O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 25 lut 2016, 9:04

Aż żal patrzeć na zdjęcia z Dartów pełnych tych fatalnych poczwórnych miejsc ze stolikami :|

paszym
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:11
Lokalizacja: Opypy

Post autor: paszym » 25 lut 2016, 14:19

ashir pisze:Na stronie PKP Intercity pojawił się schemat rozkładu miejsc w Flircie i Darcie
Słabe jest to, że na schemacie nie ma numerów wagonów, a jedynie literowe oznaczenia członów. Ja tryknąłem już za pierwszym razem :) Upatrzyłem sobie konkretne miejsce, sprawdziłem którym końcem pociąg jedzie do przodu, ale nie zdołałem przetworzyć że wagon czwarty z kolei ma w tym przypadku numer 5 a nie 4.
Napiszę do nich - może odwrócą dla mnie skład ;->

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 25 lut 2016, 16:01

Ja bym się tak do tego podanego w wykazach kierunku jazdy nie przywiązywał.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lut 2016, 9:00

paszym pisze:
ashir pisze:Na stronie PKP Intercity pojawił się schemat rozkładu miejsc w Flircie i Darcie
Słabe jest to, że na schemacie nie ma numerów wagonów, a jedynie literowe oznaczenia członów. Ja tryknąłem już za pierwszym razem :) Upatrzyłem sobie konkretne miejsce, sprawdziłem którym końcem pociąg jedzie do przodu, ale nie zdołałem przetworzyć że wagon czwarty z kolei ma w tym przypadku numer 5 a nie 4.
Napiszę do nich - może odwrócą dla mnie skład ;->
W darcie? Bo flirt się zaczyna od 1klasy jak pendolino.

Czy poranny złoty pociąg do Zakopanego planowo ma 4arowy?
ŁK

paszym
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:11
Lokalizacja: Opypy

Post autor: paszym » 26 lut 2016, 10:55

Łukasz pisze:Bo flirt się zaczyna od 1klasy jak pendolino.
We flircie (BTW skąd to się wie jak się nie wie?), ale akurat wraca, więc zaczyna się od 2klasy, ale wagon pierwszej klasy dalej ma numer 1, choć jest na końcu.
To całkiem logiczne ustalenie, że 1klasa ma numer 1, ale jak wybierałem miejsce to mi to umknęło i liczyłem od czoła a nie od lewej. A na schemacie flirta nie ma numerów wagonów tylko literki BCDEFGHA.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lut 2016, 1:52

Na końcu jest jak jedzie w drugą stronę.

Najprościej zapamietać jak się wsiądzie w Kielcach, a tam wagon 7. Przy czym ten poprzedni pociąg rozwiązali już w Tunelu, więc potem pamiętasz tę wycieczkę nad każdym bagażem przez 7 wagonów.

O ile pendolino jest warszawocentryczne i łatwo zdefiniować w którą stronę jest ustawione, to w przypadku flirtów miałem już tak, że tydzień po tygodniu ten sam kurs był ustawiony przeciwnie, przy czym na Centralnym za każdym razem był źle. Pani w ck też mi podała ustawienie odwrotne od rzeczywistego - akurar zmiana we Włoszczowie chyba ją aż tak nie myliła.

Ale to były początki, przełom roku. Potem flirty w Warszawie widziałem już ustawione tylko tak, jak pendolino, czyli pierwszą klasą do przodu na południe.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lut 2016, 11:52

Z Flirtami jest taki problem, że one jeżdżą do Szczecina, więc się łatwo odwracają i potem przez kilka dni nie ma jak tego naprawić.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lut 2016, 14:40

Niedasie.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 27 lut 2016, 16:34

W Szczecinie nie wiedzą, z której strony wjedzie i wyjedzie Flirt na dworzec?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lut 2016, 17:00

Planowo wiedzą, ale plan ma to do siebie, że nie zawsze jest wypełniany - a potem trzeba czekać, aż skład zjedzie na Grochów, żeby to naprawić.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lut 2016, 17:40

No tak, bo np. cała noc w Krakowie to jest za mało czasu na odwrócenie pociągu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lut 2016, 17:48

Może cię to zdziwi, ale w planach pracy maszynistów nie uwzględnia się całonocnego jeżdżenia po Krakowie, żeby raz na miesiąc obrócić EZT, który przyjechał niewłaściwą stroną.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lut 2016, 18:00

W takim razie cud boski, że na Grochowie udaje się obrócić. Albo podesłać skład na podmianę. Albo cokolwiek.

Może cię to zdziwi, ale w każdej normalnej firmie przewiduje się operatywne wykonanie od czasu do czasu pracy nieplanowej.

I nie trzeba na to całej nocy, godzinka wystarczyć powinna.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 28 lut 2016, 0:24

Jakby tak mieć w miarę symetryczny ezt z numerami miejsc podawanymi na wyświetlaczach, to można by go obrócić wirtualnie. A nie kręcić kółka za Hutą (da się jeszcze gdzie indziej?). Pewnym problemem byłoby to, że trzeba mieć dwie pierwsze klasy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2016, 0:58

Najszybciej chyba jednak byłoby trójkątować przez Batowice i Mydlniki, ale to i tak tylko teoretyzowanie sprzed monitora, nikt nie będzie posyłał EZT na wycieczki krajoznawcze, bo przez parę dni będzie jeździł odwrotnie niż na plakatach, na które i tak mało kto patrzy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ