Wybrali dostawcę autobusów. Bez sensu by ich nie kupowali. Może to nieoficjalne, ale jednak potwierdzenie z innego źródła niż Flash.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
^ czyżby Solaris?
Ciekawe dlaczego nie poszło żadne info, ZTM zawsze chwaliło się takimi kontraktami.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
ZTM opublikował plan przetargów. Przewidziane są dwa postępowania na obsługę 50 brygad, pierwsze w kwietniu, drugie w lipcu.
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=2 ... 32&l=1&m=1
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=2 ... 32&l=1&m=1
Ten pierwszy wygląda na to, że byłby na solówki, a lipcowy na knypki. Tak by wynikało ze stawek średnich jeżeli założymy, że każdy z nich będzie na równe 8 lat jeżdżenia.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
Najpierw niech skończą obecnie toczące się postępowanie...
Cena tych knypków sugeruje nawet 10-metrowce, ale to pewnie moja nadinterpretacja. Jednak obecność 2 przetargów jest ciekawa.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Na tym rzekomym tegorocznym "knypkowym" średnia stawka z kosztorysu przez 8 lat wychodzi na 6,67 zł netto (uwzględniając bonus w postaci nagrody +4% i +5% ponad "nominał" wzkm zakładany przez ZTM). Dla porównania w przetargu 2 x 25 brygad średnia stawka z budżetu wychodziła na 7,76 zł netto przy midikach i 8,94 zł netto przy solówkach. A zatem kto wie czy ZTM nie chce czegoś mniejszego niż +- 9 m. Mam tu na myśli auta pokroju Karsan (Jest i Atak), Iveco Urby, BMC Neocity 8,5LF, Isuzu Novociti Life, Sprinter City (oryginał i zabudowy) czy Otokar Navigo LF.
No chyba, że jednak 9 m, ale wtedy znowu się okaże, że jedna, może 2 oferty będą w budżecie.
No chyba, że jednak 9 m, ale wtedy znowu się okaże, że jedna, może 2 oferty będą w budżecie.
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Tylko czy istnieją linie, na których takie pojazdy znalazłyby zatrudnienie? Jedyne co przychodzi mi na myśl to 206. No, chyba że ZTM planuje jakaś ofensywę linii wewnątrzosiedlowych, podobnie jak to było z Solinami mobilisowymi.piorunus pisze:A zatem kto wie czy ZTM nie chce czegoś mniejszego niż +- 9 m. Mam tu na myśli auta pokroju Karsan (Jest i Atak), Iveco Urby, BMC Neocity 8,5LF, Isuzu Novociti Life, Sprinter City (oryginał i zabudowy) czy Otokar Navigo LF.
Na dziś chociażby 206, 249, 320, 305, 239, 264, 245, a jest też trochę miejsc, w które wypadałoby w końcu wysłać jakąś linię autobusową, a infrastruktura na zbyt wiele nie pozwala (Mańkowska, Olesin, Chudoby, Kadrowa, Działkowa, Krakowiaków, Kołacińska, Czeremchowa itd itd).Konied Makevski pisze: ↑12 lut 2019, 13:36Tylko czy istnieją linie, na których takie pojazdy znalazłyby zatrudnienie? Jedyne co przychodzi mi na myśl to 206. No, chyba że ZTM planuje jakaś ofensywę linii wewnątrzosiedlowych, podobnie jak to było z Solinami mobilisowymi.piorunus pisze:A zatem kto wie czy ZTM nie chce czegoś mniejszego niż +- 9 m. Mam tu na myśli auta pokroju Karsan (Jest i Atak), Iveco Urby, BMC Neocity 8,5LF, Isuzu Novociti Life, Sprinter City (oryginał i zabudowy) czy Otokar Navigo LF.
320 to akurat musi zmienić swoje godziny kursowania. Na Bemowie wzorem Białołęki chciano zrobić autobus szkolny, ale ZTM nie potrafi zrobić tego dobrze i na Stare Bemowo dzieci dojadą już pp dzwonku, nie mówiąc o dojściu do szkoły. Poprzedni jest pół godziny wcześniej, więc nie wchodzi w grę. Zmiana taborowa mogłaby być zasadna, tak jak i dla większości szkolnych busów z ZB. Tylko czy takie pojazdy naprawdę coś zmienią? Nie wydaje mi się, by dały radę znacząco podwyższyć dostępność, a jednak są mniej pojemne, niż dziewięciometrowe, może poza wymienionym BMC Neocity 8,5, które nie traci wiele miejsc, ale z tyłka nie traci prawie nic.
Powinny zostać zamówione. Jest w Warszawie za dużo obszarów odciętych od komunikacji.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Z jakiegoś powodu swego czasu zrezygnowano z Solin. Tzn. skończył im się kontrakt, ale nie zamówiono niczego w takim metrażu, bo SanCity to rozumie się, weszły za Libera.
A czy to nie - pośrednio - dlatego, że Mobilis wielokrotnie udowadniał, że na każdej solinowej linii „poradzi sobie” większy autobus? Była wówczas większa dowolność w kierowaniu wozów do obsługi, więc czymś stosowanym na codzień były zastępstwa solin z wykorzystaniem Libero, A8,6, nawet U10 itd.michael112 pisze: ↑13 lut 2019, 22:37Z jakiegoś powodu swego czasu zrezygnowano z Solin. Tzn. skończył im się kontrakt, ale nie zamówiono niczego w takim metrażu, bo SanCity to rozumie się, weszły za Libera.
Bo patrząc liczbowo czy na konkretne linie - za soliny weszły właśnie wozy 9m, ponieważ widocznie okazało się, że w warunkach ruchowych wozy 8 i 9 metrowe zachowują się podobnie. Dlatego być może należało by się zastanowić czy w niektórych zakamarkach nie byłyby użyteczne straszydła pokroju Karsana Jest (niecałe 6 metrów długości - 14 miejsc siedzących).
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To już ZTM by musiał sobie odpowiedzieć na pytanie, czy nie okaże się że taka linia stanie się na tyle popularna iż ludzie się w takich busikach nie zmieszczą zwłaszcza w godzinach szczytu i co ewentualnie wtedy zrobić.
Czy przypadkiem na niektórych L-kach nie ma tak małych busików?
Czy przypadkiem na niektórych L-kach nie ma tak małych busików?