Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 01 lip 2017, 1:42

Jeśli to niezbyt precyzyjnie opisane miejsce znajduje się przy Dworcu Zachodnim, to w ZTM zapowiadali zawrotkę dla autobusów zastępujących pociągi podczas remontu linii grodziskiej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 lip 2017, 2:09

To chyba nie w tę stronę...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lip 2017, 20:00

Zdecydowanie nie w tę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 01 lip 2017, 23:52

osa pisze:Jeśli to niezbyt precyzyjnie opisane miejsce znajduje się przy Dworcu Zachodnim (...).
:arrow: To może w takim razie bardziej precyzyjnie: zawrotka powstaje pod wiaduktem - tak, aby pojazdy jadące od strony Dworca Zachodniego nie musiały wjeżdżać na rondo Zesłańców Syberyjskich, tylko bezpośrednio przed nim mogły zawrócić i pojechać w kierunku ulicy Grzymały-Sokołowskiego. Niby wydaje się trochę ciasna, ale autobusy linii 182 raczej dadzą sobie tam radę (tym bardziej, że często dawały sobie też radę na nieprzeznaczonym do tego skręcie w lewo na rondzie w jezdnię przecinającą centralną wyspę).

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 03 lip 2017, 16:18

A czy autobusy zmieszczą się pod tym wiaduktem, który na dojeździe do ronda dopiero się wspina?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 lip 2017, 17:13

osa pisze:A czy autobusy zmieszczą się pod tym wiaduktem, który na dojeździe do ronda dopiero się wspina?

Przejazd jest nieco zagłębiony, pewnie dlatego żeby się zmieściły :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Walas
Posty: 17256
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 19 lip 2017, 19:43

Kleszczu pisze:
osa pisze:A czy autobusy zmieszczą się pod tym wiaduktem, który na dojeździe do ronda dopiero się wspina?

Przejazd jest nieco zagłębiony, pewnie dlatego żeby się zmieściły :-k
I się mieszczą. Dziś nawet PolskiBus tam zawracał.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 18 paź 2019, 16:58

Odświeżam wątek, bo po dyskusjach na wątkach o M2 (Wola; Co na Torwar?), o Włochach i o Ochocie zacząłem rozważać taką opcję

Generalnie pojawiające się uwagi:
- skręt w lewo Emilii w Aleje się blokuje
- 520 trzeba skrócić, ale wokół PKiNu robi się ciasno
- na Politechnice mamy dwa różne przystanki dla potoku w kierunku Pragi
- "wygaszane" jest 411 kosztem 502
Dodatkowo problemem jest blokowanie przez skręcające samochody słupka METRO POLITECHNIKA 01, przy Armii Ludowej.

To może zamiast:
Jelcz4755 pisze:
16 paź 2019, 22:59
520 do M Politechniki/Pl.Konstytucji albo Centrum.
Już nie jako 520, a jako 137. I najlepiej to przeorganizować cały ruch z Łazienkowskiej, bo po skróceniu 520 nie ma sensu dzielić potoków 182 z 5xx:

137 - MARYSIN - TŁ - Wawelska - GUS/DW. CENTRALNY
151 - WITOLIN - Jana Nowaka - TŁ - Wawelska - (Ochota zgodnie z pomysłami z innego wątku, o skróceniu 143 lub przejęciu relacji po 188).
502/514 - zapłowiecze - TŁ - GUS
525 - MIĘDZYLESIE - TŁ - Chałbińskiego - DW. CENTRALNY
411 - jeśli zostaną tylko kursy gocławskie to może odjeżdżać z innego przystanku i może zostać na Waryńskiego. GOCŁAW - TŁ - Waryńskiego - METRO POLITECHNIKA

Tylko przy takiej ilości kursów przydałyby się:
1. Przebudowa ok. 100 metrów jezdni - łącznika TŁ z Rondem Jazdy Polskiej: peron wyspowy przed Rondem Jazdy Polskiej. Wtedy jezdnia zjazdowa z Wawelskiej wyglądały tak:
(prawo/prosto, prosto z przystankiem, peron wyspowy, pas do skrętu w prawo)
2. Przystanek tramwajowy w kierunku północnym nad TŁ na Marszałkowskiej

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 26 paź 2019, 8:31

Już kiedyś był projekt uzwyklenia 520, ale oprotestowany. Z tym że teraz, po ewentualnym skróceniu 520, ilość przystanków pomijanych stawałaby się już całkiem symboliczna (4 lub 5 przystanków w zależności od wariantu końcowego trasy).

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 paź 2019, 15:40

Andrzej pisze:
26 paź 2019, 8:31
Już kiedyś był projekt uzwyklenia 520, ale oprotestowany. Z tym że teraz, po ewentualnym skróceniu 520, ilość przystanków pomijanych stawałaby się już całkiem symboliczna (4 lub 5 przystanków w zależności od wariantu końcowego trasy).
Pawcio pisał, że 137 nie zmieściłoby się na Torwarze i Rozbracie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 paź 2019, 15:51

Wale. Na Rozbracie już jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 paź 2019, 18:10

pawcio pisze:
26 paź 2019, 15:51
Wale. Na Rozbracie już jest.
Mea culpa. Zapomniałem.

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 27 paź 2019, 10:33

Cyferka to oddzielny temat. Jeśli trzeba to niech to nazywa się 5xx i omija całe dwa przystanki. Tak jako jak może być 1xx, omijające przystanek (są takie przykłady).

Kluczowe jest pytanie gdzie zakończyć 520(137) po otwarciu metra. I czy można przy okazji stworzyć wspólny przystanek dla linii jadących w kierunku Alei Stanów/Ostrobramskiej.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 27 paź 2019, 18:02

Naturalny wydaje się podział:
1) wszystko co jedzie Ostrobramską to z Waryńskiego
2) a wszystko co jedzie przez Al. Stanów/Wiatraczną to z Al. Armii Ludowej

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 06 maja 2020, 16:36

Georg pisze:
26 paź 2019, 15:40
Andrzej pisze:
26 paź 2019, 8:31
Już kiedyś był projekt uzwyklenia 520, ale oprotestowany. Z tym że teraz, po ewentualnym skróceniu 520, ilość przystanków pomijanych stawałaby się już całkiem symboliczna (4 lub 5 przystanków w zależności od wariantu końcowego trasy).
Pawcio pisał, że 137 nie zmieściłoby się na Torwarze i Rozbracie.
A na Grochowskiej, np. przy placu Szembeka też się nie mieszczą czasem wszystkie chętne autobusy, i najwyżej jakiś chwilę poczeka.
Dlaczego urzędnicy zamiast szukać rozwiązań problemów, to szukają powodów, by "nie dało się"?

ODPOWIEDZ