Chciałbym tylko jedną rzecz zauważyć - o ile on i tak jest "stracony", tak jest sporo osób które czytają pobieżnie czy nie ogarniają sytuacji i później te bzdury idą w świat (choćby sytuacja z Portalem Warszawskim), bez takiego choćby wyjaśnienia, nieobeznani myślą, że przesunięcie wozów oznacza jakieś cięcia (tzn. gdybym nie wiedział jak to funkcjonuje, jak wielu pasażerów). Z tego powodu na miejscu MZA po prostu zawarł bym podstawowe informacje i zaorał merytorycznie, tak żeby inni widzieli (choć trzeba przyznać komentujący robią dobrą robotę).
Quo vadis, MZA?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Na miejscu osoby prowadzącej FB MZA, bym po prostu zablokował tamten profil.
Rozwiązanie proste i skuteczne. Tylko dlaczego jeszcze tego nie zastosowali? 

Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Bo trzeba napisać raport do kierownika i czekać na decyzję. 

-
- Posty: 3088
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To jest dla mnie jasne. Jakbyś nie przestawiał 43XX i innych wozów pomiędzy zajezdniami, 75 autobusów nie rozmnożysz i nie sądzę żeby było aż tyle rezerwy poukrywanych na zajezdniach. Wietrzę cięcia i tyle. Dobrze że tym razem nawet tu zdarzają się głosy krytyki wobec decyzji miasta o tym żeby ani nie podpisywać nowej umowy ani nie odkupować wozów.rafal018 pisze: ↑21 lis 2024, 17:11Całego kontraktu Relo nie da się zastąpić tą ilością wozów, która teraz będzie na R6. Logicznym jest zatem, że część brygad przejmą też inne zajezdnie.
Od nowego roku dojdą kolejne zmiany. Kończy się też midi kontrakt Mobilisa, a nic nie słychać żeby miał zostać przedłużony. Znika łącznie 75 brygad, które trzeba rozłożyć na pozostałe dostępne pojazdy, balansując zapewne częstotliwością linii jak i długością taboru.
Z tym odkupowaniem wozów to jeszcze różnie może być. Nikt z nas nie siedzi głęboko w spółce, i nie jest jedną z osób decyzyjnych, czort wie co planują. Jedno jest pewne, miasto nie przedłużyło kontraktu ReLo, i wykupiło działkę. A co dalej?
"Czekać."
"Czekać."
-
- Posty: 3088
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Za tydzień Relo kończy kontrakt. Pewnie już myślą komu odsprzedać autobusy, przecież nie będą stały bezczynnie na placu. Ktoś pisał że są już o nie zapytania i że MZA nie wyraziło zainteresowania. Za chwilę autobusy się rozejdą tak jak wycofane 92XX i tyle.
Notabene, jakiś egzemplarz mógłby odkupić... KMKM, ponieważ są to pierwsze na sieci WTP autobusy z białymi wyświetlaczami.
Notabene, jakiś egzemplarz mógłby odkupić... KMKM, ponieważ są to pierwsze na sieci WTP autobusy z białymi wyświetlaczami.
Tak, na pewno KMKM odkupi autobus z 2016 roku.michael112 pisze: ↑25 lis 2024, 13:40Za tydzień Relo kończy kontrakt. Pewnie już myślą komu odsprzedać autobusy, przecież nie będą stały bezczynnie na placu. Ktoś pisał że są już o nie zapytania i że MZA nie wyraziło zainteresowania. Za chwilę autobusy się rozejdą tak jak wycofane 92XX i tyle.
Notabene, jakiś egzemplarz mógłby odkupić... KMKM, ponieważ są to pierwsze na sieci WTP autobusy z białymi wyświetlaczami.

Według mnie największy problem przy odkupieniu tych autobusów to nawet nie rocznik, a napęd - miasto zobowiązało się do zakupu tylko pojazdów zero- i niskoemisyjnych, stąd do przyjęcia dla MZA był odkup gazowych Scanii od Michalczewskiej.ashir pisze: ↑25 lis 2024, 14:03Tak, na pewno KMKM odkupi autobus z 2016 roku.michael112 pisze: ↑25 lis 2024, 13:40Za tydzień Relo kończy kontrakt. Pewnie już myślą komu odsprzedać autobusy, przecież nie będą stały bezczynnie na placu. Ktoś pisał że są już o nie zapytania i że MZA nie wyraziło zainteresowania. Za chwilę autobusy się rozejdą tak jak wycofane 92XX i tyle.
Notabene, jakiś egzemplarz mógłby odkupić... KMKM, ponieważ są to pierwsze na sieci WTP autobusy z białymi wyświetlaczami.![]()
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Dawno się tak nie uśmiałemmichael112 pisze: ↑25 lis 2024, 13:40Notabene, jakiś egzemplarz mógłby odkupić... KMKM, ponieważ są to pierwsze na sieci WTP autobusy z białymi wyświetlaczami.

KMKM to nie jest skup autobusów, a kolekcja i tak jest już skrajnie duża w stosunku do miejsca garażowania.
Patrząc w ten sposób to każda seria autobusów ma coś nowego i wyjątkowego, a 94xx to zwykły SU12 do tego z marnym zestawem napędowym.
Zobowiązało się, ale nie żadnym aktem prawa miejscowego, tylko - no właśnie - słowami lidera.
Wszystko można zmienić, można wytłumaczyć.
Tylko trzeba chcieć, a nie tkwić w zaparciu, że tak musi być, świat się nie zmienił i basta.
Zamiana pojazdów z 2016 roku na autobusy z 2008 czy nawet 2007 roku są jednak dość unikalnym podejściem do zero i niskoemisyjności.
Zamiana to by była, gdyby w miejsce 94xx MZA kupiło używki z 2007/8r, a nic takiego nie ma miejsca. Jeżdżą te wozy które jeżdżą od początku, a ich dni i tak są policzone.
Poza tym na liniach które obsługiwał Relobus pojadą wozy z 2021r.
Hmm, gdyby zapotrzebowanie na wozy w ruchu nie wzrosło od 1 stycznia o 75 pojazdów to chyba jednak udałoby się 75 starych gruzów wyeliminować szybciej niż później czyż nie?

No bo przecież nie pozbyto by się pojazdów z 2021 roku w związku z tym.