[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Walas
Posty: 17217
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 18 paź 2024, 7:42

ZielonyJamnik pisze:
18 paź 2024, 3:16
reserved pisze:
18 paź 2024, 0:45
Jak mam czytać to zdanie? "Jeździsz na dwie zmiany" czy "jeździsz na drugie zmiany"? :P Bo jest różnica.
Słownik oczywiście :wink: miało być na 2 zmianę
Dlatego warto pisać zm. A/zm. B/zm. C tak jest łatwiej
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 paź 2024, 17:36

michael112 pisze:
22 paź 2024, 13:58
pawcio pisze:
22 paź 2024, 13:36
nawet gdyby połowa opcji nie poszła na podniesienie stanu
O co chodziło w tej koncepcji?
Z opcji na 90 sztuk 45 miało być na wymianę taboru a 45 na zwiększenie stanu inwentarzowego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 paź 2024, 18:57

Czyli albo podniesienie planu brygadowego albo 45 składów stopiątek by stało w zajezdniach: a zatem dla pasażera to samo, jak gdyby wymieniono tabor.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 paź 2024, 6:58

Nie do końca. Podniesienie planu na nowych trasach nie zdejmuje składów z miasta, więc pasażer dalej cierpi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7842
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 23 paź 2024, 7:03

pawcio pisze:
23 paź 2024, 6:58
Nie do końca. Podniesienie planu na nowych trasach nie zdejmuje składów z miasta, więc pasażer dalej cierpi.
No już bez przesady. Pasażer to cierpi jak tramwaj nie przyjedzie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

fraktal
Posty: 5652
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 paź 2024, 8:26

Gdyby wykupiono opcję, byłoby 45 składów 105tek mniej, ja bym się na tym skupił, a nie na słowach. Biorąc pod uwagę, że na jednej linii tramwajowej jeździ przeciętnie 10-15 brygad, to znacząca liczba. Takie teraz mamy czasy, rosyjskie wagony z wyświetlaczami też mogą wrócić po wydłużeniu metra na Karolin, kiedy będzie podniesienie planu w metrze.

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 paź 2024, 9:17

fraktal pisze:
23 paź 2024, 8:26
Gdyby wykupiono opcję, byłoby 45 składów 105tek mniej
Myślę że to by była wartość absolutnie wystarczająca, aby pasażerowie innych tras nie odczuli spadku komfortu po tym jak skierowano część Hyundai'ów na linię do Wilanowa. O ile oczywiście termin ich wprowadzenia do ruchu by się zbiegł z otwarciem trasy.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 26 paź 2024, 19:43

MisiekK pisze:
14 paź 2024, 7:05
Natomiast monitoring w 105N jak uczy doświadczenie w z innych miast działa średnio (było podejście do instalacji w Warszawie, ale.... temat tak samo zarzucono). Natomiast ponieważ przyjdzie nam eksploatować te pojazdy przez kolejne lata (i to zapewne wiele lat) temat powinien zostać ogarnięty.
Nie jest przypadkiem tak, że próbuje się powrócić do koncepcji monitoringu w starszych wagonach? Od kilku miesięcy jeden ze składów ma zamontowaną kamerę, ostatnio widziałem, że jeden z ubootów też zyskał monitoring. To wszystko oczywiście w dość skromnej formie, no ale zawsze coś ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7842
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 paź 2024, 22:08

Bywalec pisze:
26 paź 2024, 19:43
Nie jest przypadkiem tak, że próbuje się powrócić do koncepcji monitoringu w starszych wagonach? Od kilku miesięcy jeden ze składów ma zamontowaną kamerę, ostatnio widziałem, że jeden z ubootów też zyskał monitoring. To wszystko oczywiście w dość skromnej formie, no ale zawsze coś ;)
Za każdym razem gdy coś się stanie w takim pojeździe jest wielkie poruszenie, zbieranie ofert i drapanie się po głowie czemu tak drogo. Ostatecznie stanęło na samych kamerach toru jazdy, ale bym się do tego nie przywiązywał za mocno oprócz jakiś pojedynczych testów. Generalnie wszystkie mi znane rozwiązania na takich wagonach działają słabo i nie są warte włożonych środków.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 paź 2024, 9:32

KTJ nie obejmuje zasięgiem wnętrza składu. Czytałem ciekawy artykuł odnośnie odczytu obrazu z kamer toru jazdy, po wypadku. Mądra komisja wie, na co patrzeć, np zza piątego krzaka po prawej stronie w trzydziestej ósmej minucie zero sekund, wyjdzie pieszy. Jak prowadzący mógł go nie zauważyć? Może w tej sekundzie spojrzał na wskaźniki pulpitu, a może obserwował sygnalizatory. Po fakcie każdy jest mądry.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 27 paź 2024, 9:59

Jeśli monitoring miałby rozstrzygać kwestie wypadkowe to minimum powinna być KTJ oraz KM. I z racji na wiele kontrowersji kamera na ostatnie drzwi w drugim wagonie, ale wiadomo, to znacząco podniosłoby koszty bo dodatkowo trzeba byłoby zamontować podgląd dla motorniczego.
W innej kwestii - wiadomo co z przetargiem na nowy tabor, który miał być ogłoszony w I kwartale tego roku? Rok się za chwilę kończy a przetargu jak nie było tak nie ma.
Obrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7842
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 28 paź 2024, 21:10

Bywalec pisze:
27 paź 2024, 9:59
W innej kwestii - wiadomo co z przetargiem na nowy tabor, który miał być ogłoszony w I kwartale tego roku? Rok się za chwilę kończy a przetargu jak nie było tak nie ma.
Nic. Mam wrażenie, że to była kaczka pod wybory, SIWZ też do konca chyba nie powstał. Wniosku o środki z KPO też się nie złożyło.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3486
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 29 paź 2024, 16:00

Bywalec pisze:
29 paź 2024, 11:12
Dodatki wyjeżdżają z R5, zjeżdżają na R1, po południu wyjeżdżają z R1 po czym zjeżdżają na R5.
Jak to wygląda z organizacją pracy motorowych?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 paź 2024, 18:08

Czasami zaczyna tu, czasami kończy tam.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

gfedorynski
Posty: 765
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 15 lis 2024, 10:33

Coś dziś rano zjeżdżało z lawety za bramą R-1. Swing jakiś oczywiście, w locie nie dopatrzyłem się numeru taborowego.

ODPOWIEDZ