SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 17 mar 2015, 23:34

- lol, nie jedziemy dalej
- obsługa ma nas gdzieś i puszcza komunikat o końcu trasy
- jednotor, bo wypadek w Świdrze - co do tego ma odcinek Wawer-Falenica?
- następny pociąg KM opóźniony
- brak honorowania biletów
- brak zastępczaka
To chyba jasno przedstawia tamtą sytuację. EOT z mojej strony :)

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 18 mar 2015, 16:20

Z pierwszymi argumentami z listy się zgadzam, natomiast:
VLnt7 pisze:- jednotor, bo wypadek w Świdrze - co do tego ma odcinek Wawer-Falenica?
Bardzo dużo. W ciągu 2 godzin (bo tyle najmarniej trwa usuwanie skutków wypadku, nawet nie śmiertelnego) mamy 6 pociągów jadących nie dalej niż do Otwocka. W ciągu 3 godzin - 9. Jeśli od strony Otwocka wraca ich niewiele albo nic, to te jadące tylko do Otwocka gdzie się mają podziać? Ile mamy krawędzi do postoju?

Do tego coś musi wtedy pojechać lewym torem. A dyspozytor musi brać pod uwagę całokształt sytuacji ruchowej, a nie tylko pasażerów jednego pociągu.
VLnt7 pisze:- następny pociąg KM opóźniony
Na to akurat SKM nie ma wpływu.
VLnt7 pisze:- brak honorowania biletów
Nie ten rodzaj awarii (nie infrastruktura)/za mało czasu?
VLnt7 pisze:- brak zastępczaka
Za mało czasu? ZKA to nie taksówka, to pewna ilość taboru i kierujących. Gdyby kilka brygad tylko stało i czekało na awarię lub wypadek, przewoźnik poszedłby z torbami.

A tak w ogóle, ktoś zna bliższe szczegóły dotyczące wypadku? Podobno jest coś na otwockich stronach (ja nie mogę jakoś znaleźć...), że gość niby przeżył, przyczyną wypadku był pośpiech (próba wsiadania do składu w ruchu), a skończyło się amputacją :|

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 19 mar 2015, 1:07

Z racji zadeklarowania EOT, króciutko:
Jacek Z. pisze:gdzie się mają podziać? Ile mamy krawędzi do postoju?
Jak brakuje krawędzi, wysadzasz ludzi w Świdrze i zjeżdżasz na bocznicę pod drutem (są dwie na wysokości peronów) lub do miejsca przed Otwockiem gdzie w niektórych przypadkach "parkują". Nie uwzględniając, czy te bocznice się jeszcze do tego nadają (bo szczerze tego nie wiem) - dasię? Niedasię.
I który pociąg skończył w Falenicy? Jeden na pewno mógł.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 paź 2015, 20:09

Jako iż w internecie można znaleźć wiele informacji na temat niskiej frekwencji na linii lotniskowej, przedstawiam własną propozycję rozplanowania linii SKM. Przy okazji widziałbym nowe trasy:
S1: Grodzisk Mazowiecki - Celestynów
S2: Sul. Mi. - Błonie
S3: Lotnisko Chopina - ???
S6: Wołomin - Piaseczno
S9: Wieliszew - WZ
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 10 paź 2015, 20:15

Frekwencja na linii lotniskowej jest tak mała, że ostatnio musieli gdzieś skombinować drugiego Elfa do jazdy w duecie podczas szczytów.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 paź 2015, 20:32

Oczywiście mowa tylko o odcknku Lotnisko-Służewiec
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 10 paź 2015, 20:58

Tak! Zróbmy rozpierduchę całego układu, bo na odcinku końcowym dwóch linii są miejsca siedzące.
Od razu mi się przypomina stare pekapowskie myślenie: Skoro mamy pociągi zapełnione w połowie, to puśćmy połowę mniej. Powinny być pełne! :idea:
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 paź 2015, 21:40

No dobra, w takim układzie to widzę tylko dodanie linii między Błoniami a Wołominem.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 paź 2015, 21:44

Kurde mol. Ani 1, ani 9, ani 131, ani żadna z linii, którymi jeżdżę, nie rusza z pętli (tej dalszej od centrum) z zajętym kompletem miejsc siedzących. I ani nie musi, ani nie powinna.

A pasażer z lotniska, jeśli nie będzie miał pociągu co 15 minut, nie będzie do kolei szedł w ogóle. I naprawdę, widywana przeze mnie frekwencja 60-90 osób w międzyszczycie, to nie jest 'nikt nie jeździ'. Tylko się trzeba przejść po składzie, bo w pociągu jest więcej miejsca i z daleka nie widać, czy ktoś siedzi.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 paź 2015, 11:13

S2 nie dojeżdża z dużą frekwencją do Miłosnej, a S1 nie dojeżdża z dużą frekwencją do Otwocka. To co, rozwalamy układ?

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 11 paź 2015, 14:13

zxcvbnm pisze:No dobra, w takim układzie to widzę tylko dodanie linii między Błoniami a Wołominem.
Rozdzielanie ruchu na dwa dworce na kolejnej linii - to nie powinno być kierunkiem rozwoju.
SKM powinna przejmować ruch aglomeracyjny od Kolei Mazowieckich z dofinansowaniem marszałka: na takiej linii wołomińskiej po modernizacji powinni kursować na trasie Wileńska - Słoneczna (nawet na EN57), natomiast KM-y przyśpieszone do Małkinii/Ostrołęki wysłać do Wschodniej przez Zielonkę Bankową. Podobnie na linii grodziskiej, legionowskiej (z Centralnej ruch do Modlina i dalej, z Gdańskiej - przed Modlin).

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 11 paź 2015, 23:23

Tak teraz myślę, jak już wejdzie ta cała metropolia i pieniądze będą leżały na ulicy - wyrzucić Koleje Mazowieckie z Chopina, a w zamian podwoić takt S3. Dodatkowo albo S3 albo S9 zamiast na Wieliszew, jechałyby na Nasielsk/Nowy Dwór (granicę metropolii). Wówczas KM kasują dotychczasowe kursy co godzina do Nasielska i zajmują się obsługą tylko ruchu dalej. Ogólnie:
S3 Nasielsk/Modlin - Lotnisko przez Centralny co pół godziny
S9 Zegrze - Piaseczno przez Gdański co pół godziny
R9 Mława/Ciechanów/Działdowo - Gdański/Zachodni wedle potrzeby.
Wówczas mamy takt, mamy logiczną obsługę sieci, globalnie taborowo powinno wyjść na zero. Przyjezdni na Lotnisku mają jedną taryfę i wsiadają w ciemno w cokolwiek. Ludzie ze wsi pod Warszawą śpią spokojnie, bo nikt za pół roku nie przeorganizuje im dojazdów (patrz obsługa Wieliszewa). Ponadto wspólny bilet odciąża ich kieszenie. Obszar wpływów Warszawy zostaje elegancko obsłużony. Oczywiście warunkiem koniecznym jest metropolia i pieniądze z zainteresowanych gmin na takie zabawy.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 12 paź 2015, 0:53

Ale wtedy nadal turyści jadący na Lotnisko muszą biegać między Śródmieściem, a Centralnym. Podobnie takt do Legionowa co '30 z Centralnego i co '20-'30 z Gdańskiego też zachęcający nie jest (zwłaszcza przy powrocie z Warszawy).

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 12 paź 2015, 5:56

SKM nie pojedzie do Wołomina. Możliwość darmowego przejazdu przyciągnie najgorsze bydło z okolicy. Ćwoki nie boją się kamer ani ochrony

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 12 paź 2015, 10:50

Wiliam pisze:Tak! Zróbmy rozpierduchę całego układu, bo na odcinku końcowym dwóch linii są miejsca siedzące.
Od razu mi się przypomina stare pekapowskie myślenie: Skoro mamy pociągi zapełnione w połowie, to puśćmy połowę mniej. Powinny być pełne! :idea:
Ja to się boję, że jakaś dziennikarzyna wsiądzie na Kasprzaka i pojedzie na Zachodnią. Zaraz będzie wielki tytuł "Pustki w pociągach na linii do Działdowa"
Zabawne jest to że ten temat wraca w mediach jak bumerang co 6 miesięcy. Nie mają o czym pisać, czy ctrl+c/ctrl/v?
Co do podwójnych 98720/1 i 98722/3 - po wyjeździe w Centralnego nie ma mowy o miejscach siedzących. Podobnie rano w 98604 i 98606, już do Legionowo Przystanek tylko na stojąco. Ilość miejsc siedzących w zestawie 2xEN76 to 400.
Czemu, o czemu, o takich sprawach wypowiadają się ludzie którzy tymi liniami nie jeżdżą?

ODPOWIEDZ