Projekt zmian na Ursynowie

Moderator: Wiliam

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 14 sie 2008, 15:39

Już prędzej na Wyczółki przez Poleczki - może i by się przydał...
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8452
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sie 2008, 15:57

altar pisze:Już prędzej na Wyczółki przez Poleczki - może i by się przydał...
Jasne. na Jeziorkach też by się przydał. Na lotnisku pewnie również by się przydał. Argumentacja dosyć powalająca...

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 14 sie 2008, 16:05

OK. Chodziło mi o alternatywny dojazd do metra i tramwajów na Puławskiej.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8452
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 sie 2008, 17:33

altar pisze:OK. Chodziło mi o alternatywny dojazd do metra i tramwajów na Puławskiej.
To tramwajów jest 193 - chciałbyś być na miejscu pasażera, który musiałby decydować na którym przystanku bardziej opłaca mu się wysiąść?

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 14 sie 2008, 22:23

Czy wiadomo w jakim stopniu ulegnie wzmocnieniu linia 306 , tak aby miała w miarę sensowną częstotliwość - od września będzie przecież pełnić rolę głównej linii dowozowej na kilku ulicach, skąd wycofywane są autobusy - głównie potrzebna będzie na Cynamonowej na odcinku Płaskowickiej - Ghandi.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36667
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 sie 2008, 22:27

rubeus pisze:Czy wiadomo w jakim stopniu ulegnie wzmocnieniu linia 306 , tak aby miała w miarę sensowną częstotliwość - od września będzie przecież pełnić rolę głównej linii dowozowej na kilku ulicach, skąd wycofywane są autobusy - głównie potrzebna będzie na Cynamonowej na odcinku Płaskowickiej - Ghandi.
Dowozowej do czego? Bo do południowego wejścia do stacji IMIELIN z przystanku SZOLC-ROGOZIŃSKIEGO jest ze 400 metrów...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 14 sie 2008, 23:06

Tia - tylko weź pod uwagę, że poza ogryzkowym 306 po reformie nie będzie połączenia odcinka Rosoła belgradzka-płaskowickiej.
Sporo dzieciaków jeździ z tego rejonu do gimnazjum przy szolc-rogozińskiego.

Jeszcze jedno - teraz chcąc się dostać ze wschodniej części Kabat w rejon Zp Os. Wyżyny lub Małcużyńskiego, mam do dyspozycji kursującą kilka razy na godzinę całodzienną linię autobusową.
Po reformie zostanie mi 306, jeżdżące czasem raz na godzinę i w ograniczonych godzinach, albo jazda z przesiadką, lub 10-cio minutowy marsz do ZP Metro Kabaty aby złapać zmienione 179

ITS A 218
Posty: 3167
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 15 sie 2008, 10:56

306 musi zacząć kursować częściej, bo tak jak jest teraz to jest bezsens. Kto będzie czekał na autobus 30-40 minut ? Przy takiej częstotliwości jaka jest teraz, ta linia nigdy nie będzie całkiem dobrze zapełnioną linią.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 15 sie 2008, 14:03

Najlepiej co 20 min. na Liberach. Przynajmniej w szczycie co 20 min.

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 15 sie 2008, 21:15

A co powiecie na taki koncept na linię łączącą oba krańce Wąwozowej - wymaga on zakrańcowania jej na Natolinie Północnym i poprowadzenia następująca
trasą
Natolin Płn -> Płaskowickiej - Lanciego - Belgradzka - Stryjeńskich - Wąwozowa - Rosoła - Płaskowickiej - Cynamonowa - Ciszewskiego - i dalej po trasie 179 na Ursynów Płn.
Ew. puszczenie jej na Ciszewskiego prosto do Pileckiego a nstępniei Herbsta - Romera i dalej po trasie 179

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 16 sie 2008, 13:29

pawcio pisze:A co Ci za różnica, czy przyjedzie kurs opóźniony o 4, czy o 12 minut, czy punktualnie, jeżeli będzie zachowany takt 10-minutowy?
a na 189 takt jest zachowany? ostatnio przy nowoursynowskiej (kier. Sadyba) podjechaly 4 przeguby w ciagu 2-3 minut, i potem dziura. To nie jest tak ze mimo korku da sie utrzywac takt.

Dlatego wnioskuje o trase linii 192 tylko Ursynowie jak 179, albo nie zamieniac koncowek 179 i 192.
ZTM pisze:Linia 192 poprawi też połączenie rejonu ul. Poleczki ze stacją metra Wilanowska.
Czy 192 musi wypelniac ta role? Korki na Pulawskiej rozwala ta linie jako dowozowke na Ursynowie, Natolinie i Kabatach.

Moze tak:
179 bez zmian
192 Os. Kabaty-Wawozowa-Stryjenskich-Belgradzka-KEN-Plaskowieckiej-Dereniowa-Gandhi-Cynamonowa-Ciszewskiego-KEN-Jastrzebowskiego-UPLN

choc tutaj bym pomajstrowal aby dac alternatywe z tych Poleczek do stacji Stoklosy, jednoczesnie dajac dojazd do Poczty na Wyczolkach.

czyli moze tak 192: Wyczolki-Poleczki-(>Pulawska-Romera-Herbsta>)(<Herbsta-Pileckiego-Poleczki)-KEN-Ciszewskiego-Cynamonowa-i dalej jak wyzej albo jak projekcie ZTM

albo w ogole postoje tylko przy Tesco, a na polnocy koleczko: Os.K-...-Ciszewskiego-KEN-Herbsta-Pileckiego-Pulawska-Romera-Herbsta-...-Os.K

166 DWW-...-Rosola-Belgradzka-Stryjenskich-Wawozowa-Kabaty-STP
504 DWC-...-Dereniowa-Stryjenskich-Belgradzka-Rosola-Wawozowa-Os.Kabaty

166 i 504 sluzylyby jako laczniki wschod-zachod

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 16 sie 2008, 15:01

geograf_OSU pisze:Czy 192 musi wypelniac ta role?
To bedzie wygodne i czeste polaczenie ze Sluzewiem.
Tak, wiem - jest Metro. Tylko ze dla osob starszych, ktore niewatpliwie tlumnie beda korzystac z tego 192, tak jak teraz tlumnie korzystaja z 505, o wiele wygodniej bedzie pojechac na znany i lubiany wsrod emerytow bazarek przy Walbrzyskiej autobusem.
Pomijam dojazdy do wszelkiego rodzaju przychodni i gabinetow lekarskich, ktorych na Ursynowie jest mnostwo.
geograf_OSU pisze:Korki na Pulawskiej rozwala ta linie jako dowozowke na Ursynowie, Natolinie i Kabatach.
Nie rozwala.
Tak jak napisal Bastian - w tym przypadku takt zostanie zachowany.
Nie porownuj 189 z dluga trasa, na ktorej calej dlugosci sa mega korki do 192, ktore na Pulawskiej natrafi na takie oto korki:
- w kierunku MW korek od Wyscigow do Walbrzyskiej, ale tylko rano w DP miedzy 7 a 9. Nie zlapie tam wiecej niz 7-8 min., nawet jak bedzie karnie stal na prawym pasie, zamiast smignac "rozbiegowka".
- w kierunku OsK od Wyscigow do skretu w lewo, w Pileckiego bedzie tracil maksymalnie 10 min.
I to tylko w przypadku, jesli nie zostanie przywrocony cykl swiatel sprzed remontu Poleczki.
Jesli swiatla beda po staremu, opoznienie rano pewnie nawet nie dobije do 6 min., a po poludniu do 3 min.

Wbrew pozorom najwieksze korki na Pulawskiej (ursynowsko-podmiejskiej) zaczynaja sie i koncza na skrzyzowaniu Poleczki/Pileckiego/Pulawska.

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 17 sie 2008, 8:39

BJ.2052 pisze:w tym przypadku takt zostanie zachowany
a co adwokatem ztmu jestes, czy co?
niestety liczne przyklady pokazuje ze takt nie zostanie zachowany. Zaloze sie zamiast taktu 10-10-10... bedzie 4-11-5-10...to jest nieuniknione przy korkach.

Uwazam ze lepsze byloby rozwiazanie z 166 i 504 jako realizujace polaczenia wschod-zachod i te powinny zamienic trasy

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 17 sie 2008, 13:45

geograf_OSU pisze:a co adwokatem ztmu jestes, czy co?
Nie, jeno pisze swoje zdanie.
geograf_OSU pisze:niestety liczne przyklady pokazuje
Boze, zrozum, ze 192 z korkogenna trasa przez niecale dwa przystanki to nie 189 albo 709, ktore maja korki na calej trasie (notabene najbardziej efektywne nadrabianie opoznien na 709 nastepuje wlasnie na Pulawskiej miedzy Poleczki, a Walbrzyska. A efektywne bylo jeszcze bardziej, gdy swiatla na skrzyzowaniu mialy dobry cykl).
Zreszta napisalem Ci dokladnie o domniemanych ogromnych opoznieniach na 192.
Nie wiem, gdzie mieszkasz i z jakich linii korzystasz, ale ja na tym skrzyzowaniu jestem kilka razy dziennie i kilka razy dziennie korzystam z 709/504/505->192...
geograf_OSU pisze:Uwazam ze lepsze byloby rozwiazanie z 166 i 504 jako realizujace polaczenia wschod-zachod i te powinny zamienic trasy
Jeszcze bardziej spowolnijmy bardzo dobrze pracujace 504 i stracmy wszelka mozliwosc naprawienia 166... ](*,)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36667
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 sie 2008, 14:35

Przede wszystkim trzeba dodać, że 192 jest potrzebne nie tylko na samym Ursynowie, ale także w relacjach Wilanowska -> Poleczki i Natolin -> Poleczki...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ