Strona 26 z 135

: 07 maja 2009, 15:45
autor: MeWa
Glonojad pisze:tam sa takie 2 kursy, właśnie po 17. W pzoostalych godzinach przystanek możnaby zamknąć...
o nie, wysiada/wsiada kilka osób, może nie jest to wysoka frekwencja, ale poprzez zamykanie przystanku na pewno nie przybyłoby pasażerów.

: 07 maja 2009, 16:04
autor: rufio198
jasiu pisze:... który w dodatku na swej trasie skutecznie omija wszystkie możliwe osiedla ludzkie i centra handlowe
Hmm - Centrum Reduta czy jak to tam się zwie też? :>

: 07 maja 2009, 16:16
autor: przewoz
Hmm - Centrum Reduta czy jak to tam się zwie też?
Niby nie, ale kiedyś znajomej powiedziałem (potem się przejechałem tam), że do CH Reduta można dojechać z Centrum szybciej niż autobusem (w szczycie), to zrobiła wielkie oczy ;)
Mało kto w ogóle ma taką świadomość (poza tymi co jeżdżą codziennie).

: 07 maja 2009, 16:20
autor: Wolfchen
przewoz pisze:Mało kto w ogóle ma taką świadomość (poza tymi co jeżdżą codziennie).
Wiesz, tylko problem jest w częstotliwości - co z tego, że szybciej, jak co pół godziny? Zresztą problem częstotliwości, to dotyczy całego węzła warszawskiego (no, może oprócz średnicy)...

: 07 maja 2009, 17:54
autor: Michał J
jasiu pisze:Bo to nie jest normalne że w środku miasta leżą tory po których w środku dnia raz na pół godziny przemyka zdezelowany, przerośnięty tramwaj, który w dodatku na swej trasie skutecznie omija wszystkie możliwe osiedla ludzkie i centra handlowe
To znaczy jakie konkretnie osiedla i jakie centra handlowe omija?
ZTCW, to EN94 jest pojazdem kolejowym, a nie tramwajowym ;-) .

: 07 maja 2009, 17:57
autor: SławekM
A oznaczenie ma tramwajowe (101N)

: 07 maja 2009, 18:07
autor: Michał J
Jak już to 101Na. Zresztą to oznaczenie fabryczne.

: 07 maja 2009, 20:58
autor: Glonojad
przewoz pisze:
Hmm - Centrum Reduta czy jak to tam się zwie też?
Niby nie, ale kiedyś znajomej powiedziałem (potem się przejechałem tam), że do CH Reduta można dojechać z Centrum szybciej niż autobusem (w szczycie), to zrobiła wielkie oczy ;)
No bo jeśli się doliczy czas oczekiwania i dojścia, do rezultat już taki rewelacyjny nie jest.

Aczkolwiek ja zwykle tą drogę wybieram, jeśli jadę z Woli.

: 10 maja 2009, 10:44
autor: Walas
Dziś rano został napadnięty jeden z maszynistów WKD. Nic więcej nie wiem.

: 19 maja 2009, 11:04
autor: Bucefał
Grzegorz Bruszewski
2009-05-18 23:39:59, aktualizacja: 2009-05-18 23:40:25

Nowe pociągi, nowoczesne lokomotywy i remonty torów - taki ma być efekt umów, które marszałek województwa mazowieckiego podpisze dziś z Kolejami Mazowieckimi oraz Warszawską Koleją Dojazdową.

Ułatwi to przewoźnikom m.in. zaciąganie kredytów, a dla pasażerów oznacza poprawę standardów podróży.

- Umowy pozwolą kolejarzom na większą samodzielność w ogłaszaniu przetargów i prowadzeniu działalności - wyjaśnia Hanna Maliszewska z biura prasowego urzędu marszałkowskiego. Samorząd będzie zapewniał im środki w budżecie i udzielał gwarancji przy zaciąganiu kredytów.

Jak wpłynie to na jakość usług? - Zainwestujemy w zakup nowego taboru (oby wysokiej jakości i oby nie PESA!!!!) . Przetarg na nowe składy ogłosimy jeszcze w tym miesiącu - zapowiada Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD. - Poza tym musimy zmodernizować kolejową infrastrukturę - dodaje. Jak? WKD przede wszystkim wyremontuje tory w obu kierunkach na odcinku Warszawa - Komorów. W planach jest również zmiana napięcia zasilania na linii, wprowadzenie systemu sterowania ruchem, który ma skrócić czas przejazdu i poprawić jego płynność. Dodatkowo WKD zamierza również odświeżyć dworce i perony.

Koleje Mazowieckie natomiast są w sprawie nowych inwestycji bardziej tajemnicze. Z ogłoszeniem swoich planów spółka wstrzymuje się do dzisiejszej konferencji u marszałka.

- Na pewno musimy kupić lokomotywy do piętrowych pociągów typu Bombardier - zapowiada Donata Nowakowska, rzecznik KM.

Ogłaszając przetarg na zakup nowoczesnych piętrowych niemieckich składów typu push-pull, kolejarze zapomnieli dokupić lokomotywy. Muszą one być specjalnie skonstruowane, by móc nie tylko ciągnąć, ale również pchać nowe pociągi. Te, które w tej chwili kursują na linii Warszawa - Radom są wypożyczone.

Koleje Mazowieckie chcą również zainwestować w zakup taboru i modernizację już wykorzystywanych składów. Dlatego kilka tygodni temu ogłosiły przetarg na zakup 20 nowych pociągów, a zamawiającym w tym konkursie jest także urząd marszałkowski.

- Mazowiecka kolej będzie się zmieniać do 2015 roku, bo tak daleko sięgają nasze plany - zapowiada Hanna Maliszewska.

http://www.polskatimes.pl/warszawa/stro ... ,id,t.html

: 24 maja 2009, 15:18
autor: Bucefał
Wrzucam ten wpis bo jest diabelnie słuszny:
  • Jakos zintegrowac WKD z reszta...
    junk92508 22.05.09, 21:11 Odpowiedz I przydalaby sie integracja WKD z reszta:

    1. przesiadka na II linię metra np.:
    * II linia przez Zachodnią
    * szybkie podziemne ruchome chodniki Centralna/WKD - II linia metra - tak jak
    to zrobili Wlosi na Roma Termini

    2. Dobre przesiadki na SKM na Okecie

    3. skorelowanie jazdy WKD z autobusami na Łopuszańskiej

    4. skasowanie mniej uzywanych przystankow miedzy W-wą a Komorowem na kursach do
    Grodziska/Milanowka

    5. uruchomienie łącznika do Pruszkowa

    I zupełnie szalony pomysł:

    6. Podciągnięcie WKD dalej - do Metro Centrum - kiedys była
    EKD Marszałkowska .... byloby to tak
    że WKD trzeba by wkopac glebiej i schodziłaby w dół pod Al. Jerozolimskie i
    miała końcową stację pod ziemią przy Metro Centrum.
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html? ... =2&v=2&s=0

: 24 maja 2009, 19:00
autor: Michał W.
(...) Jak wpłynie to na jakość usług? - Zainwestujemy w zakup nowego taboru (oby wysokiej jakości i oby nie PESA!!!!) . Przetarg na nowe składy ogłosimy jeszcze w tym miesiącu - zapowiada Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD. - Poza tym musimy zmodernizować kolejową infrastrukturę - dodaje. Jak? WKD przede wszystkim wyremontuje tory w obu kierunkach na odcinku Warszawa - Komorów. W planach jest również zmiana napięcia zasilania na linii, wprowadzenie systemu sterowania ruchem, który ma skrócić czas przejazdu i poprawić jego płynność. Dodatkowo WKD zamierza również odświeżyć dworce i perony. (...)
Najpierw kupią tabor a za dwa lata zechce im się zmienić napięcie? I co wtedy z tymi nowymi przecież składami?? ](*,)

: 27 maja 2009, 9:54
autor: wojtor
Już starają się o tabor. W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ukazała się informacja o przetargu ogłoszonym przez Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. na:
Całkowita wielkość lub zakres:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 14 sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (dalej EZT), ze świadczeniem usług serwisowych w okresie czterech lat od daty przekazania każdego EZT oraz przeszkoleniem pracowników wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi, utrzymania i napraw bieżących taboru. Zamawiający żąda udzielenia gwarancji jakości producenta na okres minimum 48 miesięcy licząc od daty odbioru każdego EZT. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego. Ewentualne zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w trybie przewidzianym w art. 67 ust.1 pkt. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.

II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:
Zakończenie: 31.12.2012.

: 27 maja 2009, 13:25
autor: Piotr Wi
Parametry techniczne nowych ezt w załączniku 5 link http://www.wkd.com.pl/Files/File/Zalacz ... _05_09.pdf

: 27 maja 2009, 13:44
autor: przewoz
Z ciekawszych - 3kVDC + 600VDC.