Wakacje 2010

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25436
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lip 2010, 13:51

man1956 pisze:Skoro plan brygadowy jest zły, to co stoi na przeszkodzie, aby go zmienić?
Liczba kierowców, którymi dysponują przewoźnicy. MZA narzuca ZTM-owi plan stosownie do swoich możliwości (w jakiś tam granicach określonych w umowie)i ZTM musi się do niego dostosować.
man1956 pisze:Widać, że nie masz bladego pojęcia jak wygląda rzeczywistość komunikacji miejskiej od strony pasażera.
Wiem? Nie, wydawało mi się, że jeżdżę do pracy autobusem i tramwajem. Przecież to moje prywatne taksówki.
man1956 pisze:Zwykły pasażer (taki jak ja) nie ma o tym (i nie chce mieć) żadnego pojęcia - ani bladego, ani zielonego.
To forum aspiruje do poziomu nieco wyższego niż poziom szarego pasażera. Dla szarych pasażerów chcących tylko wylać swoje żale jest dużo innych ciekawych miejsc w internecie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lip 2010, 13:51

reserved pisze:
Glonojad pisze:R.Z.S. (przesiadka na obwodnicę miejską, l. 186, 136, 167)
A byłęś tam chociaż raz?
Byłem i przesiadałem się tam jeszcze w czasach, gdy nie było estakad i tunelu. O przesiadkach wiem od Ciebie dużo więcej, bo tak podróżuję codziennie od piętnastu lat, zamiast marudzić o rzekomym pogarszaniu komunikacji bo mi linię bezpośrednią skasowano/pocięto.
Odwal się od tutejszej komunikacji i nie psuj więcej.
No pewnie, ułatwienie przesiadki to typowe psucie. Nie przedstawiłeś ani jednego racjonalnego argumentu przeciwko udogodnieniu przesiadki na ciąg obwodnicy jadąc z Ursusa. Ani jednego.

Poza tym, nie słucham rozkazów rozemocjonowanych osiemnastolatków wypowiadających się w imieniu całej dzielnicy.
Glonojad pisze:DH Smyk (w DS jedyna przesiadka na linie traktowe - i, co ciekawe, potencjalnie dużo, dużo wygodniejsza niż marsz z Muzeum Narodowego na Foksal) - pomijając fakt, że omijanie przystanków w ścisłym śródmieściu przez linię rzekomo magistralną to bzdura pierwszej wody.
Ta... komuś każesz latać do tramwaju po parę przystanków
A coś merytorycznego dla odmiany? Chociaż raz? Czy napisałem, że należy skasować 157 i 512 ze Szczęśliwic, bo można dojść do tramwaju? NIE. Więc albo przytocz tekst posta, do którego się rzekomo odnosisz, albo przeproś i to szybko.
a samemu Ci się nie chce ruszyć dupy i przejść małego kawałka.
No pewnie, to przecież "logiczne", żeby w strefie centralnej miasta, gdzie się najwięcej ludzi porusza, najmniej pasażerów jeździ autobusami tranzytem, wydłużać drogi dojścia do komunikacji.
Bzdura! Idź do biblioteki i poczytaj sobie jakąś książkę prof. Podoskiego. W STREFACH CENTRALNYCH MIAST PRZYSTANKI LOKALIZUJE SIĘ CZĘŚCIEJ!!!
Jak pisałem - podstawą systemu przesiadkowego są dogodne przesiadki. Jeśli podejście z Muzeum Narodowego do DH Smyk jest "małym kawałkiem" to znaczy, że opowiadasz głupoty.
Jestem stanowczo przeciw przyspieszonym przy Smyku... i żeby nie było, że to jakaś prywata, bardzo często się tam przesiadam. Ale wole podjechać 1xx do Metra Centrum i tam wsiąść w 5xx bo wiem, że linia przyspieszona to linia przyspieszona.
Podjeżdżasz 1xx? Przecież to "mały kawałek"...
I w przypadku 517 jest to naprawdę linia przyspieszona.
ROTFL. Ty chyba w życiu linii przyspieszonej nie widziałeś.

[ Dodano: |6 Lip 2010|, 2010 13:52 ]
pawcio pisze:[To forum aspiruje do poziomu nieco wyższego niż poziom szarego pasażera
Forum może i tak, ale forumowicze niekoniecznie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

reserved
Posty: 14646
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lip 2010, 18:17

Glonojad pisze:A coś merytorycznego dla odmiany? Chociaż raz? Czy napisałem, że należy skasować 157 i 512 ze Szczęśliwic, bo można dojść do tramwaju?
Tak. Znaczy ja nie wiem czy to konkretnie Ty, ale przecież są plany kasacji takiego 512. Tylko czekac, aż się dorwą, by pociąć 157.
Glonojad pisze:Podjeżdżasz 1xx? Przecież to "mały kawałek"...
Ale mając autobus zwykły co chwilę wolę w niego wsiąść i podjechać do Metra Centrum.
Glonojad pisze:ROTFL. Ty chyba w życiu linii przyspieszonej nie widziałeś.
Owszem, widziałem... kiedyś w Warszawie. Bo ZTM w trosce o pasażera likwiduje coraz to kolejne linie przyspieszone. Natomiast na odcinku Popularna - DWZ sprawdź sobie, o ile szybciej będziesz 517, a o ile szybciej takim np. 127. Wiem, ze to nie jest duży odcinek porównując do całej trasy tej linii, ale dość znaczący dla mieszkańców Włoch, Ursusa ale i Ochoty.

A i do Bastiana... nie wiem gdzie Glonojad mieszka i mam to szczerze mówiąc gdzieś, ale wnioskuję, że na pewno nie na Ochocie, bo nie ma bladego pojęcia o komunikacji tutaj.
I Glonojadzie daj spokój z tym przedstawianiem się moim w imieniu dzielnicy, bo zobacz jak dużo jest tu obrońców 517. Ale nie...
Glonojad pisze:Jeśli podejście z Muzeum Narodowego do DH Smyk jest "małym kawałkiem" to znaczy, że opowiadasz głupoty.
A kto Ci każe chodzić do DH Smyk? Ja bym podjechał tramwajem. W końcu promujemy komunikację szynową. :]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lip 2010, 18:36

reserved pisze: A i do Bastiana... nie wiem gdzie Glonojad mieszka i mam to szczerze mówiąc gdzieś, ale wnioskuję, że na pewno nie na Ochocie, bo nie ma bladego pojęcia o komunikacji tutaj.
ROTFL. Śmieszny jesteś. I jak na razie wciąż zero argumentów (a jeśli już, to prywata udająca systemowy obiektywizm*), kolejne puste oskarżenia, pyskówka. Twój standard "dyskusji". Rozumiem jednak, że to jest jakieś działanie terapeutyczne, odkąd punkty ci się skończyły, od razu się do mnie przyczepiłeś, w pierwszym poście zaczynając wycieczki osobiste.

* - otóż ja doskonale pamiętam, że podjeżdżasz 208 do 517, stąd przystanki przy RZS są ci absolutnie prywatnie nie w smak.

[ Dodano: |6 Lip 2010|, 2010 18:46 ]
reserved pisze: A kto Ci każe chodzić do DH Smyk? Ja bym podjechał tramwajem. W końcu promujemy komunikację szynową. :]
Mylisz niebo z gwiazdami odbitymi nocą w powierzchni stawu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

reserved
Posty: 14646
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lip 2010, 18:53

Glonojad pisze:ROTFL. Śmieszny jesteś. I jak na razie wciąż zero argumentów
Owszem, podałem masę argumentów. Ale do Ciebie one nie docierają.
Glonojad pisze:* - otóż ja doskonale pamiętam, że podjeżdżasz 208 do 517, stąd przystanki przy RZS są ci absolutnie prywatnie nie w smak.
Odkąd 517 tak rzadko jeździ, jeżdżę czymkolwiek, a inne autobusy jadą dołem. Więc widzę zapełnienie przystanków przy RZS. I tak tam jest za dużo linii...w końcu mamy 127, 130, 157, 158, 191, 208, 717 i wiele wiele innych... Takie 517 do szczęścia tam nie jest potrzebne, a wiele osób może nadrobić to skrzyżowanie i jest dzięki temu o jakieś 3 min do przodu. No ale jeśli wolisz jeździć powolnymi tramwajami to śmiem twierdzić, ze nigdy nie zrozumiesz znaczenia czasu.

A... i zdarza mi się jeździć w relacjach Berestecka - RZS i przechodzić na Bitwy, następnie podjeżdżać czymkolwiek do Banacha. Stąd wiem, jakie uciązliwe jest to skrzyzowanie.
Glonojad pisze:Mylisz niebo z gwiazdami odbitymi nocą w powierzchni stawu.
No tak... brakło argumentów...

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 lip 2010, 18:55

reserved pisze:Natomiast na odcinku Popularna - DWZ sprawdź sobie, o ile szybciej będziesz 517, a o ile szybciej takim np. 127
Minuta szybciej 517.

reserved
Posty: 14646
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lip 2010, 18:57

Jakim cudem, jak same światła przy Śmigłowca to oczekiwanie sporo powyżej minutę? :> Zostają jeszcze tak samo żałosne światła przy RZS, czasami robi się korek przed światłami, a doliczyć należy dwa przystanki przy Śmigłowca i RZS.

Nawet rozkładowo 517 odcinek Popularna - DWZ to 4 min, a 127 to 6-7 min.

[ Dodano: |6 Lip 2010|, 2010 19:02 ]
Krzysiek ale jeździsz tam czasem? :-s
Gdy np. taki 127 dojedzie do świateł przy Śmigłowca, to zanim stamtąd ruszy to taki 517 który równo od Popularnej jechał razem ze 127 to w tym czasie już będzie mijał RZS. I taka prawda bo wielokrotnie to przerabiałem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lip 2010, 19:02

reserved pisze:
Glonojad pisze:ROTFL. Śmieszny jesteś. I jak na razie wciąż zero argumentów
Owszem, podałem masę argumentów. Ale do Ciebie one nie docierają.
No pewnie! Całe mnóstwo! Np.:
Nie wiem gdzie Glonojad mieszka i mam to szczerze mówiąc gdzieś, ale wnioskuję, że na pewno nie na Ochocie, bo nie ma bladego pojęcia o komunikacji tutaj.
Ta... komuś każesz latać do tramwaju po parę przystanków
Odwal się od tutejszej komunikacji i nie psuj więcej.
a samemu Ci się nie chce ruszyć dupy i przejść małego kawałka
A poza tym:
Glonojad pisze:Mylisz niebo z gwiazdami odbitymi nocą w powierzchni stawu.
No tak... brakło argumentów...
Nie, po prostu - nie wiesz o czym piszesz. Szkoda, że wyciąłeś cytat z samego siebie, do którego odnosił się mój komentarz - ale nie dziwię się, też by mi było wstyd. Organizacja węzła przesiadkowego na zasadzie konieczności podjazdu czymkolwiek (poza powiedzmy chodnikiem ruchomym) jest brednią i tyle.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 lip 2010, 19:02

Dobra racja źle spojrzałem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lip 2010, 19:03

reserved pisze:Jakim cudem, jak same światła przy Śmigłowca to oczekiwanie sporo powyżej minutę? :>
Światła przy Śmigłowca, które legalnie 517 ma prawo ominąć raptem w jedną stronę, a manewr w stronę przeciwną jest po prostu niebezpieczny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 06 lip 2010, 19:04

Krzysiek_S pisze:
reserved pisze:Natomiast na odcinku Popularna - DWZ sprawdź sobie, o ile szybciej będziesz 517, a o ile szybciej takim np. 127
Minuta szybciej 517.
Że tak się wtrącę piszesz o różnicy rozkładowej... A jak jest w rzeczywistości? Akurat ludzie wolą jechać 517 Jerozolimskimi bo leci wiaduktami nad RZS. To, że w kierunku Zachodniego lecimy czarnymi liniami niezgodnie z przepisami narażając się na mandaty to tylko sprawia, że czas przejazdu przez RZS nie jest aż tak odczuwalny. Jednak zdarzają się i dni kiedy łamiąc przepisy również traci się dużo czasu na przejeździe przez RZS (gdyż wszystkie pasy stoją). W kierunku Beresteckiej jak się przeleci na późnym zielonym to również nie odczuwa się dłuższego czasu przejazdu ale jak już złapie się czerwone to nawet do kilku minut się traci. A gdy już zajedzie się na przystanek RZS okazuje się, że nikt albo pojedyncze osoby wysiadają/wsiadają. Dlatego jakby część linii zwykłych omijała ten zespół w relacji północ-południe to wyszłoby na korzyść dla wielu pasażerów (wtedy nawet 517 jako zwykła linia byłoby atrakcyjne).
Co innego przystanek w kierunku Woli, tam wykorzystanie jest ogromne ale o nim nie dyskutujemy.

[ Dodano: |6 Lip 2010|, 2010 19:06 ]
Glonojad pisze:
reserved pisze:Jakim cudem, jak same światła przy Śmigłowca to oczekiwanie sporo powyżej minutę? :>
Światła przy Śmigłowca, które legalnie 517 ma prawo ominąć raptem w jedną stronę, a manewr w stronę przeciwną jest po prostu niebezpieczny.
Wg policji kierowca 517 nie ma szans w sposób przepisowy i bezpieczny przejechać wiaduktem nad Śmigłowca i zaliczyć Berestecką w str. Zachodniego. W stronę Ursusa nie ma szans na bezpieczne wjechanie na wiadukt po obsłużeniu przystanku Berestecka.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lip 2010, 19:06

Wg rozkładów 517 z Popularnej do Zachodniego 4 minuty, 127 ten samo odcinek 6-7 minut. Co to wnosi do dyskusji? Bo może i na tym odcinku jest szybciej, ale łączny czas przejazdu z Popularnej do np. Pl. Zawiszy jest praktycznie identyczny. 127: 12-14 min. 517: 11-14 min. To jakie przyspieszenie tu dostrzegasz? Rzędu jednego postoju na światłach?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

reserved
Posty: 14646
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lip 2010, 19:07

Glonojad pisze:Światła przy Śmigłowca, które legalnie 517 ma prawo ominąć raptem w jedną stronę, a manewr w stronę przeciwną jest po prostu niebezpieczny.
Ale jest jeszcze wiadukt nad RZS. Naprawdę... dopóki nie poprawią świateł w Alejach to nie zmienię zdania. Dobrze z tymi światłami zrobili że taki długi czas, żeby ulice poprzeczne miały dłuższy czas i było bezpieczniej, ale tak się składa, że wszystkie linie zwykłe mają często spore minutowe opóźnienia własnie przez te światła.

Ja dam taki przykład. Stoję sobie na przystanku Berestecka. Podjeżdża 158, 130 a z daleka widzę, że z wiaduktu zjeżdża 517. Autobusy odjechały to ja wsiadam w 517. Jadę górą. Wysiadam przy DWZ. Po jakiś 2 minutach widzę 130 (bo wyprzedził 158 bo miał przy RZS przystanek na żądanie), a zaraz za nim 158.

[ Dodano: |6 Lip 2010|, 2010 19:08 ]
Szeregowy_Równoległy pisze:Wg rozkładów 517 z Popularnej do Zachodniego 4 minuty, 127 ten samo odcinek 6-7 minut. Co to wnosi do dyskusji? Bo może i na tym odcinku jest szybciej, ale łączny czas przejazdu z Popularnej do np. Pl. Zawiszy jest praktycznie identyczny. 127: 12-14 min. 517: 11-14 min. To jakie przyspieszenie tu dostrzegasz? Rzędu jednego postoju na światłach?
Jak ktoś np. jedzie do DWZ i przesiada się powiedzmy w 382/523 to już jest znacząca różnica. Poza tym jest to pewien komfort, że się szybko jedzie a nie zatrzymuje się na światłach co chwilę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lip 2010, 19:09

Rozwiązaniem problemu RZS nie jest omijanie przystanków o sporym znaczeniu przesiadkowym, zwłaszcza w kierunku Woli (gdzie z Ursusa przesiadka jest całkiem wygodna, i z powrotem także), lecz uprzywilejowanie autobusów - potrzebne głównie na wlocie zachodnim poprzez zezwolenie wykonania manewru jazdy na wprost z prawego pasa. Wówczas autobus omija kolejkę pojazdów oczekujących (co zresztą niektórzy kierowcy praktykują).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

reserved
Posty: 14646
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lip 2010, 19:11

dzidek pisze:Co innego przystanek w kierunku Woli, tam wykorzystanie jest ogromne ale o nim nie dyskutujemy.
Zresztą szczerze mówiąc ja nie wiem czy nie lepiej w relacji Ochota - Wola jadąc od strony Blue wysiąść przy DWZ i na drugą stronę. Tam jest dodatkowo 523.
A jak ktoś nie chce się przesiadać to ma 178.
A z Blue w Bitwy no to wybaczcie... 157, 191, 208...

Od Zachodniego w Bitwy mało kto jeździ bo to dość dziwna relacja, a nawet jeśli to tu aż tak ciężkiej drogi do pokonania nie ma przez rondo (jak inne relacje).
W relacji od Zachodniego na Wolę to akurat masę autobusów jedzie (154, 184, 523).

Na upartego to i podróżni niektórzy wysiadają przy RZS i idą na DWZ pieszo.

[ Dodano: |6 Lip 2010|, 2010 19:13 ]
Glonojad pisze:lecz uprzywilejowanie autobusów - potrzebne głównie na wlocie zachodnim poprzez zezwolenie wykonania manewru jazdy na wprost z prawego pasa.
Tak kierowcy robią... nic to nie daje. Bo problemem są własnie światła!!
Chyba, że pozwolisz kierowcom jechać na czerwonym :]
Glonojad pisze:Rozwiązaniem problemu RZS nie jest omijanie przystanków o sporym znaczeniu przesiadkowym
Ale ten zespół ma znaczenie przesiadkowe tylko na papierze! Zrozumi to w końcu! Jeśli gdzieś nie ma popytu (mam nadzieję, że nie przekręciłem słowa) to po co tam za wszelką cenę pchać autobusy?!

Zablokowany