Stan techniczny autobusów MZA a bezpieczeństwo pasażerów

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ITS A 218
Posty: 3167
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 20 sty 2007, 10:50

Ja tydzień temu w poniedziałek jechałem M7/525 :arrow: 5303. Kurcze, takiego drugiego rzęcha to chyba nie ma. Na przegubie to strach było stać. Takie wozy powinni likwidować albo wymieniać te przeguby co jakiś czas.
RELOBUS A38 ESTRADY

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 sty 2007, 18:44

endrju pisze:taka kontrole moznaby przeprowadzic w mniej uciazliwych warunkach - np przy zjazdach, a nie w nocnych godzinach szczytu. wg mnie-bezsens
:arrow: Jeśli autobus byłby niesprawny lub kierowca nietrzeźwy, to wtedy mogłoby być już odrobinę za późno...

inflancka2828
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty 2007, 17:55
Lokalizacja: R-5 Inflancka
Kontakt:

Post autor: inflancka2828 » 20 sty 2007, 18:51

MZ pisze:Jeśli autobus byłby niesprawny lub kierowca nietrzeźwy, to wtedy mogłoby być już odrobinę za późno...
Zgadza się. Ale zatrzymywanie autobusu pełnego pasażerów w środku trasy też nie jest najlepszym rozwiązaniem. Najlepiej kontrole organizować podczas wyjazdów.
MZK Warszawa 1964-1994

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 sty 2007, 19:08

inflancka2828 pisze:Zgadza się. Ale zatrzymywanie autobusu pełnego pasażerów w środku trasy też nie jest najlepszym rozwiązaniem.
:arrow: W środku trasy, ale tylko częściowo. Na Dworcu Centralnym wykorzystywali rozkładowe postoje.

inflancka2828
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty 2007, 17:55
Lokalizacja: R-5 Inflancka
Kontakt:

Post autor: inflancka2828 » 20 sty 2007, 19:14

MZ pisze:W środku trasy, ale tylko częściowo. Na Dworcu Centralnym wykorzystywali rozkładowe postoje.
A co z wypoczynkiem kierowcy? Posiłek, potrzeby fizjologiczne... O tym nikt nie myśli, bo jak ma potrzebę, to idzie do WC kiedy chce. Spróbuj kiedyś zaplanować rano o której będziesz korzystał z WC i zrealizuj ten plan. Powodzenia.
MZK Warszawa 1964-1994

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 sty 2007, 19:24

inflancka2828 pisze:A co z wypoczynkiem kierowcy? Posiłek, potrzeby fizjologiczne...
:arrow: Jak powie, że chce do WC, to inspektorzy go nie puszczą na minutę?

inflancka2828
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty 2007, 17:55
Lokalizacja: R-5 Inflancka
Kontakt:

Post autor: inflancka2828 » 20 sty 2007, 19:25

MZ pisze::arrow: Jak powie, że chce do WC, to inspektorzy go nie puszczą na minutę?
A jak musi na 5 minut? I jeszcze 10 minut śniadania?
MZK Warszawa 1964-1994

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 20 sty 2007, 19:36

inflancka2828 pisze:A jak musi na 5 minut?
Na pewno da radę. Po za tym kontrole to nie czynność codzienna.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 sty 2007, 19:40

inflancka2828 pisze:A jak musi na 5 minut? I jeszcze 10 minut śniadania?
:arrow: Śniadanie? W środku nocy? A to nie może przyglądać się inspektorom ITD, jedząc kanapkę?
Nie szukajmy problemów tam, gdzie ich nie ma, odwracając uwagę od bezpieczeństwa.

inflancka2828
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty 2007, 17:55
Lokalizacja: R-5 Inflancka
Kontakt:

Post autor: inflancka2828 » 20 sty 2007, 19:56

MZ pisze:Nie szukajmy problemów tam, gdzie ich nie ma, odwracając uwagę od bezpieczeństwa.
Nikt z kierowców nie chce jeździć wozem, który zagraża bezpieczeństwu. Kontrole są jak najbardziej na rękę kierowcom, bo to oni spędzają najwięcej czasu w autobusach.
MZ pisze:Śniadanie? W środku nocy?
Nie wiem, jak inaczej nazwałbyś przerwę posiłkową kierowcy autobusu nocnego.
MZK Warszawa 1964-1994

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2007, 19:59

z głodu nie umrze, jak przerwę sobie odłoży na inną porę, np. na następny postój na pętli
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 20 sty 2007, 20:01

Uwaga dyscyplinująca: dyskusja odbiega od tytułu tematu!
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 sty 2007, 20:09

Będzie ją miał w następnym kółku, lub miał ją w porzednim. Tu akurat nie ma problemu, bo postoje na nocnych są stałe niezależnie od wykonywanego kółka.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

jgas
Posty: 1401
Rejestracja: 28 gru 2006, 21:05
Lokalizacja: z ukrycia

Post autor: jgas » 20 sty 2007, 20:52

Dzisiejsza Rzepa napisała:

"17 miejskich autobusów skontrolowali w piątek funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowcom czterech ikarusów i dwóch solarisów Miejskich Zakładów Autobusowych odebrali dowody rejestracyjne z powodu długiej listy usterek, m.in. niesprawnych hamulców, niedziałających drzwi, braku biegu wstecznego. "

Hmm, Solarisy też niesprawne...

inflancka2828
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty 2007, 17:55
Lokalizacja: R-5 Inflancka
Kontakt:

Post autor: inflancka2828 » 20 sty 2007, 20:56

jgas pisze:Hmm, Solarisy też niesprawne...
Co za różnica. Każdy autobus wymaga konserwacji. Lepiej jeździć niesprawnym ikarusem niż niesprawnym solarisem.
MZK Warszawa 1964-1994

ODPOWIEDZ