Strona 260 z 394

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 31 sty 2019, 21:02
autor: chudy5d
marco_wawa pisze:
30 sty 2019, 12:31
Flash8222 pisze:
30 sty 2019, 12:03
Potwierdzam, umowa podpisana.
O Twojej informacji mówiłem ;) Jakieś oficjalne potwierdzenie? :)
Wybrali dostawcę autobusów. Bez sensu by ich nie kupowali. Może to nieoficjalne, ale jednak potwierdzenie z innego źródła niż Flash.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 01 lut 2019, 9:45
autor: marco_wawa
^ czyżby Solaris? ;)

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 01 lut 2019, 20:43
autor: zxcvbnm
Ciekawe dlaczego nie poszło żadne info, ZTM zawsze chwaliło się takimi kontraktami.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 08 lut 2019, 18:12
autor: alojz
ZTM opublikował plan przetargów. Przewidziane są dwa postępowania na obsługę 50 brygad, pierwsze w kwietniu, drugie w lipcu.
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=2 ... 32&l=1&m=1

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 08 lut 2019, 21:41
autor: piorunus
Ten pierwszy wygląda na to, że byłby na solówki, a lipcowy na knypki. Tak by wynikało ze stawek średnich jeżeli założymy, że każdy z nich będzie na równe 8 lat jeżdżenia.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 08 lut 2019, 21:58
autor: marco_wawa
Najpierw niech skończą obecnie toczące się postępowanie...

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 08 lut 2019, 22:21
autor: zxcvbnm
Cena tych knypków sugeruje nawet 10-metrowce, ale to pewnie moja nadinterpretacja. Jednak obecność 2 przetargów jest ciekawa.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 08 lut 2019, 23:06
autor: piorunus
Na tym rzekomym tegorocznym "knypkowym" średnia stawka z kosztorysu przez 8 lat wychodzi na 6,67 zł netto (uwzględniając bonus w postaci nagrody +4% i +5% ponad "nominał" wzkm zakładany przez ZTM). Dla porównania w przetargu 2 x 25 brygad średnia stawka z budżetu wychodziła na 7,76 zł netto przy midikach i 8,94 zł netto przy solówkach. A zatem kto wie czy ZTM nie chce czegoś mniejszego niż +- 9 m. Mam tu na myśli auta pokroju Karsan (Jest i Atak), Iveco Urby, BMC Neocity 8,5LF, Isuzu Novociti Life, Sprinter City (oryginał i zabudowy) czy Otokar Navigo LF.
No chyba, że jednak 9 m, ale wtedy znowu się okaże, że jedna, może 2 oferty będą w budżecie.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 lut 2019, 13:36
autor: Konied Makevski

piorunus pisze:A zatem kto wie czy ZTM nie chce czegoś mniejszego niż +- 9 m. Mam tu na myśli auta pokroju Karsan (Jest i Atak), Iveco Urby, BMC Neocity 8,5LF, Isuzu Novociti Life, Sprinter City (oryginał i zabudowy) czy Otokar Navigo LF.
Tylko czy istnieją linie, na których takie pojazdy znalazłyby zatrudnienie? Jedyne co przychodzi mi na myśl to 206. No, chyba że ZTM planuje jakaś ofensywę linii wewnątrzosiedlowych, podobnie jak to było z Solinami mobilisowymi.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 lut 2019, 14:21
autor: kveld
Konied Makevski pisze:
12 lut 2019, 13:36
piorunus pisze:A zatem kto wie czy ZTM nie chce czegoś mniejszego niż +- 9 m. Mam tu na myśli auta pokroju Karsan (Jest i Atak), Iveco Urby, BMC Neocity 8,5LF, Isuzu Novociti Life, Sprinter City (oryginał i zabudowy) czy Otokar Navigo LF.
Tylko czy istnieją linie, na których takie pojazdy znalazłyby zatrudnienie? Jedyne co przychodzi mi na myśl to 206. No, chyba że ZTM planuje jakaś ofensywę linii wewnątrzosiedlowych, podobnie jak to było z Solinami mobilisowymi.
Na dziś chociażby 206, 249, 320, 305, 239, 264, 245, a jest też trochę miejsc, w które wypadałoby w końcu wysłać jakąś linię autobusową, a infrastruktura na zbyt wiele nie pozwala (Mańkowska, Olesin, Chudoby, Kadrowa, Działkowa, Krakowiaków, Kołacińska, Czeremchowa itd itd).

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 lut 2019, 15:09
autor: Yelonker
320 to akurat musi zmienić swoje godziny kursowania. Na Bemowie wzorem Białołęki chciano zrobić autobus szkolny, ale ZTM nie potrafi zrobić tego dobrze i na Stare Bemowo dzieci dojadą już pp dzwonku, nie mówiąc o dojściu do szkoły. Poprzedni jest pół godziny wcześniej, więc nie wchodzi w grę. Zmiana taborowa mogłaby być zasadna, tak jak i dla większości szkolnych busów z ZB. Tylko czy takie pojazdy naprawdę coś zmienią? Nie wydaje mi się, by dały radę znacząco podwyższyć dostępność, a jednak są mniej pojemne, niż dziewięciometrowe, może poza wymienionym BMC Neocity 8,5, które nie traci wiele miejsc, ale z tyłka nie traci prawie nic.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 lut 2019, 21:51
autor: Dantte
Powinny zostać zamówione. Jest w Warszawie za dużo obszarów odciętych od komunikacji.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 13 lut 2019, 22:37
autor: michael112
Z jakiegoś powodu swego czasu zrezygnowano z Solin. Tzn. skończył im się kontrakt, ale nie zamówiono niczego w takim metrażu, bo SanCity to rozumie się, weszły za Libera.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 14 lut 2019, 8:22
autor: 8239
michael112 pisze:
13 lut 2019, 22:37
Z jakiegoś powodu swego czasu zrezygnowano z Solin. Tzn. skończył im się kontrakt, ale nie zamówiono niczego w takim metrażu, bo SanCity to rozumie się, weszły za Libera.
A czy to nie - pośrednio - dlatego, że Mobilis wielokrotnie udowadniał, że na każdej solinowej linii „poradzi sobie” większy autobus? :twisted: Była wówczas większa dowolność w kierowaniu wozów do obsługi, więc czymś stosowanym na codzień były zastępstwa solin z wykorzystaniem Libero, A8,6, nawet U10 itd.
Bo patrząc liczbowo czy na konkretne linie - za soliny weszły właśnie wozy 9m, ponieważ widocznie okazało się, że w warunkach ruchowych wozy 8 i 9 metrowe zachowują się podobnie. Dlatego być może należało by się zastanowić czy w niektórych zakamarkach nie byłyby użyteczne straszydła pokroju Karsana Jest (niecałe 6 metrów długości - 14 miejsc siedzących).

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 15 lut 2019, 11:32
autor: michael112
To już ZTM by musiał sobie odpowiedzieć na pytanie, czy nie okaże się że taka linia stanie się na tyle popularna iż ludzie się w takich busikach nie zmieszczą zwłaszcza w godzinach szczytu i co ewentualnie wtedy zrobić.
Czy przypadkiem na niektórych L-kach nie ma tak małych busików?