Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 21 wrz 2017, 11:17

Często motorowi nie widzą, szczególnie w drugim wagonie czy wszyscy pokonali schody. Jest też grupa ludzi stojących na stopniach więc do końca nie jest wiadomo czy akurat ktoś będzie stał na schodach czy jeszcze nie wszedł.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 wrz 2017, 11:22

Wiem o tym, ale nie zawsze widzą także gdy ludzi jest sporo, a wsiada się 2 drzwiami w pierwszym wagonie, za to gdy się wsiada pierwszymi... No dobra nieważne, uwierz mi, że wiele zaobserwowałem przedwczoraj i wniosek nasunął się jeden: potrzebna jest szybsza wymiana 105tek albo montaż kamer. :P Niestety ani na jedno, ani na drugie się nie zanosi.... ;)

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 21 wrz 2017, 12:06

W 105 montaż kamer też nic nie da bo jak ktoś ma parcie i będzie chciał zamknąć drzwi do zamknie i nawet groźba kary mu nie straszna. Mi brakuje w każdym typie tramwaju podglądu podczas wymiany pasażerskiej. Jeszcze w Swingu jest szybki dostęp ale w Jazzie muszę wchodzić w podmenu a i tak nie włączę podglądu póki wagon się nie zatrzyma a czasem i jak się zatrzyma opcja podglądu się nie pojawia

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 wrz 2017, 12:18

W swingu komplet poręczy skutecznie zasłania widok drzwi z wnętrza tramwaju, w lusterku. Może podgląd wnętrza wagonu za pomocą kamer powinien się automatycznie uaktywniać przy otwarciu drzwi?
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 21 wrz 2017, 13:25

Natomiast w Jazzach w ogóle nie widać wnętrza wagonu a na dodatek widoku kamer nie można włączyć jednym przyciskiem.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1516
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 21 wrz 2017, 13:29

Inwalidzi szybciej wskakują po tych schodkach niż "zdrowi" wsiadają w 1 i 6 drzwi swinga. A wracając do priorytetów. Długo jeszcze priorytet przy Kazubów będzie zakładał zaiwanianie 60 by się wyrobić na światło trwające około 4 sekund lub powolne turlanie się i czekanie aż skręcą w Pełczyńskiego/Bolkowską? Dywizjonu 303 też jest bardzo dobre, zamyka się drzwi i tym momencie ruszają 2 auta skręcające w Wrocławską. Tramwaj może dostanie powtórkę światła, a może nie. Poza tym, na Zawiszy tramwaj od Narutowicza dostaje światło na wjazd na wyspę (1,11,71) a zjazdowy od Daszyniaka już nie zawsze.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 21 wrz 2017, 13:38

A nawet jak się dostanie światło przy Dywizjonu 303 to nie ma szans by zdążyć na światło przy Radiowej. A przy Pl. Zawiszy tramwaj od Narutowicza ma światło wjazdowe dwa razy na cykl a zjazdowy raz i dlatego ty stoisz a ktoś jedzie.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 wrz 2017, 14:10

Kelly pisze:Inwalidzi szybciej wskakują po tych schodkach niż "zdrowi" wsiadają w 1 i 6 drzwi swinga.
Twój kolega z "Mokotowa" miał chyba inne zdanie, bo marudził, że nie zdąży na światło przy Bankowym. Moja odpowiedź chyba go jednak wkurzyła bardziej, ale trudno - sam się prosił. ;) To tak a propos priorytetu i jego braku.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 wrz 2017, 14:41

Nie wiem, dlaczego wszyscy chcą wsiąść I drzwiami, a następnie tłoczą się w pierwszym członie. Pierwszy wózek trzeszczy od przeładowania, odgarniacz szoruje o glebę. W pozostałych członach miejsca leżące, a pasażerowie wykazują zachowania stadne, przekraczając wszelkie normy pasażerometrokwadrat.
Fraktal, to nie jest odpowiedź na Twój post, jeździłeś ze mną i chyba nie miałeś zastrzeżeń.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 wrz 2017, 14:48

Skoro 90% przystanków ma dojście jedyne lub główne od przodu, to jest naturalne, że pierwsze drzwi będą najbardziej obciążone.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 wrz 2017, 15:07

To może I drzwi powinny być dwustrumieniowe i za nimi pusta przestrzeń, jak w II, III, IV i V?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 wrz 2017, 15:32

Przed pierwszym wózkiem trochę mało miejsca. Nie bez powodu kabina motrniczego nie ma osobnych drzwi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 21 wrz 2017, 16:04

Co nie oznacza, że nie ma tramwajów z osobnymi drzwiami dla motorniczego. W Krakowie pierwsze drzwi zostały wydzielone dla motorniczego ale nie skraca to wymian pasażerskich. Jedyny plus to taki, że motorniczy nie musi wychodzić np. do zwrotnicy przez część pasażerską.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 wrz 2017, 16:11

Tylko Kraków większość przystanków ma na ulicy nie na wysepce z dojściem z przodu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 wrz 2017, 18:55

Są w bliskim sąsiedztwie tramy ze wszystkimi drzwiami dwustrumieniowymi i osobnymi drzwiami dla motorniczego. Niestety, nie stać nas na te tramwaje.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ