Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 15 lis 2009, 12:47

Moje pytanie brzmi: jak działa nastawnik w pojazdach PESA ED74,ED59,EN95 itp. Nie widzę tam możliwości płynnego ustawienia rozruchu i hamowania musi to chodzić w jakiś inny sposób. Proszę o odpowiedz

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 lis 2009, 17:28

W tych pojazdach (na pewno w ED74 i ED59, prawdopodobnie podobnie jest w EN81, bo ten sam producent napędu i sterowania co w ED59) zastosowano zespolony nastawnik jazdy i hamowania.
Co to oznacza? W jednej manetce mamy jednocześnie hamowanie oraz rozruch. Wychylenie manetki do przodu powoduje rozpoczęcie rozruchu z zadaną siłą (płynnie), wychylenie do tyłu oznacza wdrożenie hamowania jednostki.

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 15 lis 2009, 19:50

Dzięki czyli przyspieszenie i hamowanie zadaje się płynnie tak jak w przypadku Flirtów i AKM :?:

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 lis 2009, 22:09

Oczywiście.
Czy to będą dwa nastawniki rozruchu i hamowania (Flirt, AKM, KM czy lokomotywy) czy to zespolony (ED74 etc), to same procesy w tych pojazdach będą regulowane płynnie.

Awatar użytkownika
slupek
Posty: 512
Rejestracja: 15 gru 2005, 6:10
Lokalizacja: Stegny

Post autor: slupek » 20 lis 2009, 13:43

Planuję jechać Chopinem na trasie Pardubice-Warszawa kuszetką (13/14 grudnia). Czy dasię zastosować w tym przypadku przejazd kombinowany? Czy ktoś w was próbował tak kiedyś robić albo zna kogoś, kto tak zrobił?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lis 2009, 14:14

W kuszetce "niedasię" z tego, co się orientuję...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
slupek
Posty: 512
Rejestracja: 15 gru 2005, 6:10
Lokalizacja: Stegny

Post autor: slupek » 20 lis 2009, 14:48

Wolfchen pisze:W kuszetce "niedasię" z tego, co się orientuję...
Też do takiego wniosku doszedłem z logicznego punktu widzenia, jednak wolę się upewnić, może jest jednak jakiś sposób :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 lis 2009, 19:04

Jeżeli będziesz miał wcześniej kupiony bilet Zebrzydowice Gr. - Warszawa, to kasa czeska powinna sprzedać Ci bilet do Zebrzydowic Gr. i dopłatę do miejsca leżącego na cały odcinek. Ale jak to wygląda w praktyce - nie mam pojęcia.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lis 2009, 19:07

fik pisze:Ale jak to wygląda w praktyce - nie mam pojęcia.
Ja się zastanawiam, czy to by w ogóle przeszło - czeska dopłata i polski bilet... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 23 lis 2009, 20:56

Czy ma ktoś informacje o Kolei Nadzalewowej (Braniewo-Elbląg) ponad to co jest w Wikipedii? Będę wdzięczny za podzielenie się nimi.

Na wiosnę planuję wycieczkę na ten odcinek
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 23 lis 2009, 21:07

Michał W. pisze:Czy ma ktoś informacje o Kolei Nadzalewowej (Braniewo-Elbląg) ponad to co jest w Wikipedii? Będę wdzięczny za podzielenie się nimi.

Na wiosnę planuję wycieczkę na ten odcinek
Dużo nie pomogę ale bardzo ciekawy byl kiedyś odcinek w Elblągu od stacji głównej do Zdroju - tory przez środek miasta ciekawy widok.

Awatar użytkownika
slupek
Posty: 512
Rejestracja: 15 gru 2005, 6:10
Lokalizacja: Stegny

Post autor: slupek » 25 lis 2009, 16:41

fik pisze:Jeżeli będziesz miał wcześniej kupiony bilet Zebrzydowice Gr. - Warszawa, to kasa czeska powinna sprzedać Ci bilet do Zebrzydowic Gr. i dopłatę do miejsca leżącego na cały odcinek. Ale jak to wygląda w praktyce - nie mam pojęcia.
Przeliczyłem sobie jeszcze raz wszystko i znalazłem inną, tańszą drogę powrotu, ale dzięki za wskazówkę :)

Bartini
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2009, 13:56

Post autor: Bartini » 26 lis 2009, 23:54

@Michał W - zależy co Cię interesuje. Najwięcej powie Ci na jej temat Eli z pmk.

W jakim charakterze wyprawa na nadzalewówkę?

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 27 lis 2009, 11:02

Dużo znalazłem tutaj

Bartini: sorka, ale 'Eli z pmk' to nie za dużo mi powiedziało :P
Wyprawa w charakterze turysty kolejowego :D
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 27 lis 2009, 16:48

Bartini pisze:pmk
pl.misc.kolej?

ODPOWIEDZ