Strona 27 z 165

: 22 maja 2007, 17:40
autor: mariow
Jak idzie na Mory to ja bym tez i na Ursus pociagnął ze stacjami Gołabki (połaczona z PKP) Niedzwiadek (połączona z PKP), Spisaka, Skorosze i stacja koncową Salomea (połączenie z WKD)

Marzenia .........

: 22 maja 2007, 20:27
autor: Kleszczu
Szkoda pieniędzy na taką pokrakę :/ (nie mówię o centralnym odcinku, który przebieg ma IMHO dobry)

: 22 maja 2007, 21:18
autor: Piotrek
Reszta odcinków ma byc dopiero budowana od 2013 roku? Rany boskie ](*,)

: 22 maja 2007, 21:20
autor: Kleszczu
Piotrek pisze:Reszta odcinków ma byc dopiero budowana od 2013 roku? Rany boskie ](*,)
W proponowanym kształcie to mogłyby w ogóle nie powstawać - vide linia na Gocław ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

: 22 maja 2007, 21:23
autor: Piotrek
R-11 Kleszczowa pisze:W proponowanym kształcie to mogłyby w ogóle nie powstawać - vide linia na Gocław
Kleszczu, o czym Ty mówisz. Przecież to się jeszcze ze 100 razy zmieni, najgorsze są te daty 8-[

: 22 maja 2007, 21:24
autor: R-9 Chełmska
Piotrek pisze:Przecież to się jeszcze ze 100 razy zmieni
Gdzie tam, najgorsze projekty nigdy się nie zmieniają :P

: 22 maja 2007, 21:32
autor: MeWa
Najgorsze to są łuki - np. w okolicy Wolskiej... Ale tak to jest jak do decydowania o tym zabierają się nieodpowiednie osoby.
Ciekawe jest też przesunięcie w czasie budowy dalszych odcinków - wynika z tego, że nowa władza wcale nie zmieniła podejścia do inwestycji, czyli jest tak jak było...

: 22 maja 2007, 21:36
autor: Piotrek
Może to jakiś błąd, może miało być, że budowa ukończona najwcześniej w 2013 :D

: 22 maja 2007, 22:18
autor: Rosa
Ta trasa na Gocław jest marna jeśli chodzi o dojazd do Centrum ale jako dojazd na Pragę może się sprawdzić. Mam jedynie nadzieję że stacja Stadion będzie jednoperonowa. W przeciwnym przypadku jadąc metrem np na Wileniaka musiałbym:
1. Dojechac do metra
2. Troche poczekać bo częstotliwośc będzie pewnie koło 7-10 min (co drugi pociąg przecież będzie jechał na Goclaw)
3. latać po Stadionie aby przesiąć się w drugi pociąg

To w takim przypadku wolalbym brak metra i częstszą 509
Jak dojazd do Centrum takie metro też nie pobije obecnego E-5 tym bardziej że ląduje pod Świętokrzyską i nawet nie bardzo jest się tam w co przesiadać (zastąpic może jedynie 111)

: 22 maja 2007, 22:30
autor: MeWa
Podejrzewam, że II linia metra jednak wpłynie na wzrost znaczenia ciągu pod Świętokrzyską, a sama stacja przesiadkowa Świętokrzyska stanie się ważnym punktem w mieście.
Aby zapewnić sprawną obsługę obu odnóg, stacja Stadion powinna być dwuperonowa, ale jednopoziomowa - tak, by pociągi w jednym kierunku z jednego peronu odjeżdżały.

: 23 maja 2007, 9:18
autor: Dennis
Tm pisze:przecież ta trasa to istny triskelion
Może i triskelion, ale na Bemowie na pewno też ŻENADA ](*,)

[ Dodano: 2007-05-23, 09:26 ]
MeWa pisze:Aby zapewnić sprawną obsługę obu odnóg, stacja Stadion powinna być dwuperonowa, ale jednopoziomowa - tak, by pociągi w jednym kierunku z jednego peronu odjeżdżały.
Masz na myśli dwa perony przy trzech torach, w układzie tor do Śródmieścia/peron/tor na Pragę/peron/tor na Gocław? Wtedy do Śródmieścia odjazdy byłyby z tego samego toru, zaś przy podróży z Gocławia na Pragę nie trzebaby zmieniać peronu. Tyle, że gorzej z podróżą z Pragi na Gocław - przejście antresolą byłoby konieczne. Więc może jednak jeden peron, środkowy, a rozwidlenie na Pragę i Gocław już ZA stacją :-k

: 23 maja 2007, 10:01
autor: chiste
Czy możecie mi napisać, na czym polega ta "żenada"?
Przeciez ten schemat to nic innego jak plany dotyczace 2 i 3 linii metra znane juz od wielu lat z modyfikacja pociagnięcia STP poza Chrzanów i dodaniem jednej stacji na Targówku.
Moim zdaniem projekt jest dobry. Nie wiem tylko, co z tym stadionem, bo ten wąs na Gocław, to chyba miałaby być tzw. 3 linia i podejrzewam, że pociągi z Goclawia nie jeździłyby na druga strone Wisły (moim zdaniem bład).
Jezeli jednak Gocław miałby być właczony w 2 linie, to najlepszym byłoby zbudowanie dwóch peronów bocznych (jeden w kierunku Chrzanowa, drugi obsługujacy Bródno i Gocław) i dodanie rozjazdów poza stacją.
Jeżeli ktoś uważa, że triskelion w metrze nie jest stosowany, to polecam wycieczkę choćby do Sztokholmu.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ro_map.png
Naprawdę, to pieknie działa.

Mnie bardziej martwi, jak będa obsługiwane pociagi na drugiej linii w pierwszym etapie jej uzytkowania (rondo Daszyńskiego - Dw. Wileńaski). Wiadomo, ze składy będa podsyłane z STP Kabaty pierwsza linią do stacji Centrum i potem po skosie na druga linię w kierunku stacji Rondo ONZ. Ciekaw jestem, ile składów zmieści się na torach odstawczych tego krótkiego odcinka i jak będzie wyglądać częstotliwość kursowania 2 linii do czasu zdbudowania dla tej linii STP (jak się dowiaduję teraz juz w Morach, a nie Chrzanowie).

: 23 maja 2007, 10:16
autor: Dennis
chiste pisze:Czy możecie mi napisać, na czym polega ta "żenada"?
Tyle już napisałem w tym wątku na ten temat, że nie chce mi się powtarzać.

[ Dodano: 2007-05-23, 11:10 ]
Piotrek pisze:Może to jakiś błąd, może miało być, że budowa ukończona najwcześniej w 2013
Raczej najpóźniej :-$ W INDYKATYWNYM WYKAZIE INDYWIDUALNYCH PROJEKTÓW DUŻYCH DLA PROGRAMU OPERACYJNEGO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO w poz. 186-188 znajdują się trzy odcinki II linii warszawskiego metra:
186 RD-DW, orientacyjny koszt 700 000 EUR, lata wykonania 2007-13
187 DW-R, 400 000 EUR, 2008-13
188 RD-C, 700 000 EUR, 2009-13.

: 23 maja 2007, 11:15
autor: mariow
R-11 Kleszczowa pisze:Szkoda pieniędzy na taką pokrakę :/ (nie mówię o centralnym odcinku, który przebieg ma IMHO dobry)
no wiem, wiem podszedłem egoistycznie do sprawy z tym przez stary Ursus i Skorosze:) ale tak na powaznie to IMHO dociagniecie drugiej linii tylko do Niedzwiadka i połącznie jej z nowowybudowaną stacją kolejowa nie jest złym pomysłem - zapeniłoby mozliwosc przesiadki pasazerom z linii Grodziskiej jadącym na Bemowo i Wolę.

A tak poza tym to w wawie brak jest przyzwoitego połączenia południowego. Na południe od trasy Łazienkowkiej istnieje de facto tylko ciag Marynarskiej gdzie kursuja wyłacznie autobusy. Przydałaby sie taka czwarta linia metra która by południe obsługiwała albo linia obwodowa ;-)

: 23 maja 2007, 11:42
autor: Kleszczu
mariow pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Szkoda pieniędzy na taką pokrakę :/ (nie mówię o centralnym odcinku, który przebieg ma IMHO dobry)
no wiem, wiem podszedłem egoistycznie do sprawy z tym przez stary Ursus i Skorosze:) ale tak na powaznie to IMHO dociagniecie drugiej linii tylko do Niedzwiadka i połącznie jej z nowowybudowaną stacją kolejowa nie jest złym pomysłem - zapeniłoby mozliwosc przesiadki pasazerom z linii Grodziskiej jadącym na Bemowo i Wolę.
Ale tu nie chodzi o to co proponowałeś tylko o całokształt projektu II i III linii warszawskiej kolejki podziemnej.