Strona 26 z 30

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 05 lis 2023, 10:11
autor: AdamKlocusky
fraktal pisze:
05 lis 2023, 10:06
pawcio pisze:
05 lis 2023, 8:58
Organizator formalnie niewiele może, bo 142N jest tym samym z punktu widzenia rozkładów i rozliczeń co 116N, 120N czy 141N. Praga też czasami puszczała u-boota na 9 i teoretycznie wszystko się zgadzało.
A kto wymyślił taki sposób rozliczania - TW czy ZTM?

Co do sensu kupowania mniejszych tramwajów - jak najbardziej ma to sens moim zdaniem na liniach, które nie jeżdżą przez najbardziej oblegane ciągi. 28 jest jak najbardziej dobrą linią na 142N, problemwm są niestety pasażerowie, którzy zawsze wsiadają w to co pierwsze przyjedzie, niezależnie od pojemności i aktualnego zapełnienia. I tak wolą często się tłoczyć w zapełnionym do granic 28, zamiast poczekać na 76 przy M Bemowo, mimo że na tablicy świetlnej widać, że 76 przyjedzie za 2 minuty...
Pod względem układania rozkładów, podaje się rodzaj wagonu a nie jego typ (np. 142N). Wpisywane są wartości typu „Tramwaj niskowejściowy jednokierunkowy” (Un), „Tramwaj niskopodłogowy dwukierunkowy” (Dn), „Tramwaj dwuwagonowy klasyczny” (2) itp. itd.

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 05 lis 2023, 10:16
autor: fraktal
MZA ma przecież jedną i tą samą stawkę za każdy typ (rodzaj) wozu, a jednak niektóre zakazy taborowe dotyczące autobusów udaje się wyegzekwować...

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 05 lis 2023, 10:22
autor: pawcio
Przede wszystkim zasady rozliczania TW-ZTM wymyślono prawie 20 lat temu, bo już tyle ma obecna umowa wykonawcza. W tych czasach niskie były tylko U-booty, które jeździły po jednej sztuce na każdej linii i zapowiadały się pierwsze Pesy dla 9. To była zupełnie inną rzeczywistość.
Wracając do 142N w obecnych rozkładach. Jesteśmy w okresie przejściowym, gdzie będzie trochę kombinowania i dopychania rzeczywistości kolanem do ram rozkładowych. Mam nadzieję, że od przyszłego tygodnia sytuacja trochę się poprawi i przynajmniej najbardziej drastyczne przypadki jak 17 zostaną wyeliminowane, a wagony te wyjadą przede wszystkim na 6 i 28 (gdzie Żoliborz ma w DP w sumie 9 brygad na dziś) a w weekendy dodatkowo na 18.

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 05 lis 2023, 10:23
autor: pawcio
fraktal pisze:
05 lis 2023, 10:16
MZA ma przecież jedną i tą samą stawkę za każdy typ (rodzaj) wozu, a jednak niektóre zakazy taborowe dotyczące autobusów udaje się wyegzekwować...
Pytanie, co jest wpisane w umowie co do rozliczeń. Z tego co kojarzę, to w poprzedniej umowie podział na 15m i 18m był podziałem rozkładowym (a na początku tylko dyspozycyjnym) a nie umownym.

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 06 lis 2023, 9:08
autor: Glonojad
Organizator formalnie wielu rzeczy nie może, a faktycznie robi, jeśli chce ;)

Natomiast oczywistością się wydaje, że pociągi powinny być kalibrowane na rozmiary, najlepiej "S" (112N, 134N), M (116Nx, 142N), L (210N, 120N/Na, 128N) i XL (140/141N).

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 06 lis 2023, 11:56
autor: pawcio
Myślę że w tym kierunku zmierzamy.

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 06 lis 2023, 12:05
autor: person
fraktal pisze:
05 lis 2023, 10:06
problemwm są niestety pasażerowie, którzy zawsze wsiadają w to co pierwsze przyjedzie, niezależnie od pojemności i aktualnego zapełnienia.
Pasażerowie mają swoje przyzwyczajenia (niektórzy np. mają zakodowane, że windy w metrze powinny być na obu głowicach, a później się skarżą, że nie zawsze tak jest; inni boją się, że będą czekać długo na kolejny pojazd, bo Prawo Murphy'ego itd.), mają też swoje zachowania wynikające z impulsu czy efektu stadnego.
IMHO: problem przepełnionej południowej 6 jest znany od lat i to nie jest wina pasażerów, że... że chcą po prostu korzystać z transportu publicznego :-)

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 06 lis 2023, 12:13
autor: pawcio
Widzimy pasażerów a nie tradycję. Albo na odwrót. W każdym razie coś w ten deseń.

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 06 lis 2023, 12:33
autor: tatra
6 w północnym odcinku też ma duże obłożenie, wiele osób z bagażem dojeżdża do Dw. Gdańskiego gdzie są duże wymiany.

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 06 lis 2023, 13:08
autor: fraktal
person pisze:
06 lis 2023, 12:05
fraktal pisze:
05 lis 2023, 10:06
problemwm są niestety pasażerowie, którzy zawsze wsiadają w to co pierwsze przyjedzie, niezależnie od pojemności i aktualnego zapełnienia.
Pasażerowie mają swoje przyzwyczajenia (niektórzy np. mają zakodowane, że windy w metrze powinny być na obu głowicach, a później się skarżą, że nie zawsze tak jest; inni boją się, że będą czekać długo na kolejny pojazd, bo Prawo Murphy'ego itd.), mają też swoje zachowania wynikające z impulsu czy efektu stadnego.
Myślę, że generalnie pasażerowie nie byliby zadowoleni, gdyby z jakiegoś powodu mogli wchodzić tylko z jednej strony peronu, a nie z jego obu stron. A że nie wszyscy muszą korzystać z wind akurat, to uważają ten aspekt za mało istotny problem.

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 06 lis 2023, 13:30
autor: person
Sam widzisz, że ludzie mają różne priorytety. Tak to już z ludźmi jest, nie ma się czemu dziwić, za to chyba lepiej zastanawiać się nad przyczynami.
To nie ludzie są problemem, gdy tramwaj jest permanentnie przepełniony. Tylko tyle i aż tyle.

P.S. Wiele przystanków tramwajowych ma dostęp/wejście tylko z jednej strony.

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 06 lis 2023, 13:59
autor: fraktal
person pisze:
06 lis 2023, 13:30
To nie ludzie są problemem, gdy tramwaj jest permanentnie przepełniony. Tylko tyle i aż tyle.
Nawet gdy dobiegają, żeby w ostatniej chwili wsiąść do pełnego pasażerów tramwaju? :>

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 06 lis 2023, 18:27
autor: person
"mają też swoje zachowania wynikające z impulsu czy efektu stadnego."

Kto nigdy nie dobiegał do tramwaju, niech pierwszy rzuci kamieniem.

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 07 lis 2023, 11:35
autor: reserved
person pisze:
06 lis 2023, 18:27
Kto nigdy nie dobiegał do tramwaju, niech pierwszy rzuci kamieniem.
Ja nigdy nie dobiegałem.

Rozkłady tramwajowe - 2023

: 07 lis 2023, 13:49
autor: person
Nawet wieczorami lub w weekendy? Wow. Serio - u mnie wtedy wyzwalają się instynkty przetrwania ;) (nie, nie lubię wychodzić na rozkład)