Strona 251 z 397

Priorytety dla tramwajów

: 05 paź 2017, 11:19
autor: Poc Vocem
Nie uwierzę w sytuację, gdzie rozporządzenia ministerialne nie są przynajmniej konsultowane z inżynierami. To jest mit. Osobną kwestią jest czy są to np. osoby mające pojęcie o tramwajach, wszakże można być specjalistą od dróg, a z tramwajami mieć taką styczność, że coś tam o nich było na studiach 30 lat temu.

Priorytety dla tramwajów

: 05 paź 2017, 13:12
autor: gfedorynski
Mrugająca pionowa jest oczywiście równoważna kocim oczom, więc ma takie same przepisy.

Nie sądzę, żeby motorniczowie chętnie zamienili obecne przepisy na dłuższe żółte z drobiazgową egzekucją przejechania na czerwonym.

Priorytety dla tramwajów

: 05 paź 2017, 13:48
autor: KwZ
Czemu egzekucja przejechania na czerwonym miałaby być surowsza?

Priorytety dla tramwajów

: 05 paź 2017, 13:51
autor: gfedorynski
Teraz przejechanie na czerwonym tłumaczy się niedostosowaniem przepisów do praw fizyki (z czym się zgodzę), gdyby to poprawić, ten argument znika.

Priorytety dla tramwajów

: 05 paź 2017, 14:26
autor: fraktal
Mylisz tłumaczenia z konsekwencjami służbowymi. Nie słyszałem, żeby ktokolwiek był rozgrzeszony za przejechanie na czerwonym świetle. Choć oczywiście nie o wszystkim wiem.

Priorytety dla tramwajów

: 05 paź 2017, 14:59
autor: drobert
Przykład z wczoraj. Jadę ok. 40km/h i w odległości ok. 30 przed tramwajem zapalają się oczy. Oczywiście zadajnik na hamowanie ale tramwaj sobie jedzie bo akurat złapał poślizg. Zadajnik za pierwszy ogranicznik i też brak reakcji. Dopiero za drugim ogranicznikiem hamowanie było tak jakby to było robocze i w efekcie przejazd na poziomym. Te trzy sekundy wystarczą dla samochodu a nie dla wagonu o masie kilkanaście razy większej.

Priorytety dla tramwajów

: 05 paź 2017, 16:35
autor: KwZ
Ja tylko dopowiem, że z punktu widzenia fizyki liczy się nie tyle masa, co dopuszczalna siła na kołach, która jest ograniczona współczynnikiem tarcia ślizgowego. Tiry, o masie podobnej do tramwaju, powinny też wyhamować w 3 s.

Priorytety dla tramwajów

: 05 paź 2017, 16:44
autor: grzegorz
Mamy jeszcze ograniczenie specyficzne dla zbiorkomu: odpada rzucanie pasażerami niczym worami ziemniaków.

Priorytety dla tramwajów

: 06 paź 2017, 1:22
autor: Łukasz
Akurat jeśli jedziesz 30 km/h i przejdziesz na czerwonym, bo jest ślisko, to Twoja wina.

Ale jeśli jedziesz 60 i kocie oczy maja 3 sekundy, gdy normalne hamowanie tramwaju ma 8, to już nie. Tzn tez możesz jechać 30 km/h, ale to nie ta bajka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Priorytety dla tramwajów

: 06 paź 2017, 11:48
autor: KwZ
Ale jeśli jedziesz 60 i kocie oczy maja 3 sekundy, gdy normalne hamowanie tramwaju ma 8,
Normalne hamowanie tramwaju to tylko 2 m/s2 ?? No może...

Potrzeba wprowadzić sekundniki! Wtedy motorniczy sam określi czy zdąży przejechać, czy powinien (łagodniej) przejechać.

Priorytety dla tramwajów

: 06 paź 2017, 15:50
autor: Piotrek_2274
Przecież zgodnie z naszymi władzami mamy super ultra nowoczesne sygnalizacje, wszędzie działa akomodacja i sekundniki to krok wstecz, zatem ich wprowadzanie jest absolutnie niemożliwe. :lol:

Priorytety dla tramwajów

: 06 paź 2017, 17:58
autor: Solaris U10
Przepisy dopuszczają sekundniki tylko w stałoczasówkach, więc choćby chcieć, to nie można.

Priorytety dla tramwajów

: 06 paź 2017, 21:58
autor: Łukasz
Ale po co sekundniki skoro właśnie dokładnie od tego są kocie oczy czy żółte światło dla samochodów!

Priorytety dla tramwajów

: 07 paź 2017, 0:04
autor: Otzi
Widzę, że nic się nie zmieniło w kwestii JP2/Stawki. Właśnie przestałem zjazdowym 35 cztery cykle bo żaden z samochodów nie chciał wykonać lewoskrętu w Stawki tym samym wzbudzając mi światło.

Priorytety dla tramwajów

: 07 paź 2017, 10:21
autor: KwZ
Łukasz pisze:
06 paź 2017, 21:58
Ale po co sekundniki skoro właśnie dokładnie od tego są kocie oczy czy żółte światło dla samochodów!
Kocie oczy mówią ci, że faza się zmieni. Sekundnik mówi ci, za ile sekund - czyli dostarczają pełniejszej informacji, którą można lepiej spożytkować - generalnie jechać płynniej. Samochodom też by się przydało. Choć dla tramwajów, mających dłuższą drogę hamowania i stojących pasażerów, problem jest poważniejszy.