http://www.zw.com.pl/artykul/10,636169_ ... owego.html
Malowali graffiti na przęsłach mostu kolejowego
Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei zatrzymali w Nasielsku dwóch młodych ludzi, którzy pomalowali graffiti na przęsłach mostu kolejowego.
Ujętych:15-letniego Roberta C. i 14-letniego Dawida K., mieszkańców Pomiechówka, przekazano przybyłym na miejsce funkcjonariuszom policji z Pomiechówka
Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
http://www.rynek-kolejowy.pl/27854/Legi ... worzec.htm
Legionowo: Kiedy zbudują dworzec?
Legionowo zamieszkiwane jest przez ponad 50 tys. mieszkańców. Przez obszar miasta przebiega linia kolejowa E-65 łącząca Warszawę z Trójmiastem. Kolej pełni bardzo ważną funkcję – przede wszystkim umożliwia dojazd mieszkańcom miasta do pracy w Warszawie. W Legionowie nie ma jednak budynku dworca kolejowego. Czy są szanse na jego powstanie?
- Gmina Legionowo podjęła starania mające na celu utworzenie na terenie Legionowa w miejscu dotychczasowej centralnej przestrzeni obsługi komunikacyjnej (przy stacji kolejowej Legionowo) głównego centrum przesiadkowego miasta, powiatu legionowskiego oraz powiatów sąsiadujących, pełniącego funkcję dworca kolejowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą – poinformował „Rynek Kolejowy” Robert Feruś z legionowskiego urzędu miasta. Planowane centrum przesiadkowe miałoby za zadanie integrację różnych form transportu zbiorowego w aglomeracji warszawskiej. – przede wszystkim transportu kolejowego oraz autobusowego, a pośrednio transportu lotniczego.
- Aktualnie Gmina Legionowo jest w trakcie przygotowywania tej inwestycji tj. m.in. na etapie opracowania studium wykonalności oraz dokumentacji technicznej – zaznacza Robert Feruś. Ostateczna koncepcja architektoniczna obiektu nie jest jeszcze wybrana, ale spodziewane jest to w najbliższych tygodniach.
W ramach inwestycji mają zostać zbudowane: obiekt dworcowy, parking wielopoziomowy, drogi dojazdowe do obiektów, a także parkingi jednopoziomowe. Inwestycja ma być finansowana w ramach środków własnych gminy Legionowo, przy wsparciu środków zewnętrznych.
Codziennie tysiące mieszkańców Legionowa dojeżdżają do centrum Warszawy pociągiem Kolei Mazowieckich lub Szybkiej Kolei Miejskiej. Planowana inwestycja przede wszystkim poprawi funkcjonalność stacji kolejowej w Legionowie. Częściowo rozwiąże także problemy osób, które na stację dojeżdżają własnym samochodem.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
- moonwalker
- Posty: 354
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
moonwalker pisze:Tor nr 2 na odcinku Józefinów - Warszawa Włochy jest zamknięty od kilku dni.
Wie ktoś w jakim celu? Na oko na całej długości zamknięcia nic sie nie dzieje. Ale oko bywa złudne
Nie wiem czy chodzi o ten tor, o którym napiszę ale trwają prace remontowe (?) - jest maszyna, robią podsypki, zdejmują tory. Wcześniej wyremontowali wiadukty (a przynajmniej odświeżyli) i tunele w rejonie Sympatycznej oraz zajmowali się zewnętrznym torem dalekobieżnym.
Pewnie z okazji tego remontu dzisiaj rano pociąg z Łodzi jechał w kierunku Warszawy torem podmiejskim.
Za brak fachowej terminologi autor postu nie odpowiada
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- moonwalker
- Posty: 354
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Chodzi o ten tor, ale nie ten odcinek - to o czym mowisz to juz od dawna prowadzone prace w ramach modernizacji trasy Warszawa - Łódź.Kleszczu pisze:Nie wiem czy chodzi o ten tor, o którym napiszę ale trwają prace remontowe (?) - jest maszyna, robią podsypki, zdejmują tory. Wcześniej wyremontowali wiadukty (a przynajmniej odświeżyli) i tunele w rejonie Sympatycznej oraz zajmowali się zewnętrznym torem dalekobieżnym.moonwalker pisze:Tor nr 2 na odcinku Józefinów - Warszawa Włochy jest zamknięty od kilku dni.
Wie ktoś w jakim celu? Na oko na całej długości zamknięcia nic sie nie dzieje. Ale oko bywa złudne
Pewnie z okazji tego remontu dzisiaj rano pociąg z Łodzi jechał w kierunku Warszawy torem podmiejskim.
Mi chodzi natomiast o odcinek Józefinów - W-wa Włochy. Byc moze cos zwiazengo z budową wiaduktów w ciągu S2 i Nowolazurowej..?
- moonwalker
- Posty: 354
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Tytułem uzupełnienia, prace te mają w planie się odbyć 6/7-8/9 oraz 20/21-22/23 października. Włochy - Zachodnia to do 2 grudnia (obecnie tor 2S). Tyle plan zamknięć IDDE1. Jak widać jeśli teoria mija się z rzeczywistością...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... rze_w.html
Komunikacja dla twardzieli: gorzej niż w metrze w Tokio
Narzekacie, że ciężko jest przedostać się przez zamkniętą Pragę? Na wcześniejszych odcinkach jest jeszcze gorzej. Oto historia podróży z Wołomina opisana przez naszą czytelniczkę.
Paraliż Pragi? Ha, ha. To wierzchołek góry lodowej. Oto krótka historia, jak dojeżdża się do pracy komunikacja miejska z Wołomina - tylko dla twardzieli!!!!!
26.10 godz. 7 - powoli wtacza się pociąg - nie wiem czy jest na czas czy to poprzedni spóźniony. Jeśli jeździsz Kolejami Mazowieckimi cieszysz, jak coś podjeżdża, nie liczysz spóźnień ect.
Stacja Wołomin. Wbijam się do pociągu jest tłoczno (miejsca siedzące to coś w rodzaju biznes class i już brakuje 20 km przed Wołominem), ale jadę tylko 20 min, więc spoko - dam radę.
Kobyłka - na peronie tłum ludzi. Wsiadają, ale jeszcze zawartość tlenu na pasażera jest w granicach „da się przeżyć”.
Ossów - ho ho - kolejna porcja ludzi - robi się ciasno tak że przechodzimy na oddychanie awaryjne, czyli bez głębszych wdechów i wydechów - trzeba miejsce oszczędzać.
Zielonka - na peronie TŁUM - nie wiem kto jest bardziej przerażony: ci w środku że zaraz zginą zgnieceni na śmierć czy ci na zewnątrz, że nie ma siły, nie wsiądą. Łamiąc zasady i prawa fizyki większość się wciska przy akompaniamencie odgłosów przepychanek i jęków rozpaczy. Gdyby ktoś w takim ścisku wiózł zwierzęta, dostałby mandat, ale Koleje Mazowieckie mają licencje na wykańczanie pasażerów, więc spoko - a przed nami jeszcze...
Ząbki. Sytuacja robi się nieciekawa - część ząbkowiczów niestety zostaje na peronie - metro w Tokio mogłoby się od nas uczyć, ale jednak są pewne granice których nawet KM nie są wstanie nas nauczyć pokonywać. Nic to - w uwłaczających warunkach dojeżdżamy do Wileniaka.
Tu ciąg dalszy - MASAKRA na przystanku tramwajowy w stronę centrum - ścisk jak w pociągu i średnio trzeba przepuścić dwa tramwaje - na każdym przystanku tramwaj stoi dłużej, bo kilkakrotnie zamyka drzwi - po prostu ludzie wystają i się nie udaje.
Dziś jest jeszcze gorzej, bo kierowca musi przy "miśkach" interweniować - inaczej nie pojedziemy, bo pół człowieka jest na zewnątrz, ale że musiał przepuścić już dwa pojazdy nie chce dłużej czekać, bo ile można.
Dojazd do Okopowej zajmuje grubo ponad 30 minut. Na Okopowej przesiadka w "1" która jest mniej więcej tak zatłoczona jak busy przy Wileniaku - również część osób się nie zabiera. Następne 10 minut w mega tłoku. I tak oto po 45 minutach hurrrraaaa jestem na Placu Zawiszy - jak fajnie że zlikwidowano bezpośrednie połączenie z Pragi na Zawiszy, ktore jechało ok 25-30 minut - teraz to jest dopiero zabawa! Kocham to miasto! Jest super ekstra!
Czyli w sumie - 20 min pociągiem- dojście do tramwaju czekanie i dojazd do Zawiszy 45min w sumie około 70 min do pracy w warunkach naprawdę okropnych. Jak jakaś kolonia karna. Samochodem niech będzie i 90 minut, ale nie jak bydło, więc nie dziwię się, że ludzie wolą stać w korkach
Aki
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Dokładnie, przecież na stację Warszawa Ochota KM elegancko jeździ. Trasa z Wołomina na Zawiszy z dwukrotną przesiadką do tramwajów...? Przecież to brzmi absurdalnie.MichalJ pisze:Biedactwo, bezpośredniego pociągu o 7:09 nie zauważyło...
W sumie parę osób z mojej klasy dojeżdża w ten sposób do szkoły, więc mógłbym ich zapytać o tę relację, ale chyba nie ma po co. Opisana wyżej historia nie zasługuje nawet na to, żeby się nad nią pastwić.
Do jednego MANa nie wejdzie te kilka tys.* osób, które właśnie wytoczyły się z pociągu.Bernard pisze:I bezpośredniego 517 do Zawiszy zamiast latania z jednego tramwaju do drugiego.
* w takim przedsionku, co widać, da się ich wepchnąć ok. 50 sztuk.
[ Dodano: Czw 27 Paź, 2011 ]
Pisze przecież, że jedzie się tym, co przyjedzie, nieważne dokąd, bo nie wiadomo, czy to ten poprzedni, czy nieMichalJ pisze:Biedactwo, bezpośredniego pociągu o 7:09 nie zauważyło...
Ten o 7:02 jedzie aż z Łochowa, 7:14 z Małkini, 6:44 i 6:52 są z Tłuszcza, z samego Wołomina jest 6:38. Pewnie jakby zamienić go z tym z 7:02, to by się trochę poprawiło, ale nie wiadomo, czy Łochów chciałby dojeżdżać tak wcześnie. Kolejny z Wołomina 7:39. Pewnie dałoby się pożonglować.
ŁK