Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 25 lut 2011, 9:28

chester pisze:W obecnym kształcie 195 jest na granicy - albo do zabicia, albo do podbicia, ale z pewnością nie do utrzymywania w obecnej częstotliwości.
Podbić w międzyszczycie. Nawet kosztem rozrzedzenia w szczycie. Ewentualnie bym rozwazył puszczenie w jednym kierunku przez pętlę Ursynów Płn przelotem, może lekkie rozrzedzenie 179 w tymże międzyszczycie, zachowując ilosc kursów 179/195 mniej więcej taką samą (skoro się za bardzo dublują) i tworząc koordynację - i wtedy by jeszcze się załapali na to studenci podjeżdżający do metra.

[ Dodano: |25 Lut 2011|, 2011 09:33 ]
chester pisze:Bo jak linia o wysokiej częstotliwości, a jadąca zasadniczo "do miasta" miałaby tracić 25 minut na kręcenie się po dzielnicy, to byłaby to jednak rozrzutność brygad. I to również nie włazi w strategię - linie szkieletowe mają mieć prosta trasę, gdzieś to LR mówił, w którymś z tych ostatnich medialnych popisów.
Nie polemizuję, bo tez nie widzę sensu w pchaniu 503 przez wszystkie ronda Ursynowa, ale zauważam, że w takim razie konsekwentnie 503 powinno jechać Rosoła-Cynamonową (lub wręcz prosto Rosoła) do Płaskowickiej. Bez kręcenia się po Dereniowej, na której jest częste 192 pełniące funkcję dowozówki. Czy poszedłbyś na taki układ?
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 25 lut 2011, 9:51

drapka pisze:
chester pisze:W obecnym kształcie 195 jest na granicy - albo do zabicia, albo do podbicia, ale z pewnością nie do utrzymywania w obecnej częstotliwości.
Podbić w międzyszczycie. Nawet kosztem rozrzedzenia w szczycie. Ewentualnie bym rozwazył puszczenie w jednym kierunku przez pętlę Ursynów Płn przelotem, może lekkie rozrzedzenie 179 w tymże międzyszczycie, zachowując ilosc kursów 179/195 mniej więcej taką samą (skoro się za bardzo dublują) i tworząc koordynację - i wtedy by jeszcze się załapali na to studenci podjeżdżający do metra.
Nie-e:
a) 179 jedzie dalej, niż sięga 195. Zapominałeś o Natolinie i Kabatach,
b) rozrzedzanie częstotliwości linii kursującej w szczycie co 15 minut, to już ostatni krok do jej likwidacji. Co to w ogóle za jakaś frakcja dziadów?
c) robienie z linii "do miasta" dowozówki (w dodatku kosztem dowozówki i to lepszej) to już w ogóle strategiczny sabotaż :)

Z tych dwóch linii (195 i 503), niestety 195 nie jest linią z jasno określonym celem. I do miasta, i do metra, i po dzielnicy. Linia do wszystkiego, czyli wiadomo, do czego... Z kolei 503 prosto wyprowadza się na Dolinę i Sobieskiego, bez tych wszystkich zawijasów. Ja bym za ekstremalnie silne 503 dał nawet "swoje" bezpośrednie 166 (o ile na Placu 3 Krzyży byłoby się też w co przesiąść na Solec i Mariensztat, a nie "zróbcie sobie spacer odcinkiem specjalnym").
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36953
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2011, 9:55

chester pisze:o ile na Placu 3 Krzyży byłoby się też w co przesiąść na Solec i Mariensztat
-> silne 118...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 25 lut 2011, 9:57

drapka pisze:Nie polemizuję, bo tez nie widzę sensu w pchaniu 503 przez wszystkie ronda Ursynowa, ale zauważam, że w takim razie konsekwentnie 503 powinno jechać Rosoła-Cynamonową (lub wręcz prosto Rosoła) do Płaskowickiej. Bez kręcenia się po Dereniowej, na której jest częste 192 pełniące funkcję dowozówki. Czy poszedłbyś na taki układ?
Metro jednak musi być gdzieś zaliczone - ono tu pełniłoby funkcję dowozówki z np. Kabat (bo jeżdżenie stamtąd autobusem jest znów kontrstrategiczne - ma być szybko in total). 503 może być nawet Natolin Płn. - KEN - Gandhi - Rosoła - itd., niech już to metro przy ratuszu zaliczy. Natomiast obserwując potoki na odcinku Płaskowickiej - Dereniowej - Gandhi, to wtedy, gdyby 503 tamtędy nie jeździło, chyba wymagałoby to jednak wzmocnienia 192, które mnie boli, bo za leklerkiem staje się niemal puste do końca na Wilanowskiej.

[ Dodano: |25 Lut 2011|, 2011 10:00 ]
Bastian pisze:
chester pisze:o ile na Placu 3 Krzyży byłoby się też w co przesiąść na Solec i Mariensztat
-> silne 118...
Nie lubie facebóg'a, ale muszę powiedzieć "Lubię to!".
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 25 lut 2011, 10:13

chester pisze:Metro jednak musi być gdzieś zaliczone - ono tu pełniłoby funkcję dowozówki z np. Kabat (bo jeżdżenie stamtąd autobusem jest znów kontrstrategiczne - ma być szybko in total)
Nie no, oczywiście, ale zawsze też można powiedzieć, ze Polinezyjska jest w strefie dojścia :)
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36953
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2011, 10:14

chester pisze:503 może być nawet Natolin Płn. - KEN - Gandhi - Rosoła - itd., niech już to metro przy ratuszu zaliczy.
Dokładnie, tak samo z 504 w drugą stronę. To jest rzeczywiście niezłe miejsce na "górkę rozrządową" ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 25 lut 2011, 10:23

chester pisze:wymagałoby to jednak wzmocnienia 192, które mnie boli, bo za leklerkiem staje się niemal puste do końca na Wilanowskiej
No tak, ze 192 coś trzeba zrobić, i ja bym nawet mógł być za tą kombinacją z łaczeniem 195 i 503, ale pod jednym warunkiem: że 192 by pojechał od Ursynowa Płd po obecnej trasie 195 do Ursynowa Płn z częstotliwością i koordynacją taką, że 179 i 209 od początku kursowania do końca kursowania pojawiałyby się na przystanku co 5 minut (oczywiście 503 też częściej niż obecnie 503+195)
Wtedy byłby rozwiązany problem "worka", jakim jest ciąg Romera-Surowieckiego-Bartóka (a w zasadzie brak połączenia Dereniowa-Romera i konieczność zawijania albo tak jak 136 - z pominięciem Metra Stokłosy albo jak 179 - czyli dla Onkologii itp naokoło).
A przy 192 i 179 dziad pt. 210 mógłby pójść na trasę dawnego 505 między pętlą a al. Lotników.
Ale jeśli nie da się zrobić z tego połączenia nie "średnio" i w szczycie, ale realnie i zawsze lepszego niż jazda 195 (bo to by była rozsądna rekompensata za konieczność przesiadki), to jestem na "nie"

[ Dodano: |25 Lut 2011|, 2011 10:27 ]
Bastian pisze:To jest rzeczywiście niezłe miejsce na "górkę rozrządową"
Ale 16 lat po uruchomieniu metra wprowadzania takiej rewolucji bym nie zalecał (no bo jak 503 i 504 to i 166, i 185, i 148. No i taka "górka" byłaby raczej średnią atrakcją dla os. Jary czy Stokłosy, więc tam powinno pozostać co najmniej status quo.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 25 lut 2011, 10:50

drapka pisze:
chester pisze:wymagałoby to jednak wzmocnienia 192, które mnie boli, bo za leklerkiem staje się niemal puste do końca na Wilanowskiej
No tak, ze 192 coś trzeba zrobić, i ja bym nawet mógł być za tą kombinacją z łaczeniem 195 i 503, ale pod jednym warunkiem: że 192 by pojechał od Ursynowa Płd po obecnej trasie 195 do Ursynowa Płn z częstotliwością i koordynacją taką, że 179 i 209 od początku kursowania do końca kursowania pojawiałyby się na przystanku co 5 minut (oczywiście 503 też częściej niż obecnie 503+195)
Ależ oczywiście chodzi o to, by tandem 192+179 dawał 5 minutową częstotliwość od Ursynowa Północnego do Ursynowa Południowego. Na odcinku Ursynów Południowy - Ursynów Zachodni może wymagałoby podbicie 209, rekompensujące utracone 195 (jesli ten odcinek jest generatorem takich potoków - do weryfikacji). Natomiast Ursynów Zachodni - Natolin Północny to w 195 się muchy odbijają od szyb, bo linia nie dowozi do niczego, prócz osiedla przy Dereniowej/Stryjeńskich/Płaskowickiej i samej pętli. To jest do zgryzienia.
Naturalnie takoż przyszłe 195 (obecne 503) musiałoby co 6-8 minut w szczycie zaiwaniać (w zależności od wariantu istnienia/nieistnienia 166).
Bastian pisze:Dokładnie, tak samo z 504 w drugą stronę. To jest rzeczywiście niezłe miejsce na "górkę rozrządową"
Oczywiście po ścięciu 504 jako uzupełnienia 192 + 179, mozna podbić istotnie częstotliwość krótszego 504 do najwyżej 8 minut, nie rzadziej? :-P
Gdybym chciał sobie potrollować w stylu fika, to wtedy takie silne 504 wywala 175, robiąc z niego ogryzek Sasanki (zawrotka) - Lotnicho :D , dla dwóch brygad :)

A serio, przy górce rozrządowej, o potrzebie zwiększenia częstotliwości 179 w szczycie od Kabat do Natolina nie pomnę... Wtedy problem złożenia tego z nowym 192. Obecnie na M. Natolin rano z czegokolwiek wysypuje się tłum. Popołudniem tłum wsiada w cokolwiek. Ktoś już pisał, że szczytowe 179 zaczyna się robić na przeguba.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 25 lut 2011, 10:54

chester pisze:Ależ oczywiście chodzi o to, by tandem 192+179 dawał 5 minutową częstotliwość od Ursynowa Północnego do Ursynowa Południowego
Ale nie od 7 do 20 tylko od 5 do 23! No dobra, do 7,5 można zjechać przed 6 i po 22.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 25 lut 2011, 10:56

Jak mamy 179 co 10 minut stale, to pozostaje tylko kwestia co ile 192. Wydaje mi się, że innej koordynacji jak drugie co 10 minut się nie da zrobić. Ok - przed 6 i po 22 można oba rozrzedzić do 12' (co 6' każdy), potem przed 5 i po 23 - do 15' (co 7,5' każde).
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 25 lut 2011, 10:58

chester pisze:Na odcinku Ursynów Południowy - Ursynów Zachodni może wymagałoby podbicie 209, rekompensujące utracone 195 (jesli ten odcinek jest generatorem takich potoków - do weryfikacji).
No tu jest to problematyczne, bo poza Ursynowem Płn i Centrum Onkologii, Makolągwą i Urs. Zach, 209 i 179 rozchodzą się drastycznie. Teraz jasne jest, że jak nie wiadomo, na który przystanek iść, to nie wychodzi się na 209. Ale jak będzie jeździł częściej, to zwłaszcza na Metrze Stokłosy ktoś, kto będzie chciał jechać do Reala czy Onkologii będzie miał kłopot. Ale też faktem jest, że 209 to nie tylko Real, ale i Puławska. Więc sam nie wiem. Może 209 jadące prosto KEN-Ciszewskiego-do Roentgena byłoby rozwiazaniem. Z grubsza przemian ze 179...
Popatrz, jaka franca!

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 25 lut 2011, 11:17

drapka pisze:
chester pisze:Na odcinku Ursynów Południowy - Ursynów Zachodni może wymagałoby podbicie 209, rekompensujące utracone 195 (jesli ten odcinek jest generatorem takich potoków - do weryfikacji).
No tu jest to problematyczne, bo poza Ursynowem Płn i Centrum Onkologii, Makolągwą i Urs. Zach, 209 i 179 rozchodzą się drastycznie. Teraz jasne jest, że jak nie wiadomo, na który przystanek iść, to nie wychodzi się na 209. Ale jak będzie jeździł częściej, to zwłaszcza na Metrze Stokłosy ktoś, kto będzie chciał jechać do Reala czy Onkologii będzie miał kłopot. Ale też faktem jest, że 209 to nie tylko Real, ale i Puławska. Więc sam nie wiem. Może 209 jadące prosto KEN-Ciszewskiego-do Roentgena byłoby rozwiazaniem. Z grubsza przemian ze 179...
Ja nie mam kłopotu czy iść na Herbsta czy na KEN na Metrze Stokłosy. Mam rozpiskę na jednej kartce, który skąd jedzie za chwilę. :)
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 25 lut 2011, 11:25

Domino2001 pisze:Ja nie mam kłopotu czy iść na Herbsta czy na KEN na Metrze Stokłosy. Mam rozpiskę na jednej kartce, który skąd jedzie za chwilę.
Ale kto nie ma, ten woli 195/179 niż 209/715 ;) Zresztą 209 to akurat można spokojnie zapamiętać, a z 715 w ogóle można dać sobie spokój.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10679
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lut 2011, 13:40

Bastian pisze:-> silne 118...
A nie 128?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36953
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2011, 13:48

Jeszcze lepiej: obydwa! Z tym, że w drodze powrotnej już tylko 118.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ