Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 lis 2011, 18:43

Łukasz pisze:Zielononiebieskie, sic.
Przewozy Regionalne jak nic... ;)

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Pią 02 Gru, 2011 ]
Uzupełnienie postu o cytat. MeWa

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 lis 2011, 23:47

paranoją jest to, że każdy przewoźnik własną tablicę stawia...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 15 lis 2011, 0:13

Najlepiej byłoby, gdyby zarządca dworca ustawił obok siebie kilka takich samych tablic i je udostępniał przewoźnikom. Byłoby estetyczniej.

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 15 lis 2011, 8:04

MeWa pisze:paranoją jest to, że każdy przewoźnik własną tablicę stawia...
Akurat w tym przypadku nie jest paranoją bo łatwo można odszukać konkretne informacje

ale muszę przyznać ze jak na warunki na kolei to ze SKM i KM ma takie same wzory to mnie bardzo zaskoczył na plus czyli z tego wynika że się da coś zrobić porządnie:)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lis 2011, 8:39

Nxo pisze:
MeWa pisze:paranoją jest to, że każdy przewoźnik własną tablicę stawia...
Akurat w tym przypadku nie jest paranoją bo łatwo można odszukać konkretne informacje
Konkretną informacją jest następny kurs w danym kierunku. Jako, że przytłaczająca większość pasażerów porusza się w Warszawie na biletach okresowych, upoważniających do podróży dowolnym przewoźnikiem prowadzącym pociągi osobowe, rozbicie tej informacji na kilka tablic trudno uznać za ułatwienie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 15 lis 2011, 8:57

tablice stoją obok siebie więc jaki problem spojrzeć na jedną a potem na drugą ??

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 15 lis 2011, 9:19

Michał J pisze:Najlepiej byłoby, gdyby zarządca dworca ustawił obok siebie kilka takich samych tablic i je udostępniał przewoźnikom. Byłoby estetyczniej.
Zdaje się, że taka idea przyświeca, excusez le mot, Dworcowi Polskiemu i jego światłemu Prezesowi Jackowi P. Ino chcą za to pobierać haracz (w myśl idei, że za darmo tylko boli gardło), więc przewoźnicy uciekają się do przeróżnych sposobó, by rozkład jednak jakoś wywiesić, a zarazem uniknąć owego haraczu.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 15 lis 2011, 9:23

MeWa pisze:paranoją jest to, że każdy przewoźnik własną tablicę stawia...
Dobrze, że chociaż są do siebie podobne...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lis 2011, 9:47

Michał J pisze:Najlepiej byłoby, gdyby zarządca dworca ustawił obok siebie kilka takich samych tablic i je udostępniał przewoźnikom. Byłoby estetyczniej.
Perony to nie zarządca dworca, tylko PLK, o ile pamiętam.

[ Dodano: |15 Lis 2011|, 2011 09:48 ]
Nxo pisze:tablice stoją obok siebie
polemizowałbym, ale w idealnym świecie tak by być rzeczywiście mogło
więc jaki problem spojrzeć na jedną a potem na drugą ??
A jaki problem zrobić jeden wspólny rozkład?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 15 lis 2011, 9:51

Glonojad pisze:
Nxo pisze:tablice stoją obok siebie
polemizowałbym, ale w idealnym świecie tak by być rzeczywiście mogło

Ale np. na Ochocie i we Włochach faktycznie stoją obok siebie :-k (co nie zmienia faktu, że nadal uważam, że powinna być jedna duża tablica + dwa automaty biletowe w komplecie i klapki na każdym peronie...)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 lis 2011, 9:54

Nxo pisze:Akurat w tym przypadku nie jest paranoją bo łatwo można odszukać konkretne informacje
tak... będę na dziesięciu tablicach szukał interesujących mnie informacji na rozkładach, które każdy ma inny rozkład z tysiącem oznaczeń i dziwnymi relacjami. Sorry - to jest dobre dla stałych pasażerów kolei, a na pewno nie zachęca nowych.
Nxo pisze:tablice stoją obok siebie więc jaki problem spojrzeć na jedną a potem na drugą ??
no jasne - po co coś robić lepiej, skoro można po linii najmniejszego oporu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 15 lis 2011, 9:55

Glonojad pisze:Cytat:
więc jaki problem spojrzeć na jedną a potem na drugą ??

A jaki problem zrobić jeden wspólny rozkład?
Dla osób posiadających kartę miejską to wszystko jedno w co wsiądą byle do celu

jednak sporo osób podróżuje z biletami jednorazowymi i dla nich połapanie w rozkładzie było by trudne

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lis 2011, 10:02

Kleszczu pisze: Ale np. na Ochocie i we Włochach faktycznie stoją obok siebie :-k (co nie zmienia faktu, że nadal uważam, że powinna być jedna duża tablica + dwa automaty biletowe w komplecie i klapki na każdym peronie...)
Automat to powinien być JEDEN, z możliwością sprzedaży biletów z taryfy obu przewoźników/organizatorów. I jeszcze z funkcją "nie wiem, którym przewoźnikiem jadę" oferującą pasażerowi wykaz najbliższych kursów ze zdjęciem typowej jednostki danego przewoźnika.

No ale prościej sprzedawać pasażerowi na peronie WKD jednorazówki ZTM a potem wlepiać mu mandaty za zły bilet, nie?

[ Dodano: |15 Lis 2011|, 2011 10:04 ]
Nxo pisze: Dla osób posiadających kartę miejską to wszystko jedno w co wsiądą byle do celu
Chyba, że to przyspieszony KM, który nie wiadomo gdzie staje...
jednak sporo osób podróżuje z biletami jednorazowymi i dla nich połapanie w rozkładzie było by trudne
Z pewnością trudniej połapać się w jednym rozkładzie z konsekwentnie stosowanymi oznaczeniami niż w dwóch różnych, o różnych oznaczeniach i różnym układzie graficznym.

HINT: mamy już drukarki kolorowe. Można zrobić tak, że - niezależnie od literek - żółte tło oznacza "taryfa ZTM", a zielone - "taryfa KM". Proszę, rozwiązane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 15 lis 2011, 10:19

Glonojad pisze:
Kleszczu pisze: Ale np. na Ochocie i we Włochach faktycznie stoją obok siebie :-k (co nie zmienia faktu, że nadal uważam, że powinna być jedna duża tablica + dwa automaty biletowe w komplecie i klapki na każdym peronie...)
Automat to powinien być JEDEN, z możliwością sprzedaży biletów z taryfy obu przewoźników/organizatorów. I jeszcze z funkcją "nie wiem, którym przewoźnikiem jadę" oferującą pasażerowi wykaz najbliższych kursów ze zdjęciem typowej jednostki danego przewoźnika.

No ale prościej sprzedawać pasażerowi na peronie WKD jednorazówki ZTM a potem wlepiać mu mandaty za zły bilet, nie?

Źle się wyraziłem - jeden automat tylko dwustronny (coś w tym rodzaju http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... arow_2.JPG - ustawiony równolegle/prostopadle do torów + na ścianach z dwóch stron tablice rozkładowo-informacyjne)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 lis 2011, 10:22

Automaty niech będą dwa, na wypadek awarii i dla zwiększenia wydajności, identyczne.

ODPOWIEDZ