[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2008

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 21 sty 2008, 16:13

dostosowanie godzin i terminów kursowania zgodnie z oczekiwaniami podróżnych na
liniach Kostrzyn – Gorzów Wielkopolski, Krzyż – Kostrzyn, Gorzów Wielkopolski –
Krzyż
prosta recepta na cud - jak z 1 linii zrobić 3

[ Dodano: 2008-01-21, 16:14 ]
cóż, różnica między korektą a korektą wg PKP jest mniej więcej taka jak między operacją a amputacją

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sty 2008, 18:04

jasiu pisze:• Lublin – Łódź Fabr. – Lublin (przez Radom, Tomaszów Maz.)
A to dopiero niespodzianka... Oby nie w takich godzinach, jak ś.p. "WIENIAWSKI" w RJ 2006/7
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2008, 18:43

17:15 z Lublina, po 15 z Łodzi.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sty 2008, 18:49

Fikander pisze:17:15 z Lublina, po 15 z Łodzi.
Ech, dlaczego myślałem, że będzie jakieś poranne połączenie z Łodzią? Tylko PKS zostaje... :neutral:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2008, 18:52

Wolfchen pisze:Ech, dlaczego myślałem, że będzie jakieś poranne połączenie z Łodzią?
6.15 do Koluszek wydłużony do Fabrycznej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 sty 2008, 18:59

Fikander pisze:6.15 do Koluszek wydłużony do Fabrycznej.
I to na całej trasie jako osobowy. Wreszcie poszli po rozum do głowy ;]
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 21 sty 2008, 19:04

Wolfchen pisze:
Fikander pisze:6.15 do Koluszek wydłużony do Fabrycznej.
I to na całej trasie jako osobowy. Wreszcie poszli po rozum do głowy ;]
Za to ukroili wiecznie łódzki Drzewice (tfu, Idzikowice), co by na 2 EZT nie jeździć...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 21 sty 2008, 19:22

A jakieś zmiany w rozkładzie KM są?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 21 sty 2008, 20:20

Jak to w korekcie.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 23 sty 2008, 0:02

Nie do końca jestem przekonany czy to w dobrym temacie umieszczam ale:

Wraca kolej

Pociągiem do Leśnej i na zakupy do Görlitz? Czemu nie. Wszystko wskazuje na to, że przeżyjemy renesans kolei
Już niebawem, bo w pierwszym kwartale br. zostanie uruchomiona linia kolejowa z Lubania do Leśnej. Na razie dla ruchu towarowego a w niedalekiej przyszłości dla szynobusów. Później pojedziemy pociągiem do Świeradowa, Zgorzelca i niemieckiego Görlitz.

Ciuchcią do Leśnej

Linia kolejowa z Lubania do Leśnej jest jedną z najbardziej malowniczych żelaznych dróg na Dolnym Śląsku. PKP pozbawiły mieszkańców miasteczka i okolic połączenia kolejowego w 1992 r. A w roku 1995 linia została przeznaczona do fizycznej likwidacji. I zapewne o tej przepięknej trasie moglibyśmy zapomnieć gdyby nie uchwała samorządowców powiatu lubańskiego. W 2001 roku radni zdecydowanie sprzeciwili się barbarzyńskiej decyzji kolei państwowych i odcinek pozostał. Na mocy porozumienia między spółką wydobywczą INK a PKP linia zostanie udrożniona dla celów transportu urobku bazaltowego z kopalni w Grabiszycach i Miłoszowie. PKP przeznaczyło na modernizację tej trasy ponad 1 mln zł, jednak kolejna reorganizacja w strukturach polskich kolei i przeniesienie ośrodka decyzyjnego z Wrocławia do Warszawy znacznie opróżniła prace remontowe torowiska i mostu na Kwisie we wsi Kościelniki. Burmistrz Leśnej Mirosław Markiewicz chce aby na linii Lubań- Leśna pojawiły się także szynobusy i starać się będzie o zakup takiego pojazdu ze środków Urzędu Marszakowskiego.
- Moim marzeniem jest również parowóz z wagonikami mknący do Leśnej, przyczyniłby się do reklamy walorów turystycznych miasteczka i gminy - mówi Mirosław Markiewicz.
Ponowne otwarcie niespełna 11-kilometrowego odcinka kolejowego Lubań - Leśna po 15-letniej przerwie będzie jednym z najważniejszych wydarzeń ostatnich lat. Przypomnijmy, że pociągi z Lubania do Leśnej kursowały od 1896 roku.

Szynobusem na przeceny

Jest także szansa na uruchomienie regularnych połączeń kolejowych z Lubania do Zgorzelca i niemieckiego Görlitz. Według nieoficjalnych informacji DB niemiecki przewoźnik kolejowy, próbuje wjechać na tę linię i obsługiwać ją własnym taborem aż do Jeleniej Góry. Miałoby to sens, ponieważ Niemcy uczuleni na punkcie reaktywacji historycznych szlaków kolejowych mogliby w ten sposób przywrócić do życia tzw. Śląską Kolej Górską, której podwaliny zbudowali już w roku 1843. W latach 1865-1866 Lubań otrzymał połączenia z Görlitz, Węglińcem i Jelenią Górą a w roku 1922 przez miasto przebiegała główna elektryczna magistrala Śląskiej Kolei Górskiej (Jaworzyna Śl. - Wałbrzych Lubań), gdzie nowoczesne pociągi osiągały wówczas zawrotną prędkość 120 kmh. Jednak polskie linie kolejowe nie potwierdziły tych informacji, nie mniej jednak coś jest na rzeczy. Szlak z Lubania przez Zarębę do Zgorzelca jest w pełni przejezdny i nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy do nadnyskiego miasta ruszyli szynobusem, tym bardziej że po wejściu Polski do strefy Schengen zniesiono kontrolę graniczną także w pociągach.
-Chętnie jeździłabym pociągiem na zakupy do Görlitz. Nie musiałabym pokonywać drogi z dworca autobusowego w Zgorzelcu na piechotę. Wysiadam z pociągu i już można robić zakupy na Berlińskiej, bo dworzec kolejowy sąsiaduje z główną ulicą handlową Görlitz - mówi Magda, mieszkanka Lubania.
Na razie rzecznik kolei zapewnił, że jeżeli będzie zainteresowanie, to PKP uruchomi połączenia między Jelenią Górą, Lubaniem i Zgorzelcem a nawet Görlitz.

Pociągiem na narty

Na narty do Świeradowa również pojedziemy pociągiem. Burmistrz Mirska Andrzej Jasiński i Świeradowa Roland Marciniak od dawna starają się o przejęcie linii z Gryfowa do Świeradowa wraz z obiektami. I póki co końca sprawy nie widać, bo PKP nie spieszy się z podjęciem decyzji o przekazaniu szlaku. W operację zaangażowany jest zarząd województwa dolnośląskiego, sejmik, starosta lubański i lwówecki oraz gminy, przez które przebiega trasa. I nic, kolej ma czas. Niestety coraz mniej, ponieważ wkrótce rusza kolej gondolowa w Świeradowie, co wiązać się będzie z bardzo wysokim wzrostem ilości turystów odwiedzających kurort. A jednocześnie mniej drożna z tego względu stanie się droga wojewódzka łącząca uzdrowisko z trasą krajową relacji Jelenia Góra - Zgorzelec. Tutaj właśnie problem rozwiązałoby połączenie kolejowe.

Starostwo nie odpuści

Starosta Lubański Walery Czarnecki zapewnia, że zarząd powiatu trzyma rękę na przysłowiowym pulsie i jest zdeterminowany do działań w zakresie utrzymania połączeń kolejowych w powiecie lubańskim oraz reaktywację tych linii, które dotąd pozostają nieczynne. Na razie mieszkańcy Lubania i powiatu ponownie mogą pojechać pociągiem bezpośrednio do Szczecina, Zielonej Góry, Żar, Jeleniej Góry i Wrocławia. Miejmy nadzieję, że pod koniec roku kiedy PKP wprowadzi nowy rozkład stacja Lubań Śląski będzie mogła się poszczycić nowymi połączeniami do Leśnej i Zgorzelca.

źródło: http://www.zl.luban24.pl/1,741,1,item.html


oraz:


Szynobus zawiezie do pracy i na wycieczkę

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jeszcze w tym roku na trasie Jedlina-Zdrój-Świdnica-Wrocław pojedziemy szynobusem.

- To jedna z tras, którą chcemy rewitalizować. W tym celu powołaliśmy spółkę Koleje Dolnośląskie. Jesteśmy w trakcie przejmowania linii - mówi Patryk Wild, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
Z połączenia mogłoby korzystać 200 tysięcy ludzi. Tyle jest osób w miejscowościach, przez które będzie przejeżdżał. Skorzystają na tym przede wszytkim pracownicy specjalnych stref ekonomicznych. Będą mogli bez problemu wydostać się np. ze Świdnicy do Wrocławia.
Ruch na drodze krajowej nr 35 jest utrudniony ze względu na ogromną liczbę samochodów. Szynobusy mają jeździć szybciej, a bilety będą tańsze od autobusowych.
- Poza tym ten rodzaj komunikacji jeszcze bardziej zyska na znaczeniu przy okazji Euro 2012, ponieważ kibice będą chcieli sprawnie poruszać się po Dolnym Śląsku - zachwala Wojciech Murdzek, prezydent Świdnicy.
Oprócz tego, koleje będą miały duże znaczenie turystyczne. Zwłaszcza na odcinku Świdnica-Jedlina, gdzie okolice są wyjatkowo malownicze. Każdego roku odbywają się tu zawody w wyścigach drezyn.
- Jesteśmy gotowi do przejęcia dworców. A z zapewnień, które płyną do nas z Urzędu Marszałkowskiego wynika, że linia kolejowa ze Świdnicy do Wrocławia będzie reaktywowana w pierwszej kolejności - dodaje.
Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować uruchomienie szynobusów. -Wszystko zależy od stanu wiaduktów i nasypów. Samo uzupełnienie kilometra torów to koszt około 500 tys. zł. - Po przejęciu lini zrobimy dokładne ekspertyzy. Liczymy jednak, że szynobus między Jedliną a Wrocławiem ruszy jeszcze w tym roku - mówi Wild.

źródło: www.gazetawroclawska.pl
[/u]
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 25 sty 2008, 17:53

Nowe połączenia kolejowe w regionie z Czechami

18 stycznia 2008 w Jeleniej Górze podpisana została deklaracja współpracy w sprawie uruchomienia transgranicznego, pasażerskiego połączenia kolejowego pomiędzy Hradec Kralove a Jelenią Górą i Lwówkiem Śląskim.

Uruchomieniem połączenia zainteresowana jest czeska firma Viamont, która wraz z „PKP Przewozy Regionalne” Spółka z o.o. reprezentowaną przez Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych opracują koncepcję uruchomienia takich połączeń na zasadach realizacji zadań z zakresu służby publicznej. Strony zadeklarowały również współpracę w dalszym rozwoju pasażerskiej, transgranicznej, komunikacji kolejowej. W trakcie spotkania podjęto również decyzję o utworzeniu polsko – czeskich grup roboczych, których zadaniem będzie realizacja planowanego zadania.

W spotkaniu oprócz inicjatorów przedsięwzięcia uczestniczyli ze strony czeskiej wicemarszałek kraju hradeckiego Petr Kuřik, przedstawiciele firmy Viamont i czeskiego przewoźnika Oredo oraz burmistrz Zacleřa Mirosław Vlasăk, ze strony polskiej wiceprezydent Jeleniej Góry Zbigniew Szereniuk, burmistrz Wlenia Bogdan Mościcki, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego Wojciech Zdanowski oraz przedstawiciele PKP - Marek Pawicki, Roman Gacek i Andrzej Piech

Dzięki utworzeniu nowych połączeń możliwe będzie m.in. szersze otwarcie rynków pracy w Czechach i Polsce, a mieszkańcy pracujący po obu stronach granicy będą mogli skorzystać z nowej oferty połączeń kolejowych. Połączenia przyczynią się również do rozwoju turystyki po obu stronach granicy.

źródło: Nasze Sudety
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 sty 2008, 18:03

Zastanawiam się, czy nie mogą pomyśleć nad remontem generalnym linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov (i dalej do Pragi). W ten sposób uzyskujemy szybkie połączenie Wrocławia i Pragi, a także lokalne połączenia osobowe... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kozioł

Post autor: kozioł » 25 sty 2008, 21:17

Wolfchen pisze:Zastanawiam się, czy nie mogą pomyśleć nad remontem generalnym linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Harrachov (i dalej do Pragi). W ten sposób uzyskujemy szybkie połączenie Wrocławia i Pragi, a także lokalne połączenia osobowe... :-k
Tak, przy czasie 4 godziny Wrocław-Szklarska napewno nie uzyskamy szybkiego połączenia ...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 sty 2008, 15:17

kozioł pisze:Tak, przy czasie 4 godziny Wrocław-Szklarska napewno nie uzyskamy szybkiego połączenia ...
Dlatego napisałem o remoncie torowiska pomiędzy Jelenią Górą i Szklarską porębą, a w dalszym planie odcinka Wrocław - Jelenia Góra...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kozioł

Post autor: kozioł » 26 sty 2008, 15:23

Może i planują remont, a może planują zamknięcie Jelenia-Wrocław. Cholera wie ](*,)

ODPOWIEDZ