Strona 261 z 275

Linie nocne po reformie

: 19 wrz 2023, 13:59
autor: Autobus Czerwon
reserved pisze:
18 wrz 2023, 20:54
Kolega np. narzeka, że od jakiegoś czasu N85 się zrobiło bardzo niepunktualne (zwłaszcza w weekendowe noce) i już na Włochy przyjeżdża ze sporym opóźnieniem. Nie wiem jak duża jest skala problemu ale zanim zagęścimy autobusy najpierw pomyślmy o tych co są, czy mają odpowiedni czas na przelot.
Jeździłem N85 jeszcze przed wielką korektą rozkładów w czerwcu i nie kojarzę żeby tam były jakieś tragiczne przeloty. Choć to może zależy od sabatu, bo miałem kurs 2:43 z Centrum.
Maybach pisze:
18 wrz 2023, 20:57
Nocki dziś a nocki nawet kilka lat temu to zupełnie inna bajka. Ze swojej strony mogę powiedzieć że została może jedna-dwie linie na których trzeba gonić jak do pożaru a i tak jesteś w plecy. Wcześniej to była większość, ale był też inny ruch w nocy na drogach. No i sygnalizacji mniej.
No i generalnie zgadzam się z tym. Dużo też zależy od ruchu, najgorszą pod względem przelotów nocką jaką jeździłem to było N33, gdzie czas przejazdu ze Św.Bonifacego do Goraszewskiej z Klarysewską po drodze wynosi rozkładowo minutę. Chyba ani razu nie udało mi się też przyjechać na kraniec pod zajezdnią o czasie, choć być może to dlatego że dostałem wyjątkowo planowo solówkę w piątek xd Za to N83 z/do Piaseczna ma tak rozwleczone przeloty że można przysnąć odstając przyspieszenie.

Linie nocne po reformie

: 19 wrz 2023, 14:45
autor: Gdynianin
Maybach pisze:
18 wrz 2023, 16:11
Mieszanie łyżką w herbacie bez cukru.
Czemu? Można to rozwiązać w prosty sposób. Można obsłużyć i centralny i Świętokrzyską (która jest nie tylko punktem przesiadkowym z metra, ale jest i bliżej celów nocnych podróży).

Obsługa linii typu N32, N35/85, N38/88, N43 do Świętokrzyskiej w sumie nie robiłoba różnicy względem stanu obecnego. Tak samo wydłużenie N34, N36/86 - zostałaby i obsługa Centralnego i ZP Świętokrzyska.
Większa kombinacja byłaby dla linii z Jerozolimskich (N33/83, N22/72, N24), Marszałkowskiej (N25, N31/81, N37) czy tych od strony Ronda ONZ (N45/95, N46 itd.). Je trzeba byłoby wyciągnąć przez Świętokrzyską i możnaby zachować postoje na Dworcu Centralnym.

Pytanie jednak czy siatka linii nocnych nie wymaga większej reformy. Kursowanie linii dziennych jest wydłużane (i słusznie) i nachodzi na linie nocne. W przypadku 507 i N22/72 czy 517 i N35/85 jeszcze działa to rozkładowo dobrze. Ale już N24 i 9 nie są to zgrania.

Linie nocne po reformie

: 19 wrz 2023, 14:48
autor: Emyl
N24 i N25 przez JPII na Gdański, postój na Bonifraterska 01 i zawrotka przy Międzyparkowej :)

Linie nocne po reformie

: 19 wrz 2023, 14:56
autor: Gdynianin
Swoją drogą o N24 - czy dobrze widzę, że ostatni kurs 153 w kierunku Mokrego Ługu dubluje w Rembertowie pierwsze N24 dokładnie w tej samej minucie?

Linie nocne po reformie

: 19 wrz 2023, 14:59
autor: michael112
Gdynianin pisze:
19 wrz 2023, 14:45
Pytanie jednak czy siatka linii nocnych nie wymaga większej reformy.
A ja bym się zastanowił czy nie należałoby rozszerzyć oferty linii nocnych szczególnie w dzielnicach peryferyjnych?

Linie nocne po reformie

: 19 wrz 2023, 15:05
autor: person
michael112 pisze:
19 wrz 2023, 14:59
Gdynianin pisze:
19 wrz 2023, 14:45
Pytanie jednak czy siatka linii nocnych nie wymaga większej reformy.
A ja bym się zastanowił czy nie należałoby rozszerzyć oferty linii nocnych szczególnie w dzielnicach peryferyjnych?
A ja bym się zastanowił, czy tzw. obszary peryferyjne naprawdę powinny być obsługiwane standardowymi liniami z punktem początkowym/końcowym na Centralnym.

Linie nocne po reformie

: 19 wrz 2023, 15:26
autor: michael112
person pisze:
19 wrz 2023, 15:05
A ja bym się zastanowił, czy tzw. obszary peryferyjne naprawdę powinny być obsługiwane standardowymi liniami z punktem początkowym/końcowym na Centralnym.
Gdyby to się miało zmienić, to byś musiał zapewnić sensowne przesiadki do linii podstawowych, tak aby pasażer nie utknął w środku nocy w jakiejś głuszy na pół godziny. A dodatkowo jeszcze czekanie autobusów na siebie żeby uniknąć sytuacji że autobus się spóźnił i jak wyżej.

Linie nocne po reformie

: 19 wrz 2023, 17:55
autor: Wolfchen
^^ Raczej godzinę, jak to peryferia.

Linie nocne po reformie

: 20 wrz 2023, 12:43
autor: person
michael112 pisze:
19 wrz 2023, 15:26
person pisze:
19 wrz 2023, 15:05
A ja bym się zastanowił, czy tzw. obszary peryferyjne naprawdę powinny być obsługiwane standardowymi liniami z punktem początkowym/końcowym na Centralnym.
Gdyby to się miało zmienić, to byś musiał zapewnić sensowne przesiadki do linii podstawowych, tak aby pasażer nie utknął w środku nocy w jakiejś głuszy na pół godziny. A dodatkowo jeszcze czekanie autobusów na siebie żeby uniknąć sytuacji że autobus się spóźnił i jak wyżej.
Oczywiście, że to wymaga przebudowy, a wręcz budowy nowego systemu - nie tylko kresek na mapie, ale też systemu komunikacji i zarządzania (taborem/personelem). Czyż nie dyskutujemy tu własnie o tym? Czy może jedynie o kreskach?

Linie nocne po reformie

: 06 paź 2023, 12:59
autor: Piottr
reserved pisze:
17 wrz 2023, 17:04
Ja mam takie pytanie - czy są jeszcze ludzie, którzy w nocy podróżują przez Warszawę z przesiadką na Centralnym? Może sabat już nie jest taki ważny jak kiedyś?
Ja jestem ;-) Nie mam bezpośredniego nocnego z Progresji na Wilanów ;-)

Linie nocne po reformie

: 11 paź 2023, 21:01
autor: Jelcz4755
BrdzJkb pisze:
18 wrz 2023, 9:25
Mając na uwadze istnienie nocnych kursów metra naturalnym punktem przesiadkowym jednak chyba powinna być Świętokrzyska. Co wymagałoby infrastrukturalnego dostosowania.
Zamiast myśleć nad zmianami w infrastrukturze zacznijmy od tego, co najprostsze - wydłużeniu kursowania dowozówek do i z metra do ostatniego kursu metra. Według mnie nawet kosztem późniejszego startu N-ek. W dalszej kolejności, albo lepiej w tym samym czasie, wydłużenie kursowania najważniejszych linii dziennych, w tym tramwajowych, przynajmniej w weekendy.

Linie nocne po reformie

: 11 paź 2023, 21:27
autor: KwZ
Swego czasu weekendowa 9 jeździła do bodaj 1:00 i bywała tłoczna. Akurat ta linia dobrze nadaje się do wydłużenia czasu jeżdżenia, bo N-35 ma pokrywającą się trasę.

Linie nocne po reformie

: 11 paź 2023, 21:35
autor: ashir
Raczej N38. ;-)

Linie nocne po reformie

: 11 paź 2023, 21:59
autor: KwZ
#-o Owszem

Re: Linie nocne po reformie

: 31 gru 2023, 9:59
autor: Łukasz
Tymczasem… Na nocnych w Sylwestra zero wzmocnień, metro do 2:30. Serio?