Strona 27 z 30

Przystanki (lokalizacja)

: 07 lis 2023, 7:31
autor: Piotrek_2274
Podobne bezsensownie przystanek jest zloaklizowany na Conrada przy kościele w stronę Chomiczówki. Przystanek jest tuż za przejściem ze światłami i wysepką i nie ma jak ominąć stojącego autobusu, a w ostatnim czasie z przystanku na żądanie stał się stałym. Co odważniejsi forsują wysepkę rozjeżdżając kostkę bauma.

Przystanki (lokalizacja)

: 07 lis 2023, 8:17
autor: Bastian
No ale skąd pomysł, że stanem pożądanym jest omijanie tego autobusu?

Przystanki (lokalizacja)

: 07 lis 2023, 8:32
autor: KwZ
Pożądanym przez kogo? Kierowcy nie będą chcieli stać i czekać

Przystanki (lokalizacja)

: 07 lis 2023, 8:36
autor: Krokiet
Odpowiadając na argument pt. przecież autobus stoi 20 sekund - jak jest osoba na wózku, już nie mówiąc o jakiejkolwiek awarii czy innej sytuacji nadzwyczajnej to mamy ulicę zablokowaną na AMEN. Zupełnie niepotrzebnie zresztą

Przystanki (lokalizacja)

: 07 lis 2023, 8:38
autor: fik
Nie na amen, tylko na minutę.

Przystanki (lokalizacja)

: 07 lis 2023, 8:40
autor: Autobus Czerwon
Czemu nikt jeszcze nie wpadł na pomysł tworzenia zatok dla śmieciarek? Przecież stanie taka na osiedlowej ulicy to blokuje ruch na zdecydowanie dłużej niż 15 sekund, często na kilka-naście minut. A jakoś gdy hrabiostwo w osobówkach musi poczekać kilkanaście sekund za autobusem, to nagle jest wielkie oburzenie i obraza majestatu.

Przystanki (lokalizacja)

: 07 lis 2023, 9:10
autor: pawcio
Autobus Czerwon pisze:
07 lis 2023, 8:40
Czemu nikt jeszcze nie wpadł na pomysł tworzenia zatok dla śmieciarek? Przecież stanie taka na osiedlowej ulicy to blokuje ruch na zdecydowanie dłużej niż 15 sekund, często na kilka-naście minut. A jakoś gdy hrabiostwo w osobówkach musi poczekać kilkanaście sekund za autobusem, to nagle jest wielkie oburzenie i obraza majestatu.
Jak to nikt? Przecież nawet w Cytatach został zapisany postulat stworzenia śmieciarek przyspieszonych!

Przystanki (lokalizacja)

: 07 lis 2023, 13:25
autor: primoż
Autobus Czerwon pisze:
07 lis 2023, 8:40
Czemu nikt jeszcze nie wpadł na pomysł tworzenia zatok dla śmieciarek? Przecież stanie taka na osiedlowej ulicy to blokuje ruch na zdecydowanie dłużej niż 15 sekund, często na kilka-naście minut. A jakoś gdy hrabiostwo w osobówkach musi poczekać kilkanaście sekund za autobusem, to nagle jest wielkie oburzenie i obraza majestatu.
Lobby samochodowe przyzwyczaiło się już do lansowania się na najbardziej uciskaną grupę społeczną w PL☠

Przystanki (lokalizacja)

: 07 lis 2023, 16:34
autor: Krzysztof_J
Wszyscy skupili się na samochodach, a czy te nowe azyle będą na tyle szerokie, aby uniemożliwić przejazd rowerzystom? Chyba nietrudno wyobrazić sobie, co się może stać, jak ktoś na rowerze za wszelką cenę będzie chciał ominąć autobus (zwłaszcza w momencie ruszania, gdy kierowca może zauważyć rowerzystę dopiero w ostatniej chwili, jak wyjedzie zza autobusu), dodatkowo może spowodować zagrożenie dla pieszych, przejeżdżając szybko przez pasy.
Jeśli uniemożliwienie omijania stojącego autobusu było celowe, to powinno dotyczyć wszystkich poruszających się po ulicy.

Przystanki (lokalizacja)

: 23 lis 2023, 9:09
autor: TGM
Coś już kombinują z nowiutkim przystankiem Rakowiecka 02. Chyba lokalizacja wiaty była zła...

Przystanki (lokalizacja)

: 23 lis 2023, 10:07
autor: AdamKlocusky
TGM pisze:
23 lis 2023, 9:09
Coś już kombinują z nowiutkim przystankiem Rakowiecka 02. Chyba lokalizacja wiaty była zła...
*01. Wracając - tak, ma zostać wstawiona nowa, nie aż tak szeroka wiata, by była wystarczająca ilość miejsca między wiatą a wejściem do apteki (?).

Przystanki (lokalizacja)

: 23 lis 2023, 11:05
autor: Bywalec
Już jest wstawiona nowa wiata.

Przystanki (lokalizacja)

: 24 lis 2023, 17:05
autor: TGM

Przystanki (lokalizacja)

: 15 lut 2024, 9:20
autor: KM
Miasto opublikowało projekt przebudowy okolic Złotej. Ingerencja będzie także w Marszałkowską – powstaną relacje skrętne i przejście dla pieszych. Z tego co widać, ratusz nie zdecydował się na ulokowanie tam zapowiadanych kiedyś przystanków tramwajowych. Dziwi, bo jeżeli ktoś realnie myśli o ożywieniu okolicy placu Defilad i Złotej/Zgody/Jasnej to przystanki znacznie by w tym pomogły.

https://twitter.com/jarek_osowski/statu ... 59012?s=19

[Jeżeli jestem w błędzie i gdzieś czegoś nie dojrzałem lub nie doczytałem – proszę o poprawkę]

Przystanki (lokalizacja)

: 20 lut 2024, 21:43
autor: Krzysztof_J
KM pisze:
15 lut 2024, 9:20
Miasto opublikowało projekt przebudowy okolic Złotej. Ingerencja będzie także w Marszałkowską – powstaną relacje skrętne i przejście dla pieszych. Z tego co widać, ratusz nie zdecydował się na ulokowanie tam zapowiadanych kiedyś przystanków tramwajowych. Dziwi, bo jeżeli ktoś realnie myśli o ożywieniu okolicy placu Defilad i Złotej/Zgody/Jasnej to przystanki znacznie by w tym pomogły.

https://twitter.com/jarek_osowski/statu ... 59012?s=19

[Jeżeli jestem w błędzie i gdzieś czegoś nie dojrzałem lub nie doczytałem – proszę o poprawkę]
Gdzie i kiedy były jakiekolwiek plany dodatkowych przystanków na tamtym odcinku? Jakoś nie kojarzę niczego takiego.

Zresztą w ogóle jestem trochę sceptyczny, jeśli chodzi o zasadność wytyczania tam dodatkowych przejść dla pieszych (a tym bardziej dwóch). Jeszcze zrozumiałbym, gdyby ten odcinek wyglądał chociażby jak ten od Alej Jerozolimskich do pl. Konstytucji, gdzie jest zwarta zabudowa po obu stronach, ale na wysokości pl. Defilad takowa jest tylko po jednej stronie, a obiekty znajdujące się/powstające na samym placu raczej nie będą generować jakichś bardzo dużych tłumów pieszych (nie ma tam np. bazaru, centrum handlowego, szpitala, czy przychodni). Zresztą są naziemne przejścia przy Świętokrzyskiej i rondzie Dmowskiego.
A dodatkowe przejścia z pewnością będą miały wpływ na pewne spowolnienie ruchu tramwajów (nawet jak będzie idealny priorytet na światłach, to i tak motorniczowie będą musieli jechać trochę wolniej, ponieważ zawsze np. mogą się zmienić światła lub ktoś może wejść na czerwonym). A obecnie jest tam długi, prosty, a przede wszystkim całkowicie wydzielony odcinek, dzięki czemu jest możliwość dość szybkiej, a przede wszystkim płynnej jazdy (pomijam stan torowiska i okresowe ograniczenia prędkości, które tam były/są, bo przy przebudowie ulicy i tak pewnie będzie wyremontowane), co jest ważne na jednej z głównych tras tramwajowych.