Glonojad pisze: ↑02 sty 2024, 6:33
No to jak Cię stać, to jeździj Uberem. Nocki to nie jest ten czas, gdy zbiorkom musi walczyć o pasażera, a już zwłaszcza okazjonalnego.
Akurat w moim przypadku nie chodzi o to, czy mnie na to stać, czy nie. Bo ja mam bilet miesięczny i naprawdę chętniej jeżdżę autobusem, gdy jest to po prostu opłacalne, czyli z tych miejsc, gdzie do przystanku jest blisko, albo w okresie wiosenno-letnim, gdy spacerek czy dłuższe stanie na przystanku jest okej. I tutaj oprócz linii jadących z dworca, zwracam uwagę na duży sens istnienia takiej linii jak
N01, która na ochockim odcinku wcale takich pustek nie wozi. Dlatego, jeśli jadę tym autobusem z Bielan 40 minut, a Uber jest szybszy i też cenowo akceptowalny (do 35 zł), to wolę jechać autobusem. A jak jest drogi, to nie chcę mi się czekać aż w aplikacji zmniejszy się cena. Tak naprawdę robi wiele ludzi. I nie zarabiają miliony monet. Młodzi ludzie są trochę bardziej wygodni, ale jeśli chcemy mieć komunikację nocną na miarę dzisiejszych potrzeb, to naprawdę trzeba tutaj moim zdaniem przeprowadzić tzw. rewolucję w tym układzie. Młodzi ludzie za jakiś czas nie będą już tacy młodzi, a za dnia ze zbiorkomu i tak będą korzystać. Oni korzystają z jakdojade, które od razu im pokazuje jaką trasą jedzie autobus, gdzie trzeba dojechać, żeby się przesiąść i ile będzie trwał przejazd. Moim zdaniem miasto musi o nich zawalczyć i odpowiednio rozwijać nocną komunikację miejską, a nie zwijać.
A skoro wywiązała się już tutaj taka dyskusja, to podzielę się z wami moim luźnym pomysłem, jak można byłoby polepszyć nocną komunikację w "okręgu" ochocko-włochowsko-ursuskim oraz na tzw. obwodach, jak: al. Prymasa Tysiąclecia, Trasa Łazienkowska czy Łopuszańska-Hynka-Marynarska. Nie brałem tutaj pod uwagę budżetu miasta, tylko jak moim zdaniem mogłoby to funkcjonować. Dajcie znać, co myślicie i zapraszam do dyskusji.
Linie nocne zwykłe (Ochota, Włochy, Ursus).
Każda z nich kursowałaby naprzemiennie co godzinę (
N30/
N80,
N35/
N85). Pierwszą parę stworzą dwie linie, które zostałyby utworzone do obsługi osiedli przy ulicach Włodarzewska i Instalatorów. Potem razem obsługują Wiktoryn (tak ma się nazywać stacja metra
M5 ), Stare i Nowe Włochy, a "stara para" czyli
N35/
N85 jadą przez Kleszczową i później przez Stary Ursus. Dzięki tym zmianom komunikacja objęłaby także rejony Ursusa, które nie mają obecnie dostępu do komunikacji nocnej (jak ww. P7P czy kiedyś w tym wątku Regulska), a Piastów i Pruszków zyskałyby szybsze połączenie autobusowe. Z autopsji widzę, że nocne autobusy do Ursusa są zawsze bardzo dobrze obłożone codziennie w wakacje i myślę, że dałoby się z tego wycisnąć jeszcze więcej pasażerów. Tak samo znaleźliby się na Ochocie, gdzie przybyłoby dwóch kursów, ale przypomnę, że to najgęściej zaludniona dzielnica w mieście.
N30 CENTRUM
URSUS NIEDŹWIADEK
Trasa: Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Grójecka - Włodarzewska - Al. Jerozolimskie - Popularna - Techników - Cegielniana - Sympatyczna - Wałowicka - Zdobnicza - Cienista - Świerszcza - Chrościckiego - Al. 4 Czerwca 1989 - Szamoty - Posag 7 Panien - Czerwona Droga - Orłów Piastowskich - Keniga - Orląt Lwowskich
N35 CENTRUM
REGULSKA
Trasa: Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Grójecka - Kopińska - Grzymały-Sokołowskiego - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - Kleszczowa - Ryżowa - Dzieci Warszawy - Sławka - Pużaka - Kompanii „AK” Kordian - Regulska
N80 CENTRUM
PIASTÓW (OGIŃSKIEGO)
Trasa: Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Grójecka - Instalatorów - Szybka - Al. Jerozolimskie - Popularna - Techników - Cegielniana - Sympatyczna - Wałowicka - Zdobnicza - Cienista - Świerszcza - Traktorzystów - Wojciechowskiego - Keniga - Orląt Lwowskich - Warszawska - Al. Wojska Polskiego - Toruńska - Sowińskiego
N85 CENTRUM
PRUSZKÓW (OS. STASZICA)
Trasa: Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Grójecka - Kopińska - Grzymały-Sokołowskiego - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - Kleszczowa - Ryżowa - Dzieci Warszawy - Sławka - Bohaterów Warszawy - Kościuszki - Cierlicka - Lalki - Władysława Jagiełły - Warszawska - Tysiąclecia - Okulickiego - Tysiąclecia - Al. Jerozolimskie - Al. Wojska Polskiego - Powstańców - Plantowa - Al. Wojska Polskiego
Linie obwodowe.
N04 GRODZISK
SZCZĘŚLIWICE
Trasa: Skośna - Berensona - Skarbka z Gór - Jesiennych Liści - Głębocka - Malborska - Kondratowicza - Chodecka - Wyszogrodzka - Bartnicza - Wysockiego - Toruńska - most Grota-Roweckiego - Al. Armii Krajowej -
Al. Prymasa Tysiąclecia - Al. Jerozolimskie - Szczęśliwicka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - Banacha - Pawińskiego - Dickensa
- Pierwsza z nich N04 to hybryda 186 z 414, ale wydłużona na Zieloną Białołękę, gdzie w ostatnich latach wybudowało się mnóstwo mieszkań. Uważam, że jeśli tym ludziom da się sprawny transport, z którego mogą się przesiąść do czegoś jadącego prostopadłym ciągiem, to też będą jeździli w nocy autobusem. No i pętla "Szczęśliwice" dostanie nocny, więc nie byłoby potrzeby robić wygibasów wśród linii jadących Grójecką, gdyby mieszkańcy okolicy pętli upomnieli się o autobus.
N05 OS. GÓRCZEWSKA
WITOLIN
Trasa: Górczewska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śląskich - Górczewska - Al. Prymasa Tysiąclecia -
Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Kopińska - Wawelska - Trasa Łazienkowska - Most Łazienkowski - Al. Stanów Zjednoczonych - Grochowska - Zamieniecka - Ostrobramska - Łukowska
- Linia nr N05 to połączenie 523 ze 141. Z tym, że start na Górczewskiej i dalej przez Człuchowską, gdzie jest o wiele więcej pasażerów niż na Starym Bemowie. Po drodze Dw. Zachodni, gdzie odkąd rozpoczęła się wojna na Ukrainie, to ruch nieraz jest obsługiwany także w nocy. I dalej Trasą Łazienkowską, skąd można byłoby się przesiąść na prostopadłe ciągi, czy po prostu dotrzeć do Śródmieścia Płd. czy nad Bulwary Wiślane (przystanek "Torwar"). A na Pradze-Południe z jak najlepszą obsługą dzielnicy, czyli zarówno Grochowska, jak i Ostrobramska, gdzie wiem, że pracownicy Polsatu narzekają na jeden autobus N25. Może taki by im bardziej pasował .
N06 STEGNY
BONIFRATERSKA
Trasa: św. Bonifacego - Sobieskiego - Chełmska - Czerniakowska - Gagarina - Belwederska - Al. Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Nowy Świat - Krakowskie Przedmieście - Senatorska - pl. Bankowy - Andersa - Nowolipki - Zamenhofa - Anielewicza (powrót:
Anielewicza - Andersa) - al. Jana Pawła II - Słomińskiego
- N06 to hybryda 116 ze 180. Na Dolnym Mokotowie oberek przez Chełmską, żeby zgarnąć jak najwięcej ludzi. Okolice palmy i pl. Trzech Krzyży to nowe najbardziej imprezowe miejsce Warszawy. Przydałby się autobus jadący nocą całym Traktem Królewskim, który łączyłby Dolny Mokotów ze Starówką i pl. Teatralnym (gdzie wokół też jest mnóstwo imprezowych miejscówek, z których korzystają też ludzie jeżdżący na co dzień do pracy ZTM-em), a dalej Muranów i na końcu Dw. Gdański i to bez konieczności wchodzenia na wiadukt. Za wiaduktem jest bardzo długa zatoka przystanku dla PKS-ów "Bonifraterska", gdzie na jej końcu można byłoby utworzyć przystanek, z którego można by wjechać na zawrotkę. Nocą ruch jest zdecydowanie mniejszy, więc nie powinno być to niebezpieczne.
N07 SKOROSZE
WILANÓW
Trasa: Starodęby - Skoroszewska - Prystora - Ryżowa - Bolesława Chrobrego - Popularna - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - Hynka - Sasanki - Marynarska - Rzymowskiego - Puławska - Romera - Herbsta - Al. KEN - Ciszewskiego - Dereniowa - Indiry Gandhi - Cynamonowa - Płaskowickiej - Branickiego - Al. Rzeczypospolitej - Al. Wilanowska - Przyczółkowa
- A N07 to połączenie 189 z autobusem łączącym dalej Ursynów z Wilanowem. Myślę, że takie połączenie też ma potencjał. Zarówno Mordor, jak i Ursynów i Wilanów rozbudowały się, więc mieszkańców przybyło tam w ostatnich latach.