Strona 248 z 263

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 17:05
autor: konri
Może i szybciej by te wozy zniknęły, ale mało komu zrobi to różnicę, że pojeżdżą pół roku czy nawet rok dłużej.
Relobus miał kontrakt na 8 lat, zrealizował go w całości, umowa dobiega końca i tyle. Nad czym tu płakać? ZTM nie ma żadnego obowiązku przedłużania kontraktów, ajent nie może nastawiać się, że umowa zostanie lub powinna być przedłużona.

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 17:06
autor: Autobus Czerwon
michael112 pisze:
25 lis 2024, 13:40
Notabene, jakiś egzemplarz mógłby odkupić... KMKM, ponieważ są to pierwsze na sieci WTP autobusy z białymi wyświetlaczami.
Może jeszcze za wartość rynkową, co? XD

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 17:22
autor: fraktal
konri pisze:
25 lis 2024, 17:05
Może i szybciej by te wozy zniknęły, ale mało komu zrobi to różnicę, że pojeżdżą pół roku czy nawet rok dłużej.
Relobus miał kontrakt na 8 lat, zrealizował go w całości, umowa dobiega końca i tyle. Nad czym tu płakać? ZTM nie ma żadnego obowiązku przedłużania kontraktów, ajent nie może nastawiać się, że umowa zostanie lub powinna być przedłużona.
Nie wiem, czy kierowcy także MZA będą tak zadowoleni, gdy im skrócą przerwy, obcinając liczbę brygad, a zostawiając bez zmian rozkład dla pasażerów. Jakoś te brakujące brygady będą musieli znaleźć, jeśli MZA nie da rady wziąć wszystkiego.

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 17:35
autor: BrdzJkb
konri pisze:
25 lis 2024, 17:05
Może i szybciej by te wozy zniknęły, ale mało komu zrobi to różnicę, że pojeżdżą pół roku czy nawet rok dłużej.
Relobus miał kontrakt na 8 lat, zrealizował go w całości, umowa dobiega końca i tyle. Nad czym tu płakać? ZTM nie ma żadnego obowiązku przedłużania kontraktów, ajent nie może nastawiać się, że umowa zostanie lub powinna być przedłużona.
Nad czym płakać? Myślę, że głównie nad pogorszeniem jakości usług.

Od rosnącej średniej wieku taboru i pogorszenia wyposażenia (jak czasem muszę pojechac 156 czy 169 to jest dla mnie na prawdę unikalne doświadczenie zapachowo-organoleptyczne) przez sprawność tego wyposażenia (polecam poobserwować w lato ile autobusów jeździ bez klimy) po jakość obsługi (polecam spojrzeć na Młocinach jak są ubrani kierowcy ajentów, a jak komunalnego przewoźnika, o obsłudze pojazdu jak zapowiedzi głosowe na zewnątrz czy radiotelefon to nawet szkoda wspominac).

Według mnie dla wizerunku WTP lepiej byłoby zasoby zaangazowane
w zwiększenie planu MZA poświęcić na polepszenie jakości usług i dorównanie do poziomu ajentów. I to nie jest kwestia jednego pojedynczego kontraktu tylko całej strategii rozwoju WTP.

Oczywiście do tego kwestia zwiększeniu kosztów, czy argumentacja o brakach kierowców i taboru generalnie w obecnej sytuacji trasie sens.

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 18:27
autor: zxcvbnm
No nie wiem, ja mam wrażenie, że komunikacja miejska jest w głębokim kryzysie (co jest pokłosiem covid-19) i szybko się chyba to nie skończy... MZA na zakupy liczy tylko na te z dofinansowaniem. Na tabor nie-elektryczny nie ma własnej kasy nawet.

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 18:55
autor: ashir
Docelowo MZA ma przejąć wszystkie brygady czy będą przetargi dla ajentów na nowe pojazdy?

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 19:01
autor: Flash8222
Ponoć mają być przetargi na ajentów.

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 19:05
autor: Żoliborzanin
Na stronie ZTM w zakładce postępowań można znaleźć 10 wstępnych ogłoszeń przetargów na obsługę linii komunikacyjnych (i przy okazji dwa kolejne wstępne na eLki) z czego 7 w 2025 roku, jedno w 2026 i dwa w 2028

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 19:17
autor: KR88
Ktoś tam gdzieś na pętli twierdził że wróci arriva w konsorcjum z europą express i veolią transport. Jakieś krsy etc. były sprawdzane nawet 🤣

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 21:48
autor: primoż
konri pisze:
25 lis 2024, 15:44
michael112 pisze:
25 lis 2024, 13:40
Notabene, jakiś egzemplarz mógłby odkupić... KMKM, ponieważ są to pierwsze na sieci WTP autobusy z białymi wyświetlaczami.
Dawno się tak nie uśmiałem :rotfl2:
KMKM to nie jest skup autobusów, a kolekcja i tak jest już skrajnie duża w stosunku do miejsca garażowania.
Patrząc w ten sposób to każda seria autobusów ma coś nowego i wyjątkowego, a 94xx to zwykły SU12 do tego z marnym zestawem napędowym.
Też się uśmiałem. Przecież wyświetlacze można zwyczajnie przełożyć z jednego wozu do drugiego. Najlepszym przykładem część SU18 z MZA, którym wymieniono wyświetlacze z pomarańczowych na białe :)

Ewnetualnie, jak tak niekórym Szanownym Miłośnikom szkoda serii 94xx, to może niech zrobią zrzutkę na jeden wóz, jak Arriva będzie się wyprzedawać.

Quo vadis, MZA?

: 25 lis 2024, 23:41
autor: michael112
Flash8222 pisze:
25 lis 2024, 19:01
Ponoć mają być przetargi na ajentów.
Cienko to widzę, kiedy nawet na stare autobusy miasto nie ma pieniędzy. A jeszcze jak to by miały być elektryki...

Quo vadis, MZA?

: 30 lis 2024, 14:34
autor: MJ

Quo vadis, MZA?

: 15 gru 2024, 20:58
autor: Flash8222
MZA kupiło do OSK SU12E.

Quo vadis, MZA?

: 15 gru 2024, 21:40
autor: wincenty
Flash8222 pisze:
15 gru 2024, 20:58
MZA kupiło do OSK SU12E.
Pierwsza w historii MZA używka z Niemiec... można porównać wykonanie i stan z równolatkami 1901-10...

Quo vadis, MZA?

: 15 gru 2024, 21:55
autor: Flash8222
Używka z Niemiec która przez moment jeździła w Gryfie.