Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 sie 2013, 21:56

Michalk001 pisze:Takie rzeczy tylko w AKM - w starych kiblach nie da się tego dopilnować,
Jak jadą 2xAKM, to jedna pociągnie drugą, która będzie miała drzwi otwarte. Brak blokady (moim zdaniem błąd - tak być nie powinno).

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 10 sie 2013, 22:48

Zauważyłem ze i stare kible mają w kabinach mają zamontowany panel na którym wyświetla się stan otwarcia/zamknięcia poszczególnych drzwi. Maszynista nie ruszy póki wszystkie drzwi nie będą zamknięte

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 11 sie 2013, 9:00

Michalk001 pisze:[ Dodano: Czw 08 Sie, 2013 20:19 ]
Premo pisze:Jak dla mnie to jest dziwne bo ostatnimi czasu zaczęto walczyć z niezamykającymi się drzwiami. Pociąg często nie może ruszyć jeżeli wszystkie drzwi nie będą zamknięte
Takie rzeczy tylko w AKM - w starych kiblach nie da się tego dopilnować, gdyż nie ma zabezpieczenia przed ruszeniem z otwartymi drzwiami.
Bzdura- SOD jest w każdej ezt. Inna kwestia czy jest włączony/ działa prawidłowo
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 sie 2013, 12:35

Ale nie ma przeszkód, żeby ruszyć mimo wskazania przez ten SOD otwarcia drzwi.
W zasadzie nawet w tych teoretycznie zabezpieczonych się da, ale o ile nigdy tego nie widziałem w ELFie czy Flircie, to w AKM jak najbardziej. I to nie było przez pasażerów niesfornych, tylko przez zablokowane (same z siebie) drzwi, albo ciężko chodzące.

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 11 sie 2013, 21:01

Nieuchronnie zbliża się moment ogłoszenia przetargów na naprawy główne i rewizyjne na przyszły rok. Należy spodziewać się następujących zamówień:
- naprawy główne z modernizacją na AKM
- naprawy rewizyjne pierwszych dziesięciu AKM
- standardowe naprawy rewizyjne EN57

Jeśli ktoś nie pamięta, to niedługo nastąpi "kumulacja", swoje kilometry będzie wyjeżdżało 4-8 jednostek miesięcznie.
Ale jak widać KMom się nie spieszy, a później będzie płacz, ze brakuje sprawnego taboru.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 sie 2013, 22:38

alojz pisze: Ale jak widać KMom się nie spieszy, a później będzie płacz, ze brakuje sprawnego taboru.
Wystarczy zadzwonić do Przewozów Regionalnych i pożyczą (w najgorszym stanie) parę EN57.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 13 sie 2013, 0:14

Jak podano na YT i SSC, z Newagu wyjechały do nas EN57AKM-1640 oraz EN57-1567 (link).

I w związku z tym cisną mi się dwa pytania :shock: :
1) Jednostka o nr 1567 niedawno przecież była modernizowana, a już "wraca z naprawy", ki czort?
2) Jak widać na filmiku 1567 ma podniesiony pantograf, czyżby więc ta przeróbka serii KM na AKM była kompatybilna w sterowaniu z AKM serii 2013 - czy to tylko niezbędna odrobina zasilania dla drugiej jednostki (oświetlenie końca składu itp.)?

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 13 sie 2013, 1:27

One nie miały być wszystkie (włącznie z KM) doprowadzone do tego samego standardu?
Ciekawe, czy kiedyś zrobią podobną operację ze starszymi AKM.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 sie 2013, 9:10

Jacek Z. pisze:1) Jednostka o nr 1567 niedawno przecież była modernizowana, a już "wraca z naprawy", ki czort?
Był czoper zrobił się asynchron? KM tak planowały ze wszystkimi...

Michalk001
Posty: 1223
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 13 sie 2013, 14:03

To dlaczego w oznaczeniu 1567 nie ma AKM?

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 13 sie 2013, 16:38

Michalk001 pisze:To dlaczego w oznaczeniu 1567 nie ma AKM?
Bo nie zrobili z niej asynchrona ;)
Ciekawe jak z kompatybilnością tych jednostek...

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 13 sie 2013, 19:15

Jacek Z. pisze:1) Jednostka o nr 1567 niedawno przecież była modernizowana, a już "wraca z naprawy", ki czort?
1567 najprawdopodobniej służył jako holownik w celu zaciągnięcia do Newagu kolejnego szrota na modernizację. Wychodzi na to, że w Nowym Sączu się zepsuł. Ma jechać do Mińska na naprawę gwarancyjną.
Jacek Z. pisze:2) Jak widać na filmiku 1567 ma podniesiony pantograf, czyżby więc ta przeróbka serii KM na AKM była kompatybilna w sterowaniu z AKM serii 2013
W przetargu była wymagana kompatybilność z serią Newagu 2010-2011, czyli de facto ze wszystkimi (z EW60AKM też).

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 14 sie 2013, 0:07

Dzisiaj (a właściwie już wczoraj - 13.08.2013) po raz pierwszy widziałem na linii pilawsko-dęblińskiej EN57AKM-1636. Ponieważ było już pod wieczór, nie udało mi się dokładnie dojrzeć numerów drugiej jednostki, ale prawdopodobnie była to 1622 lub 1623...

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 sie 2013, 20:21

Ostatnio dojechały:
1623 z Nowego Sącza
1636 z Mińska
1640 z Nowego Sącza

Na dniach przyjadą (możliwe że już dotarły):
1601 z Mińska
1624 z Gliwic

Ogólnie - połowa kontraktu została już zrealizowana.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 15 sie 2013, 0:36

Jacek Z. pisze:1) Jednostka o nr 1567 niedawno przecież była modernizowana, a już "wraca z naprawy", ki czort?
Jak widać na filmie zdemontowano te dziwne agregaty na dachu więc przeszła naprawę. Szkoda tylko że poskąpiono pieniędzy na wymianę okien i montaż klimatyzacji. Bez sensu taka modernizacja skoro zamiast podnosić komfort podróży się go obniża. Nie każdy chce podróżować piekarnikiem

ODPOWIEDZ