Strona 27 z 197

: 05 sie 2008, 0:50
autor: Kozik
Moim zdaniem w SU12 Mobilisa klima jest bardoz dobra, tylko nie wszyscy kierowcy ją włączają. Natomiast w 120-tkach jest tak bardzo chłodno bo na dachu każdego członu jest klima (na dachu krótkich członów trochę mniejsza). Jest więc łącznie 5 klimatyzatorów w jednym tramwaju. A do tego motorniczowie mają oddzielnie regulowany nawiew z klimatyzatora w kabinach.

Co do kabin w SU18 i SU12, które przyjadą w tym roku do Wawy to był w SIWZ przetargu wymóg długich kabin, aż po same drzwi i takie będą.

: 05 sie 2008, 2:04
autor: solar33
I właśnie te kabiny to największy problem widać to po np. jelczach M121M bez NG w zimę kierowca nie uruchamia ogrzewania w solarisach jest gorzej bo w lato pewnie nie będzie w ogóle klimy,tylko czekać trzeba aż mobilis kupi SU18 z normalnymi kabinami.

: 05 sie 2008, 12:18
autor: Proboszcz
Fajna ta atrakcja,jeżeli pasażer widzi że kierowca nie otwiera 1 drzwi to powinien iść do 2 albo 3 a jak czeka ciągle na 1 to zostaje na przystanku i tyle do 2 drzwi w żadnym autobusie nie ma wielkiej odległości,dla tych którzy nie wiedzą nowe solarisy dla MZA maja mieć CG też w 1 drzwiach od zew. i wew. , ja jezdzę kilka razu autobusem dziennie najczęściej to MANami Lion's z ITSu i SU12 z mza i mobilisu i jeszcze ani razu nie widziałem żeby jakaś staruszka nie wciskała ciepłego guzika to samo osoby młodsze,dziś po raz kolejny jechałem solarisem U12 z mza w którym były zamknięte okna na klucz i otwarte tylko szyber dachy nawet nawiew nie był włączony.
Interpunkcja :!: ](*,)

: 05 sie 2008, 16:32
autor: Kozik
W SU na pewno chłodzenie jest tylko z kratek w suficie. Tylko w MAN'ach Lion's City G jest chłodzenie ponadto wzdłuż autobusu po obu stronach przy oknach u góry.

: 05 sie 2008, 17:20
autor: Piotrek
Kozik pisze:Tylko w MAN'ach Lion's City G jest chłodzenie ponadto wzdłuż autobusu po obu stronach przy oknach u góry.
W Scaniach chyba też.

: 05 sie 2008, 20:52
autor: radeom
Ja chyba jeszcze nie trafiłem na Scanię z włączoną klimą ;-)

: 05 sie 2008, 21:07
autor: kajo
A ja jak było mi gorąco, to zawsze na takową trafiałem (z klimą):P, ale może miałem szczęście. Za to w Manach ITSu można zamarznąć.

EDIT: usunięta zbędna część posta

: 06 sie 2008, 0:12
autor: chruscik
Kozik pisze:W SU na pewno chłodzenie jest tylko z kratek w suficie. Tylko w MAN'ach Lion's City G jest chłodzenie ponadto wzdłuż autobusu po obu stronach przy oknach u góry.
przeca w solarisach masz z dwich stron rynienki na suficie, z kad leci powietrze z klimy. w manach tak jak napisales + w przynajmniej w itsie masz jeszcze kurtyne w drzwiach.

: 06 sie 2008, 9:17
autor: Misiek997
Pewnie chłodzenie się skończy w mobilisie bo zostną wprowadzone chore normy paliwowe....

: 06 sie 2008, 10:57
autor: Jamnik
Misiek997 pisze:Pewnie chłodzenie się skończy w mobilisie bo zostną wprowadzone chore normy paliwowe....
W MZA normy paliwowe przy włączonej klimatyzacji są na tyle wysokie, że pomimo włączonej klimy, często wychodzi się na nich lepiej niż na tych normalnych.

: 06 sie 2008, 12:02
autor: chruscik
Misiek997 pisze:Pewnie chłodzenie się skończy w mobilisie bo zostną wprowadzone chore normy paliwowe....
dziwisz sie :>

: 06 sie 2008, 14:43
autor: Misiek997
chruscik pisze:dziwisz sie
nie bo jesli norma na 101 (na trasie na Nowodwory) wynosi 38 l to tylko zostaje mi ](*,)

: 06 sie 2008, 18:01
autor: Frencher
I tu się kłania podstawowy problem - zupełna samowolka przewoźników w kwestii włączania klimatyzacji. A wystarczy, aby włączanie klimatyzacji było ustalone odgórnie - za pomocą bieżących zarządzeń ZTM-u - przecież teraz każdy autobus ma kontakt z dyspozytorem, więc z powiadomieniem kierowców nie ma problemu - wystarczy wrzucić ogólny komunikat w "eter" do wszystkich kierowców. A niesprawna klimatyzacja powinna być karana tak samo, jak niewłaściwy autobus na brygadzie\linii. A za działająca, ale niewłączaną, to wtedy powinny być takie kary że...

: 06 sie 2008, 20:37
autor: Filip7370
Załóżmy od 9:00 - 20:00 włączamy klimę o ile wóz wozi pasażerów. Koniec z innymi pierdółkami, kanarzy mogą zapisywać numer wozu to i można ich poinstruować jak sprawdzać czy działa klima. Nakłada karę i każe kierowcy włączyć, jak wyjdzie i tak każdy normalny pasażer zrobi aferę jak kierowca znowu wyłączy klimatyzację.

: 06 sie 2008, 20:59
autor: Frencher
Filip7370 pisze:Załóżmy od 9:00 - 20:00 włączamy klimę o ile wóz wozi pasażerów. Koniec z innymi pierdółkami, kanarzy mogą zapisywać numer wozu to i można ich poinstruować jak sprawdzać czy działa klima. Nakłada karę i każe kierowcy włączyć, jak wyjdzie i tak każdy normalny pasażer zrobi aferę jak kierowca znowu wyłączy klimatyzację.
To co pisałeś to jest już pomysł na egzekwowanie nakazu włączenia klimatyzacji.
jednak należy zacząć od wprowadzenia nowego (odgórnego) systemu, który wprowadza każdorazowy nakaz włączenia klimatyzacji bez względu na przewoźnika, a nie jakieś wytyczne, które sobie każdy przewoźnik interpretuje jak chce.