Komunikacja na Targówku

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 wrz 2013, 22:25

emyl pisze:"Spełnia kryterium" =/= "Musi mieć status linii przyśpieszonej". Skąd ten wniosek?
Oj ja z przymrużeniem oka. ;)

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 wrz 2013, 22:31

ashir pisze:Może być, a co z 160? Przydałoby się podbicie w międzyszczycie do 10 minut, choćby z brygad z 512 i teoretycznie to skoordynować z 190. :)
Z brygad 512 masz część 460, ale w sumie dwie całki do podbicia by się chyba znalazły, na przykład z 517.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 wrz 2013, 22:43

Domas pisze:204: Os. Derby - ... - Rembielińska - Matki Teresy z Kalkuty - Gilarska - Rolanda - Codzienna - Zacisze - Codzienna - Kondratowicza - Świętego Wincentego - Matki Teresy z Kalkuty - Rembielińska - ... - Os. Derby (15-20/30/30)
Gdzie ty chcesz tych ludzi wywozić i dlaczego, w zamian za tak dobrą ofertę jak 512 dajesz im tak kiepską? Jedyny sposób na kasację 512 to zaoferowanie im czegoś o lepszej częstotliwości i lepszej punktualności.
Domas pisze:460: Targówek - Trocka - Pratulińska - Handlowa - Ossowskiego - Myszkowskiego - Gorzykowska - Radzymińska - Aleja Solidarności - Metro Ratusz Arsenał (Rano co 5 minut, popołudniu co 7-8 minut)
Stanowcze nie dla dzielenia włosa na czworo. Wystarczy podbić 160. Można niektóre kursy skrócić, ale nie widzę powodu dla tworzenia rodziny.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 wrz 2013, 22:49

emyl pisze:Gdzie ty chcesz tych ludzi wywozić i dlaczego, w zamian za tak dobrą ofertę jak 512 dajesz im tak kiepską?
Do tramwaju przy Kondratowicza.
emyl pisze:Stanowcze nie dla dzielenia włosa na czworo. Wystarczy podbić 160. Można niektóre kursy skrócić, ale nie widzę powodu dla tworzenia rodziny.
Gdzie chcesz skracać te kursy? Do Ratusza?

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 wrz 2013, 22:52

Glonojad pisze:Pomysł z 512 mi się podoba, tylko bardziej przyspieszona to się od tego nie stanie :p
To się kiedyś nazywało 307...
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 wrz 2013, 23:05

Domas pisze:Gdzie chcesz skracać te kursy? Do Ratusza?
No pewnie.
Domas pisze:Do tramwaju przy Kondratowicza.
Zauważyłem, ale to bez sensu, bo wydłuża im się podróż. Wystarczy ich wywieźć na Radzymińską jakąś jednokierunkową dwusetką operującą na małym taborze. Coś jak 208 :term: Dodatkowo oczywiście warto pomyśleć na przykład o przekierowaniu na Codzienną 199 albo innego 120 (chociaż powiedziano mi, że wydłużenie tej trasy nie jest pożądane).

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2013, 7:05

emyl pisze:Stanowcze nie dla dzielenia włosa na czworo. Wystarczy podbić 160. Można niektóre kursy skrócić, ale nie widzę powodu dla tworzenia rodziny.
A ja widzę w tym duży sens, żeby pomijać Gorzykowską, Al. Solidarności czy Rzeszotarskiej, a nawet Szwedzką. Już inne przystanki zdecydowanie wypełnią linię. Tłum z Rzeszotarskiej nie musi tego robić i spowalniać linii, przy Tesco też dla pojedynczej osoby tym bardziej nie warto zatrzymywać autobusu, na Gorzykowskiej też zbyt mało osób korzysta, żeby linię przyśpieszoną zatrzymywać, mając tyle linii zwykłych, nawet Szwedzką można pominąć, bo jednak wymiany nie są tam takie duże. ;-)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 wrz 2013, 10:20

emyl pisze:
Domas pisze:204: Os. Derby - ... - Rembielińska - Matki Teresy z Kalkuty - Gilarska - Rolanda - Codzienna - Zacisze - Codzienna - Kondratowicza - Świętego Wincentego - Matki Teresy z Kalkuty - Rembielińska - ... - Os. Derby (15-20/30/30)
Gdzie ty chcesz tych ludzi wywozić i dlaczego, w zamian za tak dobrą ofertę jak 512 dajesz im tak kiepską? Jedyny sposób na kasację 512 to zaoferowanie im czegoś o lepszej częstotliwości i lepszej punktualności.
No i dlaczego chcesz uzależniać Derbom wyjazd do tramwaju na Bródnie od tego, czy akurat na Zaciszu coś się zatka? Bezpostojowe Zacisze = opóźnione 204 na Derbach.
emyl pisze:
Domas pisze:460: Targówek - Trocka - Pratulińska - Handlowa - Ossowskiego - Myszkowskiego - Gorzykowska - Radzymińska - Aleja Solidarności - Metro Ratusz Arsenał (Rano co 5 minut, popołudniu co 7-8 minut)
Stanowcze nie dla dzielenia włosa na czworo. Wystarczy podbić 160. Można niektóre kursy skrócić, ale nie widzę powodu dla tworzenia rodziny.
Idź po południu na MRA przy torowisku i spróbuj wsiąść w 160 jadące w kierunku Targówka, może zobaczysz powody. Niemniej jednak 460 widziałbym raczej w już istniejącej relacji, tylko w obu szczytach. Przy czym w popołudniowym jeżdżące na pusto (jeśli da to realny zysk w czasie przejazdu) w stronę Bankowego.
A wracając na Zacisze: może 212 z Targówka tam wywlec (z pominięciem pętli na Targówku, przez Trocką do Radzymińskiej) i delikatnie podkręcić w szczytach? 12 metrów to dla Zacisza pojazd idealny, a przesiadka do/z poważnych linii jednoperonowa.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 wrz 2013, 14:05

Gdzie to 212 miałoby mieć pętlę? Przecież nie na Żabie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2013, 14:12

Szeregowy_Równoległy pisze:Idź po południu na MRA przy torowisku i spróbuj wsiąść w 160 jadące w kierunku Targówka, może zobaczysz powody.
To jest właśnie to co mnie zniechęca do tej linii na rzecz np. 517. :razz:
Szeregowy_Równoległy pisze:A wracając na Zacisze: może 212 z Targówka tam wywlec (z pominięciem pętli na Targówku, przez Trocką do Radzymińskiej) i delikatnie podkręcić w szczytach? 12 metrów to dla Zacisza pojazd idealny, a przesiadka do/z poważnych linii jednoperonowa.
Teraz na 212 również jeżdżą wozy 10-metrowe, co większego znaczenia nie ma, ale jednak jakaś to różnica jest. ;-)

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 26 wrz 2013, 16:07

emyl pisze:
Domas pisze:Gdzie chcesz skracać te kursy? Do Ratusza?
No pewnie.
Nie byłoby to głupie, ale przy założeniu, że wtedy częstotliwość wynosiłaby 3-4 minut, czyli tak naprawdę byłby wóz za wozem podstawiany, a taką funkcję powinna raczej pełnić linia znacznie krótsza, czyli aktualne 460.
emyl pisze:Zauważyłem, ale to bez sensu, bo wydłuża im się podróż. Wystarczy ich wywieźć na Radzymińską jakąś jednokierunkową dwusetką operującą na małym taborze. Coś jak 208 :term: Dodatkowo oczywiście warto pomyśleć na przykład o przekierowaniu na Codzienną 199 albo innego 120 (chociaż powiedziano mi, że wydłużenie tej trasy nie jest pożądane).
Może i się wydłuża, ale za to mają więcej opcji podróży (Plac Bankowy, Dw. Gdański itp.). Pomysł z jednokierunkową dowozówką nie byłby głupi, ale nie ma gdzie tego zakrańcować, chyba że zrobić taki myk, że mamy dwie brygady, obie jeżdżą w szczycie tworząc częstotliwość co 7-8 minut, a poza szczytem jedna odpoczywa sobie w zatoce na Gilarskiej 03, a druga jeździ co 15 minut w kółko i zmieniają się na przykład co godzinę.
ashir pisze:A ja widzę w tym duży sens, żeby pomijać Gorzykowską, Al. Solidarności czy Rzeszotarskiej, a nawet Szwedzką. Już inne przystanki zdecydowanie wypełnią linię. Tłum z Rzeszotarskiej nie musi tego robić i spowalniać linii, przy Tesco też dla pojedynczej osoby tym bardziej nie warto zatrzymywać autobusu, na Gorzykowskiej też zbyt mało osób korzysta, żeby linię przyśpieszoną zatrzymywać, mając tyle linii zwykłych, nawet Szwedzką można pominąć, bo jednak wymiany nie są tam takie duże. ;-)
Nie dążymy do tego, żeby Targówek miał linię na wyłączność, która po obskoczeniu wszystkich przystanków na Targówku pojedzie bez zatrzymania na Wileński czy też Ratusz Arsenał.
Szeregowy_Równoległy pisze:No i dlaczego chcesz uzależniać Derbom wyjazd do tramwaju na Bródnie od tego, czy akurat na Zaciszu coś się zatka? Bezpostojowe Zacisze = opóźnione 204 na Derbach.
Czy ja wiem? Zacisze aż tak się nie zatyka w szczycie chyba. Poza tym mają cały czas 132, które dowozi do ciągu tramwajowego na Rembielińskiej, a do tego jeszcze na Żerań i ewentualnie do Metra.
Szeregowy_Równoległy pisze:Niemniej jednak 460 widziałbym raczej w już istniejącej relacji, tylko w obu szczytach. Przy czym w popołudniowym jeżdżące na pusto (jeśli da to realny zysk w czasie przejazdu) w stronę Bankowego.
Ja bym to jednak trochę inaczej widział - skoro 460 miałoby jeździć w drugim kierunku to niech na pewno jedzie PTR-em, ale niech włącza się z TTA (wymagałoby to albo jazdy powrotnej przez Most Gdański albo szwendania się po Muranowie, jak kiedyś 360), a nie z przystanku pod Błękitnym Wieżowcem, bo tam by się tylko marnowało i zapełniałoby się dopiero gdzieś przy Starym Mieście i też w momencie, gdy trafi na dziurę rozkładową przed sobą.
Szeregowy_Równoległy pisze:A wracając na Zacisze: może 212 z Targówka tam wywlec (z pominięciem pętli na Targówku, przez Trocką do Radzymińskiej) i delikatnie podkręcić w szczytach? 12 metrów to dla Zacisza pojazd idealny, a przesiadka do/z poważnych linii jednoperonowa.
W tym momencie tworzysz socjalnego potworka, a chodzi nam raczej o silną i punktualną dowozówkę.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 wrz 2013, 17:20

Domas pisze:Ja bym to jednak trochę inaczej widział - skoro 460 miałoby jeździć w drugim kierunku to niech na pewno jedzie PTR-em, ale niech włącza się z TTA (wymagałoby to albo jazdy powrotnej przez Most Gdański albo szwendania się po Muranowie, jak kiedyś 360), a nie z przystanku pod Błękitnym Wieżowcem, bo tam by się tylko marnowało i zapełniałoby się dopiero gdzieś przy Starym Mieście i też w momencie, gdy trafi na dziurę rozkładową przed sobą.
Właśnie to jest problem. Przystanek wspólny z tramwajami powinien dostać zasilenie, którego nie zapewni żadna linia z Ratusza ze względów oczywistych. I teraz pytanie brzmi: jak to zrobić, żeby linia nie była dłuższa niż 160/512, ale zaczynała już od Feminy? Co lepsze - kombinować przez Elektoralną, czy po prostu start z Esperanto?
Domas pisze:W tym momencie tworzysz socjalnego potworka, a chodzi nam raczej o silną i punktualną dowozówkę.
To może tak? :-k
202 Trasa: Targówek - Trocka - Radzymińska - Jórskiego - Samarytanka - Gilarska - Rolanda - Codzienna - Zacisze - Codzienna - Młodzieńcza - Radzymińska - Trocka - Targówek
Dwie brygady poza szczytem i w dś spokojnie wyrobią takt 15'. W szczycie porannym i tak samo w popołudniowym dodajemy kolejne dwie i daje nam to takt 7,5'.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2013, 19:52

Domas pisze:Nie dążymy do tego, żeby Targówek miał linię na wyłączność, która po obskoczeniu wszystkich przystanków na Targówku pojedzie bez zatrzymania na Wileński czy też Ratusz Arsenał.
A właściwie to czemu nie? Są takie kursy, że jeszcze wóz na 160 z osiedla nie wyjedzie, a już ciężko się wchodzi. A wszelki zapas miejsc stojących i tak ludzie od Dw. Wileńskiego wypełnią szczelnie.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 wrz 2013, 19:58

A właściwie to czemu nie? Są takie kursy, że jeszcze wóz na 160 z osiedla nie wyjedzie, a już ciężko się wchodzi. A wszelki zapas miejsc stojących i tak ludzie od Dw. Wileńskiego wypełnią szczelnie.
W takim razie trzeba by te różne przystanki wyrzucić ze 160, zamiast tworzyć rodzinę. Chociaż oczywiście niedasię, bo Targówek musi mieć dojazd do Tesco i do Lidla. :ziewa: W ogóle, to tylko patrzeć, jak Rzeszotarskiej będzie stały. ](*,)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2013, 20:15

Czyli de facto zrobić i tak 460. :D A Targówek Mieszkaniowy i Przemysłowy ma 156 do Lidla, do Tesco też jest 162 (no 156 już niestety wycofali) i N02 w końcu Tesco jest całodobowe. :term:. Przydałoby się przyśpieszyć, bo i tak zapełnienie jest adekwatne do przeguba (nie koniecznie trzeba jeździć jak sardynka jak to jest obecnie), a rzadsze przystanki i szybszy przejazd (nawet jeśli nie zawsze) to podnosi komfort podróży. :)

ODPOWIEDZ