Komunikacja na Targówku

Moderator: Wiliam

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 26 wrz 2013, 22:38

emyl pisze:Właśnie to jest problem. Przystanek wspólny z tramwajami powinien dostać zasilenie, którego nie zapewni żadna linia z Ratusza ze względów oczywistych. I teraz pytanie brzmi: jak to zrobić, żeby linia nie była dłuższa niż 160/512, ale zaczynała już od Feminy? Co lepsze - kombinować przez Elektoralną, czy po prostu start z Esperanto?
Raczej widziałbym to od Feminy po prostu, tak jak 360 jeździło.
emyl pisze:To może tak? :-k
202 Trasa: Targówek - Trocka - Radzymińska - Jórskiego - Samarytanka - Gilarska - Rolanda - Codzienna - Zacisze - Codzienna - Młodzieńcza - Radzymińska - Trocka - Targówek
Dwie brygady poza szczytem i w dś spokojnie wyrobią takt 15'. W szczycie porannym i tak samo w popołudniowym dodajemy kolejne dwie i daje nam to takt 7,5'.
A po co to pchać na Targówek? Nie lepiej zrobić taką jednokierunkową, o czym wspominałeś, a ja mniej więcej opisałem jak by to miało działać?
ashir pisze:A właściwie to czemu nie? Są takie kursy, że jeszcze wóz na 160 z osiedla nie wyjedzie, a już ciężko się wchodzi. A wszelki zapas miejsc stojących i tak ludzie od Dw. Wileńskiego wypełnią szczelnie.
Czyli według Ciebie powinniśmy zrobić dwie silnie linie w takcie co 3-4 minuty - jedna ogólna (160) oraz jedna szczytowa jednokierunkowa zatrzymująca się tylko na Targówku, a potem dopiero na Wileńskim i Metrze Ratusz Arsenał(460)? Nie, to nie przejdzie, biorąc jeszcze pod uwagę fakt, że jest silne 162, które wówczas musiałoby zostać skrócone do Placu Hallera i 517 skrócone do Placu Trzech Krzyży, aby na to wszystko pozyskać brygady.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 wrz 2013, 23:00

Domas pisze:Raczej widziałbym to od Feminy po prostu, tak jak 360 jeździło.
Ale co to znaczy "od Feminy"? Przecież autobus jakoś się tam musi znaleźć. I nie będzie to raczej autobus z Redutowej :p
Domas pisze:A po co to pchać na Targówek? Nie lepiej zrobić taką jednokierunkową, o czym wspominałeś, a ja mniej więcej opisałem jak by to miało działać?
Jednoperonowa przesiadka w kierunku Zacisza oraz normalna pętla z ekspedycją.
Domas pisze:Część trzecia.
Ja mam jeszcze inną koncepcję, w kwestii szczytu porannego:
1. Brygady 460 włączyć w 160, ale na trasie Targówek - MRA.
2. Co drugą/trzecią brygadę z obecnego obłożenia 160 skrócić również do MRA.
3. Następnie wszystkie skrócone brygady wypisać z rozkładu w kierunku Targówka (powroty techniczne).

Czyli co to daje?
1. Otóż na Centralny pozostaje autobus mniej więcej co (pi razy drzwi) 10 minut, a w między czasie przyjeżdżają 2 (w mikroszczycie chyba nawet 3) służące rozładowaniu tłoku na najbardziej obciążonym odcinku.
3. Dzięki jednej pętli wyjściowej uzyskujemy regularne następstwo z mniejszym prawdopodobieństwem wystąpienia stad i dziur w rozkładzie.
4. Podaż lepiej dostosowana jest do odcinków przeciwpotokowych oraz charakteryzujących się mniejszą frekwencją (JPII).
5. Znika też sytuacja, w której przyjazd 460 nie zbiega się z pojawieniem się na przystankach pasażerów z pociągów, w rezultacie czego autobus odjeżdża z okolic Wileńskiego pustawy, a goni go pełne 160 dodatkowo upychane przez pasażerów z pociągu, który "nadjechał chwilę po 460" (oczywiście wiem, że potok z pociągu ulega rozciągnięciom i przekształceniom - stąd cudzysłów). Prościej: uzyskujemy lepsze rozłożenie pasażerów pomiędzy pojazdami.

Dominik, może mógłbyś w oparciu o liczbę i czas pracy brygad (które to dane, jak mniemam są ci znane) dokonać stosownych obliczeń, aby stworzyć wizualizację rozkładu? :)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 wrz 2013, 23:14

KwZ pisze:Gdzie to 212 miałoby mieć pętlę? Przecież nie na Żabie.
Tam gdzie ma: na Pl. Hallera.
Domas pisze:W tym momencie tworzysz socjalnego potworka, a chodzi nam raczej o silną i punktualną dowozówkę.
Ty chciałeś wyciągać na Zacisze 204, które jeździ rzadziej niż 212. A 212 raczej częstotliwości godnej socjalu nie ma, a w szczycie założyłem podkręcenie do co 10. W DS oczywiście co 20, nie tak jak teraz co pół godziny.
emyl pisze:Co lepsze - kombinować przez Elektoralną, czy po prostu start z Esperanto?
Okopowa 05, powrót przez Wolską i Karolkową do Al. Solidarności. Poważnych utrudnień tam nie ma, autobus się mieści bez problemów a przystanek w dzień jest niewykorzystywany, więc można postoje tam organizować.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 wrz 2013, 23:17

Szeregowy_Równoległy pisze:Ty chciałeś wyciągać na Zacisze 204, które jeździ rzadziej niż 212. A 212 raczej częstotliwości godnej socjalu nie ma, a w szczycie założyłem podkręcenie do co 10. W DS oczywiście co 20, nie tak jak teraz co pół godziny.
Przedłużenie 212 po trasie proponowanego przeze mnie 202 jest o tyle lepsze, niż samo 202, że odwala także funkcje socjalne i nie powstaje tu problem braku miejsca na Targówku.

[ Dodano: Czw 26 Wrz, 2013 23:18 ]
Szeregowy_Równoległy pisze:Okopowa 05, powrót przez Wolską i Karolkową do Al. Solidarności. Poważnych utrudnień tam nie ma, autobus się mieści bez problemów a przystanek w dzień jest niewykorzystywany, więc można postoje tam organizować.
A przejazd techniczny może się odbyć tą Elektoralną, czy nie? Bo jeśli może, to jednak zawsze jest to trochę krótszy przebieg trasy... :-k

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 wrz 2013, 23:22

emyl pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Ty chciałeś wyciągać na Zacisze 204, które jeździ rzadziej niż 212. A 212 raczej częstotliwości godnej socjalu nie ma, a w szczycie założyłem podkręcenie do co 10. W DS oczywiście co 20, nie tak jak teraz co pół godziny.
Przedłużenie 212 po trasie proponowanego przeze mnie 202 jest o tyle lepsze, niż samo 202, że odwala także funkcje socjalne i nie powstaje tu problem braku miejsca na Targówku.
Brzmi sensownie. Chociaż problem z miejscem na Targówku ma inną przyczynę: 517, którego nie powinno tam być.
emyl pisze:A przejazd techniczny może się odbyć tą Elektoralną, czy nie? Bo jeśli może, to jednak zawsze jest to trochę krótszy przebieg trasy... :-k
Moim zdaniem Elektoralną też się da, mam jednak wątpliwości, czy między Elektoralną a Solidarności coś takiego nie utknie na JP2. Bo w Orlą chyba byś autobusu nie wpuszczał? :)
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 wrz 2013, 23:27

Moim zdaniem Elektoralną też się da, mam jednak wątpliwości, czy między Elektoralną a Solidarności coś takiego nie utknie na JP2. Bo w Orlą chyba byś autobusu nie wpuszczał?
Nie nie, bez jaj. Kiedyś, bodaj na 85-lecie autobusów w Warszawie, przejeżdżała tamtędy linia dowożąca na wystawę, więc że autobus się zmieści, to ja wiem. Pytałem właśnie o warunki ruchu w kontekście możliwych zatorów. Choociaż, Orla zawsze spoko, Waszmość byś się pewnie wyrobił i tamtędy :twisted:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 wrz 2013, 23:37

Orlą nie próbowałem, nie było okazji ;P No i w ciemno wjeżdżam tylko solówkami, ogoniastym średnio się cofa.
A utrudnienia w rejonie Kercelaka wydają się bardziej przewidywalne. JP2 jest chyba paskudniejsza. No i na Elektoralnej przed JP2 też chwilę można spędzić.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 wrz 2013, 23:47

Gorzej tylko, że wtedy te kursy, obsługiwane de facto tymi samymi brygadami, co zasilenia 160/460 czy czego tam chcecie, oznaczone musiałyby być jako 190 kurs skrócony (do Szwedzkiej dajmy na to). Nie wyobrażam sobie kolejnej sytuacji, w której kursy danej linii masowo pojawiają się poza jej podstawową trasą. Niemniej takie punktowe wzmocnienie WZ na odcinku Okopowa (MRA) - Szwedzka (Dw. Wileński) wydają się najlepszą radą na niezabieralność na przystanku przy trambuspasie.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 27 wrz 2013, 0:02

Ja kursów skróconych i wariantowych nie lubię, dlatego wolałbym po prostu nazwać to 360 i niech sobie jeździ między Okopową/MRA a Stalową. Szkoda, że z Bankowego w torowisko legalnie nie można skręcić (dalej nie wiem czemu, skoro autobus się mieści i z niczym specjalnie w kolizję nie wchodzi), to by sporo ułatwiło.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 wrz 2013, 0:10

To 360 miałoby różną trasę w zależności od tego, czy jest to szczyt A, czy B. Też nie lubię wariantów, ale moim zdaniem to jednak mniejsze zło, niż tego rodzaju linie-efemerydy lub twory E-4+E-6+E-8.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 wrz 2013, 9:08

Szeregowy_Równoległy pisze:Chociaż problem z miejscem na Targówku ma inną przyczynę: 517, którego nie powinno tam być.
Nie ma problemu z miejscem, cały czas jest wolne stanowisko po 406. :)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 27 wrz 2013, 11:25

ashir pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Chociaż problem z miejscem na Targówku ma inną przyczynę: 517, którego nie powinno tam być.
Nie ma problemu z miejscem, cały czas jest wolne stanowisko po 406. :)
Cokolwiek by tam nie stało, utrudniałoby wyjazd 162. No i w mojej wersji 212 przestałoby jeździć przez pętlę (skoro Muranowska przy Bonifraterskiej i Muranowska przy Andersa to ten sam zespół, to Pratulińska i Targówek też mogą być równoważne), więc byłoby dodatkowe wolne stanowisko.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 wrz 2013, 13:21

Zastanawiam się tylko, czy na Pl. Hallera w weekendy jest potrzebna częstotliwość taka, jak na Zaciszu, gdzie moim zdaniem przy próbie zastąpienia 512 lokalną dowozówką wypadałoby ją podnieść do 15'. :-k

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 wrz 2013, 19:35

Do Pl. Hallera to nie, do Ronda Żaby już tak.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 27 wrz 2013, 19:55

emyl pisze:Dominik, może mógłbyś w oparciu o liczbę i czas pracy brygad (które to dane, jak mniemam są ci znane) dokonać stosownych obliczeń, aby stworzyć wizualizację rozkładu? :)
Okej, zakładając Twój plan, czyli 160, 160Bis oraz 202 itd.:

160: Aktualnie jest 6 brygad całodziennych i 8 dodatków, co daje nam częstotliwość co 5 minut w porannym szczycie, co 15 w przerwie szczytowej i co 6-8 minut w popołudniowym szczycie. Teraz zakładamy, że robimy 160 na pełnej trasie co 10 minut cały czas potrzebujemy 8 całek. Przy założeniu, że na wariancie skróconym rano potrzeba 40 minut na kółko (Targówek - MRA po trasie, powrót PTR) to potrzebujemy do podbicia 4 dodatków. Podobnie popołudniu - 4 dodatki. Bilans: 2 brygady odzyskane

202: Co 15 minut potrzebne są 2 brygady, co 10 minut potrzebne będą 3 brygad, co 7,5 4 brygady. Bilans: 4 brygad więcej

460:[/b] Aktualnie są 3 brygady co 10 minut na trasie ze Stalowej na MRA. Zakładając jednokierunkową trasę Targówek - MRA rano i Kino Femina - Targówek popołudniu i częstotliwości 10 minut potrzebujemy 1 brygady więcej rano i popołudniu. Bilans: 1 brygada więcej.

512:[/b] Przy założeniu likwidacji odzyskujemy 8 brygad przegubowych. Bilans: 8 brygad odzyskanych.

517:[/b] Aktualnie mamy 13 brygad w szczycie. Przy założeniu skrócenia do placu Trzech Krzyży i utrzymaniu częstotliwości liczba ta spada do 9 brygad w szczycie. Bilans: 4 brygady odzyskane.

Ogólny bilans: 9 brygad więcej do rozdysponowania.

ODPOWIEDZ