Strona 26 z 113

: 20 wrz 2008, 22:49
autor: Adamq
Urząd Marszałkowski przymierza się do ogłoszenia przetargu na zakup 16-tu pociągów do obsługi trasy Okęcie - Modlin.
Może wystąpić PAT pomiedzy Stadlerem a Bombardierem, gdyż ....... Bombardier planuje uruchomić produkcję pociągu zblizonego konstrukcyjnie do FLIRT`a pod nazwą SPACIUM

: 21 wrz 2008, 9:35
autor: przewoz
Adamq pisze:Bombardier planuje uruchomić produkcję
Planuje uruchomić.
Wystarczy dodać zapis taki, jaki dały TW o pewnej ilości jeżdżących już pojazdów, uzupełnić o zasilanie 3kVDC (żeby nie wykluczyć wielosystemowych, nalezy odpowiednio dodać co się chce).
Nie wiem jak by brzmiał zapis o ewentualnej możliwości połączenia nowego pojazdu z już użytkowanymi przez KM (w końcu nie tylko Flirty mamy, a SKM Trójmiasto sobie zażyczyła ukrotnienia z klasycznymi jednostkami jednostek czoperowych...).
W każdym razie sam prototp wykluczyć na starcie łatwo.

: 21 wrz 2008, 14:51
autor: Adamq
kilka fotek jeżdżacego SPACIUM we Francji na kolejach regionalnych.....

: 22 wrz 2008, 20:43
autor: tomkrt
rufio198 pisze:Notośmy kuźwa pojechali koleją na lotnisko ](*,)
Wygląda na to, że tunel na lotnisko będzie gotowy dopiero za 4 lata
http://pl.youtube.com/watch?v=-SU-84P7TXQ

: 22 wrz 2008, 21:36
autor: przewoz
tomkrt pisze:rufio198 napisał/a:
Notośmy kuźwa pojechali koleją na lotnisko

Wygląda na to, że tunel na lotnisko będzie gotowy dopiero za 4 lata
http://pl.youtube.com/watch?v=-SU-84P7TXQ
Co na to SKM i KM i ich przetargi? Ja bym ich nie zatrzymywał. Jest tylko jeden problem. Obie spółki przy wnioskowaniu o dotacje pisali o tym, że nowy tabor ma być wykorzystywany na liniach lotniskowych... To by sprawiło, że tak jak w przypadku ED74... będa musiały kursować tylko tam, gdzie było napisane. A teraz Okęcie stoi, Modlina nie ma, może będzie - nie wiadomo... Pięknie.

: 22 wrz 2008, 21:41
autor: Frencher
Ale będzie wesoło, gdy się okaże, że ta firma porzuci przetarg (a ma ku temu powody, bo choćby kwota potencjalnych kar już przekroczyła wartość kontraktu), i trzeba będzie wszystko zacząć od nowa.

: 22 wrz 2008, 22:35
autor: tomkrt
Frencher pisze:Ale będzie wesoło, gdy się okaże, że ta firma porzuci przetarg (a ma ku temu powody, bo choćby kwota potencjalnych kar już przekroczyła wartość kontraktu), i trzeba będzie wszystko zacząć od nowa.
Mam takie przeczucie, że to się tak skończy - świadczy o tym chociażby ten termin - 4 lata. W materiale tego nikt w prost nie powiedział, ale chyba PKP-PLK podziękuje SUDOP za współprace i rozpisze nowy przetarg - można to było wyczuć między wierszami.
Będzie analogia do projektu poszerzenia Wołoskiej i firmy Stolica

: 17 paź 2008, 18:25
autor: 8917
Obrazek
Życie Warszawy pisze:Stacja jest, teraz będą tory
Konrad Majszyk 17-10-2008, ostatnia aktualizacja 17-10-2008 18:12

Obrazek

Za dwa tygodnie kolejarze mają ogłosić spóźniony przetarg na 1,5 km torów do stacji pod lotniskiem Okęcie. Ta od dwóch lat stoi bezczynnie, bo nie da się do niej dojechać. I nie wiadomo, czy uda się w czasie Euro 2012.

To już kolejna z serii kolejowych inwestycji rodem z komedii Stanisława Barei. Państwowe Porty Lotniczne zbudowały komorę stacji kolejową między Terminalem 2 i portowym parkingiem w 2007 roku (dwa lata po terminie). Mimo to Polskie Linie Kolejowe do dziś nie potrafią do niej dociągnąć torów. Brakuje 1,5 km łącznika ze stacją PKP Służewiec.

– Lada dzień ogłosimy przetarg na wykonawcę – mówi "ŻW" prezes PLK Krzysztof Celiński. – Wreszcie otrzymaliśmy od projektanta spóźnioną dokumentację. Teraz trwa jej sprawdzanie – wyjaśnia.

Projekt łącznika miał być gotowy latem 2006 roku. Kolejarze powierzyli to zlecenie firmie Sudop Praha. Neoficjalnie przyznają, że był to „czeski błąd“. Projektanci tłumaczą opóźnienie odkryciem plątaniny podziemnych instalacji, których nie było na planach. Potrzeba było więc zgód na odstępstwa projektowe, z wydawaniem których kolejarzom się nie spieszyło.

Więcej w weekendowym wydaniu Życia Warszawy
http://www.zw.com.pl/artykul/2,297847_S ... _tory.html

: 22 paź 2008, 16:53
autor: Premo
Sprawdzić można w wielu miejscach, bezpośredni link do pliku podaję poniżej.

PDF

Szukaj w okolicach strony 129 (może 128, może 130) - projekty "na euro" są poukładane miastami.
Unia sypnie kasą zarówno dla SKM jak i KM. Czyli zakupionych będzie aż 29 jednostek. Nie wiem czy średnica i lotnisko pomieszcza taką dużą liczbę dodatkowych obiegów.

: 22 paź 2008, 17:50
autor: Aligator
Unia sypnie kasą zarówno dla SKM jak i KM. Czyli zakupionych będzie aż 29 jednostek. Nie wiem czy średnica i lotnisko pomieszcza taką dużą liczbę dodatkowych obiegów.
Lotnisko pomieści, ze średnicą gorzej choć mozna je puścić na centralny - ehhh tu się kłania to o czym mówiłem w kilku wątkach centralny bedzie trzeba dostosować do ruchu lokalnego.

Irytujące jest jedno, że tak realnie wszyscy decydenci mają w wielkim poważaniu czy ta inwestycja dojdzie do skutku czy nie, czasami wręcz po oczach bije niechęć do podejmowania jakichkolwiek decyzji bo można się pomylić - jak to Hasek w "Szwejku" napisał "nie myli się tylko ten który nic nie czyni".
PLK by chciało, ma nadzieję, chętnie by zarobiło, ale realnie nie podejmuje żadnych działań.
"Bufetowa" się w ratuszu nadyma i rzuca słowami a w rzeczywistości zajmuje się sprawą jak każdą inną - czyt. odkłada do roboty następcy - nie zrobiła nic żeby tą inwestycję przejąć/odkupić i przeprowadzić samemu, pomimo że do dziś się zapiera jakich to pociągów SKM nie nabędzie do obsługi linii. Ratusz Nowodworski robi wszystko żeby broń Boże nie dokładać do lotniska (a już najbardziej broni się przed inwestycją własną w słynną już w Polsce "kolejową bocznicę" - pomimo tego że to właśnie Nowy Dwór zyska na lotnisku i kolei lotniskowej najwięcej. Urząd marszałkowski też nie daje specjalnych znaków życia, pomimo że wszedł w inwestycję w Modlinie... i nawet wyłożył już pieniądze.

Jak można tłumaczyć nieróbstwo władzy lokalnej skomplikowaną sytuacją - która wynikła między innymi z powodu odkładania pracy na następną kadencję, unikania odpowiedzialności?
Przecież nie robienie niczego dziś odbije sie za dwa lata.
Jak można tłumaczyć brak jakichkolwiek chęci działania na rzecz rozwoju komunikacji aglomeracyjnej brakiem funduszy lub brakiem dofinansowania z Unii w momencie gdy lekką ręką wydaje się 450 mln PLN na modernizację miejskiego stadionu - inwestycję która w żadnym stoniu nie przyniesie wymiernych korzyści pochłaniając fundusze za które moznaby wybudować kilkanaście km linii tramwajowych, parę km torowisk kolejowych na estakadach, most Krasińskiego, bądź nawet przedłużyć metro do Łomianek? Jak można winić zła infrastrukturę kolejową w mieście skoro nie wykłada się grosza na jej poprawienie, czy rozwój - przecież nikt nie zabrania miastu budowy własnych torowisk?

Chyba najbardziej bolesne jest właśnie to że władze robią wszystko żeby nic nie robić, nie podpaść wyborcom, a nie fakt że ta czy inna firma ma obsówę czy zablokowała przebieg przetargu - mając z resztą do tego prawo.

: 22 paź 2008, 21:39
autor: MeWa
Nie wiem na jakiej zasadzie miasto miałoby przejąć inwestycję PLK-i...

: 22 paź 2008, 22:03
autor: Aligator
Nie wiem na jakiej zasadzie miasto miałoby przejąć inwestycję PLK-i...

Wykupić?
Wymusić w ministerstwie transportu przekazanie inwestycji?
W ostateczności zainwestować samodzielnie w inne rozwiązanie?

Wszystko co konieczne by patałachów odsunąc od realizacji przedsięwzięcia.

: 22 paź 2008, 22:07
autor: MeWa
No i jak miasto przygotowałoby inwestycję szybciej, nie mając nawet dokumentacji projektowej?

: 22 paź 2008, 22:15
autor: Wolfchen
Aligator pisze:Wszystko co konieczne by patałachów odsunąc od realizacji przedsięwzięcia.
Jakim cudem miasto miałoby samemu sobie poradzić na takim polu...?

: 23 paź 2008, 7:31
autor: Aligator
Jakim cudem miasto miałoby samemu sobie poradzić na takim polu...?

A dlaczego miałoby sobie nie poradzić?
Ta inwestycja to nie miliardy złotych więc z budżetu dałoby się tę kwotę wygospodarować.



No i jak miasto przygotowałoby inwestycję szybciej, nie mając nawet dokumentacji projektowej?
Dokumentację mogliby przejąć od PKP-u, to nie jest zapora nie do przebicia... co najwyżej trzeba uzyć młota pneumatycznego.