Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 31 sty 2019, 21:02

marco_wawa pisze:
30 sty 2019, 12:31
Flash8222 pisze:
30 sty 2019, 12:03
Potwierdzam, umowa podpisana.
O Twojej informacji mówiłem ;) Jakieś oficjalne potwierdzenie? :)
Wybrali dostawcę autobusów. Bez sensu by ich nie kupowali. Może to nieoficjalne, ale jednak potwierdzenie z innego źródła niż Flash.

marco_wawa
Posty: 152
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 01 lut 2019, 9:45

^ czyżby Solaris? ;)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2233
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 lut 2019, 20:43

Ciekawe dlaczego nie poszło żadne info, ZTM zawsze chwaliło się takimi kontraktami.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 08 lut 2019, 18:12

ZTM opublikował plan przetargów. Przewidziane są dwa postępowania na obsługę 50 brygad, pierwsze w kwietniu, drugie w lipcu.
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=2 ... 32&l=1&m=1

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 08 lut 2019, 21:41

Ten pierwszy wygląda na to, że byłby na solówki, a lipcowy na knypki. Tak by wynikało ze stawek średnich jeżeli założymy, że każdy z nich będzie na równe 8 lat jeżdżenia.

marco_wawa
Posty: 152
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 08 lut 2019, 21:58

Najpierw niech skończą obecnie toczące się postępowanie...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2233
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 08 lut 2019, 22:21

Cena tych knypków sugeruje nawet 10-metrowce, ale to pewnie moja nadinterpretacja. Jednak obecność 2 przetargów jest ciekawa.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 08 lut 2019, 23:06

Na tym rzekomym tegorocznym "knypkowym" średnia stawka z kosztorysu przez 8 lat wychodzi na 6,67 zł netto (uwzględniając bonus w postaci nagrody +4% i +5% ponad "nominał" wzkm zakładany przez ZTM). Dla porównania w przetargu 2 x 25 brygad średnia stawka z budżetu wychodziła na 7,76 zł netto przy midikach i 8,94 zł netto przy solówkach. A zatem kto wie czy ZTM nie chce czegoś mniejszego niż +- 9 m. Mam tu na myśli auta pokroju Karsan (Jest i Atak), Iveco Urby, BMC Neocity 8,5LF, Isuzu Novociti Life, Sprinter City (oryginał i zabudowy) czy Otokar Navigo LF.
No chyba, że jednak 9 m, ale wtedy znowu się okaże, że jedna, może 2 oferty będą w budżecie.

Konied Makevski
Posty: 161
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 12 lut 2019, 13:36


piorunus pisze:A zatem kto wie czy ZTM nie chce czegoś mniejszego niż +- 9 m. Mam tu na myśli auta pokroju Karsan (Jest i Atak), Iveco Urby, BMC Neocity 8,5LF, Isuzu Novociti Life, Sprinter City (oryginał i zabudowy) czy Otokar Navigo LF.
Tylko czy istnieją linie, na których takie pojazdy znalazłyby zatrudnienie? Jedyne co przychodzi mi na myśl to 206. No, chyba że ZTM planuje jakaś ofensywę linii wewnątrzosiedlowych, podobnie jak to było z Solinami mobilisowymi.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 lut 2019, 14:21

Konied Makevski pisze:
12 lut 2019, 13:36
piorunus pisze:A zatem kto wie czy ZTM nie chce czegoś mniejszego niż +- 9 m. Mam tu na myśli auta pokroju Karsan (Jest i Atak), Iveco Urby, BMC Neocity 8,5LF, Isuzu Novociti Life, Sprinter City (oryginał i zabudowy) czy Otokar Navigo LF.
Tylko czy istnieją linie, na których takie pojazdy znalazłyby zatrudnienie? Jedyne co przychodzi mi na myśl to 206. No, chyba że ZTM planuje jakaś ofensywę linii wewnątrzosiedlowych, podobnie jak to było z Solinami mobilisowymi.
Na dziś chociażby 206, 249, 320, 305, 239, 264, 245, a jest też trochę miejsc, w które wypadałoby w końcu wysłać jakąś linię autobusową, a infrastruktura na zbyt wiele nie pozwala (Mańkowska, Olesin, Chudoby, Kadrowa, Działkowa, Krakowiaków, Kołacińska, Czeremchowa itd itd).

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 12 lut 2019, 15:09

320 to akurat musi zmienić swoje godziny kursowania. Na Bemowie wzorem Białołęki chciano zrobić autobus szkolny, ale ZTM nie potrafi zrobić tego dobrze i na Stare Bemowo dzieci dojadą już pp dzwonku, nie mówiąc o dojściu do szkoły. Poprzedni jest pół godziny wcześniej, więc nie wchodzi w grę. Zmiana taborowa mogłaby być zasadna, tak jak i dla większości szkolnych busów z ZB. Tylko czy takie pojazdy naprawdę coś zmienią? Nie wydaje mi się, by dały radę znacząco podwyższyć dostępność, a jednak są mniej pojemne, niż dziewięciometrowe, może poza wymienionym BMC Neocity 8,5, które nie traci wiele miejsc, ale z tyłka nie traci prawie nic.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 12 lut 2019, 21:51

Powinny zostać zamówione. Jest w Warszawie za dużo obszarów odciętych od komunikacji.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 lut 2019, 22:37

Z jakiegoś powodu swego czasu zrezygnowano z Solin. Tzn. skończył im się kontrakt, ale nie zamówiono niczego w takim metrażu, bo SanCity to rozumie się, weszły za Libera.

Awatar użytkownika
8239
Posty: 998
Rejestracja: 28 lis 2006, 20:03
Lokalizacja: 327901

Post autor: 8239 » 14 lut 2019, 8:22

michael112 pisze:
13 lut 2019, 22:37
Z jakiegoś powodu swego czasu zrezygnowano z Solin. Tzn. skończył im się kontrakt, ale nie zamówiono niczego w takim metrażu, bo SanCity to rozumie się, weszły za Libera.
A czy to nie - pośrednio - dlatego, że Mobilis wielokrotnie udowadniał, że na każdej solinowej linii „poradzi sobie” większy autobus? :twisted: Była wówczas większa dowolność w kierowaniu wozów do obsługi, więc czymś stosowanym na codzień były zastępstwa solin z wykorzystaniem Libero, A8,6, nawet U10 itd.
Bo patrząc liczbowo czy na konkretne linie - za soliny weszły właśnie wozy 9m, ponieważ widocznie okazało się, że w warunkach ruchowych wozy 8 i 9 metrowe zachowują się podobnie. Dlatego być może należało by się zastanowić czy w niektórych zakamarkach nie byłyby użyteczne straszydła pokroju Karsana Jest (niecałe 6 metrów długości - 14 miejsc siedzących).

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 lut 2019, 11:32

To już ZTM by musiał sobie odpowiedzieć na pytanie, czy nie okaże się że taka linia stanie się na tyle popularna iż ludzie się w takich busikach nie zmieszczą zwłaszcza w godzinach szczytu i co ewentualnie wtedy zrobić.
Czy przypadkiem na niektórych L-kach nie ma tak małych busików?

ODPOWIEDZ