Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Nie trzeba znać języka, żeby zorientować się, że jest inny ciąg liter, a zwłaszcza inny numer linii...
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
O ile zgadzam się że pomysł z wymuszeniem znajomości polskiego przez kierowców jest dobry, o tyle obawiam się, czy - jak już wszystkie stare kontrakty zostaną "wymienione" na nowe - w systemie WTP po prostu na stałe nie zabraknie kierowców, a brakujących brygad nie będzie komu zastępować. I być może trzeba będzie się zastanowić czy lepiej jest mieć część kierowców nieznających polskiego, czy lepiej mieć "dziury" w obsłudze.
No chyba że ci kierowcy-obcokrajowcy trafią do... MZA albo KMŁ
(nie wiem, jakie oni mają zapisy w umowach na ten temat).
No chyba że ci kierowcy-obcokrajowcy trafią do... MZA albo KMŁ
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Kiedyś w pierwszym kursie na 208 nad ranem kierowca ustawił na wyświetlaczu prawidłowo 208, ale dechę boczną wstawił... 209.
Podszedłem do kierowcy i powiedziałem mu o pomyłce, ale on się tylko obruszył i jechał dalej.
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Potrzebna jest systemowa zmiana - albo dać kierowcom lepsze płace, albo polepszyć im warunki pracy i zacząć ich traktować jak ludzi (skrócić im zmiany z nieludzko długich, zbudować infrastrukturę na regenerację itd.), skończyć z promowaniem szkolnictwa wyższego bez perspektyw... i w ogóle rewolucja... meh.michael112 pisze: ↑23 lis 2018, 20:52w systemie WTP po prostu na stałe nie zabraknie kierowców, a brakujących brygad nie będzie komu zastępować. I być może trzeba będzie się zastanowić czy lepiej jest mieć część kierowców nieznających polskiego, czy lepiej mieć "dziury" w obsłudze.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Nie dość, że nie rozumie po polsku, to jeszcze cyfr nie odróżnia?
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Najlepsze jest to że Mobilis wysyła ukraińców na zdawanie certyfikatu w ZTMie.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
No i niech wysyła, jeśli znają język polski. Niektórzy sobie bardzo dobrze radzą, tylko muszą znać polski.
No i dobrze. Lepiej aby autobus został wysłany z kierowcą Ukraińskim z certyfikatem niż w ogóle.
Niż w ogóle - to lepiej, żeby był kierowca i bez polskiego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Poza tym po co jest aż taki wymóg polskiego skoro kierowcy I tak nie sprzedają już biletów ?
Żeby mogli się dogadać z NR w czasie utrudnień, poinformować o czymś pasażerów, interweniować gdy coś się dzieje w autobusie i umieć się bez problemów porozumiewać w innych nietypowych sytuacjach. Ja bym tutaj szukał przyczyn postawienia takiego wymogu.
Zrobić w NR sekcję ukraińską i po sprawie. ![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ja jako pasażer bardzo się cieszę, że kierowcy muszą znać język polski. Nie mam najmniejszej ochoty kombinować jak się dogadać z kierowcą gdy chcę coś zgłosić, coś się dzieje lub poprostu mam pytanie. Poza tym - patrząc nie tylko na zbiorkom, ale również na inne usługi - mam wrażenie, że znajomość języka polskiego idzie w patrze z ogarniętością. Przykładem są powyższe sytuacje gdzie kierowca nie umie z kursówki wyczytać poprawnie cyfr które są stosowane na całym świecie. Ja nic nie mam do obcokrajowców pracujących w Polsce dopóki robią to dobrze i mogę się z nimi dogadać w swoim ojczystym języku. W końcu to ja jestem u siebie a nie u nich. Mnie to bardzo ciekawi jak wyglądała rozmowa o pracę takiego kandydata, który umie tylko po swojemu... Sądzę, że niechęć w rozpoczęciu pracy na stanowisku kierowcy autobusu to nie tylko nienajlepsze zarobki względem odpowiedzialności, ale również wysoka cena samego kursu na prawo jazdy oraz obowiązek zdawania nic nie wartej kwalifikacji wstępnej.