Przystanki (lokalizacja)
Moderator: Wiliam
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Podobne bezsensownie przystanek jest zloaklizowany na Conrada przy kościele w stronę Chomiczówki. Przystanek jest tuż za przejściem ze światłami i wysepką i nie ma jak ominąć stojącego autobusu, a w ostatnim czasie z przystanku na żądanie stał się stałym. Co odważniejsi forsują wysepkę rozjeżdżając kostkę bauma.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36834
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No ale skąd pomysł, że stanem pożądanym jest omijanie tego autobusu?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Pożądanym przez kogo? Kierowcy nie będą chcieli stać i czekać
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Odpowiadając na argument pt. przecież autobus stoi 20 sekund - jak jest osoba na wózku, już nie mówiąc o jakiejkolwiek awarii czy innej sytuacji nadzwyczajnej to mamy ulicę zablokowaną na AMEN. Zupełnie niepotrzebnie zresztą
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Czemu nikt jeszcze nie wpadł na pomysł tworzenia zatok dla śmieciarek? Przecież stanie taka na osiedlowej ulicy to blokuje ruch na zdecydowanie dłużej niż 15 sekund, często na kilka-naście minut. A jakoś gdy hrabiostwo w osobówkach musi poczekać kilkanaście sekund za autobusem, to nagle jest wielkie oburzenie i obraza majestatu.
Jak to nikt? Przecież nawet w Cytatach został zapisany postulat stworzenia śmieciarek przyspieszonych!Autobus Czerwon pisze: ↑07 lis 2023, 8:40Czemu nikt jeszcze nie wpadł na pomysł tworzenia zatok dla śmieciarek? Przecież stanie taka na osiedlowej ulicy to blokuje ruch na zdecydowanie dłużej niż 15 sekund, często na kilka-naście minut. A jakoś gdy hrabiostwo w osobówkach musi poczekać kilkanaście sekund za autobusem, to nagle jest wielkie oburzenie i obraza majestatu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Lobby samochodowe przyzwyczaiło się już do lansowania się na najbardziej uciskaną grupę społeczną w PL☠Autobus Czerwon pisze: ↑07 lis 2023, 8:40Czemu nikt jeszcze nie wpadł na pomysł tworzenia zatok dla śmieciarek? Przecież stanie taka na osiedlowej ulicy to blokuje ruch na zdecydowanie dłużej niż 15 sekund, często na kilka-naście minut. A jakoś gdy hrabiostwo w osobówkach musi poczekać kilkanaście sekund za autobusem, to nagle jest wielkie oburzenie i obraza majestatu.
- Krzysztof_J
- Posty: 485
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Wszyscy skupili się na samochodach, a czy te nowe azyle będą na tyle szerokie, aby uniemożliwić przejazd rowerzystom? Chyba nietrudno wyobrazić sobie, co się może stać, jak ktoś na rowerze za wszelką cenę będzie chciał ominąć autobus (zwłaszcza w momencie ruszania, gdy kierowca może zauważyć rowerzystę dopiero w ostatniej chwili, jak wyjedzie zza autobusu), dodatkowo może spowodować zagrożenie dla pieszych, przejeżdżając szybko przez pasy.
Jeśli uniemożliwienie omijania stojącego autobusu było celowe, to powinno dotyczyć wszystkich poruszających się po ulicy.
Jeśli uniemożliwienie omijania stojącego autobusu było celowe, to powinno dotyczyć wszystkich poruszających się po ulicy.
Coś już kombinują z nowiutkim przystankiem Rakowiecka 02. Chyba lokalizacja wiaty była zła...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
- AdamKlocusky
- Posty: 667
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
*01. Wracając - tak, ma zostać wstawiona nowa, nie aż tak szeroka wiata, by była wystarczająca ilość miejsca między wiatą a wejściem do apteki (?).
Już jest wstawiona nowa wiata.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Miasto opublikowało projekt przebudowy okolic Złotej. Ingerencja będzie także w Marszałkowską – powstaną relacje skrętne i przejście dla pieszych. Z tego co widać, ratusz nie zdecydował się na ulokowanie tam zapowiadanych kiedyś przystanków tramwajowych. Dziwi, bo jeżeli ktoś realnie myśli o ożywieniu okolicy placu Defilad i Złotej/Zgody/Jasnej to przystanki znacznie by w tym pomogły.
https://twitter.com/jarek_osowski/statu ... 59012?s=19
[Jeżeli jestem w błędzie i gdzieś czegoś nie dojrzałem lub nie doczytałem – proszę o poprawkę]
https://twitter.com/jarek_osowski/statu ... 59012?s=19
[Jeżeli jestem w błędzie i gdzieś czegoś nie dojrzałem lub nie doczytałem – proszę o poprawkę]
- Krzysztof_J
- Posty: 485
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Gdzie i kiedy były jakiekolwiek plany dodatkowych przystanków na tamtym odcinku? Jakoś nie kojarzę niczego takiego.KM pisze: ↑15 lut 2024, 9:20Miasto opublikowało projekt przebudowy okolic Złotej. Ingerencja będzie także w Marszałkowską – powstaną relacje skrętne i przejście dla pieszych. Z tego co widać, ratusz nie zdecydował się na ulokowanie tam zapowiadanych kiedyś przystanków tramwajowych. Dziwi, bo jeżeli ktoś realnie myśli o ożywieniu okolicy placu Defilad i Złotej/Zgody/Jasnej to przystanki znacznie by w tym pomogły.
https://twitter.com/jarek_osowski/statu ... 59012?s=19
[Jeżeli jestem w błędzie i gdzieś czegoś nie dojrzałem lub nie doczytałem – proszę o poprawkę]
Zresztą w ogóle jestem trochę sceptyczny, jeśli chodzi o zasadność wytyczania tam dodatkowych przejść dla pieszych (a tym bardziej dwóch). Jeszcze zrozumiałbym, gdyby ten odcinek wyglądał chociażby jak ten od Alej Jerozolimskich do pl. Konstytucji, gdzie jest zwarta zabudowa po obu stronach, ale na wysokości pl. Defilad takowa jest tylko po jednej stronie, a obiekty znajdujące się/powstające na samym placu raczej nie będą generować jakichś bardzo dużych tłumów pieszych (nie ma tam np. bazaru, centrum handlowego, szpitala, czy przychodni). Zresztą są naziemne przejścia przy Świętokrzyskiej i rondzie Dmowskiego.
A dodatkowe przejścia z pewnością będą miały wpływ na pewne spowolnienie ruchu tramwajów (nawet jak będzie idealny priorytet na światłach, to i tak motorniczowie będą musieli jechać trochę wolniej, ponieważ zawsze np. mogą się zmienić światła lub ktoś może wejść na czerwonym). A obecnie jest tam długi, prosty, a przede wszystkim całkowicie wydzielony odcinek, dzięki czemu jest możliwość dość szybkiej, a przede wszystkim płynnej jazdy (pomijam stan torowiska i okresowe ograniczenia prędkości, które tam były/są, bo przy przebudowie ulicy i tak pewnie będzie wyremontowane), co jest ważne na jednej z głównych tras tramwajowych.