Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Gdynianin
Posty: 653
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 12 gru 2013, 2:11

Domas pisze:@Gdynianin, akurat ja mieszkam po praskiej stronie Wisły i temat 509, Saska Kępa, Gocław i Francuska jest mi dosyć dobrze znany, bo od ponad półtora roku poruszam się niemalże codziennie - prędzej po Twoim nicku można się spodziewać czegoś zupełnie odwrotnego.
Nick oznacza miejsce urodzenia i pochodzenie części rodziny. Na Pradze Południe mieszkam od wielu lat i znam jej sytuację.
Domas pisze:Przede wszystkim trzeba patrzeć na bilans brygadowy z którym od grudnia jedt, bądźmy szczerzy, fatalnie. 6 brygad piechotą nie chodzi, a wysłanie na Francuską 123 byłoby moim zdaniem rozsądnym pomysłem biorąc pod uwagę fakt, że linia ta ma identyczną częstotliwość jak 117, a na odcinku z którego by zniknęła nie zapewnia żadnych unikalnych relacji. W sumie możnaby nawet śmiało próbować podbić raz-dwa-trzy w międzyszczycie dnia powszedniego do częstotliwości szczytowej tj. 15 minut, żeby mimo wszystko jakaś rekompensata za to wszystko była. Kolejna sprawa to 507 i 509 - nie od dzisiaj wiadomo, że ta pierwsza po skróceniu do pętli przy dworcu Centralnym jest po prostu czarnuchem, który omija dwa przystanki na Saskiej i trzy w Alejach Jerozolimskich. Tutaj pojawia się pytanie czy jest sens trzymania czerwonego koloru tej linii na siłę czy też już sobie darować i ją zdegradować do kategorii linii zwykłej. Nie wiązałoby się to z jakimiś drastycznymi zmianami czasu przejazdu i rozkładu, bo wiele więcej przy obecnych warunkach i tak się nie uda zrobić. Tutaj dorzucę swoją drobną obserwację z ciągu kilku dni - 507 rano jeździ w dwu- lub trzy-składach przez częstotliwość sięgającą 3-4 minut. Może warto pomyśleć nad zmniejszeniem podaży miejsc na godzinę, a w zamian za to dać stałą częstotliwość 5 minut od 6 do 9 i co 7-8 minut od 9 do 10? Kwestię linii 509 poruszałem już kilka razy na forum, ale napiszę to jeszcze raz - częstotliwość 5/7-8/10 była najlepsza dla tej linii. Po pocięciu rozkładu już o godzinie 13:45 autobusy potrafią ocierać się o niezabieralność, a potem jest już tylko gorzej.
No dobra, jeśli to ma znaczyć 123 przez Francuską plus jej podbicie to ok. Bez podbicia Iskra i Jantar stracą na tym. 509 powinno wrócić do starej częstotliwości 5/7-8/10 lub mieć wydłużone szczyty - to fakt, bo bywa niezabieralne. Ale 507 rzadziej? Moim zdaniem słaby pomysł, szczególnie przy kasacji 117... 3-4/7-8/10 byłoby najlepszym pomysłem. Prędzej szukałbym zmian w 411 rano, które swoje funkcje przez objazd Brazylijską i Międzynarodową spełnia o wiele gorzej (zdarza mi się nim rano jechać w kierunku centrum). Może kursy ze Starej Miłosnej jako 502 (odciąży ciąg Ostrobramskiej, a na Gocław można przesiąść się na częste 401), natomiast klientów z Gocławia niech wchłonie 507? Do tego dodatkowe wtyczki 514 od Międzynarodowej

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 gru 2013, 6:35

Domas pisze:Kwestię linii 509 poruszałem już kilka razy na forum, ale napiszę to jeszcze raz - częstotliwość 5/7-8/10 była najlepsza dla tej linii. Po pocięciu rozkładu już o godzinie 13:45 autobusy potrafią ocierać się o niezabieralność, a potem jest już tylko gorzej.
Co 5 po południu dla Gocławia było jednak za dużo. Natomiast zakres godzinowy szczytu popołudniowego jest teraz zdecydowanie za krótki.
Domas pisze:Tutaj dorzucę swoją drobną obserwację z ciągu kilku dni - 507 rano jeździ w dwu- lub trzy-składach przez częstotliwość sięgającą 3-4 minut.
Rozkład 507 rano to prawie żywcem kopia złożenia 507 i E-5 z nie tak dawnych czasów. Wówczas to to jeździło na granicy zabieralności. Gdzieżby ci ludzie mieli się rozpełznąć?
Gdynianin pisze:No dobra, jeśli to ma znaczyć 123 przez Francuską plus jej podbicie to ok. Bez podbicia Iskra i Jantar stracą na tym.
Chcesz pożegnać koordynację 123 i 148 na odcinku Gocław-Wiatraczna? Bo ja nie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 12 gru 2013, 10:31

Generalnie zmian układu szukałbym jedynie przy kasacji 117 i zastąpieniu przez 123 na Francuskiej z podbiciem poza szczytem do 15 minut. Wtedy odzyskujemy około 5 brygad. Potem można kombinować z rozkładami 507 i 509 - w przypadku tej pierwszej jak pawcio napisał - popołudniu trzeba by rozszerzyć godziny szczytu i zostawić częstotliwość 7-8 minut popołudniu i późnym porankiem. 509 już omawialiśmy - powinno wrócić do dawnej formy, czyli 5/7-8/10.

man1956
Posty: 1595
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 12 gru 2013, 11:35

Domas pisze:Generalnie zmian układu szukałbym jedynie przy kasacji 117 i zastąpieniu przez 123 na Francuskiej z podbiciem poza szczytem do 15 minut. Wtedy odzyskujemy około 5 brygad. Potem można kombinować z rozkładami 507 i 509 - w przypadku tej pierwszej jak pawcio napisał - popołudniu trzeba by rozszerzyć godziny szczytu i zostawić częstotliwość 7-8 minut popołudniu i późnym porankiem. 509 już omawialiśmy - powinno wrócić do dawnej formy, czyli 5/7-8/10.
Zgadzam się z pomysłem kasacji 117, tyle że zastąpienie go na Francuskiej przez 123 pozbawia Os. Iskra dojazdu do kładki. Więc może nie tykać 123, tylko przedłużyć 147 do Dw. Centralnego (przez Meissnera i Francuską)? Skoro Francuska nie generuje potoków na częstotliwość 15/20/20, to może wystarczy 147 z częstotliwością 20/30/30, ale za to skoordynowane ze 146, co da 10/15/15. A to na Francuską i Wersalską jest akurat.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 12 gru 2013, 11:47

Domas pisze: @MichalJ, z Francuskiej na plac Konstytucji można się dostać 520 uprzedznio wykonując krótki spacerek na Saską.
Dobre, na to nawet ja bym nie wpadł. :hahaha:

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2013, 11:58

Hm, skoro nie 123, to 146+147 wygląda sensownie. Zwłaszcza, że na poziomie rozkładów koordynacja jest konieczna, to jedna z bardziej skorelowanych par linii w Warszawie.

Pytanie: jak wygląda koordynacja w praktyce? I drugie: zostawienie ZP Ateńska na samym 147 jest ok?
Dobre, na to nawet ja bym nie wpadł. :hahaha:
Zależy z której Francuskiej. Co prawda dochodzi spacerek, ale odpada przesiadka.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 12 gru 2013, 12:27

KwZ pisze: Zależy z której Francuskiej. Co prawda dochodzi spacerek, ale odpada przesiadka.
Którejkolwiek, bo 117 jeździ wzdłuż całej. Proponować ludziom spacerek ~1 km z gdy mogą wracać z siatami, na chodniku może być plucha bądź lód... Pustynia komunikacyjna w środku Warszawy. Tzn. nie: można pojechać na Wschodni i Targówek Przemysłowy i Wyczółki. Plan Szeregowego ze 123 (jawohl, na Wschodni) rozbija się o tragiczną przesiadkę przy Rondzie Waszyngtona (przy powrocie ze Śródmieścia). Można też z Waryńskiego pod Rivierę do 138 - 3 światła lub 2 i przekop. Nic tylko się powiesić dymać spod kładki :placze:.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 gru 2013, 12:47

grzegorz pisze:
KwZ pisze: rozbija się o tragiczną przesiadkę przy Rondzie Waszyngtona (przy powrocie ze Śródmieścia)..
Akurat ze Śródmieścia jest możliwa przesiadka drzwi w drzwi...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2013, 13:07

Przecież tramwajów przy planowaniu podróży uwzględniać nie wolno, nie wiedziałeś? Raz na rok jest zatrzymanie, a wtedy można stracić aż 30 min.

Edit:
Można też z Waryńskiego pod Rivierę do 138 - 3 światła lub 2 i przekop.
Nie rozumiem? Z Francuskiej na pl. Konstytucji wsiadasz w 138, wysiadasz pod Rivierą, po skosie przez Rondo Jazdy Polskiej i wsiadasz w pierwsze 131/422/501/519. To są dwa światła, gdzie trzecie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 12 gru 2013, 14:23

person pisze:
grzegorz pisze:
Akurat ze Śródmieścia jest możliwa przesiadka drzwi w drzwi...
Odnosiłem się do propozycji Szeregowego ze 117 pomykającym na Wschodni, ale prawda, zapomniałem o zdublowaniu przystanków na R. Waszyngtona :Wstyd:, więc masz rację. Swoją drogą ten przystanek w A. W. jest do wywalenia, tak jak ten przed prawoskrętem na R. Zawiszy, ale nie o tym tu.

@KwZ, myślałem o przesiadce z 131/422/519/118 w 138. Dobra, można wyeliminować te autobusy z rozważań, bądź dołożyć podjazd 520 i spółką do 138. Prawą ręką przez lewe ucho, jak na to, że Francuska miałaby być salonem Pragi Południe. Chociaż jak szedłem z gościem koło 9., to sam się sobie dziwiłem po co. Włocha na polską pizzę, kebab?! No, ale zamierzenia są i jakiś potencjał też.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2013, 14:47

Ze 131 masz jedno przejście podziemne w ZP DS Riviera, a z czerwońców dochodzą światła (jedne), opcjonalnie schody można zamienić na światła. Nadal to jedne światła mniej. Poza tym pewnie można by łapać 520/525(+411/502/514) i przesiadać się w 138 na pl. Na Rozdrożu, czyli krawędź w krawędź.

Podsumowując: Szeregowy napisał, że pierwszy kurs 117 w przeciwpotoku jest tragicznie pusty, na co podniosły się głosy, że 117 w ogóle frekwencją nie grzeszy. Zaoponowano, że to przez wycięcie skrętu na patelni. Otóż: być może z Saskiej Kępy w okolice MDMu jeżdżono 117, ale teraz do wyboru jest multum połączeń na pl. Konstytucji, a bardziej na południe jest 138.

Jeśli Saskiej Kępy nie stać na utrzymanie 117, to powtarzam: warto zastanowić się nad pozostawieniem jej na 146+147.

Zresztą nie wiem, co ma kebabowa salonowość Francuskiej do połączenia z pl. Konstytucji. Ani czemu podjazd 520 to prawą ręką przez lewe ucho.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 12 gru 2013, 14:53

Według pomiarów ZTM które można znaleźć na stronie forum Osiedla Saska na wyjeździe z Gocławia w stronę SK najgorzej wykorzystywaną linią w szczycie A jest linia 123 , a dopiero potem jest 117.
Więc może linią 123 trzeba się zając ?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2013, 15:23

Czy jedno przeczy drugiemu?

Dla 123 było proponowane skrócenie do Zwycięzców.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 12 gru 2013, 15:25

KwZ pisze:Ze 131 masz jedno przejście podziemne w ZP DS Riviera, a z czerwońców dochodzą światła (jedne), opcjonalnie schody można zamienić na światła. Nadal to jedne światła mniej. Poza tym pewnie można by łapać 520/525(+411/502/514) i przesiadać się w 138 na pl. Na Rozdrożu, czyli krawędź w krawędź.
Dlatego powiedziałem: 2x światła (Polna i TŁ) + podkop pod Waryńskiego, albo 3x światła (P., W., TŁ).
KwZ pisze: Podsumowując: Szeregowy napisał, że pierwszy kurs 117 w przeciwpotoku jest tragicznie pusty, na co podniosły się głosy, że 117 w ogóle frekwencją nie grzeszy. Zaoponowano, że to przez wycięcie skrętu na patelni. Otóż: być może z Saskiej Kępy w okolice MDMu jeżdżono 117, ale teraz do wyboru jest multum połączeń na pl. Konstytucji, a bardziej na południe jest 138.
Wszystko można: z Francuskiej wysiadać ze 138 pod Marszałkowską, z powrotem unikać 131/519/... Narzekania na 138 można zrozumieć, ale czy dawne, długaśne 117 było niby punktualne? Tyle, że powoli bez porządnej znajomości umiejscowienia / pomocy różnych jakdojadów poruszanie się po mieście robi się złożone.
KwZ pisze: Jeśli Saskiej Kępy nie stać na utrzymanie 117, to powtarzam: warto zastanowić się nad pozostawieniem jej na 146+147.

Zresztą nie wiem, co ma kebabowa salonowość Francuskiej do połączenia z pl. Konstytucji. Ani czemu podjazd 520 to prawą ręką przez lewe ucho.
Wschodni i Falenica oto szczyt marzeń. Kebaby jako podstawa oferty są dowodem jak opornie idzie to „usalonowienie”, jeśli jednak założono sobie, że Francuska ma być ulicą reprezentacyjną, to „pozostawienie jej na 146 + 147” jest strzałem w stopę. Jeśli chce się zachęcić ludzi do bywania na Francuskiej i najlepiej bez samochodu (za bardzo nie ma gdzie parkować), to trzeba im coś zaproponować.

A tak nie na temat: Praga Południe, to w ogóle nie ma jakiejś wizji budowania przyjaznej przestrzeni publicznej. Francuska - pare restauracjo-baro-kawiarni w tym: b. krótko czynny „Renesans”, herbaciarnia do 22 (a może się coś poprawiło), dobrze, że choć nie jest tak ciemno, jak parę lat temu. Na Placu Szambeka jest pierogarnia Caritasu (tania, ale znowu: do 20), jakieś bistro i kibel :ok:. Przyzwoite miejsce do posiedzenia to jest... koło Wiatraka. :co jest:

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 12 gru 2013, 15:40

KwZ pisze:Czy jedno przeczy drugiemu?

Dla 123 było proponowane skrócenie do Zwycięzców.
I niech robi pętelkę przez Francuską. :dance: (Kononowicz tańczy i śpiewa).
Poważniej: 123 może od Afrykańskiej lecieć trasą 117, ale to taki wariant bardzo oszczędnościowy.
Z kolei para 146 + 147 zgodnie pomykała po F. przez lata, jaki był powód usaszczenia 147? Bo może się okazać, że 147 jest już przyspawane...

ODPOWIEDZ