Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 gru 2013, 11:38

Uliczki Saskiej Kępy już teraz mają problem by przyjąć samochody wszystkich mieszkańców. Jak je projektowano, to nikt nie myślał o tym że każdy będzie miał samochód. W efekcie są ulice gdzie ciężko w ogóle być pieszym, bo samochody stoją wszędzie (na rogach, prawie pod płotami). Nie jest rozwiązaniem zachęcanie do parkowania samochodów w tych uliczkach. Mało tego, jako mieszkaniec Saskiej Kępy z tęsknotą upatruję strefy płatnego parkowania.
A co do komunikacji to w ogóle byłbym się w stanie zastanowić nad wywaleniem wszystkiego w cholerę i jedną linią co 10 minut choćby do <M> Stadion.
Obrazek

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 13 gru 2013, 13:00

Wiliam pisze: A co do komunikacji to w ogóle byłbym się w stanie zastanowić nad wywaleniem wszystkiego w cholerę i jedną linią co 10 minut choćby do <M> Stadion.
Dla tych spod Wału też? (-(
KwZ pisze: Zdajesz sobie sprawę, że zaproponowałem dwie lokalizacje: pod trybunami Stadionu Narodowego i zrewitalizowane tereny Portu Praskiego
To drugie to prawdziwa Praga, która ma swoje Ząbkowskie itd. Zresztą do pewnych rzeczy nie łatwo dożyć.
A Saską Kępa ma stać się tylko sypialnią, bo gdzieś, kiedyś, coś?
KwZ pisze: Myślę, że ludzie nie wyparowali, tylko nauczyli się chodzić do Saskiej/tramwajów i dalej tak robią.
Z braku laku i kit dobry. Zresztą co takiego jest znów na Saskiej, że wszystko co ma jaką-taką częstotliwość musi nią śmigać?

Rozumiem, że nie można oczekiwać, że się dupsko do baru wwiezie autobusem. Jednak jeśli rewitalizuje się ulicę, ale nie wyłącza na niej ruchu, to żeby przyciągać ludzi (a taki był ponoć cel), to trzeba z czymś do nich wyjść. Jakoś „taksówka” BUW - UW nikomu nie przeszkadza, mimo że większość studentów ma zdrowe nogi, no i strefa dojścia itd.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 gru 2013, 13:10

Saska ma ZP Saska i przesiadki na TŁ.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2013, 13:25

Francuska ma 138 na Trasę Ł... Gdyby tak jeszcze 138 podbito zgodnie z obietnicą...
Chociaż i tak najgorzej na tej reformie wyszedł szpital na Madalińskiego, gdzie skasowano trzy linie z czterech, nie dając nic w zamian.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 gru 2013, 13:31

grzegorz pisze:To drugie to prawdziwa Praga, która ma swoje Ząbkowskie itd. Zresztą do pewnych rzeczy nie łatwo dożyć.
A Saską Kępa ma stać się tylko sypialnią, bo gdzieś, kiedyś, coś?
Nie rozumiem, ludzie z Gocławia czy Saskiej Kępy nie mogą jeździć na prawdziwą Pragę, bo to sąsiednia dzielnica? I dlaczego Saska Kępa ma się stać "tylko sypialnią"? Ktoś zakazuje inwestować? Problemem jest jak rozumiem brak klienteli - że można otworzyć tylko kebaba.
grzegorz pisze:Rozumiem, że nie można oczekiwać, że się dupsko do baru wwiezie autobusem. Jednak jeśli rewitalizuje się ulicę, ale nie wyłącza na niej ruchu, to żeby przyciągać ludzi (a taki był ponoć cel), to trzeba z czymś do nich wyjść. Jakoś „taksówka” BUW - UW nikomu nie przeszkadza, mimo że większość studentów ma zdrowe nogi, no i strefa dojścia itd.
No ale 117 i tak nie działa przyciągająco (co widać po frekwencji) i nie bardzo widać, co by się miało stać. Puszczenie jej Skalskiego-Jeziorańskiego jest pewnym rozwiązaniem tutaj.

A "taksówka" 105 na Tamce potrafi ocierać się o niezabieralność; zresztą rozumiem, że skierowanie jej na Browarną było decyzją głównie techniczną (gdzie indziej pętla? Torwar?).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2013, 13:37

Będę się upierać, że 117 zabiło skrócenie w centrum.

A o życie na Francuskiej to bym się nie obawiał, z Mokotowa przyjeżdżam, lokale są pełne. Herbaciarnia to nie jest nocny pub, chyba nie musi do rana działać? Jaki w ogóle procent społeczeństwa chodzi do nocnych lokali? Nigdy chyba nie byłem...

(Może by do tematu dodać "i Saskiej Kępie", bo komunikacyjnie rozdzielić się nie daje.)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 gru 2013, 13:40

Skrócenie 117 niewiele na Pradze zmieniło. Najwięcej zmieniło pompowanie 507 (znikł tranzyt z Gocławia) i objazd przez Paryską i Saską (się okazało, że może na Saską i jest nieco dalej, ale oferta zupełnie inna).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2013, 13:46

Zmiana zwyczajów w sensie chodzenia na Saską może dotyczyć paska po wschodniej stronie Francuskiej. Cały rejon od Francuskiej w stronę Wisły do Saskiej ma daleko, już bardziej chyba na rondo, chociaż te tunele... Albo na Zwycięzców, ale tam też się pogorszyło, a teraz to tymczasowo nic nie ma. Czy 141 nie mogłoby się zatrzymywać na Wale przy Walecznych?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 gru 2013, 14:00

Wschodnia strona Francuskiej jest zabudowana nieco bardziej intensywnie niż zachodnia.
Na Wale się zatrzymywać? Nie za bardzo jest jak, gdzie i po co. To już bym prędzej przegiął to 141 przez Francuską, szczególnie że estakada zjazdowa z mostu Poniatowskiego na Wał lubi się korkować.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 gru 2013, 14:03

Takie 141 na Francuskiej to dopiero byłby potwór.
Obrazek

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 13 gru 2013, 14:11

pawcio pisze:Saska ma ZP Saska i przesiadki na TŁ.
Nie znaczy to, że koniecznie trzeba jechać Saska - Waszyngtona, a nie można: Zwycięzców - Francuska. Dalej? Tak, trudny lewoskręt, który np. dla 111 nie występuje...
KwZ pisze: A "taksówka" 105 na Tamce potrafi ocierać się o niezabieralność; zresztą rozumiem, że skierowanie jej na Browarną było decyzją głównie techniczną (gdzie indziej pętla? Torwar?).
„Za moich czasów jej nie było i ludzie jakoś wchodzili na górę” - proponuję wyłączyć z dyskusji tego typu argumenty.
pawcio pisze:Najwięcej zmieniło pompowanie 507 (znikł tranzyt z Gocławia) i objazd przez Paryską i Saską
Ano. Zwyczaje ludzi nie są niezmienne. Jak się naciska, to są zmiany zachowań. Można nawet osiągnąć sytuację: „Panie bez samochodu, to z tej dziury nie wyjedzie”.

A jeśli tramwaj pójdzie wreszcie wdłuż kanałku, to okaże się, że trzeba na gwałt Saską „wygaszać”. Fortuna kołem się toczy...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 gru 2013, 14:21

grzegorz pisze:Nie znaczy to, że koniecznie trzeba jechać Saska - Waszyngtona, a nie można: Zwycięzców - Francuska. Dalej? Tak, trudny lewoskręt, który np. dla 111 nie występuje...
Jeśli chcemy marszrutyzować trasy, to mniej więcej to oznacza, że zasadniczo autobusy powinny jeździć przez Saską.
grzegorz pisze:„Za moich czasów jej nie było i ludzie jakoś wchodzili na górę” - proponuję wyłączyć z dyskusji tego typu argumenty.
Ja podałem inne argumenty, więc możesz się odnieść do nich?
grzegorz pisze:Ano. Zwyczaje ludzi nie są niezmienne. Jak się naciska, to są zmiany zachowań. Można nawet osiągnąć sytuację: „Panie bez samochodu, to z tej dziury nie wyjedzie”.
No hej, Francuska to w końcu salon czy dziura?
grzegorz pisze:A jeśli tramwaj pójdzie wreszcie wdłuż kanałku, to okaże się, że trzeba na gwałt Saską „wygaszać”. Fortuna kołem się toczy...
Albo wyjąć z Saskiej tranzyt, czyli całe 507. Może też 146+147, 123 i ew. 111. Będziemy się martwić, jak rzeczywiście do tej budowy dojdzie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2013, 15:04

pawcio pisze: Na Wale się zatrzymywać? Nie za bardzo jest jak, gdzie
Łotewska 51
http://goo.gl/maps/kxppJ
W czasie objazdu modernizacji Francuskiej był czynny.

A po co? Co proponujecie z Dolnego Mokotowa na, powiedzmy, róg Katowickiej i Walecznych, dostępne dla inwalidów? Normalnie jest 141+138, a teraz co? 131+138, z przesiadką przy Supersamie? No niby można...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 gru 2013, 15:20

O tym mówisz. A ktoś z tego korzystał?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2013, 15:23

Nie wiem, czy ktoś korzystał. Kilka lat wcześniej, za życia mojej ciotki, ja bym korzystał.

ODPOWIEDZ