Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 08 lis 2018, 21:33

Może skargę do sądu złożył jeden z podmiotów, które miałyby tę umowę podpisać? Może ZTM?

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 lis 2018, 21:38

kveld pisze:
08 lis 2018, 21:33
Może ZTM?
Niestety, mam przeczucie, że to bardzo prawdopodobne.
A "niestety", dlatego że wtedy okazałoby się że sami doprowadzają do przeciągania jak się da dostawy nowych autobusów.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lis 2018, 21:59

Można. Tylko z ryzykiem procesów odszkodowawczych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Jurand
Posty: 1090
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 09 lis 2018, 8:40

alojz pisze:
08 lis 2018, 20:54
Jurand pisze:
07 lis 2018, 13:26
Nie wykluczone że Arriva złożyła skargę na nieprawidłowe wyrzucenie, zyskując w ten sposób cenny czas na znalezienie bazy i jej przygotowanie.
Arriva miałaby złożyć skargę na wyrok KIO uwzględniający w całości jej odwołanie? (-o<
Rzeczony wyrok - ftp://ftp.uzp.gov.pl/KIO/Wyroki/2018_1441%201462.pdf
Miałem oczywiście na myśli poprzedni wyrok dotyczący wykluczenia zarówno Arrivy jak i PKS GM. Myślałem że może Arriva na te wykluczenie znowu napisała odwołanie aby oczyścić całkowicie swoje dobre imię 😄

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 09 lis 2018, 15:14

Biorąc pod uwagę co dzieje się w wątku "Dziwadła autobusowe - 2018" z lekkim uśmiechem na twarzy czytam poprzednie strony gdzie przekonywano mnie jaki ITS ma super start ;)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 lis 2018, 16:25

Bardzo dobrze zaczął i w pierwszy weekend obsłużył wszystkie swoje brygady. Poziom świadczenia usług też chyba nie spadł? A za niezrealizowane kursy są naliczane kary na operatora. Pasażerów nie bardzo dotyka ta sytuacja, podobnie było w Radomiu. Chociaż tam za to brakowało nowych wozów, a nie kierowców. W dodatku Michalczewski i tak realizował wszystkie kursy. :)

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 lis 2018, 17:52

Widać z tego, że kierowcy nie chcą z Arrivy odchodzić. Gdyby Arriva musiała się gdzieś przenieść pod Warszawę, sądzę, że sporo kierowców wybrałoby jednak Michalczewskiego z racji lepszej lokalizacji. Michalczewki i Arriva konkurują o tych samych kierowców. Ciekawe jak się skończy podnajmowanie bazy od Grodzia.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 lis 2018, 18:00

Tylko, że Arriva będzie potrzebowała za chwilę kierowców i zobaczymy czy ich znajdzie, bo znowu będzie sytuacja, że na rynku warszawskim "nie zwolnią" się kierowcy. Dzisiaj kończy się obsługa 717 i ZP. Może ktoś przejdzie do Michalczewskiego, jeśli Grodzio będzie miał nadwyżkę kierowców.

Jurand
Posty: 1090
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 09 lis 2018, 18:08

fraktal pisze:
09 lis 2018, 17:52
Widać z tego, że kierowcy nie chcą z Arrivy odchodzić. Gdyby Arriva musiała się gdzieś przenieść pod Warszawę, sądzę, że sporo kierowców wybrałoby jednak Michalczewskiego z racji lepszej lokalizacji. Michalczewki i Arriva konkurują o tych samych kierowców. Ciekawe jak się skończy podnajmowanie bazy od Grodzia.
Podnajmowanie części bazy od Pks skończy się zapewne takim samym konfliktem jak od Michalczewskich. Jest to taki sam konflikt interesów i prędzej czy później dojdzie do spinki między przewoźnikami. Arriva powinna jednak zainwestować w swoją bazę a nie iść na łatwiznę podnajmujac bazy. Z Michalczewskimi było dobrze do momentu kiedy nie podpisali umowy z Ztm i nie zaczęły się przepychanki o kierowców.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 09 lis 2018, 18:12

ashir pisze:
09 lis 2018, 16:25
Bardzo dobrze zaczął i w pierwszy weekend obsłużył wszystkie swoje brygady.
Bardzo dobrze?
Kto wg Ciebie miał lepszy start? Grodzio czy Michalczewski?
Jurand pisze:
09 lis 2018, 8:40
alojz pisze:
08 lis 2018, 20:54

Arriva miałaby złożyć skargę na wyrok KIO uwzględniający w całości jej odwołanie? (-o<
Rzeczony wyrok - ftp://ftp.uzp.gov.pl/KIO/Wyroki/2018_1441%201462.pdf
Miałem oczywiście na myśli poprzedni wyrok dotyczący wykluczenia zarówno Arrivy jak i PKS GM.
Coś się nie rozumiemy, bo to jest właśnie ten wyrok dotyczący tych odwołań Grodzia i Arrivy.
Na wyrok KIO uwzględniający odwołanie Arrivy (1462/18) złożono skargę do sądu (na logikę - zrobił to ZTM lub Michalczewski).
Jurand pisze:
09 lis 2018, 8:40
Myślałem że może Arriva na te wykluczenie znowu napisała odwołanie aby oczyścić całkowicie swoje dobre imię 😄
Nie można się drugi raz odwoływać od tej samej czynności.

Jurand pisze:
09 lis 2018, 18:08
Podnajmowanie części bazy od Pks skończy się zapewne takim samym konfliktem jak od Michalczewskich.
Grodzio w kolejnym przetargu już nie będzie mógł wystawić samej zajezdni Klementowicka (brak miejsca). Będzie musiał wycenić modernizację innej bazy (najbliżej to chyba Pruszków), w związku z tym cenowo na pewno przegra.
Jurand pisze:
09 lis 2018, 18:08
Z Michalczewskimi było dobrze do momentu kiedy nie podpisali umowy z Ztm i nie zaczęły się przepychanki o kierowców.
A są jakieś przepychanki? Bo nie widać żeby Arriva miałą problem z kierowcami.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 lis 2018, 18:45

alojz pisze:
09 lis 2018, 18:12
Bardzo dobrze?
Kto wg Ciebie miał lepszy start? Grodzio czy Michalczewski?
Arriva! Grodzio też miał problemy (również taborowe) mimo taryfy ulgowej. Bez taryfy ulgowej to jeszcze większe problemy mieliby z kierowcami. :)

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 09 lis 2018, 19:54

ashir pisze:
09 lis 2018, 18:00
Dzisiaj kończy się obsługa 717 i ZP. Może ktoś przejdzie do Michalczewskiego, jeśli Grodzio będzie miał nadwyżkę kierowców.
Odpada, brak znajomości języka polskiego ;)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 lis 2018, 20:03

Bez stereotypów, jeździli też Polacy.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 09 lis 2018, 20:08

ashir pisze:
09 lis 2018, 18:45
alojz pisze:
09 lis 2018, 18:12
Kto wg Ciebie miał lepszy start? Grodzio czy Michalczewski?
Arriva!
Nie bez powodu zadałem pytanie zamknięte.
ashir pisze:
09 lis 2018, 18:45
Grodzio też miał problemy (również taborowe) mimo taryfy ulgowej. Bez taryfy ulgowej to jeszcze większe problemy mieliby z kierowcami. :)
Taryfę ulgową dostali na Scanie, nie na Solarisy. Zresztą z pewnością szybko zorganizowaliby Ukraińców.
Na Solarisy dostali warunki trudniejsze od zakładanych, bo powinni mieć plan wakacyjny, a dostali pełny.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 lis 2018, 20:10

ashir pisze:
09 lis 2018, 20:03
Bez stereotypów, jeździli też Polacy.
Polacy przeszli na nowy kontrakt - Solarisy.

ODPOWIEDZ