Strona 27 z 32

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 10 lis 2022, 1:33
autor: KwZ
Można wymyślać linie metra na 15 różnych sposobów, ale to właśnie jest argumentem za tym, aby najpierw pobudować wszystkie linie tramwajowe, jakie są na tapecie.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 10 lis 2022, 7:36
autor: Glonojad
Jesli o mnie chodzi, to w pierwszej kolejnosci nalezaloby budowac M5 od Goclawka na zachod i M4 od Marymontu na poludnie, przy czym to moglaby byc jedna linia z pominieciem Naruciaka (lub jakąś tymczasową łącznicą). Przy czym M4 od Babki na dół powinnk mieć stacje Stawki - Smocza - WolaRatusz - Rondo Daszynskiego.

Jeśli zaś już koniecznie ratowac M3, to jako linię w pełni obwodową, od Wsxhodniego dalej: Wileński - Stare Miasto - RatuszArsenał - Smocza - Płocka - Zachodni - BW1920 - Rakowiec - Woloska - Raclawicka.

Nie przekonuje mnie wschodnie wydluzenie M2 zupelnie,natomast dowiazanie do pociagu w Ursusie uwazam za nieglupie. Białołęcka końcóka M4 jest do przemyślenia, przy czym jeśli odginac je bardziej na wschód, to koniecznie w powiazaniu ze zmianami w MPZP, bo oczywiscie ani szeregowce z rejonu Białołęckiej, ani 2-3 piętra na ZB nie uzasadniają metra.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 13 lut 2023, 12:08
autor: fik
Koncepcja ogłoszona oficjalnie, spójna z ubiegłorocznymi przeciekami: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 77162.html

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 10:13
autor: Andrzej
Glonojad pisze:
10 lis 2022, 7:36
Jesli o mnie chodzi, to w pierwszej kolejnosci nalezaloby budowac M5 od Goclawka na zachod i M4 od Marymontu na poludnie, przy czym to moglaby byc jedna linia z pominieciem Naruciaka (lub jakąś tymczasową łącznicą). Przy czym M4 od Babki na dół powinnk mieć stacje Stawki - Smocza - WolaRatusz - Rondo Daszynskiego.

Jeśli zaś już koniecznie ratowac M3, to jako linię w pełni obwodową, od Wsxhodniego dalej: Wileński - Stare Miasto - RatuszArsenał - Smocza - Płocka - Zachodni - BW1920 - Rakowiec - Woloska - Raclawicka.

Nie przekonuje mnie wschodnie wydluzenie M2 zupelnie,natomast dowiazanie do pociagu w Ursusie uwazam za nieglupie. Białołęcka końcóka M4 jest do przemyślenia, przy czym jeśli odginac je bardziej na wschód, to koniecznie w powiazaniu ze zmianami w MPZP, bo oczywiscie ani szeregowce z rejonu Białołęckiej, ani 2-3 piętra na ZB nie uzasadniają metra.
Zarówno M4 jak i M5 warto budować przed M3.
M5 można by już z PKP Gocławek podciągnąć do PKP Rembertów, co da połączenie nie tylko z linią otwocką, ale też i z linią siedlecką.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 11:09
autor: Yelonker
Ono chyba musiałoby po pierwsze zaginać się do Marysina, po drugie dochodzić do Akademii, żeby się to jakkolwiek opłacało.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 11:32
autor: KwZ
Ma ktoś tekst tego studium? Potrafię znaleźć tylko wyglądające na poprzednie [link] z 2006 - niby ostatnie zmiany z 2021, ale duża część opisywanego stanu istniejącego to początek lat 2000.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 11:41
autor: mb112
KwZ pisze:
14 lut 2023, 11:32
Ma ktoś tekst tego studium? Potrafię znaleźć tylko wyglądające na poprzednie [link] z 2006 - niby ostatnie zmiany z 2021, ale duża część opisywanego stanu istniejącego to początek lat 2000.
Nie jest jeszcze gotowe nowe studium.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 12:25
autor: Andrzej
Yelonker pisze:
14 lut 2023, 11:09
Ono chyba musiałoby po pierwsze zaginać się do Marysina, po drugie dochodzić do Akademii, żeby się to jakkolwiek opłacało.
Ale wtedy szłoby pod jednostką wojskową, na co wojsko się raczej nie zgodzi, tak jak nie chce wschodniej obwodnicy.
Musiałby być zawijas przez Zieloną i Nowy Rembertów.

Niemniej projekt fajny. Tylko M3 jakoś podrasować.
M4 i M5 mają bardzo atrakcyjne trasy.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 12:30
autor: Nordyk110
Fajny projekt.
Tylko czy realny, chyba nie.
Potrzebny tak.
I tylko mi brak jeszcze projektu aglomeracyjnego.
No bo Warszawa będzie się rozrastać.
Chyba że mieszkańców będzie mniej to po co to wszystko.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 13:29
autor: Andrzej
Nordyk110 pisze:
14 lut 2023, 12:30
Fajny projekt.
Tylko czy realny, chyba nie.
Potrzebny tak.
I tylko mi brak jeszcze projektu aglomeracyjnego.
(...)
W ramach projektu aglomeracyjnego wystarczy na początek, aby Koleje Mazowieckie zrobiły kilka stałych regularnych linii.
R1+R2 - połączenie wschód-zachód.
I kolejne naprzeciwległe relacje:
R3+R7 oraz R8+R9.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 13:31
autor: Andrzej
Nordyk110 pisze:
14 lut 2023, 12:30
(...)
No bo Warszawa będzie się rozrastać.
Chyba że mieszkańców będzie mniej to po co to wszystko.
W ramach miasta 15-minutowego masz wyjeżdżać ze swojej dzielnicy tylko transportem zbiorowym, aby nie było korków. Stąd więc będą pasażerowie (+emigracja)

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 13:59
autor: fik
Andrzej pisze:
14 lut 2023, 13:31
Nordyk110 pisze:
14 lut 2023, 12:30
(...)
No bo Warszawa będzie się rozrastać.
Chyba że mieszkańców będzie mniej to po co to wszystko.
W ramach miasta 15-minutowego masz wyjeżdżać ze swojej dzielnicy tylko transportem zbiorowym, aby nie było korków.
Co?

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 14:26
autor: 1000
Koncepcja miast 15-minutowych jest rozwijana od dłuższego czasu. Warszawa jest w programie 100 miast europejskich Smart City. Skoro zaczynają pisać o tym media głównego nurtu, to znaczy, że nie jest to już tylko teoria spiskowa, ale projekt wszedł w ostatnią fazę realizacji. W tej chwili są już pilotażowe wdrożenia - na razie 2 miasta w UK. I oczywiście wszystko w ramach "ratowania klimatu" i zgodnie ze schematem "Jest zagrożenie, jest rozwiązanie".
np.
"15-minutowe miasto. Samochody przestaną nam być potrzebne?"
15-minutowe miasto. Samochody przestaną nam być potrzebne?
Oksford chce być 15-minutowym miastem. ...plany Oksfordu, który ma zostać podzielony na 15-minutowe dzielnice objęte ograniczeniami ruchu samochodowego. W 2024 r. ruszy pilotażowe wdrożenie systemu filtracji pojazdów. Ograniczy on możliwość przemieszczania się autem z jednej dzielnicy do drugiej i wprowadzi obowiązek starania się o przepustkę umożliwiającą pokonywanie takich tras maksymalnie przez sto dni w ciągu roku. Bez przepustki do sąsiedniej dzielnicy będzie można dotrzeć drogą okrężną – przez obwodnicę.
To napisał Onet.

Media niezależne:
Szkocja proponuje ogólnokrajowe „20-minutowe dzielnice”, w których obywatele mają ograniczoną odległość od domu, aby uratować Ziemię przed globalnym ociepleniemg
Źródło: NaturalNews.com ("Scotland proposing nationwide “20-minute neighborhoods” where citizens are limited how far they can travel from home in order to save Earth from global warming")

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 14:32
autor: fik
Ja wiem, co to są miasta piętnastominutowe, mieszkam w miejscu spełniającym wszystkie założenia zresztą (i osranym samochodozą ponad wszelką miarę też).

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 lut 2023, 14:36
autor: 1000
Jak wiesz to po co pytasz?