Quo vadis, MZA?
Może i szybciej by te wozy zniknęły, ale mało komu zrobi to różnicę, że pojeżdżą pół roku czy nawet rok dłużej.
Relobus miał kontrakt na 8 lat, zrealizował go w całości, umowa dobiega końca i tyle. Nad czym tu płakać? ZTM nie ma żadnego obowiązku przedłużania kontraktów, ajent nie może nastawiać się, że umowa zostanie lub powinna być przedłużona.
Relobus miał kontrakt na 8 lat, zrealizował go w całości, umowa dobiega końca i tyle. Nad czym tu płakać? ZTM nie ma żadnego obowiązku przedłużania kontraktów, ajent nie może nastawiać się, że umowa zostanie lub powinna być przedłużona.
-
- Posty: 4455
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Może jeszcze za wartość rynkową, co? XDmichael112 pisze: ↑25 lis 2024, 13:40Notabene, jakiś egzemplarz mógłby odkupić... KMKM, ponieważ są to pierwsze na sieci WTP autobusy z białymi wyświetlaczami.
Nie wiem, czy kierowcy także MZA będą tak zadowoleni, gdy im skrócą przerwy, obcinając liczbę brygad, a zostawiając bez zmian rozkład dla pasażerów. Jakoś te brakujące brygady będą musieli znaleźć, jeśli MZA nie da rady wziąć wszystkiego.konri pisze: ↑25 lis 2024, 17:05Może i szybciej by te wozy zniknęły, ale mało komu zrobi to różnicę, że pojeżdżą pół roku czy nawet rok dłużej.
Relobus miał kontrakt na 8 lat, zrealizował go w całości, umowa dobiega końca i tyle. Nad czym tu płakać? ZTM nie ma żadnego obowiązku przedłużania kontraktów, ajent nie może nastawiać się, że umowa zostanie lub powinna być przedłużona.
Nad czym płakać? Myślę, że głównie nad pogorszeniem jakości usług.konri pisze: ↑25 lis 2024, 17:05Może i szybciej by te wozy zniknęły, ale mało komu zrobi to różnicę, że pojeżdżą pół roku czy nawet rok dłużej.
Relobus miał kontrakt na 8 lat, zrealizował go w całości, umowa dobiega końca i tyle. Nad czym tu płakać? ZTM nie ma żadnego obowiązku przedłużania kontraktów, ajent nie może nastawiać się, że umowa zostanie lub powinna być przedłużona.
Od rosnącej średniej wieku taboru i pogorszenia wyposażenia (jak czasem muszę pojechac 156 czy 169 to jest dla mnie na prawdę unikalne doświadczenie zapachowo-organoleptyczne) przez sprawność tego wyposażenia (polecam poobserwować w lato ile autobusów jeździ bez klimy) po jakość obsługi (polecam spojrzeć na Młocinach jak są ubrani kierowcy ajentów, a jak komunalnego przewoźnika, o obsłudze pojazdu jak zapowiedzi głosowe na zewnątrz czy radiotelefon to nawet szkoda wspominac).
Według mnie dla wizerunku WTP lepiej byłoby zasoby zaangazowane
w zwiększenie planu MZA poświęcić na polepszenie jakości usług i dorównanie do poziomu ajentów. I to nie jest kwestia jednego pojedynczego kontraktu tylko całej strategii rozwoju WTP.
Oczywiście do tego kwestia zwiększeniu kosztów, czy argumentacja o brakach kierowców i taboru generalnie w obecnej sytuacji trasie sens.
No nie wiem, ja mam wrażenie, że komunikacja miejska jest w głębokim kryzysie (co jest pokłosiem covid-19) i szybko się chyba to nie skończy... MZA na zakupy liczy tylko na te z dofinansowaniem. Na tabor nie-elektryczny nie ma własnej kasy nawet.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Docelowo MZA ma przejąć wszystkie brygady czy będą przetargi dla ajentów na nowe pojazdy?
Ponoć mają być przetargi na ajentów.
- Żoliborzanin
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 sty 2018, 17:24
- Lokalizacja: Stary Żoliborz
- Kontakt:
Na stronie ZTM w zakładce postępowań można znaleźć 10 wstępnych ogłoszeń przetargów na obsługę linii komunikacyjnych (i przy okazji dwa kolejne wstępne na eLki) z czego 7 w 2025 roku, jedno w 2026 i dwa w 2028
Ktoś tam gdzieś na pętli twierdził że wróci arriva w konsorcjum z europą express i veolią transport. Jakieś krsy etc. były sprawdzane nawet 
Też się uśmiałem. Przecież wyświetlacze można zwyczajnie przełożyć z jednego wozu do drugiego. Najlepszym przykładem część SU18 z MZA, którym wymieniono wyświetlacze z pomarańczowych na białekonri pisze: ↑25 lis 2024, 15:44Dawno się tak nie uśmiałemmichael112 pisze: ↑25 lis 2024, 13:40Notabene, jakiś egzemplarz mógłby odkupić... KMKM, ponieważ są to pierwsze na sieci WTP autobusy z białymi wyświetlaczami.![]()
KMKM to nie jest skup autobusów, a kolekcja i tak jest już skrajnie duża w stosunku do miejsca garażowania.
Patrząc w ten sposób to każda seria autobusów ma coś nowego i wyjątkowego, a 94xx to zwykły SU12 do tego z marnym zestawem napędowym.

Ewnetualnie, jak tak niekórym Szanownym Miłośnikom szkoda serii 94xx, to może niech zrobią zrzutkę na jeden wóz, jak Arriva będzie się wyprzedawać.
-
- Posty: 3086
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
MZA kupiło do OSK SU12E.
Pierwsza w historii MZA używka z Niemiec... można porównać wykonanie i stan z równolatkami 1901-10...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Używka z Niemiec która przez moment jeździła w Gryfie.