O chłodzeniu i niechłodzeniu
Moim zdaniem w SU12 Mobilisa klima jest bardoz dobra, tylko nie wszyscy kierowcy ją włączają. Natomiast w 120-tkach jest tak bardzo chłodno bo na dachu każdego członu jest klima (na dachu krótkich członów trochę mniejsza). Jest więc łącznie 5 klimatyzatorów w jednym tramwaju. A do tego motorniczowie mają oddzielnie regulowany nawiew z klimatyzatora w kabinach.
Co do kabin w SU18 i SU12, które przyjadą w tym roku do Wawy to był w SIWZ przetargu wymóg długich kabin, aż po same drzwi i takie będą.
Co do kabin w SU18 i SU12, które przyjadą w tym roku do Wawy to był w SIWZ przetargu wymóg długich kabin, aż po same drzwi i takie będą.
pozdrawiam Kozik
InterpunkcjaFajna ta atrakcja,jeżeli pasażer widzi że kierowca nie otwiera 1 drzwi to powinien iść do 2 albo 3 a jak czeka ciągle na 1 to zostaje na przystanku i tyle do 2 drzwi w żadnym autobusie nie ma wielkiej odległości,dla tych którzy nie wiedzą nowe solarisy dla MZA maja mieć CG też w 1 drzwiach od zew. i wew. , ja jezdzę kilka razu autobusem dziennie najczęściej to MANami Lion's z ITSu i SU12 z mza i mobilisu i jeszcze ani razu nie widziałem żeby jakaś staruszka nie wciskała ciepłego guzika to samo osoby młodsze,dziś po raz kolejny jechałem solarisem U12 z mza w którym były zamknięte okna na klucz i otwarte tylko szyber dachy nawet nawiew nie był włączony.
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
A ja jak było mi gorąco, to zawsze na takową trafiałem (z klimą):P, ale może miałem szczęście. Za to w Manach ITSu można zamarznąć.
EDIT: usunięta zbędna część posta
EDIT: usunięta zbędna część posta
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- chruscik
- Dysklawiaturzysta
- Posty: 1402
- Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
- Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
- Kontakt:
przeca w solarisach masz z dwich stron rynienki na suficie, z kad leci powietrze z klimy. w manach tak jak napisales + w przynajmniej w itsie masz jeszcze kurtyne w drzwiach.Kozik pisze:W SU na pewno chłodzenie jest tylko z kratek w suficie. Tylko w MAN'ach Lion's City G jest chłodzenie ponadto wzdłuż autobusu po obu stronach przy oknach u góry.
MOBILIS Ursus
I tu się kłania podstawowy problem - zupełna samowolka przewoźników w kwestii włączania klimatyzacji. A wystarczy, aby włączanie klimatyzacji było ustalone odgórnie - za pomocą bieżących zarządzeń ZTM-u - przecież teraz każdy autobus ma kontakt z dyspozytorem, więc z powiadomieniem kierowców nie ma problemu - wystarczy wrzucić ogólny komunikat w "eter" do wszystkich kierowców. A niesprawna klimatyzacja powinna być karana tak samo, jak niewłaściwy autobus na brygadzie\linii. A za działająca, ale niewłączaną, to wtedy powinny być takie kary że...
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Załóżmy od 9:00 - 20:00 włączamy klimę o ile wóz wozi pasażerów. Koniec z innymi pierdółkami, kanarzy mogą zapisywać numer wozu to i można ich poinstruować jak sprawdzać czy działa klima. Nakłada karę i każe kierowcy włączyć, jak wyjdzie i tak każdy normalny pasażer zrobi aferę jak kierowca znowu wyłączy klimatyzację.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 ![Rip :rip:](./images/smilies/rip2.gif)
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
![Rip :rip:](./images/smilies/rip2.gif)
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
To co pisałeś to jest już pomysł na egzekwowanie nakazu włączenia klimatyzacji.Filip7370 pisze:Załóżmy od 9:00 - 20:00 włączamy klimę o ile wóz wozi pasażerów. Koniec z innymi pierdółkami, kanarzy mogą zapisywać numer wozu to i można ich poinstruować jak sprawdzać czy działa klima. Nakłada karę i każe kierowcy włączyć, jak wyjdzie i tak każdy normalny pasażer zrobi aferę jak kierowca znowu wyłączy klimatyzację.
jednak należy zacząć od wprowadzenia nowego (odgórnego) systemu, który wprowadza każdorazowy nakaz włączenia klimatyzacji bez względu na przewoźnika, a nie jakieś wytyczne, które sobie każdy przewoźnik interpretuje jak chce.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą