Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 13 wrz 2013, 7:28

KwZ pisze:Maszynistów obowiązuje trzeźwość? 0,2 promila jak kierowców czy ile?
Prywatnie 0,2 ;), służbowo 0,0.
Jacek Z. pisze:marcin89 i tomstak, dzięki za info :smile: Tak coś kojarzę, że w 2010 już powinienem był gdzieś w tamtych okolicach bywać, ale widać widok ten mnie ominął... 1571 musiał się załapać na ten incydent tuż przed przebudową na AKM ;-)
Widok mógł cię ominąć, bo to była niedziela i imieniny Franciszka, a w sobotę Bogdana. ;)

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 13 wrz 2013, 10:21

Wiliam pisze:Pięcioczłonowych ](*,)
raczej składów 5-cio wagonowych może nie być... w szopach ledwo mieszczą się składy 4-ro wagonowe

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 13 wrz 2013, 11:19

tomstak pisze:Widok mógł cię ominąć, bo to była niedziela i imieniny Franciszka, a w sobotę Bogdana. ;)
Nie uogólniajmy ;-) Jak ktoś z Grochowa, to nie znaczy, że po trzeźwemu nie wychodzi nawet za bramę. Chyba że masz na myśli zwiększony poziom czujności u rewidentów KM i ochrony w dni wolne ;-)

BTW, czy ktoś się orientuje co się dzieje z EN57-1109 - co to jest 1R1?

Z kolei "Babcia" EN57-0038 ponoć dorobiła się status OR - czyli już "zombie"? Miło ją było czasem znienacka zobaczyć...

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 13 wrz 2013, 12:06

Nic złego nie miałem na myśli, a chciałem podkreślić że w środku tygodnia gdy naczelnicy krążą po terenie, do takiego zdarzenia by nie doszło (Jak kota nie ma to myszy harcują).

1R1 - Pierwszą naprawę główną i pierwszą naprawę rewizyjną ma już za sobą.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 13 wrz 2013, 16:43

Jacek Z. pisze: Z kolei "Babcia" EN57-0038 ponoć dorobiła się status OR - czyli już "zombie"? Miło ją było czasem znienacka zobaczyć...
Babcia jest w Mińsku Mazowieckim na 1R4 chyba

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 13 wrz 2013, 19:10

Jacek Z. pisze:co to jest 1R1?
To ja może trochę dokładniej:
- produkcja
- R1 - pierwsza naprawa rewizyjna
- R2 - druga naprawa rewizyjna
- ...
- G1 - pierwsza naprawa główna
- 1R1 - pierwsza naprawa rewizyjna po pierwszej naprawie głównej
- 1R2 - druga naprawa rewizyjna po pierwszej naprawie głównej
- itd...
AAdamq pisze:Babcia jest w Mińsku Mazowieckim na 1R4 chyba
Wg mkseby na 2R6 http://mkseba.xaa.pl/km.html

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 13 wrz 2013, 22:32

alojz pisze:
AAdamq pisze:Babcia jest w Mińsku Mazowieckim na 1R4 chyba
Wg mkseby na 2R6 http://mkseba.xaa.pl/km.html
Dzięki za objaśnienia :smile: Nie mam dostępu do podręczników dla szkół kolejowych, a to co jest dostępne w zwykłej sprzedaży teraz tematy takie traktuje "po łebkach".

Właśnie u MK Seby jeszcze dziś rano przy Babci widniało na czerwono "OR". Widać świeżo zaktualizowane.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 14 wrz 2013, 23:29

Jednak EN57-0038 "BABCIA" - jest w Mińsku Mazowieckim na 2R4 (4-ty poziom utrzymania)

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 15 wrz 2013, 19:44

Dziś na MNG ok. 13:00 zgłaszał się "991". Teraz w okolicach Ciechanowa. Jakiś Elf?...

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 16 wrz 2013, 13:39

alojz pisze:
Jacek Z. pisze:co to jest 1R1?
To ja może trochę dokładniej:
- produkcja
- R1 - pierwsza naprawa rewizyjna
- R2 - druga naprawa rewizyjna
- ...
- G1 - pierwsza naprawa główna
- 1R1 - pierwsza naprawa rewizyjna po pierwszej naprawie głównej
- 1R2 - druga naprawa rewizyjna po pierwszej naprawie głównej
- itd...
AAdamq pisze:Babcia jest w Mińsku Mazowieckim na 1R4 chyba
Wg mkseby na 2R6 http://mkseba.xaa.pl/km.html
w Kolejach Mazowieckich jest inny system napraw... tzw. POZIOMY UTRZYMANIA
P1 - dawne PK
P2 - dawne PO
P3 - PO poszerzone
P4 - naprawa rewizyjna
P5 - naprawa główna

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 16 wrz 2013, 18:39

System napraw jest taki sam, tylko inne nazwy i oznaczenia.

KMy oznaczają kolejne przeglądy tak samo jak IC?
W takim przypadku 1R2 = 1P4/2.

A biorąc na tapetę babcię 0038, to wg mkseby pojechała na 2P4/6 ,a wg Ciebie na 2P4/4.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 16 wrz 2013, 23:59

Moglibyście może polecić jakieś źródło, gdzie jest to dokładnie i wyczerpująco opisane? Mam i książkę i skrypt, ale tam jest raptem po jednym zdaniu o każdym rodzaju przeglądu/naprawy.

Hm, tak się zastanawiam, czy P5 nie jest przypadkiem zastrzeżone dla kombinacji: naprawa główna + modernizacja (tak jak w przypadku EN57 -> EN57AKM)? :-k Np. leciwym 14WE w SKM chyba nie zdarzył się jak dotąd P5.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 wrz 2013, 0:44

Jacek Z. pisze:Moglibyście może polecić jakieś źródło, gdzie jest to dokładnie i wyczerpująco opisane? Mam i książkę i skrypt, ale tam jest raptem po jednym zdaniu o każdym rodzaju przeglądu/naprawy.
Zacząłbym od odpowiedniego rozporządzenia. W szczególności załącznik nr 3.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 17 wrz 2013, 2:55

Jacek Z. pisze: .....Hm, tak się zastanawiam, czy P5 nie jest przypadkiem zastrzeżone dla kombinacji: naprawa główna + modernizacja (tak jak w przypadku EN57 -> EN57AKM)?....
W ramach P5 można dokonać naprawy głównej oraz modernizacji pojazdu kolejowego

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 17 wrz 2013, 10:47

KwZ, dzięki, faktycznie tu chyba najprecyzyjniej jest to opisane.

AAdamq, fakt, zapędziłem się 8-( - P5 to także naprawa główna bez modernizacji.

ODPOWIEDZ