze raz, a to również trwa), a poza tym dobrze byłoby, gdyby ktoś go z obsługi Scanii przeszkolił. Zresztą, niektóre szkolenia (obsługa niepełnosprawnych na przykład) są wymagane przez ZTM i obowiązkowe. I również w każdej firmie takie szkolenie trzeba przejść od nowa.
Poza tym kierowca, o ile nie jest Polakiem, musi posiadać urzędowy papier poświadczający znajomość polskiego na poziomie B1 lub wyższym i muszą samodzielnie, na własny koszt, taki dokument zdobyć. To wyklucza z kręgu potencjalnych kierowców zdecydowaną większość obcokrajowców jeżdżących dla innych przewoźników.
Poza tym kierowca, o ile nie jest Polakiem, musi posiadać urzędowy papier poświadczający znajomość polskiego na poziomie B1 lub wyższym i muszą samodzielnie, na własny koszt, taki dokument zdobyć. To wyklucza z kręgu potencjalnych kierowców zdecydowaną większość obcokrajowców jeżdżących dla innych przewoźników.
Ten certyfikat B1 to wewnętrzne zarządzenie Michalczewskiego? Poprawcie mnie jeśli się mylę: ZTM wymaga znajomości polskiego w stopniu komunikatywnym? Czy wchodzą tutaj różnice z którego przetargu jest brygada (ZTM dawniej tego nie wymagał)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
W tym przetargu ZTM wymaga B1 od obcokrajowców. Nie wiem jak jest we wcześniejszych.
To w takim razie kierowca Arrivy te B1 i tak musi mieć (lub nie być obcokrajowcem)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Oczywiście. Tyle, że w Arrive chyba zbyt wielu obcokrajowców nie ma. Moim zdaniem wymaganie B1 to przesada. Jeśli kierowca zda certyfikat w ZTM, to zna polski, a jak nie zna polskiego, to nie zda. A jeśli można zdać certyfikat nie znając polskiego, to znaczy, że cały ten certyfikat można sobie w kiblu na ścianie powiesić, bo jego wartość jest taka, jak papieru na którym jest drukowany. Przecież przewoźnicy też wiedzą, kogo na certyfikat wysyłają. Wiedzą, czy gość mówi po polsku w sposób przyzwoity, czy trzeba mu elementarz sprawić.
Kochani wawkomianie, spisuję jeno post ten zapytawszy się was, kiedy ino odwołań kres w przetargu na 50 wozów MEGA nadciągnie, a umowa pieczęć uzyska?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
I tak do Wawra nie pojadą ![😂](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f602.svg)
To, że czasem sobie ponarzekam (nie wiem czy to uleczalne), to nie znaczy, że dochodzę do tak idiotycznych pomysłów
Przypadkiem nie powinno być już rozprawy pomiędzy ZTM-em a Arrivą?
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Przypadkiem nie powinno być już rozprawy pomiędzy ZTM-em a Arrivą?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Na razie jedna skarga do sądu, konkretnie Michałków na wiosenny wyrok KIO została oddalona. Ale wróbelki z Płochocińskiej i Wspólnej ćwierkają, że wpłynęła jeszcze skarga na powakacyjny wyrok KIO (to ten ws. nieprawidłowego wyrzucenia przez ZTM Arrivy i Grodzia z przetargu).
Nie wykluczone że Arriva złożyła skargę na nieprawidłowe wyrzucenie, zyskując w ten sposób cenny czas na znalezienie bazy i jej przygotowanie.piorunus pisze: ↑07 lis 2018, 11:50Na razie jedna skarga do sądu, konkretnie Michałków na wiosenny wyrok KIO została oddalona. Ale wróbelki z Płochocińskiej i Wspólnej ćwierkają, że wpłynęła jeszcze skarga na powakacyjny wyrok KIO (to ten ws. nieprawidłowego wyrzucenia przez ZTM Arrivy i Grodzia z przetargu).
Arriva miałaby złożyć skargę na wyrok KIO uwzględniający w całości jej odwołanie?
![(-o<](./images/smilies/eusa_pray.gif)
Rzeczony wyrok - ftp://ftp.uzp.gov.pl/KIO/Wyroki/2018_1441%201462.pdf
-
- Posty: 2848
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A czasem nie było tak, że można umowę podpisać nie czekając na orzeczenie sądu?piorunus pisze: ↑07 lis 2018, 11:50Na razie jedna skarga do sądu, konkretnie Michałków na wiosenny wyrok KIO została oddalona. Ale wróbelki z Płochocińskiej i Wspólnej ćwierkają, że wpłynęła jeszcze skarga na powakacyjny wyrok KIO (to ten ws. nieprawidłowego wyrzucenia przez ZTM Arrivy i Grodzia z przetargu).