Strona 264 z 271

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 13:05
autor: Glonojad
Ta pierwsza, z przystankami wiedeńskim w rejonie skrzyżowania ze Skierniewicką - co jest absolutnie akceptowalne dla przesiadek moim zdaniem. Oczywiście, Płocka byłaby lepsza.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 13:16
autor: Georg
Autobus Czerwon pisze:
27 gru 2020, 12:11
Glonojad pisze:
27 gru 2020, 11:56


Faktycznie, to by dopiero było atrakcyjne dla pasażera, zwłaszcza tego, który akurat fartem miał bezpośrednie połączenie co 20 minut... :roll: Aczkolwiek byłoby to wewnętrznie bardziej spójne, niż to, co jest teraz - i nie miałoby pretensji do czegokolwiek, prócz bycia szkieletową, socjalną obsługą.
No ciekawe ile osób miało akurat fartem bezpośrednie połączenie co 20 minut, bo myślę że stosunkowo niewiele. Myślę że nocki+część tramwajów+metro dałyby w wigilię spokojnie radę. Inna sprawa, jak to się spina brygadowo i kilometrowo, bo tego akurat nie liczyłem.
Miałem. Z Krasińskiego (dla utrudnienia Przasnyska) - Os. Wolska. Łatwiej mi pojechać 122 i 186 niż N41/91 do Centralnego i przesiadka w N43.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 13:23
autor: Autobus Czerwon
Georg pisze:
27 gru 2020, 13:16
Autobus Czerwon pisze:
27 gru 2020, 12:11

No ciekawe ile osób miało akurat fartem bezpośrednie połączenie co 20 minut, bo myślę że stosunkowo niewiele. Myślę że nocki+część tramwajów+metro dałyby w wigilię spokojnie radę. Inna sprawa, jak to się spina brygadowo i kilometrowo, bo tego akurat nie liczyłem.
Miałem. Z Krasińskiego (dla utrudnienia Przasnyska) - Os. Wolska. Łatwiej mi pojechać 122 i 186 niż N41/91 do Centralnego i przesiadka w N43.
No niestety, nasza komunikacja nocna jest trochę uboga w relacje obwodowe. Łopuszańską-Hynka-Marynarską też nic w nocy nie jeździ.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 13:48
autor: stołecznynocnik
Ależ to dramat musi być podjechać sobie N01 z rejonu Łopuszańskiej do Ronda Unii i przesiadać się na N34. Od Kleszczowej do RUE jedzie się kwadrans. Marynarska ma N32 na Sasanki, daleko dojść nie jest. Całe Hynka może skorzystać zarówno z N38/N88 jak i N32. Czy na wawkomie każdy tworzy problemy? Komunikacja nocna w Warszawie jest imho jedną z lepszych w całej Europie.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 13:57
autor: Autobus Czerwon
stołecznynocnik pisze:
27 gru 2020, 13:48
Ależ to dramat musi być podjechać sobie N01 z rejonu Łopuszańskiej do Ronda Unii i przesiadać się na N34. Od Kleszczowej do RUE jedzie się kwadrans. Marynarska ma N32 na Sasanki, daleko dojść nie jest. Całe Hynka może skorzystać zarówno z N38/N88 jak i N32. Czy na wawkomie każdy tworzy problemy? Komunikacja nocna w Warszawie jest imho jedną z lepszych w całej Europie.
Ogólnie się zgadzam, natomiast zwróć uwagę że obecnie przesiadki na liniach nocnych to czysta loteria, przez to, że teoretycznie muszą się one zatrzymywać na każdym przystanku.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 14:26
autor: stołecznynocnik
Akurat przesiadki z N01 są w każdym punkcie bardzo dobrze skoordynowane.

Jadący w kierunku Ursynowa - na Conrada oczekiwanie na N43 - 10 minut

na Ciepłowania Wola oczekiwanie na N42 - 10 minut (zarówno do DWC jak i w kierunku Górczewskiej)
na Ryżowej/PKP Włochy oczekiwanie na N35/N85 w kierunku Ursusa/Pruszkowa - tutaj minuta, więc szanse nikłe, w kierunku Centralnego - oczekiwanie 8/10 minut
na Bitwy Warszawskiej - oczekiwanie na N38/N88 w obydwu kierunkach po 10/8 minut, oczekiwanie na N43 w kierunku Chomiczówki - 8 minut.
na Rakowcu - oczekiwanie na N32 w kierunku Lotniska - 4 minuty (szanse marne), w kierunku Centralnego - 8 minut
na Wołoskiej - oczekiwanie na N34 - 1 minuta, jadą praktycznie w tym samym czasie, ale pozostaje też opcja N38/N88 na Domaniewskiej - oczekiwanie 6 minut
na Metro Służew - oczekiwanie na N37 - 5 minut
na Metro Ursynów - w obie strony oczekiwanie na N34 - 5/12 minut, na N37 w kierunku Kabat - 6 minut.

W kierunku Nowodworów podobnie, w newralgicznych punktach czas przesiadki nie przekracza 12 minut.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 15:41
autor: michael112
Może wróćmy do meritum tematu, tym bardziej że jest o czym dyskutować:
Coraz bliżej do rozpoczęcia budowy nowych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. Operacja potrwa dwa i pół roku. Nieuniknione są ogromne utrudnienia. Ratusz przygotował już pierwsze wytyczne dotyczące objazdów i zasad przekierowania pojazdów na jedną z jezdni remontowanego odcinka.[...]
Pierwsza sprawa: Na którymś z portali, nie pamiętam już na którym, jeden z internautów uświadomił mnie że co gorsza - termin przebudowy tych wiaduktów na TŁ może się przynajmniej w części zbiec z planowanym przez rząd zamknięciem Alej Jerozolimskich. Trudno wyobrazić sobie sajgon jaki wtedy by zapanował!
Druga rzecz: Czy na pewno warto pchać wszystkie linie w to przewężęnie spowodowane przebudową? Może warto wykorzystać niektóre rozwiązania wypróbowane podczas remontu mostu w 2015 r.? Np. część linii z prawej strony przekierowane do Metra Stadion, część Jerozolimskimi do centrum (dopóki samych Jerozolimskich nie zamkną).
Ja bym jeszcze pokusił się o odważniejszy pomysł którego nie zrobiono pięć lat temu: A czemu by któraś linia z "Zapłowiecza" nie miała pojechać Trasą Siekierkowską do metra Wilanowska? Na TS nie ma wielu autobusów.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 15:47
autor: bartoni722
Bardzo ryzykowne. Na TS prawdopodobnie mocno zwiększy się ruch, co za tym idzie - w al. Wilanowskiej także. + wojenka, czemu Stara Miłosna ma gorzej/lepiej od Międzylesia i Marysina?

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 16:00
autor: Glonojad
Masowe skierowanie autobusów z TŁ na TS (z dodaniem jakiejś zetki na wyłączonym odcinku) miało by sens pod warunkiem wyznaczenia buspasa na całej trasi objazdowej - ale widzę dokładnie 0 szans na wolę polityczną w tym temacie.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 16:13
autor: wojtor
Po otwarciu Mostu Południowego szanse rosną z 0% na 5%

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 16:22
autor: Glonojad
To jest nie tylko kwestia TS, ale także Sikorskiego i Wilanowskiej.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 16:26
autor: michael112
Zapomniałem jeszcze że działa już al. Polski Walczącej, dawna robocza "Czerniakowska-bis". To otwiera drogę do puszczenia autobusów TS, al.PW, Gagarina, Waryńskiego do <M> Politechnika jak normalnie albo ich przekierowanie w rejon Pola Mokotowskiego gdzie można wyznaczyć nowe miejsca na postój autobusów + lepiej wykorzystać pętlę przy kościele jezuitów na Rakowieckiej.
Akurat na al.PW jest buspas, do tego słabo wykorzystany (jedno marne 168), natomiast pozostaje postawione wyżej pytanie o buspas na reszcie TS. Osobiście jestem sceptyczny, ponieważ gdzieś te samochody muszą jeździć, a TS jest już arterią w miarę oddaloną od centrum, nie tak jak TŁ czy tym bardziej Poniatoszczak.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 27 gru 2020, 17:27
autor: Glonojad
Gagarina nie byłaby złym pomysłem nawet przy utrzymaniu normalnej trasy wzdłuż TŁ (z buspasem na Wisłostradzie) ale jest pewien kłopot - będzie rozkopana na jakieś 5 metrów w głąb.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 28 gru 2020, 8:41
autor: michael112
Glonojad pisze:
27 gru 2020, 17:27
Gagarina nie byłaby złym pomysłem nawet przy utrzymaniu normalnej trasy wzdłuż TŁ (z buspasem na Wisłostradzie) ale jest pewien kłopot - będzie rozkopana na jakieś 5 metrów w głąb.
Gagarina będzie rozkopana? Skąd? Jak?

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 28 gru 2020, 9:08
autor: Glonojad
Budowa kolektora mokotowskiego etap fafnasty wraz z torami tramwajowymi. Realizacja 2022/23, może nawet w 21 się rozpocznie - akurat równolegle do wiaduktów Agrykoli.

https://www.mpwik.com.pl/view/faza-vi

https://www.mpwik.com.pl/view/umowa-na- ... -podpisana